Cryptocurrency

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 08:45

En dan moet de halving nog komen in april.

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:30

Ik moet m'n telefoonnummer nog toevoegen/verifiëren, maar nu vragen ze daarbij om een wachtwoord. Alleen geen idee wat voor wachtwoord ik daar in moet vullen. Iemand enig idee hoe ik daar achter kan komen?

Edit: inmiddels gelukt :+

Gaat wel mooi met de prijzen nu, ben mijn inleg eruit aan het halen, is het nu allemaal 'gratis ' wat erbij komt :D

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:50

Ik had al eeuwen een verkoop order staan op 62500 euro.
Die was dus ineens gedaan. hahaha

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:52

Shiba gaat als een gek had daar 25 euro op staan is nu 50. Ik had al mn geld in ripple gezet maar die blijft maar wachten pfff.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:05

Mag ik meekletsen? Heb sinds gisteren Bitvavo, maar heb er nog maar weinig verstand van

Heb wat bitcoin en ethereum gekocht voor long term en op 3 kleintjes nog wat voor de lol

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:19

Ik heb al tijden aankooporders staan, maar die zullen voorlopig niet worden vervuld, als ooit. :+
Verkooporders heb ik alleen op Terra, maar ook die zullen waarschijnlijk niet snel vervuld raken. Gelukkig had ik daar niet zoveel geld in zitten. Achteraf wel jammer dat ik niet wat meer geld in VeChain heb gestoken, want die is inmiddels x2,5 gegaan.

Ik heb redelijk goed gespreid ingekocht - zowel qua diversiteit in coins als in prijs - dus stond al een tijdje in het groen. Het gaat nu opeens wel heel hard, dus zit al op flinke winst. Heel benieuwd waar dit uiteindelijk heen gaat. Als we voor de halving al een all time high bereiken. Toch maar eens gaan nadenken over een exit-strategie.

Aankopen doe ik voorlopig in elk geval niet.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 18:36

Nee zeker BTC en ETH koop ik nu niet nee

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:21

Needje schreef:
Nee zeker BTC en ETH koop ik nu niet nee


Waarom niet. De bullrun is pas net begonnen.

Als je minimaal een jaar geduld hebt is dit een prima tijd om in te stappen.

Ik denk dat er een hele realistische kans is dat BTC met een jaar richting de 100-150k is gegaan, al dan niet nog hoger. Is het zeker? Nee. Nooit. Maar gebaseerd op resultaten uit het verleden echt wel realistisch.

Het passeren van een 3-4 jaar oude ATH in een bullrun betekend niet het einde van de bullrun hè. Dat is het begin.

Overigens is die onder de dollar ATH afgeketst en een stukje gezakt.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:30

We zitten nu zeg maar ongeveer daar (zie pijl en rode stipje)

Afbeelding

Dat lijkt al heel ver, maar het is een logaritmische schaal, dus dat is echt nog niks.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 05-03-24 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:37

Je bedoelt dat we ons momenteel in de HODL-fase bevinden? Ik vat dat op als nog niet verkopen, maar ook niet meer (bij)kopen.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:47

Ongeveer hè. We zitten wat mij betreft ergens tussen hodl en still cheap.

Ik ga nu niet meer investeren, maar ik zit er al in.

Maar als je nu vers wil instappen, stap dan gewoon nu in. Ga niet zitten wachten. Doe gewoon. Als je eigenlijk meer had willen investeren. Doe het gewoon.

Kans is realistisch dat als de stijging echt lekker doorzet dat we deze huidige prijzen nooit meer gaan zien en dan zit je daar mooi te wachten.

Mijn advies is wel altijd al geweest, investeer met dat geld dat je bereid bent te verliezen. Doe het niet met geld dat je niet kunt missen.

Bijvoorbeeld hè. Ik ben in december 2017 letterlijk 3 dagen voor de crash ingestapt op de top van de bullrun ingestapt. Ik heb best wel behoorlijk in de min gestaan. Maar nu zit ik op ruim 11x van mijn inleg destijds.

_bloempje01_

Berichten: 1406
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:17

Interessant weer om jullie mening hierover te lezen!

Ik sta ook eindelijk weer in de plus. Zijn er nog bij die jullie op dit nog bijkopen? Solana heb ik al, (ondertussen al x6) spijt dat ik niet veel meer heb ingelegd haha.

jestop
Berichten: 699
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:08

Ik zit er sinds de top van 2021 in en heb heeel lang in de min gestaan, gelukkig lager bijgekocht dus nu gaat het hard! Wel balen dat ik vorig jaar niet de ballen heb gehad om een veel groter bedrag op ETH en BTC te gooien.... Maar goed winst is winst en denk ook dat we nog veel verder gaan.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:21

Ik had het geluk dat ik net na de crash van 2021 ben ingestapt, waardoor ik sneller weer in het groen stond. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat wanneer je bereid bent te wachten en op de weg naar beneden af en toe wat bij koopt om je gemiddeld einkoopprijs te drukken, je ook best nu in kunt kopen. Zolang je maar niet in paniek alles verkoopt als de prijzen weer dalen.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:07

Chanen schreef:
Ik had het geluk dat ik net na de crash van 2021 ben ingestapt, waardoor ik sneller weer in het groen stond. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat wanneer je bereid bent te wachten en op de weg naar beneden af en toe wat bij koopt om je gemiddeld einkoopprijs te drukken, je ook best nu in kunt kopen. Zolang je maar niet in paniek alles verkoopt als de prijzen weer dalen.


Het stukje “bereid om te wachten”, slaat op dit moment vooral op als de prijs niet gaat doen wat die in het verleden heeft gedaan. Persoonlijk denk ik dat die kans heel klein is. (Geen financieel advies, iedereen moet die afweging zelf nemen door zich in te lezen)

Grote investeringsmaatschappijen hebben de afgelopen maand sinds de goedkeuring van de ETFs voor biljoenen aan Bitcoins opgekocht. Dat is de oorzaak van de ongewone grote pomp nog voor de halving.

Als de prijs gaat doen wat die in het verleden heeft gedaan dan zitten we met de pomp van nu pas op iets van 20% van wat de kan zijn.

Die grafiek is een logaritmische schaal. Het verschil tussen onderaan de huidige pomp en nu is 30k, het verschil tussen nu en de potentie is grofweg 100k als het al niet meer is.

Kortom, als je zelf vertrouwen hebt op dat het verleden zich zal herhalen, en niet in paniek bent als dat niet gebeurd dan ben je nu écht nog niet te laat om in te stappen.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:31

70+ k.

*\o/*

Wouw.

[edit] scratch that 71+ :wow: dit gaat een hele leuke week worden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:42

Jeeej jekko!! *\%/*

Shiloh schreef:
Grote investeringsmaatschappijen hebben de afgelopen maand sinds de goedkeuring van de ETFs voor biljoenen aan Bitcoins opgekocht. Dat is de oorzaak van de ongewone grote pomp nog voor de halving.


Dit maakt het dit seizoen ook echt weer leuk en spannend, ik ben zo benieuwd hoe die ongewoon grote pump nog voor de halving de rest van het seizoen gaat beinvloeden. Ondanks dat het niet nodig is ben ik dus best wel vaak aan het checken. Is gelukkig niet vervelend nu alleen maar leuk.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:18

Ja. Ik ben ook benieuwd. Een ATH nog voor de halving is best wel ongewoon. Ben heel erg benieuwd wat voor effect dat op de prijs gaan hebben.

Gaat de prijs dan hoger dan normaal? Of wordt de cycle vooral gewoon versneld dat we ook eerder dan normaal weer het dal zien? Ik weet zelf niet zo goed wat het effect op de ETFs is op prijs actie. Ik weet bijvoorbeeld niet of die als de prijs crasht ook gaan dumpen en of dat dan een hardere crash betekend. Ik weet wel dat de vroege pomp nu mede veroorzaakt is door die ETFs maar op de lange termijn weet ik het eigenlijk niet zo goed. Binnenkort maar eens verder kennis op doen.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:39

Misschien stomme vraag, maar wat is “de halving “
autocorrect maakte er hakbijl van :')

En wanneer vind die plaats?

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:35

Zerena schreef:
Misschien stomme vraag, maar wat is “de halving “
autocorrect maakte er hakbijl van :')

En wanneer vind die plaats?


Om schaarste op te wekken en de prijs op te drijven heeft Satoshi de halving op de blocks geimplementeerd
Miners krijgen nu nog 6,25 bit per 'opgelost' block na de halving nog maar 3,25 btc per 'opgelost' block
Dus de miners gaan volop verkopen voordat de halving nadert waardoor de markt instort
Maar aangezien crypto booming is gaat er ook gelijk weer gekocht worden en zal het binnen een paar dagen weer op orde zijn


Aldus mijn vriend die zich ermee bezig houd.

https://www.nicehash.com/countdown/btc- ... 5-10-12-00

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:46

Miners verkopen eigenlijk altijd wel. Omdat ze willen verdienen aan het minen. Doordat er dus nieuwe BTC bij komt en die verkocht wordt, drijft dat het aanbod aan.

Na de halving wordt die aandrijf van verkopen verminderd doordat er gewoon door de miners de helft minder te verkopen valt. Het aanbod wordt schaartser en dat drijft de prijs op.

Kortom in een wereld van vraag en aanbod blijft bij halvering de prijs gelijk, maar het aanbod neemt af. Dat drijft de prijs omhoog. Maar als de prijs stijgt trekt dat weer meer mensen er naartoe, waardoor de vraag ook toeneemt. En dan krijg je zo’n enorme stijging van de prijs. Totdat er dan weer mensen zijn die winst willen pakken en weer gaan verkopen en het vertrouwen instort en de prijs weer zakt.

Normaal gesproken start dat dus allemaal met die halvering.

Deze situatie is uniek, doordat deze weken/maanden de vraag eigenlijk al heel vroeg toeneemt (onder ander door die ETFs), nog voor dat het aanbod gehalveerd wordt.

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:57

Hebben jullie dat nou ook, als je iets in de verkoop doet, dan gaat de prijs omhoog en als je iets aankoopt daalt de prijs weer _O- _O- 8)7 8)7
Ben benieuwd wat het allemaal gaat brengen, wel besloten wanneer ik iets verkoop, ik voorlopig even niets terug koop, maar of ik dat volhou

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:27

Ik heb wel wat verkocht en weer een stuk lager koop orders geplaatst. Wanneer die gaat vullen merk ik wel. Gok dat dat zo maar weer een hele tijd kan duren.

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:39

Ik heb ook verkocht. Alle inleg eruit.

Koop wel bij wanneer de boel weer aan het bloeden is. Ik had graag nog wat ETH gekocht, maar durf het niet aan in deze piek.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:35

Uiteindelijk moet iedereen het natuurlijk zelf weten, maar ik snap persoonlijk dus écht niet dat mensen nu er uit zouden stappen.