Cryptocurrency

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:59

Kan niet idd.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:12

Chanen schreef:
Voor degene die al waren ingestapt ontzettend fijn. Jammer dat ik de diepste dip de afgelopen dagen net heb gemist. Twijfel of ik nu nog moet instappen of beter kan wachten tot het weer flink inkakt.


de daling is weer ingezet...

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:28

Ik zie het.

Ik merk dat de drempel om voor het eerst geld te investeren toch best groot is en dat ik bleef hopen dat de koersen nog net iets verder zouden zakken. Als het moment voorbij leek en de prijzen juist weer stegen voelde dat alsof ik mijn moment gemist had. Vandaag toch eindelijk ingestapt en wat Litecoin en Cardano aangekocht. Nu is het de kunst om niet elk uur te checken hoe het ervoor staat. :')

Yavanna

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:57

De daling blijft even actief..ik wil dat ie weer gaat stijgen _/-\o_ maar dat willen we allemaal

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:01

Ik wilde deze week gaan beginnen.. maar met een daling kan ik nu beter nog even wachten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:03

Omhoog, omlaag, dat komt vanzelf wel weer goed.

Interessant nieuws deze week van de Preseident van El Salvador die volgende week een wetsvoorstel wil indienen om Bitcoin "legal tender" te maken. Goede kans dat het er doorheen komt want hij heeft een meerderheid in de regering.

En meteen zijn er andere politici die soortgelijke plannen laten horen.

Naast dat het een sterk signaal van vertrouwen is kan het ook implicaties voor o.a. Amerikanen hebben. Als bitcoin een valuta is zal het anders behandeld worden voor particulieren (geen winstbelasting meer) en bedrijven (mark-to-market). Erg interessante ontwikkelingen allemaal.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:21

Yavanna schreef:
De daling blijft even actief..ik wil dat ie weer gaat stijgen _/-\o_ maar dat willen we allemaal

Om eerlijk te zijn mogen de koersen van mij nog wel wat verder dalen, zodat ik nog wat meer geld in kan leggen, voordat de boel weer stijgt. :+

Yavanna

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:06

Chanen schreef:
Yavanna schreef:
De daling blijft even actief..ik wil dat ie weer gaat stijgen _/-\o_ maar dat willen we allemaal

Om eerlijk te zijn mogen de koersen van mij nog wel wat verder dalen, zodat ik nog wat meer geld in kan leggen, voordat de boel weer stijgt. :+



Dat wil iedereen die in wil stappen, maar voor de mensen die er al geld in hebben zitten, mogen ze echt wel weer stijgen :D

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:51

Nou idd. :')
Sta 20% verlies...
Ingestapt eind maart toen alles lekker hard omhoog ging.
Heb wel wat DCA gedaan afgelopen tijd. Maar meeste coins zitten nog onder water.
Maak me verder niet druk hoor. Ik hodl. Verkopen met verlies zal ik niet snel doen iig.

Anoniem

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:19

En El Salvador heeft het wetsvoorstel goedgekeurd (met overgrote meerderheid): bitcoin is nu officieel "legal tender" daar. Om transacties te faciliteren zal de overheid $150 miljoen aan bitcoin aankopen en inwoners van het land zullen mogelijk ook kiezen om bitcoin aan te houden voor zover ze dat nog niet deden.

Afgaande op politici die "laser eyes" aan hun profielfoto op Twitter hebben toegevoegd zijn ook Panama, Colombia, Ecuador, Mexico, Argentinië, Brazilië en Paraguay geïnteresseerd om dit voorbeeld te volgen.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:11

Yavanna schreef:
Chanen schreef:
Om eerlijk te zijn mogen de koersen van mij nog wel wat verder dalen, zodat ik nog wat meer geld in kan leggen, voordat de boel weer stijgt. :+


Dat wil iedereen die in wil stappen, maar voor de mensen die er al geld in hebben zitten, mogen ze echt wel weer stijgen :D

Ingestapt was ik al en ik stond onderhand ook aardig op verlies. Ik wilde vooral wat extra geld inleggen in het kader van dollar cost averaging. Uiteindelijk is dat redelijk gelukt. Al heb ik inmiddels wel de meerwaarde van de limit order ontdekt. Het vervullen van mijn market order duurde zo lang, dat de aankoopprijs uiteindelijk hoger lag dan het bedrag waarvoor ik dacht aan te kopen. :') Gelukkig wel nog steeds onder mijn oorspronkelijke aankoopbedrag.

Interessante ontwikkelingen in El Salvador, maar de waarde van de bitcoin lijkt er nog niet heel hard van te stijgen. Of wil ik dan te snel resultaat zien?

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:36

Is 10% in 1 dag niet voldoende :')
Rustig aan, verwacht geen wonderen. De markt heeft een flinke tik gehad en moet herstellen, dat gebeurt niet over 1 nacht ijs. Zeker niet op deze levels.

Daarnaast, ik verwacht dat aan het einde van het jaar in een bear markt terecht gaan komen. Bereid je dus voor op grote rode getallen. Dit is nog niks ;)

Vond deze wel mooi:
Afbeelding

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 06:28

Zijn de koersen gisteren zoveel gestegen? Ik had juist de indruk dat er, naast de reguliere schommelingen, niet zoveel gebeurde en dat de prijzen redelijk gelijk waren gebleven. Vandaar mijn opmerking.
Het is me overigens niet om het snelle geld te doen. Ik zie het echt als investering. Zeker nu geld op je spaarrekening laten staan geen cent meer oplevert. Ik leg ook niet meer in dan ik kan missen, dus als het toch allemaal verdampt is dat heel zuur, maar is er nog geen man overboord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 06:40

Bitcoin heeft een market cap van 700 miljard dollar, het aankopen van 150 miljoen dollar door de centrale bank van El Salvador op termijn zal niet heel veel invloed hebben op de prijzen. Bitcoin wordt al wel meer gebruikt in zuid-amerika en dat zal nu mogelijk meer worden, maar dat is meer een geleidelijk proces (USD en BTC zijn dan de twee valuta daar: het is niet zoals bij de invoering van de euro dat je op een bepaalde datum je guldens nergens meer kwijt kan).

Of er meer reactie had moeten zijn weet ik niet, El Salvador is een relatief klein land waar we als westerlingen op neer kijken. Je kan het afschrijven als een publiciteitsstunt of een vreemd experiment. Hoe het aan gaat slaan zullen we komende jaren moeten zien.

Ik denk dat het echter een begin van een veel grotere trend is dat bijzonder interessant is om te volgen. Voor Nederlanders is het moeilijk voor te stellen omdat we altijd een stabiele gulden hebben gehad en nu een redelijk stabiele euro, maar in ontwikkelingslanden hebben ze behoorlijke problemen gekend met (hyper-) inflatie. Het overstappen naar BTC is een flinke stap naar het wegnemen van macht bij centrale banken (en overheden) en dat volledig uit handen geven aan een algoritme/crypto. Als dit werkt zullen alle centrale banken ter wereld hun eigen rol moeten gaan verdedigen.

Dat zou wel eens een trend kunnen worden waarbij btc de nieuwe world reserve currency gaat worden op termijn in plaats van de USD. En dat zal een flinke verschuiving van macht wereldwijd zijn. Bondgenootschappen en oorlogen in het midden-oosten (en in zuid-amerika) zijn gebaseerd op acceptatie van USD in ruil voor olie (15 van de 19 kapers van vliegtuigen op 9/11 kwamen uit Saoudi Arabie, maar dat heeft nauwelijks gevolgen gehad voor het land terwijl andere landen zoals Irak binnen werden gevallen zo snel de olie begonnen te verkopen in andere valuta dan de USD). Hoe gaat de US hier op reageren als ze mogelijk in de toekomst niet meer onbeperkt dollars kunnen drukken zonder gevolgen? Amerika heeft voor triljarden dollars aan papiertjes gedrukt die andere landen graag afnamen, dat betekend dat ze voor triljarden dollars goederen en diensten hebben kunnen aankopen zonder er iets van "waarde" tegenover hebben te hoeven zetten. Interessante ontwikkelingen allemaal en wat mij betreft meer dan even wat geld erin gooien om snel winst te maken en eerder een financiële revolutie dat een wereldwijde impact gaat hebben. In de eerste plaats voor mensen in minder stabiele landen maar op de lange termijn voor iedereen.

(edit: de podcast van Peter McCormack (what bitcoin did) van 26 mei is erg interessant waarbij hij spreekt met Alex Gladstein en Nic Carter: "From the petrodollar to a bitcoin standard" - of zoek eens op petrodollar en wat de invloed daarvan was/is op de USA en de politieke keuzes die ze maken)


Zelf maak ik me dan ook weinig zorgen om de koersbewegingen per dag. De ene keer gaat het 10% omhoog, en daarna weer 10% omlaag. Wat het morgen gaat doen? 50% kans dat het omhoog gaat en 50% dat het omlaag gaat.
Maar nu het grote verhaal zich meer begint te ontwikkelen veranderen de kansen voor de lange termijn: de kans dat btc naar nul gaat is sinds een paar jaar heel erg klein en wordt kleiner met de dag. De kans dat het omhoog gaat op de lange termijn (10+ jaar) is wat mij betreft groter dan de kans dat het omlaag gaat of gelijk blijft. En op basis daarvan is het verstandig een deel van mijn portefeuille in btc aan te houden, ongeacht dat er vreselijk hoge dagelijkse volatiliteit is.

Yavanna

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:31

Nieuws gezien? Directeur Cb wil crypto in Nld verbieden...

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:48

Ik lees t nu. De reden is wel echt kul. Kan me niet voorstellen dat het daarom gaat worden verbannen.

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:58

Yavanna schreef:
Nieuws gezien? Directeur Cb wil crypto in Nld verbieden...

fake news, iedereen wil graag de concurrent verbieden...
Maar ze kunnen het niet.

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:01

Het is geen fake news. Staat letterlijk in bijna elke krant en op de homepagina van CPB. Volgensmij is het ook geen concurrent van crypto.
Desalniettemin denk ik dat ze alsnog niks kunnen maken.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:32

Hij kan zoveel willen :D

Overigens is dit dus geen advies van CBP hè. Die geven uberhaubt niet op eigen initiatief advies, maar rekenen enkel plannen door op aanvraag volgens mij. Dit is gewoon een persoonlijk opiniestuk van 1 persoon die daar directeur is.

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:49

J0anieke schreef:
Het is geen fake news. Staat letterlijk in bijna elke krant en op de homepagina van CPB. Volgensmij is het ook geen concurrent van crypto.
Desalniettemin denk ik dat ze alsnog niks kunnen maken.


beleggingen zullen altijd een concurrent zijn van een andere beleggingsvorm.
En er staan wel degelijk insinuaties in die tot fake news behoren als je kijkt naar de voorspellingen waar het toe gaat leiden.
Het is de opinie van 1 persoon... dat wordt naar buiten gebracht als de werkelijkheid, maar het is kleiner dan hoe het in de kranten beschreven staat.

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:57

Fake nieuws is iets dat niet waar is, wat in het nieuws is. De nieuwsberichten gaan over een man die iets denkt over crypto. Ik lees nergens feiten die niet kloppen, of de gedachten van die gast fake zijn is iets anders.

Ik dacht dat CPB alleen analyses deed.

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:03

Het is een opinie van iemand. En daar kan je het mee eens zijn of niet.


Voor sommige cryptomunten heeft hij een punt. Maar de Bitcoin is veel makkelijker te volgen dan een sporttas met briefjes. En daarnaast vraag ik me af wat de waarde van de dollar/euro nou echt is als er zoveel bijgedrukt wordt in een jaar.

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:08

Oké, ik zal fake news vervangen door "ik zie dat niet gebeuren".
Maar aangezien een aantal kranten en sites het als een soort feit presenteerden, was mijn keuze op de eerste benaming gevallen.

Petpa

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:12

Ik wil al jaren een keer een gokje wagen mbt crypto's, maar het komt er nooit van.
Nu lijkt mij het moment om het eindelijk te gaan doen!
Mag ik zo vrij zijn om te vragen via welke site jullie crypto's aan- en verkopen?

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:17

Ik gebruik bitvavo, omdat het erg makkelijk is.
Coinbase heb ik in het verleden gebruikt en is denk ik ook prima.