Bad of Douche

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke optie kies jij

Zeer grote luxe douche
348 (56%)
Groot en breed bad (waar je ook in doucht)
144 (23%)
Een kleine douche (90x90) + Klein (hoek)bad
126 (20%)

Totaal aantal stemmen: 618


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110732
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:42

Wij hadden een bouwdepot voor de badkamer voor onze nieuwe huis. De huidige badkamer was nog uit 1978, dus het was echt nodig :+
De badkamer heeft ongeveer 12.000 euro gekost, met douche (van glas, naar binnen inklapbaar zodat je die ruimte ook als normale loopruimte kunt gebruiken en geen last van de deuren hebt), maar ook met bad omdat ik in de winter een enorme koukleum kan zijn en dan nog weleens in bad ga.
Echt geen spijt van!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:44

8nnemiek schreef:
Ik snap dat nooit zo, die verbouwingen.. Het verbouwen wel, maar dan denk ik, als je een huis helemaal wil verbouwen dan koop je toch een ouderwets en goedkoper huis, of ligt dat aan mij :+
Ik zou het gewoon zonde vinden om een pas verbouwd huis weer compleet te strippen, alleen al daarom zou ik geen modern huis willen kopen. Ik zou het gewoon echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een prima bruikbare badkamer bij het stort te gooien :+


_/-\o_ ik dacht dat ik de enige was. Daarom hebben wij destijds voor iets er tussenin gekozen, nu nog prima, maar wel een projectje dat nog komen gaat, zowel de keuken als de badkamer :)

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:45

Tink89 schreef:
Ik probeerde de indeling van onze badkamer te posten, maar dat lukt niet... Dus ik zocht even een voorbeeldje. De onze is zo ongeveer:

http://kleinebadkamers.nl/kleine-badkam ... -badkamer/


Ik vind nummer 5 wel erg leuk! Vooral de bankjes in de douche. Voor mij persoonlijk zou dat echt genoeg zijn :j

(Url even aangepast trouwens.)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 13:53

_sharonnn schreef:
8nnemiek schreef:
Ik snap dat nooit zo, die verbouwingen.. Het verbouwen wel, maar dan denk ik, als je een huis helemaal wil verbouwen dan koop je toch een ouderwets en goedkoper huis, of ligt dat aan mij :+
Ik zou het gewoon zonde vinden om een pas verbouwd huis weer compleet te strippen, alleen al daarom zou ik geen modern huis willen kopen. Ik zou het gewoon echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een prima bruikbare badkamer bij het stort te gooien :+


_/-\o_ ik dacht dat ik de enige was. Daarom hebben wij destijds voor iets er tussenin gekozen, nu nog prima, maar wel een projectje dat nog komen gaat, zowel de keuken als de badkamer :)


om deze reden heb ik dus ook mijn huis gekocht. Alles is heel basic maar nog doen, dus ik kan er zo gewoon in, maar wel voor veranging toe.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:33

Maak je toevallig ook een volg topic van het huis? :D Ik vind dat altijd de leukste topics om te volgen haha. Heerlijk om een paradijsje te zien groeien

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 14:55

@kirri - Hahaha ja mss wel!

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:55

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus sorry als mijn mening als mosterd na de maaltijd komt.
Wij hebben recent ons eerste eigen huis gekocht. We hebben de badkamer grondig aangepakt. Helemaal gestript en muren verzet en de deurkozijnen van de slaapkamers op andere plekken zodat de badkamer over de hele breedte een flinke meter groter werd (we hadden een erg brede gang, nu een gewone gang). Hierdoor konden wij een losse douche en een los bad kwijt. We hebben bij buren gezien dat ze een stuk slaapkamer bij de badkamer getrokken hadden om ook meer ruimte te krijgen in de badkamer.
Beste beslissing ooit! Het is echt mijn zenmoment om minimaal eens per week heerlijk met een wijntje op de rand in bad te dobberen. Ook als ik verkleumd van de paarden kom vind ik het ideaal om even tot op het bot op te warmen in een heet bad. Ik heb het in al die jaren dat we in appartementen woonden met alleen een douche ook echt gemist!
Daarnaast weet ik niet of er bij jullie kinderen zijn, of binnen korte tijd komen, maar dan is een bad helemaal ideaal. ze kunnen er lekker samen in terwijl ik op de rand zit. Alleen douchen zijn ze nog wat klein voor, vooral de kleinste valt in de douche snel om . Bovendien is het haast een onmogelijke opgave om ze onder de douche schoon te krijgen terwijl je zelf in bochten gewrongen probeerd de douchestraal te vermijden en droog te blijven. Ook voor kinderongelukjes is het ideaal. Ik zet hem in bad en spuit met de kleine baddouche vieze billen schoon, ik doe daarvoor hun bovenkleding meestal niet eens uit. Dat zie ik me in de douche nog niet doen.
Mijn man heeft de badkamer volledig zelf gedaan. Prachtig geworden voor ongeveer 5000.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:04

Selka schreef:
Er bestaat ook nog zoiets als een bouwdepot Tink89. :)

Hier wil ik wel even op reageren.

Met de nieuwe regels kan je nog maar 100 procent van de getaxeerde waarde van het huis lenen voor je hypotheek. Sterker nog... Sommige banken maken daar 100 procent van het koopbedrag van. Dat betekend dat de meeste mensen niet tot geen fatsoenlijk bouwdepot meer kunnen krijgen.

Wij hebben gezocht naar een huis waar we met de keuken en de badkamer konden leven. Tuurlijk kan (zeker de keuken) het beter. Maar onze badkamer ben ik toch zeer tevreden over.

Wij hebben trouwens een antislipcoating in het bad en bij mijn ouders hadden we een antislipmat. Ik ben nog nooit uitgegleden :n

Overigens ts, ik ben van mening dat als je een keuze maakt. Je dat ook goed moet doen.
Wij hebben gekeken bij een huis waar zowel een bad als een inloop douche was en het bad nou... Daar zouden we net krap aan in kunnen zitten.
Dan kan het een whirlpool zijn en hartstikke veel geld hebben gekost, maar dan had je het beter niet kunnen doen.

Dus of je kiest voor een goede douche. Of voor een bad waar je in kan douchen of voor beide. Maar als je voor beide gaat neem dan gewoon een fatsoenlijk bad. Een bad van 160 zou voor mij eem absolute afknapper zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:21

Wij hadden een huis uit 1981....met een badkamer uit 1981 :+ dan is verbouwen nodig. Las iets over bad alleen voor kleine kinderen. Hier niet mijn man en ik zijn ook dol op badderen. Hij wordt zeker 5 tot 6 dagen per week gebruikt. Las ook iets over wc weglaten. Dat zou ik nooit doen. Is zo fijn de toilet op de bovenverdieping.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:24

M_D_H, mijn persoonlijke ervaring is anders. Ja natuurlijk moet je de overdrachtsbelasting etc zelf betalen maar dat moet je ook als je niet gaat verbouwen. Het zou wat zijn als iedereen een complete renovatie zoals wij doen compleet uit eigen zak moet betalen. Ik ken genoeg mensen om mij heen die keurig een bouwdepot hebben gekregen.

Wellicht doel jij op mensen die een voor hen maximale hypotheek afsluiten. Dat is bij ons niet het geval.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:48

Selka, een complete renovatie is wat anders dan een bouwdepot voor een nieuwe badkamer he?

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:04

Ik vind je eerste tekening gaaf! Gewoon een normale maat douche, een bad en volgens mij zou je tussen de wastafel en het douche scherm nog prima een smalle lange kast kwijt kunnen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:11

Tink89, ja dat begrijp ik :)

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:16

Wij hebben de afgelopen jaren onze koeienstal tot huis verbouwd met een flinke badkamer er in. Inloopdouche EN bad met bubbels. We wonen er nu een jaar in en ik heb nog steeds niet in het bad gezeten, (regen)douche wordt dus dagelijks gebruikt. Bad was het idee, gewoon omdat het kan en voor evt. spierpijnen.
Bad verveel ik me altijd in...... je zit maar te wachten totdat je er weer uit kan!!!!
Als je trouwens van douchen houdt, verbruik je ook veel water. Kost altijd moeite die kraan uit te draaien.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 16:32

mvdende schreef:
Ik vind je eerste tekening gaaf! Gewoon een normale maat douche, een bad en volgens mij zou je tussen de wastafel en het douche scherm nog prima een smalle lange kast kwijt kunnen.

Oh dank je - toch een fan! Ik vind het ook een mooie oplossing. Dit topic is eerder bedoeld om te ontdekken wat nu belangrijk is voor de gemiddelde nederlands - wellicht volgt er nog een topic met alle opies kwa layout.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 16:43

Toilet ga ik echt niet weg laten. Vind ik waarde vermindering.

M_D_H schreef:
Overigens ts, ik ben van mening dat als je een keuze maakt. Je dat ook goed moet doen.

Helemaal mee eens - daarom ook dit topic! Heb zelf veel huizen gezien waarvan ik dacht jonges hadden ze hier 5 min langer over nagedacht had het zoveel beter geweest.

Ik ben nu serieus aan het overwegen om wat van de slaapkamer af te snoepen.
Afbeelding

Anoniem

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:44

Dt zou ik wel doen en dan de deur verplaatsen, dan kan je makkelijker een grotere douche maken. En zo lang je niet het aantal slaapkamers vermindert zal dat ook niet veel / niets met de waarde van t huis doen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:47

Ik vind een WC op de badkamer juist waardevermindering. Ik vind dat erg vies en onhandig.
Maar inderdaad om hem te verplaatsten wordt het een duurder project.
Maar als je de badkamer toch al wil vergoten....
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 16-01-18 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Beauty26
Berichten: 2042
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:50

Ik ben zelf voorstander van een wc boven. Ook met kinderen erg handig!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:51

Beauty26 schreef:
Ik ben zelf voorstander van een wc boven. Ook met kinderen erg handig!


Ik ook. Maar dan wel separaat van de badkamer.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 16:52

Uit interesse - wat vind je vies aan een WC in de badkamer? Ben je op gegroeid met een aparte wc?

Er is ook een WC beneden trouwens - dus er kan altijd iemand naar het toilet als een ander bezig is in de badkamer.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:59

FatCat schreef:
Uit interesse - wat vind je vies aan een WC in de badkamer? Ben je op gegroeid met een aparte wc?


Nee was op de badkamer in mijn jeugd. Maar nu op de overloop en ik vind dat echt veel fijner. Ook om dat het ruimte schept in de badkamer zelf.

Wat ik er vies aan vind....ja wellicht zit dat slechts tussen mijn oren. :)
Maar het verspreiden van bacteriƫn als je doortrekt. En ja ik doe de klep dicht nee mijn kinderen niet( ik hoop dat dat erin zit voor ze 18 zijn)

Bij ons komt het in de ochtend wel voor dat beneden en boven tegelijk bezet zijn en dat er ook nog iemand onder de douche staat.

Maar ik snap wel dat dat een verbouwing erg ingrijpend en duurder maakt.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 17:04

Tja - dan wordt het wel wat moeilijker idd. Dan moet ik toch echt een groter stuk van die slaapkamer afsnoepen. Zelf vind ik het juist handig dat de WC in de badkamer zit eigenlijk. Ik snap wel als ze apart zitten als je bevoorbeeld maar 1 WC hebt.

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:15

Ik ben opgegroeid met een wc op de badkamer, maar juist daardoor vind ik het eigenlijk erg vies tegenwoordig. Iets met lekker onder de douche staan en familie die te lui is om beneden naar de wc te gaan, dus dat werd altijd ruzie of in de stank onder de douche staan :r
Ik zou er dus ook nooit voor kiezen, maar heb eigenlijk geen idee of het wordt gezien als waardevermeerdering of juist waardevermindering. Misschien kun je dat eens aan een makelaar vragen.

Je zou ook nog een andere slaapkamer kunnen ombouwen tot badkamer. Geen idee wat duurder is.. muur slopen of leidingen verplaatsen. Ligt er ook aan in welke staat de leidingen zijn, waar de aansluiting zit en of de muur zonder problemen weg kan.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:18

Selka schreef:
M_D_H, mijn persoonlijke ervaring is anders. Ja natuurlijk moet je de overdrachtsbelasting etc zelf betalen maar dat moet je ook als je niet gaat verbouwen. Het zou wat zijn als iedereen een complete renovatie zoals wij doen compleet uit eigen zak moet betalen. Ik ken genoeg mensen om mij heen die keurig een bouwdepot hebben gekregen.

Wellicht doel jij op mensen die een voor hen maximale hypotheek afsluiten. Dat is bij ons niet het geval.

Toen jij jou huis kocht kreeg je nog 101% van de getaxeerde waarde van het huis qua hypotheek. Nu is dat nog maar 100 procent.

In jip en janneke taal:
Jij sluit met de verkoper een deal waarbij het huis 195.000 kost.
De getaxeerde waarde van het huis is twee ton. Dan kan jij 2 ton lenen van de bank voor de hypotheek. Dat is 100% van de getaxeerde waarde en zorgt er voor dat je 5000 euro in een bouwdepot hebt.

Maar als jij een deal sluit voor 2 ton en de getaxeerde waarde is twee ton dan heb jij dus geen bouwdepot.

Als jij een deal sluit voor 203.000 euro en de getaxeerde waarde is 2 ton dan moet je zelf 3000 euro bij leggen.

Dan zijn er nog banken die niet naar de getaxeerde waarde kijken maar naar verkoopprijs. Dan krijg je dus helemaal geen bouwdepot meer.

Verder snap ik je opmerking over de maximale hypotheek niet want met de nieuwe regels kan je alleen de maximale hypotheek afsluiten als de getaxeerde van je huis ook dat bedrag heeft. Maar of je dan maximaal afsluit of onder het maximale zit van wat je kan lenen de bank geeft je niet meer dan de getaxeerde waarde.

Dus ja, nu een huis kopen waarbij je meteen de keuken en de badkamer wil renoveren zorgt er voor dat je dit met eigen geld moet doen.




Wij hadden altijd regels voor het wc gebruik. Tijdens het spitsuur is de wc boven alleen voor de kleine boodschap. Als er iemand in bad zit of aan het douchen is doe je sowieso geen grote boodschap en de bril moet altijd dicht.
Werkte super goed :j