FUN-da!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34685
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:07

Wij hebben er 1 op de salontafel :x vreselijk lelijk maar echt mijn man zijn ding. Al zou hij dit huis ook wel echt too much vinden :')

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:22

Ik vind de bloemetjesgordijnen eigenlijk erger, maar ja wat wil je anders op de Petuniastraat?

SusanH, die carports vinden mijn man en ik juist geweldig, hier is het altijd ellende met parkeren omdat er andere mensen op 'onze' plek staan (terwijl de gewone parkeerplaatsen in het midden leeg zijn).

En mijn man sleutelt zelf aan de auto dus dan is een overkapping ook erg prettig.

Enfin, ga nu even kijken bij een ander huis in die wijk dat te koop staat om inspiratie en informatie op te doen := :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34685
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:55

Ik heb niks over carports gezegd ik denk dat je me met iemand anders verwart. Ik zou een carport ook handig vinden :j sowieso parkeren op eigen erf.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:06

corine1981 schreef:
SusanH schreef:
Jeetje Corine1981 andere bieders mag dat zomaar? Lijkt me niks dubbel spannend dan zeg.


Jup. En hier in de randstad is helemaal alles geoorloofd. Officieel heb je pas rust wanneer je handtekening onder het koopcontract staat :(


Dat was bij ons ook zo, toen wij begonnen te bieden waren er ineens andere mensen. Maar heb soms het idee dat ze het er ook een beetje om doen zodat je doorpakt 8-)

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:14

Maar corine1981 wat bied je dan in zo'n markt? Je hoeft het bedrag niet te zeggen hoor, maar ik bedoel bied je dan de vraagprijs, of toch wat of flink eronder? En zo'n eindbod, gaat dat dan over de vraagprijs heen? Wij zijn ook zoekende en ik vraag me af wat nou de juiste tactiek is.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:20

Volgens mij is de grap van bieden dat je probeert af te dingen, dus onder de VP.
Als je het voor de VP overneemt kun je gewoon zeggen van dat je het wel voor de VP wil lijkt me. Mits er nog meer mensen echt geïnteresseerd zijn in het huis en boven de VP gaan bieden, dan kun je daarin mee gaan of niet

Edit ; Wij hebben toen de makelaar zn werk laten doen, en die heeft toen het bod overlegd met ons en voorgebracht. Hebben toen voor die prijs het huis ook over kunnen nemen. Was toch iets meer dan 10.000 onder de VP, het is toch weer iets {:}

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:05

Nynkster schreef:
Volgens mij is de grap van bieden dat je probeert af te dingen, dus onder de VP.
Als je het voor de VP overneemt kun je gewoon zeggen van dat je het wel voor de VP wil lijkt me. Mits er nog meer mensen echt geïnteresseerd zijn in het huis en boven de VP gaan bieden, dan kun je daarin mee gaan of niet


Het originele principe van een vraagprijs is me bekend :j . Maar ik hoor momenteel ook heel veel wildwest verhalen en zelfs hier in het 'wilde' oosten heeft een vriendin van mij behoorlijk over de vraagprijs moeten bieden om een huis te bemachtigen. Juist omdat ik dat een bijzonder gegeven vind, vraag ik me af wat mensen doen die al weten dat er meer interesse is voor een huis....hoe pak je dat dan aan?

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:19

SusanH schreef:
Ik heb niks over carports gezegd ik denk dat je me met iemand anders verwart. Ik zou een carport ook handig vinden :j sowieso parkeren op eigen erf.


Klopt sorry, shadow bedoelde ik.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:25

Uhm nou ik baal ook van dat we nu moeten bieden.
Dé andere kijkers zijn er denk ik wel echt want die hadden toevallig 2 dagen voor ik belde gekeken en hadden al een 2e afspraak staan voordat wij geboden hebben.

Op zich ook weer fijn dat iedereen een kans krijgt maar toch.

Wij hebben flink onder de vraagprijs geboden en de andere partij ook...
Dús nu is het gokken op de ruimte bij de ander.

Echt balen want het huis waar ik dus net was is het weer net niet.... kunnen we zó in maar komen 2 grote kostenposten aan plus dat de locatie ernstig minder is... dus moet bepalen wat het ons dan waard is.

Een vriendin van me die in Drenthe woont merkte al fijntjes op dat je voor dat geld bij haar vrijstaand zou wonen maar ja... er zal ook gewerkt moeten worden :o

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:31

corine1981 schreef:
SusanH, die carports vinden mijn man en ik juist geweldig, hier is het altijd ellende met parkeren omdat er andere mensen op 'onze' plek staan (terwijl de gewone parkeerplaatsen in het midden leeg zijn).


Ik bedoelde meer: zo'n straat waarin het enige wat je ziet de carports zijn doet heel ontoegankelijk aan. Maar ze zijn inderdaad ontzettend handig - handiger dan het gedoe met garages, maar ook handiger dan het gedoe met parkeerplaatsen op straat (en onder bomen, mijn auto ziet er niet uit :oo )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34685
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:33

Locatie kun je niet veranderen. Dus als van de ander de locatie minder is zou ik er bij degene die je het liefste wil wel meer voor bieden. En dus meer richting de vraagprijs gaan.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:36

corine1981 schreef:
Uhm nou ik baal ook van dat we nu moeten bieden.
Dé andere kijkers zijn er denk ik wel echt want die hadden toevallig 2 dagen voor ik belde gekeken en hadden al een 2e afspraak staan voordat wij geboden hebben.

Op zich ook weer fijn dat iedereen een kans krijgt maar toch.

Wij hebben flink onder de vraagprijs geboden en de andere partij ook...
Dús nu is het gokken op de ruimte bij de ander.

Echt balen want het huis waar ik dus net was is het weer net niet.... kunnen we zó in maar komen 2 grote kostenposten aan plus dat de locatie ernstig minder is... dus moet bepalen wat het ons dan waard is.

Een vriendin van me die in Drenthe woont merkte al fijntjes op dat je voor dat geld bij haar vrijstaand zou wonen maar ja... er zal ook gewerkt moeten worden :o



Bij ons op de Veluwe worden er huizen boven de vraagprijs verkocht, is in meerdere delen van Nederland momenteel blijkbaar heel gewoon :(

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:53

Wij zaten 19.500 over de vraagprijs :7 :7 :7

*edit* en we hadden niet eens het hoogste bod.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:10

Hier ook hoor, er gaat makkelijk 10 a 15% bovenop de vraagprijs.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:11

idioot he, wat een verschil met nog eens niet heel lang geleden !

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:16

Wij hebben 6 jaar geleden ons huis gekocht op zo'n 75% van de vraagprijs omdat niemand zijn huis aan de straatstenen kwijt raakte en CPB maar volhouden dat er nog geen huizenbubble is.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:22

Klopt de markt is weer ouderwets overspannen rondom de Randstad.

Ach we mogen er nog een nachtje over slapen dus doen we dat maar... :x

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34685
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:26

Ik denk dat het wel weer in stort binnenkort. Wij blijven hier nog lekker een paar jaar zitten hebben we besloten. Al blijft huizen bekijken via Funda gewoon erg leuk.

Nou hopelijk pak je wat slaap Corine het lijkt mij heel spannend zo.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:28

Wij blijven ook lekker zitten hoor, dit topic is gewoon voyeurisme ten top :D

Ons huis kent nog genoeg mogelijkheden tot modernisering die vooral ons eigen woongenot ten goede komen en die niet perse voor een verkoop zijn.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:56


Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:01

Vandaar dus mijn vraag, kennelijk zijn er dus veel meer regio's waar de VP of zelfs (flink) daarboven geboden moet worden. Daar was ik even benieuwd naar. En dat gebeurt dus niet alleen in de Randstad. Hier in het oosten (bijna Duitsland) dus ook! Echt heel lastig als je iets wilt kopen! Je wilt ook niet het gevoel hebben dat je veel teveel betaalt natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:06


corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:06


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34685
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:18

Ik vind dat heel leuk. Niet om in te wonen, maar leuk voor een weekje vakantie :j

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:22

Morpheus81 schreef:
Vandaar dus mijn vraag, kennelijk zijn er dus veel meer regio's waar de VP of zelfs (flink) daarboven geboden moet worden. Daar was ik even benieuwd naar. En dat gebeurt dus niet alleen in de Randstad. Hier in het oosten (bijna Duitsland) dus ook! Echt heel lastig als je iets wilt kopen! Je wilt ook niet het gevoel hebben dat je veel teveel betaalt natuurlijk.


Ik denk dat je momenteel al snel teveel betaalt. Maar ja, je wilt ook wonen.