Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 444 [ 11100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 444  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kamerplanten asiel

 
Profiel   

maylotje schreef
Alleen vinden we de verzorging van onze pannekoeken plant wat lastiger. Hij stond standaard in de keuken alleen word ie voor daar wat te groot dus verhuisd naar de (zeer zonnige) woonkamer. Alleen sinds ie daar stond gingen de bladeren verkleuren dus nu staat ie weer in de keuken in de hoop dat we niet te laat waren.


Pannenkoekplanten doen het beter op het noorden dan in de zon :)

Hier werd hij ook veel te groot.
Uiteindelijk heb ik hem gestekt (baby’s uitgeplant) en het origineel weg gedaan.
Dat gaat nu prima.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 14:54 



 
Profiel   

Ik mis nog wat groen op deze plek, wat zouden jullie er neer zetten?!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 15:22 



 
Profiel   

Kun je wat meer vertellen over de standplaats @Mossel?

Vlakbij raam? Kamer op N-O-Z-W? Eventueel huisdieren waar we rekening mee moeten houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 15:32 



 
Profiel   

Is huiskamer op het zuidwesten, maar die plek krijgt geen zon, wel voldoende licht. Heb 2 katten en hond maar die blijven allemaal van de planten af ( behalve de planten waarvan ze weten die te kunnen eten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 15:37 



 
Profiel   

Oh, planten. Ben gek op planten, maar heb een heus kerkhof.
Krijg werkelijk alles dood, terwijl ik juist zo lief voor ze ben... Iets té lief ben ik bang. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 16:18 



 
Profiel   

Luxorvalkje schreef
maylotje schreef
Alleen vinden we de verzorging van onze pannekoeken plant wat lastiger. Hij stond standaard in de keuken alleen word ie voor daar wat te groot dus verhuisd naar de (zeer zonnige) woonkamer. Alleen sinds ie daar stond gingen de bladeren verkleuren dus nu staat ie weer in de keuken in de hoop dat we niet te laat waren.


Pannenkoekplanten doen het beter op het noorden dan in de zon :)

Hier werd hij ook veel te groot.
Uiteindelijk heb ik hem gestekt (baby’s uitgeplant) en het origineel weg gedaan.
Dat gaat nu prima.


Die van ons krijgt nu ook stekken. En dan gaan we hem dus niet meer in de woonkamer zetten als ie daar niet van houd ;)

Hoe heb jij ze gestekt? Stekje er uit gepulk(groeit nu naast de grote in de aarde) en in de aarde gezet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 17:04 



 
Profiel   

Er schijnen ook echte plantenasylen te bestaan.Een tijd geleden stond ik voor een gedwongen verhuizing naar een veel kleinere woning,en toen heb ik rondgebeld naar diverse telefoonnummers die ik op internet had gevonden van plantenasyls,omdat ik me zorgen maakte waar met mijn vele grote planten te moeten blijven. Maar niemand belde terug!Nou dan niet en daarom heb ik zoveel mogelijk planten meeverhuisd en de al te grote gestekt.Blij dat ik dat gedaan heb want eerst was de lucht in mijn nieuwe woninkje superdroog,en nadat ik er al die plante in gepropt had was dat gelijk een heel stuk beter. Ze zijn echt goed voor een gezond binnenklimaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 19:36 



 
Profiel   

Ik ga morgen even foto's plaatsen van mijn beschamende orchidee en andere plant... Heeeeeelp :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 22:12 



 
Profiel   

maylotje schreef
Hoe heb jij ze gestekt? Stekje er uit gepulk(groeit nu naast de grote in de aarde) en in de aarde gezet?


Uit de pot, goed het zand eraf halen.
Stekje zo dicht mogelijk bij de moederland verwijderen (lange wortel)
In nieuwe aarde zetten en regelmatig water geven.

Pannenkoekplanten zijn wat dat betreft heel makkelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 12:24 



 
Profiel   

Luxorvalkje schreef
maylotje schreef
Hoe heb jij ze gestekt? Stekje er uit gepulk(groeit nu naast de grote in de aarde) en in de aarde gezet?


Uit de pot, goed het zand eraf halen.
Stekje zo dicht mogelijk bij de moederland verwijderen (lange wortel)
In nieuwe aarde zetten en regelmatig water geven.

Pannenkoekplanten zijn wat dat betreft heel makkelijk :)

Deze procedure heet geen stekken,maar scheuren! Omdat je een stuk wortel meeneemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 13:58 



 
Profiel   

Bedankt voor te tips wat betrefd stekken/scheuren van mijn pannekoekenplant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 17:23 



 
Profiel   

Plantenmishandelaar zoekt hulp :=

Orchidee is een beetje uit z'n potje gegroeid en lijkt meer dood dan levend... Is deze nog te redden?
[ img ]
[ img ]

Deze ging best goed, tot het moment dat hij verplaatst werd... Nu weer terug naar de oude plek. Heb om te beginnen maar water gegeven _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 17:36 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn nieuwe onverwoestbare hangplant pantus plasticus! Omdat de hangplantjes het bij mij nooit overleven maar de plastic tweelingbroer bij de xenos gehaald :')

Maar ik snap nog steeds niet waarom die hangplantjes steeds dood gingen:’) oke ik vergeet ze soms water te geven maar dan doet mn moeder dat vaak hahaha. Misschien omdat ze niet zo heel veel licht krijgen? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 23:56 



 
Profiel   

ik heb ook een planten opvang. heb nu 84 planten staan :o

zijn er hier mensen die ervaring hebben met vleesetende planten? mij leek het er wel leuker uitzien dan zo'n vliegensticker, maar hij lijkt niet echt blij te worden bij mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 11:08 



 
Profiel   

Goldie schreef
Plantenmishandelaar zoekt hulp :=

Orchidee is een beetje uit z'n potje gegroeid en lijkt meer dood dan levend... Is deze nog te redden?
[ [url=m/51OtAP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wAXc2R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze ging best goed, tot het moment dat hij verplaatst werd... Nu weer terug naar de oude plek. Heb om te beginnen maar water gegeven _O-
[ [url=m/jhJHSR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij is hij uitgedroogd. Een orchidee hoeft niet veel water te hebben,maar wel iets!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 11:33 



 
Profiel   

Haha ja :o Maar kan ik die dode stengels gewoon afknippen? En eigenlijk een ander potje denk ik, maar krijg hem hier nooit meer uit vrees ik :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 11:34 



 
Profiel   

NenaC schreef
ik heb ook een planten opvang. heb nu 84 planten staan :o

zijn er hier mensen die ervaring hebben met vleesetende planten? mij leek het er wel leuker uitzien dan zo'n vliegensticker, maar hij lijkt niet echt blij te worden bij mij.

Ik weet dat mijn zus gedemineraliseerd water geeft aan haar vleesetende planten. En ze staan in een vochtige ruimte (de slaapkamer :+ ze heeft een oud huis)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 11:49 



 
Profiel   

NenaC schreef
ik heb ook een planten opvang. heb nu 84 planten staan :o

zijn er hier mensen die ervaring hebben met vleesetende planten? mij leek het er wel leuker uitzien dan zo'n vliegensticker, maar hij lijkt niet echt blij te worden bij mij.


84 planten _/-\o_

Wij hadden op school vroeger vleesetende planten vond het maar rare dingen

Misschien moet je insecten voor hem zoeken *\o/* :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 12:16 



 
Profiel   

@Nena: Ik had ook een vleesetend plantje, hij stond in de keuken en at alle fruitvliegjes op. Echt ideaal :) Ik gaf hem minimaal water en hij stond uit de zon, maar wel met voldoende daglicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 12:21 



 
Profiel   

Heerlijk topic dit, hou ook heel erg van kamerplanten. Heb ook aardig wat! Heb nu een gatenplant, waar ik gewoon verliefd op ben. Wordt elke keer weer zo vrolijk als er weer een nieuw blad zich afrolt. Nu ben ik alleen al poos opzoek naar grote plantenbak. Hij is inmiddels uit zijn bak gegroeid... Weet iemand waar je beetje normale prijs echt grote plantenbakken kunt kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 12:33 



 
Profiel   

Quir schreef
Oh, planten. Ben gek op planten, maar heb een heus kerkhof.
Krijg werkelijk alles dood, terwijl ik juist zo lief voor ze ben... Iets té lief ben ik bang. :=

Hier nog een... kreeg zelfs een Yucca vermoord met te weinig water geven, omdat ik had gelezen dat die niet te veel water mocht hebben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 12:35 



 
Profiel   

Ik ga straks een cactus ophalen die ongewild is. Heb deze soort vorig jaar vermoord dus poging twee reikt zich aan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 12:52 



 
Profiel   

Mijn Yucca zoekt ook een nieuw huis, kan hem niet meenemen in de caravan waarin ik tijdelijk kom te wonen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 13:09 



 
Profiel   

Ik volg ook.
Het is een groeiende verslaving, plantjes. Vandaag een medinilla en een begonia macculata gescoord. Zo leuk, vooral de wat vreemdere versies: gekke vormen en aparte kleuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 23:42 



 
Profiel   

vandaag is er een witte orchidee bijgekomen... heb het arme ding op weg naar buiten gered van de dreigende vriesdood de komende dagen :+
nu is het ook wel heul erg gesteld bij mijn moeder thuis hoor, die is halve dagen de miauwende terrorist uit de planten aan het vissen :')
dus was het voor de orchidee ook dood door bevriezing of kat ...iets met rock , hard place en zo
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 01:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 444 [ 11100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 444  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen