Tweedehands Fiat of Clio

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:47

Wegroesten is idd bij de oudere modellen, mijn eind jaren 90 Fiesta's hadden dat ook. Mijn 2004 Fiesta had dat niet. Ik zou eerder voor een Ford KA of Fiesta gaan dan een Aygo, puur omdat je meer waar hebt voor je geld. Toyota is ook degelijk hoor, maar duurder. Ik had een Ford Fiesta mk6 en dat vind ik echt heerlijke dingen - ook al is dat nu een al iets ouder model - zou 'm zo opnieuw kopen moesten we een kleine auto zoeken <3

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:25

Misschien heb je wat aan mijn leidraad, ik zoek vaak naar auto's.
1) Ik kijk op http://www.wegenbelasting.nl/ wat de wegenbelasting van de auto is waar ik naar kijk.
2) Ik kijk op https://www.independer.nl/ wat de verzekering voor deze auto zou gaan kosten
3) Ik kijk op https://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor wat het verbruik van de auto is waar ik naar kijk.

Die laatste link zijn allemaal particulieren met bijv. een Ford Ka of een Toyota Aygo die hun verbruik bijhouden. Let wel op in je vergelijking dat je het type zoekt met de juiste motor. Een 2.0 motor heeft weer een ander verbruik dan een 1.4 bijvoorbeeld.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 13:27

O bedankt zeg! Zal eens gaan kijken!

Anoniem

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:40

Hoezo komt de aygo geen eens fatsoenlijk boven de 130, scht nooit problemen mee gehad..

Ford ka van man zijn zus was een en al drama. Liggen wel fijn op de weg maar vond het rijcomfort ook stukken minder.

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:54

Hou er wel rekening mee dat die hele kleine zuinige motortjes in totaal minder lang meegaan dan de zwaardere motoren.
Ik heb ook gekeken naar de Aygo maar met dagelijks een snelweg rijden met veel vrachtwagens en een korte invoegstrook die ook nog omhoog loopt ben ik blij dat ik uiteindelijk een Punto heb gekozen (1.4 16v). Misschien minder zuinig maar ik rij echt makkelijker met het verkeer mee op de snelweg. Rij je veel in de stad dan is een Aygo denk ik ook prima.

Oh ja, Aygo in de heuvels was ook niet grappig (nurnbergring). Met de Punto meerdere keren de alpen doorkruist zonder problemen. En ze zijn gewoon mooi om te zien. Italianen zijn niet van de super strakke en nette afwerking maar de designs zijn wel prachtig :o

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:09

Charizard schreef:
Hoezo komt de aygo geen eens fatsoenlijk boven de 130, scht nooit problemen mee gehad..

Ford ka van man zijn zus was een en al drama. Liggen wel fijn op de weg maar vond het rijcomfort ook stukken minder.


Geen ervaring met de Ka, maar met mijn Fiesta's reed ik wel wat hoger en had ik het soms geeneens door :+

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 14:28

Oké goed om te weten. Ga als het er nu naar uitziet vanmiddag even een proefritje maken met een Toyota Aygo. Ben heel benieuwd :D. Hoop ergens tegen eind van de week ook een proefritje te maken in de Ford Ka.

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:57

Jaren een Renault Clio gereden maar tegen de 200.000 km sta je daarmee iedere week bij de garage :')

Nu een tweedehands Toyota Yaris gekocht en meer dan tevreden. Hij is wat duurder geweest maar rijdt heel licht, is snel en ziet er ook gewoon mooi uit. Met wind heb ik op de snelweg wel iets meer last dan ik met mijn Clio had maar het went wel snel. Succes met je keuze, hoor vaak dat Aygo ook een erg fijn model is!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:11

ElCamino schreef:
Ik heb 4 jaar geleden voor €300 een oude Golf 3 gekocht. Ding is uit 1993 en ik heb met hem en mezelf afgesproken : zolang ie me max 300 per jaar kost mag ie blijven.....
we zijn 4 jaar verder:
1e apk: nieuwe voorbandjes ( 2ehands)
2e apk: andere accu
3e apk: iets kleins
4e apk: moet ie nog krijgen, had alleen pech met een kapotte ruitenwissermotor vorige maand

En tja, oud = oud, en je moet beetje mazzel hebben..... ik ga naar "een mannetje" op het kamp die hem repareert, en niet naar een vakgarage.

Ik rij elke dag Naarden - Nigtevecht....
( en heb de Blazer voor de show en trailerrijden )


Ik heb ook 4 jaar lang in een golf 3 gereden uit 1994. Ik heb hem voor 400 euro gekocht en er 3 jaar lang dagelijks mee van huis (Den Haag) naar werk (Utrecht) gereden. Aan reparatie heb ik 1 keer een nieuwe handremkabel bij de APK moeten betalen, 1 keer 2 nieuwe achterbanden en dat was het. :)
Vorig jaar is hij helaas overleden met 394.500 km op de teller. Hij was niet meer te repareren voor een acceptabel bedrag (reparatie zou rond de 1500 euro kosten ivm nieuwe motor etc.)
Ben altijd zo enorm tevreden geweest over die auto! Hij heeft me nooit ergens laten staan.

Daarna heb ik een Ford Ka gekocht uit 2003, maar die heb ik na een maand weer teruggebracht naar de dealer. Mankeerde van alles aan, ondanks hij een week voor de aankoop door de APK gekomen was..

Daarna heb ik een Audi A2 gekocht maar dat was echt een onding. Afgelopen weekend verkocht want het ding kwam niet door de APK (1100 euro reparatiekosten). Nu krijg ik eind deze maand een nieuwe Citroën C1 uit 2018. Hopen dat ik daar net zoveel plezier van ga krijgen als mijn Golf :)

Succes met de keuze TS! Er is heel veel leuks te koop, maar probeer iemand mee te nemen die weet waar hij naar kijkt of eventueel een aankoopkeuring bij een derde partij te laten uitvoeren. Dat kan je veel ellende schelen.

Muga

Berichten: 2082
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:31

Ook hier een fan van de ka. Ik zou zeker een ritje gaan maken!

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:03

Lastig he! Wij hebben afgelopen jaar een Renault clio uit 2011 gekocht. Mede omdat wij bij mijn ouders ook al jaren een clio hebben. Super fijne autootjes!!
Mijn huidige heb ik natuurlijk pas bijna een jaar maar al best wat kilometers mee gereden.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 16:07

Super bedankt iedereen! Alle tips ervaringen zijn meer dan welkom. Nu onderweg naar Dalfsen voor een proefritje met de Toyota Aygo uit 2012. Ben benieuwd naar Mn bevindingen :D. Ik merk dat ik heel snel geneigd ben te denken dat je na een proefrit meteen de auto moet aanschaffen maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.

Ja vind het echt heel lastig josien om een juiste keuze te maken. Het is ook mijn eerste auto die ik ga aanschaffen dus dan wil ik het ook meteen goed. En het is ook mijn spaargeld wat op gaat (woon nog thuis dus heb het na drie maand ook wel weer terug maar toch). Wat jij met de Clio heb, heb ik nog steeds wel met de Punto. Mijn moeder heeft zo lang ik mij kan heugen 3 Punto’s gehad. De laatste een nieuwe en daarvoor tweedehands en die is wel altijd tevreden geweest. Nooit gekkigheid gehad. Maar jullie reacties helpen mij enorm :o .

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 11:24

Dee_Es schreef:
Hou er wel rekening mee dat die hele kleine zuinige motortjes in totaal minder lang meegaan dan de zwaardere motoren.
Ik heb ook gekeken naar de Aygo maar met dagelijks een snelweg rijden met veel vrachtwagens en een korte invoegstrook die ook nog omhoog loopt ben ik blij dat ik uiteindelijk een Punto heb gekozen (1.4 16v). Misschien minder zuinig maar ik rij echt makkelijker met het verkeer mee op de snelweg. Rij je veel in de stad dan is een Aygo denk ik ook prima.

Oh ja, Aygo in de heuvels was ook niet grappig (nurnbergring). Met de Punto meerdere keren de alpen doorkruist zonder problemen. En ze zijn gewoon mooi om te zien. Italianen zijn niet van de super strakke en nette afwerking maar de designs zijn wel prachtig :o


Ik heb gisteren een proefrit gemaakt met de Toyota Aygo. Ik vond het persoonlijk een prettige auto maar miste het veiligheidsgevoel. Ik vond hem best klein een een beetje gammel van de buitenkant. Maar boven al gevoelig op de weg (wat betreft het stuur) wat ik toch minder vond. Al kon ik er wel lekker mee crossen. Toen wij na de proefrit toch nog even waren wezen kijken bij de fiat grande punto merkte ik meteen dat je daar veel meer auto aan had. Er kunnen met gemak 4 mensen in en zal er zelfs mee naar Zuid Frankrijk kunnen. Daarom heb ik toch besloten met de goede ervaringen van hier met Punto's en de betrouwbaarheid van de garage, toch voor de Punto te gaan en ben maar wat blij. Ik mag mij sinds gisteren trotse eigenaar noemen van een knalblauwe Punto :D. Hij is maandelijks misschien iets duurder, maar heb er op de weg toch een fijner gevoel bij.

Ik wil jullie nogmaals ontzettend bedanken voor jullie advies en ben blij dat ik eerst ook nog andere auto's heb uitgeprobeerd! Mag hem 2 maart ophalen :D.

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:25

Jeeeeej een Punto !! *\o/*
Ik ben wel een beetje jaloers :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:31

Veel veilige kilometers en plezier met je punto! *\o/*

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:38

Goed zo! +:)+ Veel veilige kilometers gewenst.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 11:39

Bedankt! Ben er heel blij mee!

Was wel even schrikken. Toen we naar de garage gingen om de punto nog even te bekijken toen reed er net een zelfde punto weg. Was echt bang dat het om dezelfde ging, want kon hem in eerste instantie ook niet vinden. Hij stond vervolgens ver weg in een hoekje :')

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:48

Gefeliciteerd met je aankoop!! Goed om je gevoel te volgen. Ik herken het gevoel hoor van de Aygo, met mijn auto, mijn keuze is er toch op gevallen omdat ik niet veel rij en haast nooit snelweg rij, maar begrijpelijke keuze van je! Heel veel plezier ermee

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:11

Gefeliciteerd! En welkom bij de Punto-club ;). Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben van je auto.

idje

Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:36

Als jouw Punto net zo lang meegaat als de onze...
Gekocht met 3 jaar en 40.000 op de teller.
7 jaar later een andere auto gekocht (weer een Fiat) en de punto aan mijn dochter gegeven.
Er stond toen zo'n 200.000 op de teller.
Zij heeft er nog 4 jaar en nog zo'n 100.000 km mee gereden en in al die tijd hebben we eigenlijk niet meer dan normaal onderhoud aan dat ding gehad.
We hebben ook nog een stokoude Fiat Stilo met ook een kleine 300.000 op de teller.
Beide auto's met benzinemotoren.
Daarentegen hebben we nog steeds nachtmerries van die Ford Fiesta (zogenaamd degelijker merk)
Nieuw gekocht en er met anderhalf jaar uitgeknikkerd.
Toen was daar ondertussen zo ongeveer alles aan vervangen wat mogelijkerwijs kapot kon gaan.
Dus gefeliciteerd met je Fiat.
Fijne auto's.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 21:23

Heel erg bedankt voor je berichtje Idje! Dat doet mij erg goed! Ik mag hem 'pas' 2 maart ophalen. Vind het nu al te lang duren haha.