Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Spoedvraagje, foto afdruk kleurprofiel

 
Profiel   

Aankomend weekend staat mijn vriend met zijn bedrijf op Tuinidee. Ter promotie en aankleding van de stand heb ik diverse dingen laten drukken met daarop foto’s van zijn werk.

Vanmiddag het bestelde drukwerk binnen gekregen, maak net de dozen open. Nu is er een probleem met de foto’s van projecten die ik heb laten afdrukken. De kleuren zijn heel raar, vooral het paars is een hele rare kleur blauw geworden en lijkt wel naderhand met een stift ingekleurd te zijn... ook met andere (uitgesproken) kleuren is iets aan de hand.

Het andere drukwerk (ansichtkaarten en een offertemap, ook met foto’s dus) hebben dit probleem niet. Ik heb voor alle foto’s hetzelfde gedaan, namelijk het RGB profiel in Photoshop omgezet in CMYK.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?? Ik kan morgen nog nieuwe bestanden aanleveren, deze zouden dan nog net op tijd binnen zijn voordat de beurs begint...

HELP!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 20:13 



 
Profiel   

Even een mail sturen naar de drukker, met een foto van beide producten waar het verschil te zien is.
Als je de bestanden allemaal goed hebt aangeleverd dan zal er bij de drukker iets mis zijn gegaan en zouden ze je nieuwe producten moeten sturen.

Nu is paars wel een erg lastige kleur om te drukken, die er in cmyk al snel heel anders uit ziet dan in rgb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 20:28 



 
Profiel   

Wat vreemd. Maar zou idd doen wat 8nnemiek zegt.
De drukker informeren.
Misschien was de inkt niet goed? (Heb dat eens gehad in kruitvat met de fotokiosk)
Vraag me af of de drukker de afgedrukte exemplaren ook niet behoort na te kijken of het wel overeenkomstig is met de doorgestuurde bestanden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 20:34 



 
Profiel   

Ja ik vind het ook gewoon vreemd dat ze zoiets klakkeloos opsturen, ik zal zo even een fotootje bijvoegen dan kun je zien wat ik bedoel.

Edit: details van de afdruk:

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 20:41 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een beetje raar geworden.
Zagen de kleuren er wel goed uit in de voorvertoning?
Idd even contact opnemen met de drukker, dit hoort eigenlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 20:50 



 
Profiel   

Op mijn scherm ziet alles er normaal uit, ik heb ook de functies ‘kleuren oroefdrukken’ En ‘kleuromvangwaarschuwing’ aangezet, niks aan de hand. Ter vergelijking, dit is de voorkant van de offertemap [ img ]

Ook wel iets afwijkend van het origineel maar lang niet zo erg als de afgedrukte foto’s...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 21:06 



 
Profiel   

tanec_meisje schreef
Ja ik vind het ook gewoon vreemd dat ze zoiets klakkeloos opsturen, ik zal zo even een fotootje bijvoegen dan kun je zien wat ik bedoel.

Edit: details van de afdruk:

[ [url=m/95awPX.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/VAUFBo.jpg]Afbeelding[/url] ]


lijkt wel een beetje hema..
warmtegloed wat er overheen zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 21:07 



 
Profiel   

Geen Hema... wil de naam wel noemen via pb maar wil hun ook wel de kans geven dit op te lossen.


Laatst bijgewerkt door tanec_meisje op 19-02-18 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 21:13 



 
Profiel   

tanec_meisje schreef
Geen Hema... wil de naam wel noemen via Ob maar wil hun ook wel de kans geven dit op te lossen.


dat hoefde ook niet
het was meer van ik herken dit van dat de hema dat doet zeg maar
die stoppen extra warmte in de foto's omdat zij dat mooier vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 21:34 



 
Profiel   

Ja ik snap je. Ik begrijp gewoon niet dat de andere producten wel goed zijn qua kleur en de poster foto’s niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 21:51 



 
Profiel   

Is er ook verschil in het materiaal waar op gedrukt is? Sommige papiersoorten nemen meer inkt op dan de andere, en als het erg glad is kan de inkt uitvloeien.
Ik vind het er echt raar uitzien, alsof die bloempjes in een aparte drukgang met overdruk zijn gedrukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 22:15 



 
Profiel   

Heb je rekening gehouden met het inkt percentage wat de ondergrond aan kan qua dekking?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 22:26 



 
Profiel   

Goh, dat lijkt wel 100% cyan, die bloemen. Ik denk dat dit gewoon een drukfout is.
Er zijn vrij veel goedkope online drukkers die met goedkoop en onopgeleid personeel werken, ik heb ook een tijdje bij zo’n drukker gewerkt, en ze horen er eigenlijk op te controleren, maar de werkdruk is vaak zo hoog dat het te weinig gebeurt. Vaak kost het meer tijd en geld om elke druk te vergelijken met een foto op goed gekalibreerd beeldscherm dan af en toe even een nieuwe maken. Zo ging dat hier iig wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 06:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen