FUN-da!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:29

Frummels schreef:
Ohhh ik lees mee! Ben gek op Funda.

Vriend en ik dromen ervan om richting Drenthe te vertrekken dus dan is Funda een soort snoepwinkel haha. Ben gek op de omgeving daar en de rust, en de prijzen zijn een stuk gunstiger dan hier in het Centrum van Den Haag :+ Dat is echt huilen met de pet op hier.. Beetje wat leuks in een leuke buurt is al snel 300.000 - 350.000 in deze tijden. (En dan heb je een dubbel bovenhuis met een balkon :)) )

Edit; voor datzelfde bedrag in oktober naar 2 boerderijen in Drenthe gekeken, beide met stallen aan huis en een halve hectare aan grond erbij en een zelfs met rijbak. Stuk interessanter :D



Gezellig, kom naar Drenthe *D
Woon op dit moment nog in Groningen, in September kunnen we naar Drenthe verhuizen. Officieel 200 meter verderop :')

Ik snap niet goed hoe mensen zo’n dure smaak kunnen hebben. Doe mij maar een boerderijtje die opgeknapt moet worden met een beetje land. Krijg je hier voor 250.000, zal zo een voorbeeld zoeken :p

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:31

Ik kijk hier ook iedere dag op Funda.. Maar als verplichting :+
Wij zijn op zoek naar een koopwoning, maar kunnen niet echt wat vinden. Helaas komt er ook weinig bijzonders op (in onze prijsklasse dan :') )

Mo_86

Berichten: 1244
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:34

@Frummels, wij zitten aan de andere kant van het centrum, Valkenboskwartier. Bezuidenhout is wel een van dé buurten dus dan is je investering verdubbeld inmiddels of niet? Snap het wel inderdaad dat als er een bruiloft aankomt je niet alles tegelijk wilt. Vriendin heeft dat wel gedaan en heeft zóveel stress opgeleverd..

Wij willen naar het midden van het land en dat was eerst nog goed te doen maar ook daar is de gekte inmiddels toegeslagen. Alles gaat daar nu boven de vraagprijs weg en uit principe weiger ik daar aan mee te doen. Maar we hebben nu ook een fijn huis en wonen overal lekker dichtbij én zijn binnen vijf minuten op het strand dus we hebben niets te klagen haha

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:35


xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:38


justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:38

GrumpyCat schreef:
justkid schreef:
Wat een dure smaak hebben jullie :')

Wij hebben ons huis twee weken geleden te koop gezet met het idee dat we het anderhalf jaar kunnen uitzingen mocht het zo lang te koop staan maar het is binnen twee weken verkocht en ook nog boven de vraagprijs :oo
Echt heel raar hoe de huizenmarkt ineens aantrekt, zelfs bij ons in het dorp.
Huizen stonden echt twee jaar of langer te koop en nu zijn ze niet aan te slepen.

Maar wij zijn natuurlijk *\o/* *\%/* **\O/** *\o/* **\O/** *\%/*

En nu we ons eigen droomplekje hebben gevonden blijf ik nog steeds dagelijks kijken naar mooie plekjes op de Veluwe.


Wauw, binnen 2 weken verkocht, wat rap zeg! Mag ik vragen hoe jullie dat hebben opgelost met overbruggen naar een volgende woning? Hadden jullie al een nieuwe woning gekocht of op het oog op het moment dat jullie je woning in de verkoop deden, of hebben jullie pas gekocht op het moment dat het huidige huis verkocht was?

Mijn vriend en ik zijn ook druk bezig met zoeken op Funda (regio Apeldoorn/Zutphen/Arnhem)! Wat een heerlijke tijdverdrijf zeg (vooral woningen bekijken die je bijlange na niet kan betalen haha). Vanmorgen is er een makelaar geweest die de waarde van onze woning heeft geschat. De volgende stap is een hypotheekgesprek en als dat ook positief uitvalt, dan gaat ons huidige huis de verkoop in. Mijn angst is wel dat het ook binnen 2 weken verkocht is (we wonen in een populaire buurt waar huizen als warme broodjes over de toonbank gaan), maar wij nog niets hebben gevonden. :') Hoe hebben andere mensen dit opgelost?


Eerst hebben we een waardebepaling laten doen van ons huidige huis, toen uitgerekend wat we aan nieuwe hypotheek konden betalen en toen kwamen we ons droomhuis tegen en hebben we de gok gewaagd.
Hier in de omgeving zijn veel vakantieparken waar je tijdelijk kunt wonen wanneer je tussen twee huizen zit, zeg maar. Maar dat was in ons geval niet nodig want de oplevertermijn van ons nieuwe huis is eeder dan wanneer we ons oude huis moeten verlaten.
We hebben dus eerst gekocht en toen verkocht. En heel veel geluk gehad.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:40

Ik zou super graag in het hoogste Noorden willen wonen, heerlijk lijkt me dat maar mijn baan is hier en die van mijn man ook dus dat wordt dan zo lastig.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:41

Nynkster schreef:
https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... herweg-29/
als ik even mijn gang kon gaan startte ik hier mn eigen pensionstalling, bouwen maarrrrr


Dit vind ik nou een prachtige paardenplek! Huis kan me niks meer schelen dan, als mijn paard maar een ideale plek heeft :')

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:43

justkid schreef:
Eerst hebben we een waardebepaling laten doen van ons huidige huis, toen uitgerekend wat we aan nieuwe hypotheek konden betalen en toen kwamen we ons droomhuis tegen en hebben we de gok gewaagd.
Hier in de omgeving zijn veel vakantieparken waar je tijdelijk kunt wonen wanneer je tussen twee huizen zit, zeg maar. Maar dat was in ons geval niet nodig want de oplevertermijn van ons nieuwe huis is eeder dan wanneer we ons oude huis moeten verlaten.
We hebben dus eerst gekocht en toen verkocht. En heel veel geluk gehad.


Dat moet best spannend zijn geweest! Een vakantiepark is inderdaad een idee. Wij zijn best kritisch in onze zoektocht naar een huis, dus eerst kopen en dan verkopen lijkt ook zo slecht nog niet, maar dat vind ik wel risicovol. We willen zoveel mogelijk uit het huidige huis halen uiteraard en niet akkoord gaan met het eerste en het beste bod.

Wel fijn dat het voor jullie zo goed uitgepakt heeft! :D

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:45

Ik begin wel vast met sparen *D
Ooit.......

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:45


Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:49

Ik heb een project voor Funda gedaan en moest toen wat toonbare huizen zoeken.
Ik vond dat echt geweldig!

Nu kijken voor een huurhuisje. Willen wel graag Arnhem uit

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:52


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:55

O nee ik zou echt niet in Groningen kunnen wonen. Veel te plat en te kaal. Ik woon nu tussen de Heuvelrug en de Veluwe in. Ben te grote fan van de bossen om hier weg te gaan. Huizen zijn wel veel prijziger als in Groningen. Voor rond de ton kun je hier echt geen woning vinden. Maar het is altijd nog goedkoper als de randstad hier.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:02

Funda is hier ook een beetje hobby :+
Vind het leuk om bij hele dure huizen binnen te kijken. Vaak is het zo dat hoe duurder het huis, hoe erger de wansmaak van de bewoners :')

In Den Helder staat ook een belachelijk duur huis te koop, staat echt al een tijd te koop. Is ook zo raar, midden in een woonwijk een villa met een grote schutting er om heen :+
https://www.funda.nl/koop/den-helder/hu ... pluto-200/

Bergen (nh) kan je je geld ook altijd goed kwijt :+

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:07

Mijn vriend en ik willen graag omgeving Ede met genoeg grond voor in ieder geval 2 paarden. Maar dan kom je toch minimaal boven de €500.000,- en dan heb je eigenlijk nog een flinke opknapper. :=

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:08

Jemig, die zijn dol op plastic bloemen Goldie :')
Ik vind het inderdaad heel apart, zo'n villa midden in die wijk. Zou me niets verbazen als dat heel lang te koop blijft staan.
En ik ben nu heul nieuwsgierig wie daar woont (kom zelf ook uit die buurt).

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:11

Goldie schreef:
Funda is hier ook een beetje hobby :+
Vind het leuk om bij hele dure huizen binnen te kijken. Vaak is het zo dat hoe duurder het huis, hoe erger de wansmaak van de bewoners :')

In Den Helder staat ook een belachelijk duur huis te koop, staat echt al een tijd te koop. Is ook zo raar, midden in een woonwijk een villa met een grote schutting er om heen :+
https://www.funda.nl/koop/den-helder/hu ... pluto-200/

Bergen (nh) kan je je geld ook altijd goed kwijt :+


Die Smart in die garage _O- Bizar dat zulke huizen midden in een woonwijk staan, wij hebben dat hier ook. Zo zonde van het huis dan.

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:15

Kaitlyn schreef:
Mijn vriend en ik willen graag omgeving Ede met genoeg grond voor in ieder geval 2 paarden. Maar dan kom je toch minimaal boven de €500.000,- en dan heb je eigenlijk nog een flinke opknapper. :=

:') Dit is zo herkenbaar haha.
Zoeken met onbeperkt budget of door heel Nederland is echt geweldig tijdverdrijf en ik heb al heel wat huisjes met lekker stuk grond (en bak en/of flinke schuren) gezien die ze me best mogen geven :+ . Maar met een wat realistischer budget en wat centraler gelegen ivm werk dan zijn het opeens alleen nog maar krotjes of gebouwen vol met asbest -O- . Eerst maar een beetje vermogen opbouwen voor de droom met de pony's aan huis waargemaakt kan worden.
Scheelt wel dat ik absoluut niet in het westen wil wonen, dus het duurste gebied omzeilen we haha.
Laatst bijgewerkt door mooney op 31-01-18 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:21

4EverHobbes schreef:
Jemig, die zijn dol op plastic bloemen Goldie :')
Ik vind het inderdaad heel apart, zo'n villa midden in die wijk. Zou me niets verbazen als dat heel lang te koop blijft staan.
En ik ben nu heul nieuwsgierig wie daar woont (kom zelf ook uit die buurt).

Ik weet iig dat het het oude 'Gat van de Stier' is, dus oorspronkelijk een restaurant :)
Vermoedelijk weet mijn vader dat wel, die weet dat soort dingen atijd op de een of andere manier :+

Ghostattack schreef:
Die Smart in die garage _O- Bizar dat zulke huizen midden in een woonwijk staan, wij hebben dat hier ook. Zo zonde van het huis dan.

Ja mooi he _O- daar moest ik ook zo om lachen :')

Als er nog mensen willen verhuizen naar Den Helder, paard aan huis (huurhuis). Ik ga verhuizen :+

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:24

MaTuMi schreef:
Ik vraag me altijd af waar die mensen van die dure huizen naar toe gaan om al die dure inrichting weer kwijt te raken.


Ik vraag me altijd af hoe mensen het soms zo vol krijgen. Volgens mij zou ik op z'n minst nog een keer de helft van de aankoopprijs kwijt zijn, alleen om extra inrichting te kopen :Y)

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:29

Ohhh dat huis in Den Helder! :') _O-

mooney schreef:
Kaitlyn schreef:
Mijn vriend en ik willen graag omgeving Ede met genoeg grond voor in ieder geval 2 paarden. Maar dan kom je toch minimaal boven de €500.000,- en dan heb je eigenlijk nog een flinke opknapper. :=

:') Dit is zo herkenbaar haha.
Zoeken met onbeperkt budget of door heel Nederland is echt geweldig tijdverdrijf en ik heb al heel wat huisjes met lekker stuk grond (en bak en/of flinke schuren) gezien die ze me best mogen geven :+ . Maar met een wat realistischer budget en wat centraler gelegen ivm werk dan zijn het opeens alleen nog maar krotjes of gebouwen vol met asbest -O- . Eerst maar een beetje vermogen opbouwen voor de droom met de pony's aan huis waargemaakt kan worden.
Scheelt wel dat ik absoluut niet in het westen wil wonen, dus het duurste gebied omzeilen we haha.


Nou inderdaad! En omdat mijn vriend het bedrijf van zijn vader wilt overnemen wilt hij ook echt alleen rondom Ede. Dus Ede, Bennekom, Wageningen, Otterlo, Harskamp, Lunteren, Ederveen, de Klomp. En dan niet de dorpen zelf want dat vinden we niks, maar het buitengebied. Is bijna niet te betalen.
Pas zagen we er 1 met ruim een hectare grond voor €450.000,= waren we gewoon verbaasd over hoe goedkoop. Ook al ben je alsnog voor een ton aan het verbouwen (zelfs wij met een bouwbedrijf). :=

Ik vind het een kunst om tot €350.000,- door heel Nederland te zoeken, waar je niet meteen hoeft te strippen omdat het te oud en ranzig voor woorden is, en waar al wat paarden gemak bij zit. Vind dat erg leuk tijdverdrijf. :=

Mijn vriend wil overigens ook een volledige opknapper. Hebben we nu ook gekocht, en als we het nu verkopen maken we er toch al gauw €50.000,- winst op. Hebben het erover gehad om het meteen te verkopen en nog een keer zo te doen, maar zagen het niet zitten om zo snel weer bijna een jaar niks samen te kunnen doen. :o

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:40


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:41

Die smart in die megagrote garage is echt briljant :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:42

Kiekeboefje schreef:
Frummels schreef:
Ohhh ik lees mee! Ben gek op Funda.

Vriend en ik dromen ervan om richting Drenthe te vertrekken dus dan is Funda een soort snoepwinkel haha. Ben gek op de omgeving daar en de rust, en de prijzen zijn een stuk gunstiger dan hier in het Centrum van Den Haag :+ Dat is echt huilen met de pet op hier.. Beetje wat leuks in een leuke buurt is al snel 300.000 - 350.000 in deze tijden. (En dan heb je een dubbel bovenhuis met een balkon :)) )

Edit; voor datzelfde bedrag in oktober naar 2 boerderijen in Drenthe gekeken, beide met stallen aan huis en een halve hectare aan grond erbij en een zelfs met rijbak. Stuk interessanter :D



Gezellig, kom naar Drenthe *D
Woon op dit moment nog in Groningen, in September kunnen we naar Drenthe verhuizen. Officieel 200 meter verderop :')

Ik snap niet goed hoe mensen zo’n dure smaak kunnen hebben. Doe mij maar een boerderijtje die opgeknapt moet worden met een beetje land. Krijg je hier voor 250.000, zal zo een voorbeeld zoeken :p


Ja, kunnen we samen rijden met de ponys :D


Mo_86 schreef:
@Frummels, wij zitten aan de andere kant van het centrum, Valkenboskwartier. Bezuidenhout is wel een van dé buurten dus dan is je investering verdubbeld inmiddels of niet? Snap het wel inderdaad dat als er een bruiloft aankomt je niet alles tegelijk wilt. Vriendin heeft dat wel gedaan en heeft zóveel stress opgeleverd..

Wij willen naar het midden van het land en dat was eerst nog goed te doen maar ook daar is de gekte inmiddels toegeslagen. Alles gaat daar nu boven de vraagprijs weg en uit principe weiger ik daar aan mee te doen. Maar we hebben nu ook een fijn huis en wonen overal lekker dichtbij én zijn binnen vijf minuten op het strand dus we hebben niets te klagen haha


Ik denk dat ie wel al richting over de kop gaat ja :j
Ik krijg al stress als ik eraan denk :') Valkenboskwartier is ook leuk. Daar hebben wij een tijdje terug nog voor een mooi huis gekeken. Maar toch van afgezien omdat we echt die rust willen en Drenthe blijft trekken.

Wij keken ook naar het midden, Veluwe en dan met name Loenen en Laag Soeren, maar mama mia. Zoals je zegt trekt de gekte het hele land door haha.

Ik ga zo weer even huizen spieken tussen werk door :D