Cryptocurrency

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:47

Ja, hij zit daar steeds iets omheen te fluctueren, maar zal nooit meer dan een paar cent afwijken van de dollar. :j

Edit: even gekeken en nog geen eens een cent, dus idd altijd 1 dollar :P

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:51

Goed punt, dat vond ik ook al vreemd. Ook dat enkele altcoins op zwaar verlies stonden, terwijl sommige anderen juist in de plus stonden, wat vrij willekeurig leek, maar hé... Ik zag dieprode cijfers, dus kon even niet meer logisch nadenken. :+

Overigens ging het om coinmarketcap.com

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:47

Oké... riemen vast...
Dankzij Paul Tudor Jones :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:56

Chanen schreef:
Goed punt, dat vond ik ook al vreemd. Ook dat enkele altcoins op zwaar verlies stonden, terwijl sommige anderen juist in de plus stonden, wat vrij willekeurig leek, maar hé... Ik zag dieprode cijfers, dus kon even niet meer logisch nadenken. :+

Overigens ging het om coinmarketcap.com


Wel knap, tijdens een rolberoerte toch nog een post hier neerzetten toch? :D

:')

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:46

Nou tis weer niet veel hè? -O-

Anoniem

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:49

Drama..

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:58

Hoi!

Ik wilde me ook melden hier! Ik heb 15 mei mijn eerste crypto gekocht. Vooral omdat ik het interessant vind en meer wil leren :)!
Ik woon in Zuid-Afrika en heb dus Zuid Afrikaanse randen gebruikt (€1,00 = ± R17,00).
Ik gebruik de app Luno, heel overzichtelijk en een vriend van mij heeft daar gewerkt een heeft deze app aangeraden. Ik heb tot nu toe voor R1000 gekocht, R500 Bitcoin en R500 Ethereum.

Daarnaast is er een Wallet in deze app. Ik heb dus R1000 gekocht en nadat ik het gekocht heb in mijn wallet geplaatst waar ik rente over krijg (afgelopen maand 3,63% voor Bitcoin en 4.00% voor Ethereum).

Helaas is mijn totale wallet op dit moment R637 waard :') .

Mij was aangeraden om het te kopen, vervolgens de app te verwijderen, vergeten dat je dit hebt en volgend jaar weer eens te kijken, maar het is te verslavend :') . Ik kijk gemiddeld 4 keer per dag hoe het er voor staat, maar ik word er nog niet te vrolijk van haha!

Nadat ik voor R1000 crypto had gekocht wilde mijn man ook (hij kan natuurlijk niet achterblijven :+ ), hij heeft ook R1000 in het diepe gegooid! Toen kon mijn schoonvader ook niet achterblijven en heeft voor iets meer gekocht :') .

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:15

Vandaag is rood... -O-

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:34

Ik hoop van harte dat het hele cryptocurrency circus nu definitief instort.
De waanzin enorme hoeveelheden energie te verbruiken puur en alleen om speculatief nepgeld te produceren is zeker in deze tijd een verbijsterend fenomeen.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:43

Kuggur schreef:
Ik hoop van harte dat het hele cryptocurrency circus nu definitief instort.
De waanzin enorme hoeveelheden energie te verbruiken puur en alleen om speculatief nepgeld te produceren is zeker in deze tijd een verbijsterend fenomeen.


Dat gaat echt niet gebeuren, daarvoor zit er teveel geld in ;)
Maar bedankt voor je bijdrage in dit topic :')

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:53

:') :') :') :') :') :')

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:56

Kuggur schreef:
Ik hoop van harte dat het hele cryptocurrency circus nu definitief instort.
De waanzin enorme hoeveelheden energie te verbruiken puur en alleen om speculatief nepgeld te produceren is zeker in deze tijd een verbijsterend fenomeen.


Nee met regulier geld en digitaal geld op de banken wordt geen energie verbruikt :')
Regulier fysiek geld verbruikt door de druk en omloop nog steeds 80% meer energie.

Wat jij op je pinpasje hebt staan is ook "nep geld"
Want de banken hebben het niet meer in kas in goud. Wat "vroegâh" wel moest...

Dus niet zo hooghartig, ik zou me eerst beter inlezen. :')

Escada

Berichten: 3848
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:44

Wat doet zo iemand in dit topic vraag ik me dan af :roll:

Anoniem

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:54

Vanmorgen azijn gezopen.. Waar maak je je in godsnaam druk om :')

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:00

Escada schreef:
Wat doet zo iemand in dit topic vraag ik me dan af :roll:

Interesse in het fenomeen is de reden dat ik meelees in dit topic.
Het is interessant om te zien hoe mensen hier mee om gaan, ook als ik er in principe op tegen ben ( overigens om meer redenen dan energieverbruik).
Ik had de indruk uit het nieuws dat er aanwijzingen zijn dat de bubbel op springen stond, dus ik dacht, ik kijk eens hoe het met jullie investeringen staat. Zegt niet alles natuurlijk, maar het is opvallend dat vele deelnemers hier nu rode cijfers melden. De toekomst zal het leren.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:07

:')
Komkommertijd op de rest van t forum denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:19

Het geeft wel mooi aan hoe de publieke opinie makkelijk te beïnvloeden is. Als Apple morgen met een nieuwe iPad uitkomt is er niemand die zegt "maar dat ding verbruikt energie en dat komt in NL voornamelijk uit het verbranden van fossiele brandstoffen". Blijkbaar doet energie er alleen toe voor bitcoin, terwijl al het andere energieverbruik zich niet hoeft te verdedigen. Als je bitcoin als een tegenhanger van het normale betalingsverkeer ziet dan is het energieverbruik verwaarloosbaar, als je het ziet als een "circus" zonder toegevoegde waarde dan is elke watt aan energie die erin gaat al verspilling (net zoals bokt trouwens, want we zitten hier toch voornamelijk voor de "lol" en daar moeten wel servers, zoekmachines, computers, en telefoons voor draaien).

Die toegevoegde waarde van bitcoin is trouwens wel makkelijk te zien als je even zoekt: het geeft mensen in arme landen de kans om voor het eerst in hun leven een bankrekening te hebben en te kunnen sparen, ongeacht of ze een vast woonadres hebben, een vaste baan, of kunnen lezen en schrijven. Want helaas zijn er wereldwijd nog ongeveer 1.7 miljard volwassenen die geen bankrekening hebben. Dat is misschien moeilijk voor te stellen vanuit je verwarmde huisje in een toeristenbestemming waar je zonder redelijke zorgen zit, maar voor veel mensen is het de eerste kans in hun leven om een toekomst op te bouwen.

Het energieverhaal is een non-issue.

Zelf maak ik me meer zorgen hoe het IMF en "de politiek" op bitcoin gaan reageren. Het hele idee achter het IMF, de wereldbank, belt-and-road initiatief, ontwikkelingshulp is toch wel dat wij geld geven om vervolgens een arm land te mogen "koloniseren". Geef een paar miljard, zeg dat ze het moeten besteden aan het bouwen van een dam of energiecentrale gebouwd door ons zodat het geld weer terug komt, en vervolgens mag je de komende 50 jaar de lening terugbetalen terwijl het nauwelijks winst maakt. Nu zijn de lokale problemen nog groter dus komen ze mooi terug voor een nieuwe lening. En natuurlijk krijg je die, als je Shell toestemming geeft om dat nieuwe olieveld te ontwikkelen. Betaal je niet terug, dan zal de CIA een handje helpen om een nieuwe leider in het zadel te krijgen of vallen we gewoon binnen met een leger.

El Salvador is momenteel in onderhandeling met het IMF voor een nieuwe lening, en het enige waar het IMF over kan praten is het "gevaar" van bitcoin voor het land. En dat gevaar is groot: als bitcoin daar goed werkt zullen er meer landen volgen en hoe moeten we arme landen dan koloniseren? Waar moeten we dan onze grondstoffen stelen? Wie moeten we dan onderdrukken om hier rijk te blijven? De EU zal ook niet blij zijn want wij hebben ons vizier gezet op Afrika.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:40

Kuggur schreef:
Escada schreef:
Wat doet zo iemand in dit topic vraag ik me dan af :roll:

Interesse in het fenomeen is de reden dat ik meelees in dit topic.
Het is interessant om te zien hoe mensen hier mee om gaan, ook als ik er in principe op tegen ben ( overigens om meer redenen dan energieverbruik).
Ik had de indruk uit het nieuws dat er aanwijzingen zijn dat de bubbel op springen stond, dus ik dacht, ik kijk eens hoe het met jullie investeringen staat. Zegt niet alles natuurlijk, maar het is opvallend dat vele deelnemers hier nu rode cijfers melden. De toekomst zal het leren.


Welke bubbel?
En wat maakt dat je dat dacht?
Ik denk dat je je info alleen haalt uit nieuws, media etc.
Daar wordt dit nogal eens geroepen zonder de daadwerkelijke inhoud en achtergrond te kennen.
Ja crypto is dynamisch. Hoge pieken, diepe dalen...
Maar dat is logisch wanneer je je bedenkt dat er maar een beperkt aanbod is, dus handel merk je. Net als met het geld vroeger...
Tegenwoordig kunnen landen naar hartelust bijdrukken, dus als je naar onbetrouwbaarheid gaat kijken is dat eerder een rode vlag ;)


Betreft niet in dit topic thuis horen voor kuggur:
Ben ik het niet mee eens...
Juist goed om beide kanten te belichten en te discussiëren, zo steekt eenieder er wat van op.

Rode cijfers melden is logisch... gaan reguliere aandelen niet omlaag?
Ik zou mij juist zorgen maken als iets alleen maar blijft stijgen zoals het voor de crisis deed of zelfs in de jaren 30 crisis... ondanks negatief nieuws: als je het herkende, kon je lekker short gaan zitten.
Maar dalen geeft dus geen bubbel aan, dan weet je niet geheel waar je het over hebt imo.
Dalen geeft een gezond verloop aan.

En heel simpel... zo lang je niet verkoopt heb je geen verlies, ook niet in het rood.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:21

Kijk Enzino, en c-alsemgeest, dát zijn reacties waar ik wat mee kan; duidelijke argumenten.

Ik blijf sceptisch, de bitcoin als filantropische instelling om "de mensen in arme landen" gelegenheid te geven een bankrekening te openen? Klinkt wat te mooi om waar te zijn eerlijk gezegd, maar ik zal eens zoeken of ik bevestiging kan vinden van dit vermeende positieve effect.

Wat betreft het energieverhaal, dat het verbruik van bitcoin mijnende computers triviaal zou zijn is in strijd met de bronnen waar ik mijn info daarover vandaan heb (argumenten als "hullie verbruiken ook energie voor de lol" zijn niet erg sterk...).
Zelfs een cryptocurrency enthousiast als Elon schijnt dat aspect op zijn minst zorgelijk te vinden...

Wat betreft de bubble, dat is gebaseerd op precies wat jullie hier doen, speculeren met een valuta zonder intrinsieke waarde. Tenminste niemand heeft mij tot nu toe een antwoord kunnen geven waar de waarde van een bitcoin op is gdbaseerd buiten de vraag naar/aanbod van diezelfde bitcoin...dat ruikt naar windhandel. Maar ik zou graag willen dat iemand me op de fout in die redenatie wijst.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:14

Elon is geen bitcoin enthousiast...
Dat is hij wanneer het goed uit komt.
Elon is een hele intelligente zakenman :P
Als je goed naar zijn Batterijen en productie cijfers en kosten gaat kijken zie je snel genoeg dat daar ook voldoende aan op gaat.

Mining kost inderdaad veel energie, mogen ze wat mij betreft ook strenger op worden, maar energie maatschappijen varen er wel bij en die hebben hele grote vingers in de pap.

Maar qua energie verbruik moet je reguliere valuta niet onderschatten.

Maar ook zeker andere industrieën niet, zoals tech, edelmetalen en grondstoffen.
Als je dit letterlijk naast elkaar zet qua verbruik is bitcoin maar een heel klein broertje.

Kijk als je naar rtlZ beurs kijkt komt dit er inderdaad uit... maar dat zijn ook heren van de oude stempel.
Dat Paul Tudor Jones zich nu positiever uit laat betreft bitcoin in je portfolio zegt denk ik meer. Als je deze man kent weet je dat hij de hoed en de rand weet van het hele trading gebeuren.
Niet alleen aandelen, maar ook alomvattende portfolio's met veel onderdelen zoals vastgoed voor risk management.

De waarde van bitcoin is het zelfde als andere valuta.
De waarde naar wat je er mee kan kopen.
Net als geld, goud en het digitale geld via je pinpas.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:00

Daarnaast heeft Bitcoin een grote instrumentele waarde. Het is oneindig deelbaar, je kunt supersnel en tegen lage koste kleine bedragen over de hele wereld verzenden. Waarbij ook je privacy gewaarborgd is, waar transacties van bank-bank altijd terug te leiden zijn naar een persoon zijn bitcoin transacties dat niet.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:08

Kuggur schreef:
Escada schreef:
Wat doet zo iemand in dit topic vraag ik me dan af :roll:

Interesse in het fenomeen is de reden dat ik meelees in dit topic.
Het is interessant om te zien hoe mensen hier mee om gaan, ook als ik er in principe op tegen ben ( overigens om meer redenen dan energieverbruik).
Ik had de indruk uit het nieuws dat er aanwijzingen zijn dat de bubbel op springen stond, dus ik dacht, ik kijk eens hoe het met jullie investeringen staat. Zegt niet alles natuurlijk, maar het is opvallend dat vele deelnemers hier nu rode cijfers melden. De toekomst zal het leren.


Mwah het is meer de manier waarop je een topic binnenkomt :)
Er zijn hier best wel wat mensen die er heel veel geld in hebben zitten (waarvan ik er niet 1 ben trouwens) en dan zeggen dat je hoopt dat het klapt is nou niet echt de manier om een topic binnen te stormen imo. Dan kan je zulke reacties verwachten.

Over je argument op het energie verbruik van minen, tja dat is wel zo maar ook normaal betalingsverkeer kost geld. Ik denk dat in dit topic sowieso weinig mensen zitten niet minen, de meeste handelen gewoon net als aandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 02:23

Kuggur schreef:
Ik blijf sceptisch, de bitcoin als filantropische instelling om "de mensen in arme landen" gelegenheid te geven een bankrekening te openen? Klinkt wat te mooi om waar te zijn eerlijk gezegd, maar ik zal eens zoeken of ik bevestiging kan vinden van dit vermeende positieve effect.

Ik ga je niet proberen om te praten, je bent intelligent genoeg je eigen conclusies te trekken. En aangezien je het al over "te mooi om waar te zijn" hebt ben ik redelijk zeker wat je conclusie gaat zijn (het is inderdaad zo mooi -> richt je vooral op El Salvador zou ik zeggen waar bitcoin nu een betaalmiddel is en probeer uit te vinden wat het voor de mensen daar doet ipv wat het IMF zegt dat de risico's zijn). Peter McCormack is net een tijdje in El Salvador geweest en heeft meerdere interviews (zie zijn podcast), foto's en verhalen op zijn twitter tijdslijn staan waar hij mensen ter plekke heeft gesproken. En hij heeft de president daar zelfs ontmoet:

Afbeelding


c_alsemgeest schreef:
Mining kost inderdaad veel energie, mogen ze wat mij betreft ook strenger op worden, maar energie maatschappijen varen er wel bij en die hebben hele grote vingers in de pap.

Dat staat recht tegenover het hele idee achter bitcoin. Er is geen "ze" die strenger kan worden, bitcoin is waar iedereen kan participeren en niemand voor anderen kan beslissen. Bitcoin staat voor vrijheid, niet voor toezichthouders die beslissen hoeveel energie je mag gebruiken. Nu niet en hopelijk nooit niet.

Mars schreef:
Waarbij ook je privacy gewaarborgd is, waar transacties van bank-bank altijd terug te leiden zijn naar een persoon zijn bitcoin transacties dat niet.

Die privacy is maar beperkt: om geld te kunnen krijgen moet je iemands public key weten en zo snel je dat weet kan je precies uitvinden hoeveel bitcoin die persoon heeft en welke transacties hij heeft gemaakt in het verleden. Dat zou ook de ultieme manier zijn om de identiteit van Satoshi aan te tonen: doe maar een transactie van zijn account.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:24

Ik had het niet over een 'overheid' die de bitcoin zelf of het minen an sich strenger moet aanpakken.
Maar ik begrijp hoe je het gelezen hebt, daarom even extra uitleg wat ik bedoelde. Had het een beetje simpel geschreven en nu ik je reactie lees bergrijp ik hoe je het kan interpreteren :D

Maar de manier van energie verbruik in landen waar dat weinig kost...
Dit kan veel efficiënter, dus ik bedoel dus dat de 'miners' strenger moeten zijn naar zichzelf en met een oplossing kunnen komen om dit groener te maken bv met een investering in een groenstroom project oid.
Normaliter kunnen energie maatschappijen er een handreiking op doen voor samenwerking, maar die hebben er veel meer aan hoe het nu gaat.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:10

Het gaat nu wel heel hard naar beneden....