Help mijn computer doet het niet!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Help mijn computer doet het niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 22:06

Ik hoop dat jullie een fijne avond hebben, ik namelijk niet :+

Mijn computer doet het al een aantal maanden slecht. Steeds werden zwarte kleuren rood en witte kleuren blauw en viel het beeldscherm uit tijdens het gamen (maar niet als de kleuren normaal waren) en liep hij vast. Daarbij liep hij altijd vast bij het updaten, waardoor ik hem een 2-3 keer opnieuw op moest starten zodat hij weer ‘normaal’ deed. Nou, daar kon ik prima mee leven. Maar, toen ik maandagavond mijn computer op slaapstand liet omdat ik ging eten (normaal sluit ik hem altijd af), ging hij weer updaten. Hij liep weer vast en ik deed hem zoals altijd gewoon uit.... maar nu komt het. Nu start hij dus niet meer op :Y) Wanneer ik hem aan doe, gaat hij draaien, maar hij komt niet verder dan het zwarte Asus scherm gevolgd met ‘pc terugzetten naar instellingen’, waarna het scherm weer zwart wordt en hij opnieuw begint. Als ik hem aan laat staan gaat hij gewoon door, hij stopt niet.

Nu baal ik ontzettend omdat ik nu alles op mijn laptop moet doen, maar verslagen schrijven in niet praktisch als je je laptop 4 keer per dag op moet laden.
Stekkers heb ik al gecontroleerd, dat is het niet. Morgen wil ik hem open maken en hem ontstoffen om te kijken of dat helpt, maar daar houden mijn ideeën op. Computer is trouwens ongeveer 5 jaar oud.

Heeft een lieve bokker advies? Is mijn computer nog te redden of zal ik een nieuwe moeten kopen -O-

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Help mijn computer doet het niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:50

Toevallig een windows 10 update ?
Geen oplossing maar ik weet dat mijn collega er nog steeds mee aan het prutsen is :')

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Help mijn computer doet het niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:57

De FCU kan ermee te maken hebben, heb klachten erover gehoord...

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:10

Kan je niet in veilige modus opstarten? Meestal de F12 of F8 knop.
Zo nee: alles eraf gooien en opnieuw Windows erop zetten.
Indien dat faalt: grafische kaart vervangen.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Re: Help mijn computer doet het niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 22:58

Bedankt voor de ideeën!
Ik zal morgen de veilige modus proberen, dat durfde ik nog niet aan :+

Mijn broer zei ook al dat ik hem moet terug zetten naar fabrieksinstellingen, maar ik durf het niet zo goed want dan moet ik waarschijnlijk office weer kopen :') Maar dat is echt mijn last-resort, laat ik eerst de veilige modus proberen!

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:17

gerpiegorp schreef:
Bedankt voor de ideeën!
Ik zal morgen de veilige modus proberen, dat durfde ik nog niet aan :+

Mijn broer zei ook al dat ik hem moet terug zetten naar fabrieksinstellingen, maar ik durf het niet zo goed want dan moet ik waarschijnlijk office weer kopen :') Maar dat is echt mijn last-resort, laat ik eerst de veilige modus proberen!

Office hoef je niet te kopen, alternatieven genoeg! >

https://www.digitaltrends.com/computing ... ernatives/

Had ik al gezegd dat ze gratis waren? :D