Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 248 van de 287 [ 7165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251 ... 287  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het Weertopic #33

 
Profiel   

Nou dat was in Heerenveen welgeteld een halfuurtje beetje regen en wat gerommel. Ik ben teleurgesteld -O- :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:05 



 
Profiel   

Troost je, dat was veeeeel meer dan hier...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:21 



 
Profiel   

Agossie schreef
Troost je, dat was veeeeel meer dan hier...

Arme jij :(:)

Nu regent en onweert het ineens weer maar buienradar zegt van niet _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:27 



 
Profiel   

in Assen een dikke plensbui, lekker wat onweer er bij.
heerlijk,

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:35 



 
Profiel   

ellepel schreef
in Assen een dikke plensbui, lekker wat onweer er bij.
heerlijk,

Hier in Roden ook! Paard staat vlak onder assen, die stond te genieten volgens stalbaas :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:37 



 
Profiel   

Almelo nu een gele lucht en best wat regen, mag wel even duren van mij. Dan is de hitte tenminste een beetje uit de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:49 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Nou dat was in Heerenveen welgeteld een halfuurtje beetje regen en wat gerommel. Ik ben teleurgesteld -O- :')


Mag je blij om zijn. Hier stond alles blank. Zelfs het riool kon het niet aan, zoveel is hier gevallen. Hier 30 mm. in een half uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:49 



 
Profiel   

Hier niets nadaa noppes wat gevallen, overal om ons heen dreigende luchten maar verder is het heel erg droog....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:52 



 
Profiel   

tootje71 schreef
Hier niets nadaa noppes wat gevallen, overal om ons heen dreigende luchten maar verder is het heel erg droog....


.. en warm...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 21:04 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
tootje71 schreef
Hier niets nadaa noppes wat gevallen, overal om ons heen dreigende luchten maar verder is het heel erg droog....


.. en warm...


Nou inderdaad vies benauwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 21:11 



 
Profiel   

Hier gaat het goed los. Eerst zoetsappig buitje, nu hard veel en het flitst/ rommelt continue.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 21:36 



 
Profiel   

Ik zie dat het in Groningen en omstreken echt los gaat! Sterkte allemaal daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 21:46 



 
Profiel   

Het lijkt hier rond 11 uur weer keihard te regenen , alleen die voorspelling is nog niet uitgekomen

Levert wel mooie plaatjes op
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 21:49 



 
Profiel   

Noord Oost Groningen krijgt ook de volle laag zo te zien. Het was hier even gekkenhuis, maar het einde is in zicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:02 



 
Profiel   

Ik woon in Leersum en het is hier 1 grote chaos!
Er is een grip 1 afgeroepen wat betekend dat alle hulpdiensten uit de regio Utrecht naar Leersum zijn gekomen. Het is hier een op en afgaan van sirenes, motorzagen, helicopters van de politie en traumaheli’s.

Het was maar 1 of 2 minuten maar het was dood en dood eng!
Overal waar je kijkt liggen bomen plat, uitgerukt, op auto’s, op daken, over de weg.
Dakpannen zijn van de daken gerukt, auto,s beschadigd door rondvliegend puin, kozijnen zijn ontzet.

Er zijn gewonden gevallen en het verhaal gaat rond dat er iemand is overleden. Of dit echt klopt weet ik niet.

Mijn vriend zit bij de brandweer, die zijn nu opgeroepen om de bossen uit te kamen. Er zijn mensen vermist.
Hij stuurde zojuist een filmpje van het bos! Wat een mooi vol en dicht bos was, zijn nu alleen maar openplekken, bezaaid met omgevallen bomen en hier en daar staat er wat overeind.

Mensen hebben een dikke eik uit hun voortuin zien tillen door de wind, alsof het niks was en vervolgens door de wind weggesmeten zien worden.

Knmi vind het te vroeg om te zeggen of het een valwind of windhoos geweest is, maar meerdere mensen hier in het dorp hebben heel duidelijk een ‘tornado’ gezien….

We hebben een rondje door het dorp gelopen… het lijkt wel een oorlogsgebied….

Wat is dit ongelofelijk bizar….

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:39 



 
Profiel   

Jeetje ik woon in Veenendaal, en hier is niks aan de hand, zo dichtbij...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:41 



 
Profiel   

Woon in Beverwijk en het heeft hier zoveel en hard geregend. Wat een water lag er, hele manege terrein stond blank en stallen liepen vol met water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:46 



 
Profiel   

Klopt, idiote is… zwembad hier in het dorp heeft een flinke regenbui gehad en dat was het.

Wij hebben net de rand van de ‘tornado’ gehad hier in de buurt (wij zelf gelukkig 0 schade) maar 200 meter verderop is het echt complete chaos en 20 meter verderop zijn er al 3 dennebomen uit de grond gerukt.

Het is echt compleet bizar.

Ik werk in Veenendaal en had collega’s gehoord die inderdaad helemaal niks gehad hebben zoals jij zegt.

Het is echt niet te bevatten wat hier gebeurd is. Zo’n natuur geweld. Onvoorstelbaar.
Bossen zijn nu als levensgevaarlijk bestempeld en blijven voorlopig dicht. Ook dringend advies om niet in de buurt van Leersum te komen op dit moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:46 



 
Profiel   

Heftig Shettepret, wat een chaos moet het zijn. Hopelijk wordt iedereen levend terug gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:52 



 
Profiel   

Ja het is echt bizar, echt zoals je dat ziet op filmpjes vanuit amerika tijdens tornado seizoen. Als is het hier natuurlijk lang zo erg niet als daar en zullen ze daar zowat moeten lachen om ons ‘zomerse briesje’.

Voor nederlanders is het echt heftig. Bizar ook om veel camera mensen en journalsiten zo in je dorp te zien lopen tuseen alle chaos.

Vriend is nog in het bos, dood spannend vind ik dat als ze zeggen dat het bos zo gevaarlijk is.
Hopelijk vinden ze niemand en is iedereen veilig

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:56 



 
Profiel   

Heel veel sterkte daar in die regio...... Wat een ravage. En wat eng dat er mensen vermist ook nog zijn. Zo overdag is er nog veel volk op de been. Code oranje hoorde ik ook pas net dat dat was afgegeven vanmiddag. ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 23:10 



 
Profiel   

Shettepret schreef
Ik woon in Leersum en het is hier 1 grote chaos!
Er is een grip 1 afgeroepen wat betekend dat alle hulpdiensten uit de regio Utrecht naar Leersum zijn gekomen. Het is hier een op en afgaan van sirenes, motorzagen, helicopters van de politie en traumaheli’s.

Het was maar 1 of 2 minuten maar het was dood en dood eng!
Overal waar je kijkt liggen bomen plat, uitgerukt, op auto’s, op daken, over de weg.
Dakpannen zijn van de daken gerukt, auto,s beschadigd door rondvliegend puin, kozijnen zijn ontzet.

Er zijn gewonden gevallen en het verhaal gaat rond dat er iemand is overleden. Of dit echt klopt weet ik niet.

Mijn vriend zit bij de brandweer, die zijn nu opgeroepen om de bossen uit te kamen. Er zijn mensen vermist.
Hij stuurde zojuist een filmpje van het bos! Wat een mooi vol en dicht bos was, zijn nu alleen maar openplekken, bezaaid met omgevallen bomen en hier en daar staat er wat overeind.

Mensen hebben een dikke eik uit hun voortuin zien tillen door de wind, alsof het niks was en vervolgens door de wind weggesmeten zien worden.

Knmi vind het te vroeg om te zeggen of het een valwind of windhoos geweest is, maar meerdere mensen hier in het dorp hebben heel duidelijk een ‘tornado’ gezien….

We hebben een rondje door het dorp gelopen… het lijkt wel een oorlogsgebied….

Wat is dit ongelofelijk bizar….


Zag het gisteravond op het nieuws -O- . En ook in Oosterwolde is het goed te keer gegaan. Want elektriciteitsmasten vallen niet zomaar om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 09:14 



 
Profiel   

Ik zag ook foto's voorbij komen van die regio's, Leersum en ook in de Betuwe. Echt heftig! Hier waren het een paar druppels rond die tijd. Hopelijk is iedereen veilig.

Ik vind Nederland wel veranderen qua weer, die extreme hitte en nu die tornado's/ storm er bij. In mijn herinnering was het "vroeger" misschien 2x per jaar 30 graden en dan kwam er onweer en was het voorbij en de rest was meestal twintig/ vijfentwintig graden en veel regen in de zomer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 09:15 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik zag ook foto's voorbij komen van die regio's, Leersum en ook in de Betuwe. Echt heftig! Hier waren het een paar druppels rond die tijd. Hopelijk is iedereen veilig.

Ik vind Nederland wel veranderen qua weer, die extreme hitte en nu die tornado's/ storm er bij. In mijn herinnering was het "vroeger" misschien 2x per jaar 30 graden en dan kwam er onweer en was het voorbij en de rest was meestal twintig/ vijfentwintig graden en veel regen in de zomer.


Dat idee heb ik ook ja. Vroeger was het extreem als het 29 graden was. Nu wordt dat steeds normaler. en de buien en wind worden ook steeds ruiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 09:38 



 
Profiel   

Ja he? Ik ben er niet zo blij mee..vond de Nederlandse zomers van vroeger veel rustiger ofzo.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 09:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 248 van de 287 [ 7165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251 ... 287  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen