Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tweedehands Fiat of Clio

 

Is een vw polo niet iets?
Ik heb een oudje (96) maar rijd echt super, heerlijke auto. Tot nu toe niks bijzonders mee gehad. Goed onderhouden maar wel oud dus.

Had hier voor een Peugeot. Één bak ellende. Koop nooit weer een Franse auto... Heb ook al e.e.a. meegemaakt met andere Franse auto's.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 21:35 



 
Profiel   

Tja, ik heb een Punto van 2004, gekocht in 2008 dus ik rijd er al 10 jaar mee rond.
Ik heb er nog helemaal niks aan gehad, ja een x de uitlaat en de gebruikelijke beurten maar verder is ie nog goed. Afgelopen winter is ie gekeurd door iemand anders en die verbaasde zich dat mijn fiatje nog niet roest ondanks dat ie altijd buiten staat en niet regelmatig gewassen wordt.

Mijn ervaring met de Punto is dus hartstikke goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 21:36 



 
Profiel   

Ik verwacht niet meer dan 15000/20000 km af te leggen per jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 07:51 



 
Profiel   

Ik heb juist al jaren goede ervaringen met Renault. Jaren Twingo gereden (3 verschillende), Clio (2 stuks) en nu al jaren een Megane. Ik zal wel mazzel hebben gehad dan, want behalve de normale dingen geen rare problemen gehad. Heb 1x stil gestaan met een kapotte waterpomp met mijn 2e Twingo, maar dat was zo gemaakt incl distributieriem en dat autootje heeft geen andere problemen gehad. Viel nog binnen de garantie ook, dus dat was zo opgelost.
Dus ik zou zeggen: clio :D
Maar de Twingo 2 is misschien ook wel interessant voor je, zeker qua budget (nieuwere auto voor minder geld dan een clio).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 08:02 



 

Je wilt niet weten wat wij in onze aygo gepropt kregen.. Ideaal ding, betrouwbaar. Reden er zo'n 800km per week mee, nooit pech mee gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 08:13 



 
Profiel   

Toyota is een merk dat het minst met pech staat, is echt een merk dat je niet laat staan zeg maar. Ik heb zelf een Citroen C1, (zelfde formaat als de aygo) en ja met heel heftige wind merk je dat wel, maar ik rijd over het algemeen maar kleine stukjes dus dan is zo'n kleine auto echt meer dan voldoende. Voordeel is dat ze ook nog eens erg zuinig zijn (1 op 18/19) en weinig kosten in de belasting. Ik ben met mijn C1 zelfs naar Frankrijk gereden, was prima te doen hoor :D

De yaris die je liet zien, vind ik behoorlijk aan de prijs eerlijk gezegd, dat moet ook wel wat goedkoper kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 08:18 



 
Profiel   

Voor dat geld kun je een hele knappe Aygo, Citroen C1 of Peugeot 107 kopen met weinig km's. Deze 3 komen allemaal uit dezelfde fabriek, het maakt dus in theorie niet uit welke van deze 3. Ik heb vorige week een Peugeot 107 gekocht, met 66000 km op de teller uit 2008, met garantie erop en jaarlijks netjes onderhouden, voor € 5.000. Mijn vriend en moeder rijden beiden al jaren een Aygo, weinig tot geen problemen mee gehad! Ze rijden super zuinig en zijn laag in de maandelijkse kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 08:23 



 

Ik zou voor geen van beide opties in je OP gaan, ik zou rustig even verder gaan kijken. :)

Behalve de 107/aygo/c1 kan je ook gaan voor de wat minder populaire modellen (=goedkopere modellen). Ik heb zelf gekeken naar een Peugeot 107 maar ben met een 106 uit 2003 thuis gekomen. In aanschafkosten scheelde dat ruim €2000, terwijl de 106 nog geen ton had gelopen en de 107 er ruim over heen zat. Ik heb heel lang plezier gehad van mijn 106, nooit problemen of hoge kosten. Rijdt prima, is zuinig en is niet zo duur in de wegenbelasting (ik betaalde €19 per maand). Inmiddels ben ik overgestapt naar een groter model, ik rijd nu een 207 en mijn zusje is erg blij met de 106 die zij heeft overgenomen. Maar zo zijn er meer modellen die wat minder populair maar wel heel goed zijn. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 09:06 



 
Profiel   

Ik heb tot vorig jaar een Punto gehad, die was toen 13... omdat autos op die leeftijd blijkbaar oud zijn (vinden de mensen met verstand ervan) ben ik op zoek gegaan naar een andere. Dat werd een tweedehands Nissan Pixo.. Een beetje zoals de C1, Aygo en Micra maar volgens de ANWB wat degelijker. Voor mij was een distributieketting ook een ding.

De grootste kosten van de Fiat zaten in de distributieketting en 1x een stuurkolom, ik heb er zelf ruim 225.000 (!) km mee gereden
Toen ik van de week een noodstop moest maken met de Pixo miste ik direct de ABS die de Punto wel had.

De Pixo (en aygo en C1 etc) zouden degelijke auto's moeten zijn, dus dat hoop ik dan maar. Qua ruimte lach ik iedereen uit met parkeren, maar er past echt geen ene reet in :')

Kortom, ik moet heel erg wennen aan Nissan, en had liever de Punto gehouden :D
Alles is persoonlijk denk, en het is maar net welke ervaring je hebt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:12 



 
Profiel   

wat voor kosten had je aan de distributieketting? want die zou in principe onderhoudsvrij moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:20 



 
Profiel   

Cer schreef
Ik heb tot vorig jaar een Punto gehad, die was toen 13... omdat autos op die leeftijd blijkbaar oud zijn (vinden de mensen met verstand ervan) ben ik op zoek gegaan naar een andere. Dat werd een tweedehands Nissan Pixo.. Een beetje zoals de C1, Aygo en Micra maar volgens de ANWB wat degelijker. Voor mij was een distributieketting ook een ding.

De grootste kosten van de Fiat zaten in de distributieketting en 1x een stuurkolom, ik heb er zelf ruim 225.000 (!) km mee gereden
Toen ik van de week een noodstop moest maken met de Pixo miste ik direct de ABS die de Punto wel had.

De Pixo (en aygo en C1 etc) zouden degelijke auto's moeten zijn, dus dat hoop ik dan maar. Qua ruimte lach ik iedereen uit met parkeren, maar er past echt geen ene reet in :')

Kortom, ik moet heel erg wennen aan Nissan, en had liever de Punto gehouden :D
Alles is persoonlijk denk, en het is maar net welke ervaring je hebt..


Uhmmm...Iedere Pixo heeft standaard ABS: https://www.autozine.nl/nissan/pixo/10-visia/autotest

Ik zou de Punto kopen. Heerlijke auto. Franse auto=ellende met electronica. En Nissan Pixo is ook gewoon een Franse auto by the way. Nissan en Renault werken al jaren samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:21 



 
Profiel   

Rena100 schreef
wat voor kosten had je aan de distributieketting? want die zou in principe onderhoudsvrij moeten zijn.

ook een ketting kan stuk gaan/vervangen moeten worden. Hij gaat over het algemeen wel langer mee dan een riem.

Ik snap niet dat mensen zich hier zo blindstaren op km standen en leeftijden vd auto :n

@TS heb je iemand in je omgeving die technisch verstand heeft van auto's? Zoja, die even meenemen.
Wat je ook kunt doen is tijdens je proefrit naar je eigen garage rijden voor een oppervlakkige keuring.
Daarnaast, zonder inruil kan er altijd wat meer van de prijs af. Flink onderhandelen dus ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:23 



 
Profiel   

Nou dan deed ie het niet... want die Fiat hoorde ik tikken en met de Pixo schoof ik gewoon door :?
Maar thanks voor de link :j ze zijn toch wel positief in dat stukje, maakt mij weer blijer met het Pixootje :D

Overigens, zoveel electronica heeft een Pixo niet volgens mij. Een Italiaan roest altijd zeggen ze, had ik met de fiat niet heel veel last van..

Ik denk dan wel dat als er 1 merk het beste is, dan reed iedereen wel in zo'n auto :+ maar barrels zitten overal tussen denk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:28 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
HorseTimeXL schreef
Ja ik had gelezen op de ANWB dat ook de Aygo trouwens als extreem betrouwbaar worden beschouwt ook wat het betreft van eventueel meldingen bij de wegenwacht.


Net als de Peugeot 107, de Citroën c1, is de Aygo een leuk ding. Er is alleen 1 maar en dat is lekkage vanuit het derde remlicht. Zo had ik ooit een kleine 5 liter in mijn auto staan.... en verder moet je je afvragen wat je gaat rijden. Minnesota gaat de deur uit omdat de 90km die ik dagelijks moet rijden in mijn koekblik toch wat oncomfortabel begint te worden.


Dit heb ik pas ook geweten, gelukkig alleen een stekkertje ergens kapot maar hij stond ineens midden in de nacht te loeien -O- Mocht je zo'n auto nemen, laat ze er even naar kijken. Voor de rest niks slechts zeggen over de 107, rij er momenteel erg veel mee en dan ben je blij dat hij zuinig is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:39 



 
Profiel   

Mijn auto lekt ook iets inderdaad, zit dat bij het derde remlicht? Heb soms wat vocht in de auto alleen bij hele heftige regenval of als ik door de wasstraat ga :P

En Fiat is niet Italiaans, maar Spaans ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 11:06 



 
Profiel   

Het derde remlicht is er eentje om na te kijken, het foam was voor waterdichtheid moet dienen desintegreert. Wij hebben het vastgekit. Maar ondertussen lekt hij ook nog via het linkervoorportier maar hier is niet achter te komen. Dat zijn ook geen gigantische hoeveelheden water maar zorgt er wel voor dat ik met vochtig of koud weer een kwartier bezig ben voor ik überhaupt we kan rijden.

Nu heb ik wel het maandagmorgenmonster.... Aan die van mij is alles stukgegaan wat stuk kan gaan. Nieuwe remmen, nieuwe waterpomp, 5 liter water, nieuwe uitlaat, nieuwe katalysator..... Ik poets hem mooi op en dan mag hij dienen als inruil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 11:15 



 
Profiel   

Rena100 schreef
En Fiat is niet Italiaans, maar Spaans ;)

:n Die generatie Punto's wordt gemaakt in de fabriek in Melfi, Italië.

En in het algemeen, leeftijd en kilometerstand zijn betrekkelijk, een auto uit 2010 met 100.000 km op de teller kan stukken slechter rijden door waardeloos onderhoud dan een goed onderhouden auto uit 2003 met 250.000 km op de teller. Allemaal relatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 11:29 



 
Profiel   

dat is het ook, en met tweedehandsjes moet je denk ik gewoon mazzel hebben? En een soort van garantie oid kunnen onderhandelen..

Van een particulier wordt dat iets meer een gokje..

En pech kan altijd, mijn FiatTraktor besloot bij de handelaar het niet meer te doen ineens, dus die mannen zeiden dat het een rot-auto was. Tot op die dag had ie als een klok gestart. Dat is gewoon pech dan hoor...
(ik denk dat ie verdrietig was, maar ze zeggen dat dat niet kan :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 11:34 



 
Profiel   

Maar dan blijft het merk nog steeds Spaans ;) veel onderdelen van mijn Franse auto worden ook in andere landen gemaakt, maar blijft wel een Franse auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 11:45 



 
Profiel   

Maakt dat heel veel uit?

Dan is Nissan nog steeds Japans, als ik alles goed begrepen heb, en niet Frans..

Interesseert me op zich niet heel veel, als ie maar rijdt!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 11:47 



 
Profiel   

Rena100 schreef
Maar dan blijft het merk nog steeds Spaans ;) veel onderdelen van mijn Franse auto worden ook in andere landen gemaakt, maar blijft wel een Franse auto.

Lieve schat, fiat is niet Spaans. Seat is Spaans, Fiat Italiaans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 12:37 



 
Profiel   

Charizard schreef
Je wilt niet weten wat wij in onze aygo gepropt kregen.. Ideaal ding, betrouwbaar. Reden er zo'n 800km per week mee, nooit pech mee gehad.


Hoe vond jij de Aygo op de weg? Ik ga er deze week of de week erop een proefrit maken. Ben echt blij met jullie reacties mensen! Ik twijfel nu beetje tussen een leuke aygo en Punto. Het enige wat mij weerhoud een leuke Aygo te kiezen (ondanks dat ik hem verre weg het leukste vind) is dat die zo klein is ivm ongelukken. Niet dat ik een weg piraat ben maar toch. Mijn moeder heeft zo lang ik mij kan heugen een Punto gehad en nauwelijks problemen mee gehad.

Hoe vonden jullie de Aygo (voor degene die ermee gereden hebben) hem op de snelweg. Trok die dat een beetje?


Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 13-02-18 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 14:09 



 
Profiel   

Renee1991 schreef
Rena100 schreef
Maar dan blijft het merk nog steeds Spaans ;) veel onderdelen van mijn Franse auto worden ook in andere landen gemaakt, maar blijft wel een Franse auto.

Lieve schat, fiat is niet Spaans. Seat is Spaans, Fiat Italiaans.



:') :') :') :') :x _-:(

Oh jaaaaaa, wat stom! Haha, helemaal in de war |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 14:12 



 
Profiel   

Maakt niet uit :D Kon er wel om lachen. De i in Fiat staat voor Italiana.

TS, ben benieuwd naar je bevindingen met de Aygo! Ik heb persoonlijk wel (ondanks de kreukelzones van die gebakjes, doe mij maar een grote Volvo) een beter gevoel bij Toyota dan bij Fiat of Renault. Laat je nog wat weten hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 14:14 



 
Profiel   

Ja absoluut Renee. Net een offerte laten maken voor een leuke Aygo uit 2012. 79000 km op de teller voor 5500 inclusief reiniging garantie etc.

Moet even kijken wanneer ik ga proefrijden. Neem mijn vader mee, omdat ik het in mijn eentje wat spannend vind.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 14:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen