Tweedehands Fiat of Clio

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:14

Allebei niet.
Fiat omdat dat merk volgens mij minder goed bekend staat.
Met een clio heb ik persoonlijk veel pech gehad.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:23

Clio1, clio2, Clio3 en Clio4 zijn allemaal anders en vooral technisch en qua betrouwbaarheid to-taal niet met elkaar te vergelijken.

Clio2 Phase 1 mijden, echt regelrecht uit de slechte Franse periode. Phase 2 is prima. Clio1 Phase 1 en 2 zijn nu gewoon te oud. Maar het gaat hier om een Clio3 (tenzij het een Clio Campus is! Dat is Clio2 Phase 3. Ook prima overigens). Elke ervaring met een Clio 1/2/4 is dus onzinnig :-)

Net zoals dat je een Panda 1 niet kan vergelijken met een Panda 2 of 3. Compleet andere auto’s.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:29

Choiix schreef:
Clio1, clio2, Clio3 en Clio4 zijn allemaal anders en vooral technisch en qua betrouwbaarheid to-taal niet met elkaar te vergelijken.

Clio2 Phase 1 mijden, echt regelrecht uit de slechte Franse periode. Phase 2 is prima. Clio1 Phase 1 en 2 zijn nu gewoon te oud. Maar het gaat hier om een Clio3 (tenzij het een Clio Campus is! Dat is Clio2 Phase 3. Ook prima overigens). Elke ervaring met een Clio 1/2/4 is dus onzinnig :-)

Net zoals dat je een Panda 1 niet kan vergelijken met een Panda 2 of 3. Compleet andere auto’s.


Dat was ook wat ik bedoelde met mijn post inderdaad :j jij hebt er alleen meer verstand van dan ik haha

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 12:01

Ik ben echt ontzettend dankbaar voor jullie reacties. Heel erg fijn om jullie eerlijke meningen te horen. Zelfs een privé berichtje gehad.

Ik heb inderdaad besloten om niet direct de knoop door te hakken en ook te kijken naar bijvoorbeeld een Toyota Aiygo of Yaris. Ik zit alleen bijvoorbeeld met de Toyota Aigo dat die heel erg klein is. Dat die klein is maakt mij niet uit, maar is dat dan niet per definitie minder veilig mocht er een ongeluk gebeuren?

Anoniem

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:17

Nee hoor, een grote auto kan namelijk ook in 2en breken.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 12:27

Oke, ik zag namelijk ook een paar leuke Aygo's relatief nieuw met minder dan 100000 op de teller die nog paste binnen mijn budget. Echter kreeg ik hier te horen dat het minder veilig op de weg is.

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:30

Ze hebben denk ik wel een hoger koeklblikgehalte dan een grotere auto ja. En het weegt minder dus ook meer invloed als er harde wind staat. Ik zou persoonlijk dan een modelletje groter nemen.

Is een Ford Ka niks voor je? Dan heb ik het wel over de nieuwere generaties, niet de oude want die roesten letterlijk onder je kont weg.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:35

Ik zou ook voor beiden niet gaan. Beiden auto's staan niet echt bekend om goede sterke auto's.

Ik zou persoonlijk voor bv een Opel Corsa gaan, of inddd een nieuwere Ford Ka. Mijn eerste was een Aygo, ze zijn heus wel veilig, maar als je het vergelijkt met een BMW X5 bv, tsja.... In een Corsaatje of Ka voel je je toch een stuk veiliger. Of een wat oudere VW polo bv?

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:41

Ik heb een Fiat Punto uit 2011 gehad (diesel). Uiteindelijk weggedaan met ca. 140.000 op de teller. Prima auto, motorisch nooit problemen gehad. Ik weet niet of je regelmatig veel spullen in de auto vervoert, maar ik stond elke keer weer verbaasd van hoeveel er wel niet in mijn auto paste! In de Clio heb ik zelf nooit gereden dus daar durf ik niks over te zeggen. Houd er wel rekening mee dat dit type auto niet gemaakt wordt om meer dan 200.000 kilometer te rijden.

Als je open staat voor een ander model dan een hatchback, zou je ook eens de wat oudere Volvo's kunnen bekijken. Die tikken vaak zonder problemen de 300.000 of zelfs 400.000 kilometer aan. Maargoed, dat is een heel ander type auto dus dat moet je ook maar net willen. In ieder geval veel succes met je keuze!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:42

Ik heb een Suzuki Alto uit 2011.
Ja hij is klein maar rijdt super.
Heb geen last van de wegligging als het hard waait oid.
Ik heb hem wel nieuw gekocht maar in 7 jaar nog niks mee gehad muv een paar nieuwe banden.
Ze vallen ook binnen jouw budget.
Heb voor we hem kochten ook proefgereden met een Fiat Panda en een Peugeot 107 maar ik vond de Suzuki veruit het best rijden en het minst cheap qua afwerking.

Mijn allereerste auto was trouwens een Clio uit '94.
Was een prima auto en heb ik met plezier een aantal jaar in rondgetuft.
Ding was niet kapot te krijgen maar was natuurlijk erg basic.

Anoniem

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:45

Peugeot is erg zwaar dus dan komt de wegenbelasting hard aan. Ligt autootje is veel goedkoper, ook in de benzine. Anders misschien kijken voor een opel astra of kia picanto.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:51

AmyPony schreef:
Peugeot is erg zwaar dus dan komt de wegenbelasting hard aan. Ligt autootje is veel goedkoper, ook in de benzine. Anders misschien kijken voor een opel astra of kia picanto.

Een astra is ook heel duur in de wegenbelasting hoor!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 12:55

Bedankt! Ik heb nu mijn oog laten vallen op deze auto:
http://www.jacobschaap.nl/toyota/occasi ... stlampen-vóór-|-dealer-onderhouden!-|-lage-km-sta

Het is alleen de vraag of er wat in prijs vanaf kan omdat deze wel echt net boven mijn budget (=6000 euro) uit komt (zou eventueel bij mijn ouders kunnen lenen) maar dan alsnog. Op de ANWB site staat vermeld dat het ook uit die serie, zeer betrouwbare auto's moeten zijn.

Heb ook nog navraag gedaan bij kennissen over de Clio. Die zeiden in de drie jaar 1x pech te hebben gehad met de radiator die toen is vervangen.
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 12-02-18 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:56

Wij hebben een Toyota Aygo, en dat is echt een fijne auto. Nog nooit problemen mee gehad en erg goedkoop in wegenbelasting.

irma1984

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Usquert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:11

Ik rijd een grande punto en heb hiervoor een aygo gehad. Qua prijs-kwaliteit verhouding zou ik voor de aygo gaan. Bij de punto merk ik toch wel dat het allemaal net niet top is (achterdeur wil soms niet open, soms niet dicht, goedkoop materiaal, stuurbekleding laat los). De aygo was gewoon degelijk en beter afgewerkt (al is de aygo ook 'kaler' dus kan er minder kapot gaan haha). Rijtechnisch vond ik ze allebei prima. De punto rijdt makkelijk en is comfortabel (wat je eigenlijk ook verwacht), de aygo stukje stugger en minder comfortabel (wat je eigenlijk ook verwacht).
Maar eerlijk is eerlijk, als ik een nieuwe auto zou aanschaffen zou ik toch voor een ford, vw of toyota gaan (of audi, aston martin, bugatti als het budget het toelaat :Y) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:11

irmaroossien schreef:
Ik rijd een grande punto en heb hiervoor een aygo gehad. Qua prijs-kwaliteit verhouding zou ik voor de aygo gaan. Bij de punto merk ik toch wel dat het allemaal net niet top is (achterdeur wil soms niet open, soms niet dicht, goedkoop materiaal, stuurbekleding laat los). De aygo was gewoon degelijk en beter afgewerkt (al is de aygo ook 'kaler' dus kan er minder kapot gaan haha). Rijtechnisch vond ik ze allebei prima. De punto rijdt makkelijk en is comfortabel (wat je eigenlijk ook verwacht), de aygo stukje stugger en minder comfortabel (wat je eigenlijk ook verwacht).
Maar eerlijk is eerlijk, als ik een nieuwe auto zou aanschaffen zou ik toch voor een ford, vw of toyota gaan (of audi, aston martin, bugatti als het budget het toelaat :Y) )


Ha, dus jij hebt ook problemen met die achterdeuren, wij kwamen dat probleem ook vaker tegen toen we op zoek waren. :P

Wildgirl

Berichten: 11661
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:29

Beide auto's niet nemen, zéker niet voor dat geld.
Zoek een Japanner die zijn onderhoud gehad heeft, km stand tussen de 110 en 130(dan is over het algemeen de distributieriem vervangen en met een beetje mazzel de bak ook).
Dit zou voor een 3000/3500 euro moeten lukken, dan heb je een autootje uit 2006 bijv.

Beter een goed onderhouden iets oudere auto met voldoende verklaarbare KM's dan een ''oud vrouwtje'' auto van een Frans of Italiaans merk ;-)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 19:59

Oke heel erg bedankt Wildgirl (en de rest ook), dan ga ik daar naar kijken. Heel erg bedankt dat jullie mij nog even weerhouden hebben van een snelle aanschaf :D.

Dus een goed onderhouden Toyota Yaris uit 2008 met bijvoorbeeld 80000 km is ook een goeie?

Anoniem

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:07

Dat denk ik wel ja. Toyota is een erg goede auto.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 20:17

Ja ik had gelezen op de ANWB dat ook de Aygo trouwens als extreem betrouwbaar worden beschouwt ook wat het betreft van eventueel meldingen bij de wegenwacht.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:24

Hier veel ervaringen met fiats. Hele fijne auto's aan gehad hoor, hebben veel kilometers gereden zonder echte opvallende kosten.

Eerst een fiat Punto benzine uit 2003 gereden en een fiat panda uit 2007. Niets mis mee.

Nu rijden we alweer een tijd in een hele fijne fiat grande Punto uit 2011. Heerlijke auto.

het blijft geluk hebben met alle auto's. Merk doet daar niet zoveel aan toe. Je moet goed kijken Nasr de autotesten en bij wat voor bedrijf je zo'n auto koopt.

Wildgirl

Berichten: 11661
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:19

HorseTimeXL schreef:
Oke heel erg bedankt Wildgirl (en de rest ook), dan ga ik daar naar kijken. Heel erg bedankt dat jullie mij nog even weerhouden hebben van een snelle aanschaf :D.

Dus een goed onderhouden Toyota Yaris uit 2008 met bijvoorbeeld 80000 km is ook een goeie?


Daar komen ergens over 20.000 km kosten aan. Veel van die wat kleinere auto's moeten rond de ton toch echt wel wat onderhoud hebben.
Staar je niet blind op de km stand!

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:07

ClaudiaHS schreef:
Ik heb een Suzuki Alto uit 2011.
Ja hij is klein maar rijdt super.
Heb geen last van de wegligging als het hard waait oid.
Ik heb hem wel nieuw gekocht maar in 7 jaar nog niks mee gehad muv een paar nieuwe banden.
Ze vallen ook binnen jouw budget.
Heb voor we hem kochten ook proefgereden met een Fiat Panda en een Peugeot 107 maar ik vond de Suzuki veruit het best rijden en het minst cheap qua afwerking.

Mijn allereerste auto was trouwens een Clio uit '94.
Was een prima auto en heb ik met plezier een aantal jaar in rondgetuft.
Ding was niet kapot te krijgen maar was natuurlijk erg basic.


Wij hadden een alto uit 2015, fantastische auto _/-\o_
Het is dat hij wat klein was en dat we een tweede auto niet nodig vonden, maar die auto had nooit wat.
We zijn er mee op vakantie geweest door Europa, hij ging gewoon door 8-)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Tweedehands Fiat of Clio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:10

Qua zitruimte valt de Alto heel erg mee. Ik ga rustig met 3 vriendinnen met mijn auto op pad. Het is alleen de kofferbak die gewoon 3 keer niks is.
Kratje bier past net en dan verder ji4ks meer hahah
En ik mis een 3e gordel achterin.
Verder een super koekblikkie

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:28

HorseTimeXL schreef:
Ja ik had gelezen op de ANWB dat ook de Aygo trouwens als extreem betrouwbaar worden beschouwt ook wat het betreft van eventueel meldingen bij de wegenwacht.


Net als de Peugeot 107, de Citroën c1, is de Aygo een leuk ding. Er is alleen 1 maar en dat is lekkage vanuit het derde remlicht. Zo had ik ooit een kleine 5 liter in mijn auto staan.... en verder moet je je afvragen wat je gaat rijden. Minnesota gaat de deur uit omdat de 90km die ik dagelijks moet rijden in mijn koekblik toch wat oncomfortabel begint te worden.