FUN-da!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 06:40


Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:25

Zo zie je maar dat het persoonlijk is, ik vind het allemaal net té veel rommeligheid. Dat toilet ook :=

@rivendell: het enige dat ik ervoer kan vinden is dit.
https://www.rechtenvastgoed.nl/koop/won ... -verkopen/

Ik denk dat het zoiets betekent als dat alle erfgenamen het er mee eens moeten zijn?

Achterom
Berichten: 23074
Geregistreerd: 28-09-04

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:35


Froukje
Forever young

Berichten: 10856
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:42


manzano

Berichten: 24014
Geregistreerd: 22-10-01

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:27

Die in Ruurlo!!! Zo zonde van de bestemming!! (Maar anders was hij nog duurder geweest)

manzano

Berichten: 24014
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:29

Rivendell schreef:
Die woning in wapenveld. Wat is een erfgenaam clausule?

Ik vermoed dat ze niet-bewoningsclausule bedoelen. Dat is gebruikelijk bij erven en die staat niet in het rijtje nog apart genoemd.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:32

manzano schreef:
Rivendell schreef:
Die woning in wapenveld. Wat is een erfgenaam clausule?

Ik vermoed dat ze niet-bewoningsclausule bedoelen. Dat is gebruikelijk bij erven en die staat niet in het rijtje nog apart genoemd.

Een erfgenaam clausule houdt is dat alle erfgenamen het eens moeten zijn (en moeten tekenen) voor de verkoop van de woning.
Dus bij een bod/verkoop kan het "wat" langer duren voordat de koop rond is.

manzano

Berichten: 24014
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:35

Maar dat is toch geen "clausule"..... Verkopers moeten het altijd eens zijn. Als dat erven zijn idd ook de erven. En dat kan idd wat langer duren. Maar dat is geen clausule in een koopovereenkomst.
Wij verkopen (helaas) veel voor erven en ben momenteel zelf (helaas) ook betrokken als erve bij de verkoop van een huis, maar ik heb er nog nooit van gehoord.

Edit; heb via Funda maar eens een berichtje gestuurd naar de makelaar. Ben wel benieuwd. Misschien hebben ze een handige tip op deze manier.

Achterom
Berichten: 23074
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:42

manzano schreef:
Die in Ruurlo!!! Zo zonde van de bestemming!! (Maar anders was hij nog duurder geweest)

Klopt op zich, maar de gemeente hier vind het nooit een probleem om de bestemming om te zetten naar wonen... kost alleen wel geld.

manzano

Berichten: 24014
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:44

Achterom schreef:
manzano schreef:
Die in Ruurlo!!! Zo zonde van de bestemming!! (Maar anders was hij nog duurder geweest)

Klopt op zich, maar de gemeente hier vind het nooit een probleem om de bestemming om te zetten naar wonen... kost alleen wel geld.


Oh echt!!
Ga hem even opslaan dan haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:49

Mooi huis in Ruurlo! Maar energielabel G := Terwijl ik toch lees dat het redelijk goed geisoleerd moet zijn.
Klopt dat wel? Is dat uberhaupt vaak acuraat?

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 12:07

Die energielabels zijn volgens mij een wassen neus. Wij moesten er ook eentje aanvragen, en toen we invulden dat het dak geïsoleerd was werd het energielabel slechter i.p.v. beter :? Heel vaag ...

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 12:12

Ja die energielabels is nog niet heel erg veel consistentie in op het moment Fitzroy. Slaat echt nergens op.

Wauw ik vond die in Klaaswaal al super mooi gedaan (en te lief gewoon) maar die in Ruurlo is al helemaal prachtig! Beetje vreemd bestemmingsplan: niet genoeg plek om echt semiprofessioneel paardenhouderij te gaan doen.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 12:17

Maar bestemming paardenhouderij kan toch juist prima zijn als je paarden wilt houden? Dan fok je een veulentje per jaar of neem je een pensionklant. Of werkt dat niet zo?

manzano

Berichten: 24014
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 12:54

Fitzroy schreef:
Maar bestemming paardenhouderij kan toch juist prima zijn als je paarden wilt houden? Dan fok je een veulentje per jaar of neem je een pensionklant. Of werkt dat niet zo?

Op agrarisch kan je lastiger en niet volledig hypotheek krijgen en doorgaans ook tegen hogere rente.

manzano

Berichten: 24014
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:04

Cayenne schreef:
Mooi huis in Ruurlo! Maar energielabel G := Terwijl ik toch lees dat het redelijk goed geisoleerd moet zijn.
Klopt dat wel? Is dat uberhaupt vaak acuraat?


Het energielabel is uit 2015. Toen hebben de huidige bewoners het gekocht in meer "authentieke" staat. Dus is destijds daar op gebaseerd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:12


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34786
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:32


x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:55

manzano schreef:
Fitzroy schreef:
Maar bestemming paardenhouderij kan toch juist prima zijn als je paarden wilt houden? Dan fok je een veulentje per jaar of neem je een pensionklant. Of werkt dat niet zo?

Op agrarisch kan je lastiger en niet volledig hypotheek krijgen en doorgaans ook tegen hogere rente.


Onder de 3 ha. valt dat wel mee. Zeker als je niet van plan bent om iets met de agrarische bestemming te doen lukt dat prima, kan het zelfs ook tot 100% gefinancierd worden.

Dat zou bij die in Ruurlo dus prima kunnen. Al zou ik het bij dat bedrijf haast zonde vinden om de bestemming er af te laten halen. Mogelijkheden genoeg!

manzano

Berichten: 24014
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:44

Mijn ervaring is heel anders helaas.

Daarnaast is het is strijd met bestemmingsplan om er particulier te gaan wonen.

Is momenteel groot probleem met steeds meer vrijkomend landelijk vastgoed. Ze hebben daarvoor de "plattelandswoning" verzonnen. Verschilt helaas nogal per gemeente hoe ze daar in staan.
We hebben daardoor soms echt woningen die ontzettend lastig verkoopbaar zijn. Vorige week ook ontbinding gehad van een van onze panden. Was net zoiets als Ruurlo, maar net geen 2ha

manzano

Berichten: 24014
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:49


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34786
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:02

Ik zou niet aan die drukke weg willen zitten. Je rijdt wel zo de Veluwe op.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:40

SusanH schreef:
hier zijn ze erg van de brandveiligheid https://www.funda.nl/koop/loenen/huis-4 ... bosweg-44/

Ik vind dat juist positief. Deze mensen zijn zich goed bewust van de verhoogde risico's die dit huisje heeft. Rietendak met twee schoorstenen aangesloten op een haard (vonken) in een gebied dat bekend staat als kurkdroog in de zomermaanden. Eerlijk gezegd, zou ik zo wonen en het was er nog niet, dan had ik het zelf geinstalleerd. Heb een rietgedekte boerderij zien afbranden bij ons in de straat, geloof me, elke seconde telt. Als je zelf al meteen kunt ingrijpen terwijl je moet wachten op de hulpdiensten, kan dat letterlijk het verschil uitmaken tussen wel of geen huis meer hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34786
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:44

Ik geef er verder geen oordeel aan. Ik vind het ook verstandig. Wel had ik er zelf voor gekozen eea netjes weg te werken zodat het wel voor het grijpen is, maar minder in het zicht.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:48

SusanH schreef:
Ik geef er verder geen oordeel aan. Ik vind het ook verstandig. Wel had ik er zelf voor gekozen eea netjes weg te werken zodat het wel voor het grijpen is, maar minder in het zicht.

Ik moet ook bekennen dat ik de slang bij de deur wel krap vond. ;) Ze zullen er vast een reden voor hebben gehad denk ik dan. ;)