Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 346 van de 444 [ 11100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349 ... 444  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kamerplanten asiel

 
Profiel   

Ze springen niet volgens mij, ze kruipen alleen wel snel weg als ik in de aarde por.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 08:20 



 
Profiel   

Ik heb wat nieuwe fotos proberen te maken van de beestjes, zijn er mensen die mij aub verder kunnen helpen wat dit is en hoe ik het kan bestrijden of juist niet? De kleine rode dingetjes zijn de beestjes.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 16:30 



 
Profiel   

Misschien larven van de rouwvlieg? Die houden van een vochtige omgeving.

Er zijn verschillende manieren om ze te bestrijden. Je kan de grond afdekken met bv. zand, kaneel hebben ze ook een hekel aan.
Ik heb goede ervaringen met vloeibare anti-mier, aaltjes, en van die vliegenvangers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 16:53 



 
Profiel   

Puera schreef
Misschien larven van de rouwvlieg? Die houden van een vochtige omgeving.

Er zijn verschillende manieren om ze te bestrijden. Je kan de grond afdekken met bv. zand, kaneel hebben ze ook een hekel aan.
Ik heb goede ervaringen met vloeibare anti-mier, aaltjes, en van die vliegenvangers.


Je bent een engel. Als ik ze opzoek komen ze inderdaad overeen met elkaar. Wat kan ik nu precies doen? Ik heb alle grond eraf gehaald grotendeels en even in water gezet want hij droogde uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 16:59 



 
Profiel   

Voor rouwvliegjes kan je de potgrond vervangen, helaas zitten de rouwvliegen ook vaak in de potgrond in de zak

Het is een beetje wat je zelf wilt doen. Alle opties die hierboven beschreven zijn werken. Ik zelf merk veel verandering met de vliegenvangers. Kaneel werkte hier minder goed
Aaltjes heb ik zelf geen ervaring mee maar dat schijnt heel goed te werken

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 17:05 



 
Profiel   

Wortels goed uitspoelen is ook aan te raden als je de potgrond wil vervangen. Het schijnt dat als je de potgrond enige tijd in de magnetron verhit, alle ongedierte doodgaat. Ben even kwijt hoe lang maar je krijgt loeihete aarde, en het meurt als weet ik het. :=

Volgens mij moet je kaneel aan kokend water toevoegen. De kaneel verandert in een of andere drab, dat moet je eraf scheppen. Het kaneelwater kun je dan aan de planten geven. Ik ben lui, en ik kwak wel eens zo een dot kaneel in de pot. :o

Mierenpoeder heb ik onlangs bij de Action gehaald om te proberen of dat ook werkt omdat het makkelijker doseert dan de vloeibare versie maar ik heb toch een beetje het idee dat het poeder minder goed werkt.

Ik had plakkers bij Ali besteld, die werken goed. Degene die ik in mijn kasje wilde gebruiken, bleef maar aan m'n tengels kleven. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 17:24 



 
Profiel   

:wow: 8)7

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 18:57 



 
Profiel   

Oh ja, dat zag ik voorbij komen. Tja... wat een gek ervoor geeft? := je moet wel een echte liefhebber zijn, om zoveel geld neer te tellen voor een plant.

Zul je zien, kan ie niet aarden... is ie met een halfjaar dood. := Maar het is wel een prachtige plant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 20:27 



 
Profiel   

Even een roomtourtje want aardig wat geschoven en nieuwe plantjes erbij.

[ img ]
Links: nestvaren
Midden: peperomia
Rechts: spathiphyllum

[ img ]
Boven: aglaonema stripes
Onder: aglaonema Maria nog wat (?)
Rechts: dracaena festival (als ik het me goed herinner)

[ img ]
Links: philodendeon imperial green
Bovenlinks: monstera adansonii

[ img ]
Bovenlinksmidden: epipremnum aureum
Bovenrechtsmidden:
Rechts: een of andere varen

[ img ]
Links: tetrasperma raphidophorma
Rechts: Philodendron neon

[ img ]
Links: rhipsalis
Midden: marble Queen
Rechts: Calathea Sabrina (?)

Datnlaatsye hoekje is nog sniet helemaal naar mijn zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 20:42 



 
Profiel   

Ik ben dol op rondleidingen. :):) Mooie collectie!
En wat een schattig lampje heb je daar. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 21:34 



 
Profiel   

Dat is geen Epipremnum Aureum, lijkt meer een Philodendron Scandens.

Voor dat laatste hoekje misschien proberen de plantjes bij elkaar te zetten. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat planten elkaar horen te knuffelen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 22:06 



 
Profiel   

Super leuke foto's en leuke plantjes!

Hebben jullie kamerplanten nu ook zoveel dorst? In plaats van elke week nu twee keer per week een flinke scheut water en elke dag lekker sproeien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 22:57 



 
Profiel   

[quote="corinep"]Dat is geen Epipremnum Aureum, lijkt meer een Philodendron Scandens.
[/quot]
W
Het is echt de aureum. Ik zal met je beter licht betere foto's maken:D ñ

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 04:50 



 
Profiel   

_Karlijn schreef
corinep schreef
Dat is geen Epipremnum Aureum, lijkt meer een Philodendron Scandens.
[/quot]
Het is echt de aureum. Ik zal met je beter licht betere foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 04:51 



 
Profiel   

_Karlijn schreef
Even een roomtourtje want aardig wat geschoven en nieuwe plantjes erbij.

[ [url=m/YjEIAL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links: nestvaren
Midden: peperomia
Rechts: spathiphyllum

[ [url=m/eZJnac.jpg]Afbeelding[/url] ]
Boven: aglaonema stripes
Onder: aglaonema Maria nog wat (?)
Rechts: dracaena festival (als ik het me goed herinner)

[ [url=m/vXBdMZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links: philodendeon imperial green
Bovenlinks: monstera adansonii

[ [url=m/Kfdfgv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bovenlinksmidden: epipremnum aureum
Bovenrechtsmidden:
Rechts: een of andere varen

[ [url=m/QwDw4j.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links: tetrasperma raphidophorma
Rechts: Philodendron neon

[ [url=m/F59m5v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links: rhipsalis
Midden: marble Queen
Rechts: Calathea Sabrina (?)

Datnlaatsye hoekje is nog sniet helemaal naar mijn zijn.


Wat heb je het mooi ingericht :+: heel mooi!


Coconut schreef
Super leuke foto's en leuke plantjes!

Hebben jullie kamerplanten nu ook zoveel dorst? In plaats van elke week nu twee keer per week een flinke scheut water en elke dag lekker sproeien :)


Ze exploderen hier goed in groei inderdaad. Die in de vensterbanken geef ik wel om de dag water (Hoya) maar de rest eens per twee weken. Daarentegen heb ik de luchtbevochtiger wel op 70% staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 05:47 



 
Profiel   

Note to self... planten water geven... Kan nog wel eens 2 weken geleden voor t laatst geweest zijn. Heb er wel een paar gedoucht van de week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:47 



 
Profiel   

De meeste van mijn planten krijgen al twee keer per week water maar met deze warmte krijgen ze soms eerder of een extra scheutje.

Inmiddels zit het sproeien ook aardig in m’n systeem. Mijn Hoya caudata ‘Sumatra’ krijgt meestal elke dag een sproei. Mijn Philo Cherry red pak ik twee keer per week, of als het me te binnen schiet. Eens kijken of deze het beter gaat doen dan de z’n voorganger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:59 



 
Profiel   

_Karlijn schreef
:wow: 8)7

[ [url=m/hnyzWn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als je het vrij te besteden hebt, waarom niet. Vervolgens de investering eruit halen met stekjes :')


_Karlijn schreef
Even een roomtourtje want aardig wat geschoven en nieuwe plantjes erbij.

[ [url=m/YjEIAL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links: nestvaren
Midden: peperomia
Rechts: spathiphyllum

[ [url=m/eZJnac.jpg]Afbeelding[/url] ]
Boven: aglaonema stripes
Onder: aglaonema Maria nog wat (?)
Rechts: dracaena festival (als ik het me goed herinner)

[ [url=m/vXBdMZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links: philodendeon imperial green
Bovenlinks: monstera adansonii

[ [url=m/Kfdfgv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bovenlinksmidden: epipremnum aureum
Bovenrechtsmidden:
Rechts: een of andere varen

[ [url=m/QwDw4j.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links: tetrasperma raphidophorma
Rechts: Philodendron neon

[ [url=m/F59m5v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links: rhipsalis
Midden: marble Queen
Rechts: Calathea Sabrina (?)

Datnlaatsye hoekje is nog sniet helemaal naar mijn zijn.


Wat een mooie potten en combinaties! Het is dat ik met de kat heel voorzichtig moet zijn met op de grond zetten maar kwijlen kan altijd <3


Planten staan hier elke 4 dagen in de planning. Vetplanten sla ik uiteraard regelmatig over maar mn strelitzia's zijn dan weer echt elke keer aan de beurt.

Helemaal verliefd. Een strelitzia 6 maanden geleden in behandeling gezet voor wolluis. Na 4 maanden er eigenlijk klaar mee zijn en ook alle lelijke bladeren weggeknipt klaar om m weg te geven (uiteraard met wolluis vermelding) en toen kwam ik er achter dat ze in de zomer elke maand voeding willen. Oops, nu is de wolluis zo goed als weg en komen er ineens 2 nieuwe bladeren op. Echt mn fave plantensoort

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:11 



 
Profiel   

Ik wil wil eigenlijk nog een nieie plant op de plek van de lepelplant... maar hij staat aardig op de looproute :') dus geen plant waar ik over 2 haar onder door moet bellen ofzo:= en ik wil ook geen 100 euro uitgeven eraan.

Iemand ideeën? bloemen hoeven niet perse, veel veel groen blad, groot maar niet te groot... niet giftig voor katten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:30 



 
Profiel   

Ziet er gezellig uit Karlijn. <3

Bij mij staat de plantenspuit naar mijn waterkoker, dus als ik dan toch moet wachten, kan ik er gelijk een paar water geven. Sommigen krijgen gewoon water en sommigen krijgen water uit de regenton. Ze worden maar verwend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:46 



 
Profiel   

_Karlijn schreef
corinep schreef
Dat is geen Epipremnum Aureum, lijkt meer een Philodendron Scandens.
[/quot]
W
Het is echt de aureum. Ik zal met je beter licht betere foto's maken:D ñ


Het is een Philodendron scandens!

Dit is een Philodendron scandens
[ img ]

Dit is de Epipremnum aureum
[ img ]


(Even fotos van google aangezien mijn planten in Nederland staan en ik in Zweden zit :Y) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:49 



 
Profiel   

Ah ja ecuus je hebt gelijk, ik heb ze beide staan en écht nog nooit door elkaar gehaald :roll:

Edit : typos gingen lekker :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:24 



 
Profiel   

_Karlijn schreef
Ik wil wil eigenlijk nog een nieie plant op de plek van de lepelplant... maar hij staat aardig op de looproute :') dus geen plant waar ik over 2 haar onder door moet bellen ofzo:= en ik wil ook geen 100 euro uitgeven eraan.

Iemand ideeën? bloemen hoeven niet perse, veel veel groen blad, groot maar niet te groot... niet giftig voor katten.


Misschien op fb en marktplaats een lading graslelie stekjes in huis halen? Calathea's kunnen ook maar die zullen weer iets duurder zijn ( Ook al kijk je bij de ikea dan zijn ze prachtig groot voor weinig wel checken op beestjes) Een flinke money tree kan ook, kunnen ze niet bij het blad

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:28 



 
Profiel   

Een Strelitzia? Alleen is die wel giftig voor katten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:36 



 
Profiel   

Een Calathea zou goed kunnen inderdaad (is niet giftig en een Whitestar groeit bijvoorbeeld vooral omhoog; of in dezelfde familie een Ctenanthe of Stromanthe?).

Of een palm, afhankelijk van hoeveel licht er is? Wij hebben een Areca palm staan; voordeel is dat die niet giftig zijn en veel groen blad hebben, nadeel is dat sommige katten (lees: die van ons :+ ) die takken heel mooi speelgoed vinden, dus het ligt een beetje aan je kat of hij ook mooi blijft :)
Let er wel op dat niet alle soorten palmen veilig zijn; een Sago palm is bijvoorbeeld wel weer giftig.

Trouwens, ik dacht dat monsteras, philondendrons en epipremnums ook giftig waren voor katten? In dracaenas zit in elk geval een naar stofje..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 346 van de 444 [ 11100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349 ... 444  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen