Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Larissa___

Berichten: 313
Geregistreerd: 19-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:58

lor1_1984 schreef:
Die nieuwe kleine calathea heb ik in groter formaat. :D
Leuke plant vind ik het met dat invouwen en weer uitvouwen naar gelang het licht is. :)


Ja vind ik ook, je hoort de bladeren ook echt bewegen savonds/snachts en dan in de ochtend hoor je ze ook weer als ze uitvouwen :j

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:59

Ik ben niet zo geduldig :D
Had er over gelezen en zag al voor me dat ik in no time een verzameling van die schattige kleintjes in potjes had.

Maar er is dus nog hoop!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:09

Groeit ie wel? En in wat voor omgeving staat ie?

Ik heb nog een kleintje over die je best mag hebben, maar die is wel klein nog :)

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:31

Mooie planten Larissa en Magda!!


Heb helaas niks te ruil op het moment Luxorvalkje! Er is geen FB groep bij jou in de buurt?

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:12

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-07-22 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:20

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-07-22 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 11:03

RianneH schreef:
Groeit ie wel? En in wat voor omgeving staat ie?

Ik heb nog een kleintje over die je best mag hebben, maar die is wel klein nog :)


Ja hij groeit verder hartstikke goed. Staat licht zonder direct zonlicht.
Misschien houdt deze gewoon niet zo van kinderen :+
Ik heb hem een maandje geleden verpot, dacht misschien wat meer ruimte en voeding nodig. Maar behalve dat hij echt wel weer een stuk beter is gaan groeien, geen kinders te zien :D

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:36

Mijn yucca maakt baby’s?
Afbeelding

En deze voor 5 euro uit de koopjeshoek van de intratuin weg gehaald
Afbeelding

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:02

Oeh een anthurium en een best formaat :oo

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:11

Ja er stond er ook nog 1 een slag groter voor 7 euro, maar vond ik wat te groot voor de plek

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:40

Rebecca schreef:
Oeh een anthurium en een best formaat :oo



Haha ik wist dat jij er op zou reageren. :')

Super leuk dat je yucca baby's krijgt! Ben benieuwd hoe dat gaat groeien of dat je het kan stekken naar een andere pot

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:52

Ja ik ben ook benieuwd.. heb er verder geen ervaring mee, wist ook niet dat ze dit deden, kan er ook niks over vinden. Ben er ook alles behalve goed voor :=

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:57

Yucca is makkelijk te stekken, gewoon een takje afzagen en dat ff op water zetten tot het wortels heeft, daarna kan je het stekje in een pot steken.
Zo kun je ook de 'kruinen' een beetje in toom houden.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:17

Maar ik hoef/wil m niet stekken, dat weet ik namelijk wel, ik hoef niet nog meer van die krengen :') .. er komt ineens een uitlopertje boven piepen

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:47

Je mag hem wel op de post gooien naar mij toe, baby-yucca heb ik altijd wel plek voor. :D

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:49

Ik zal eens kijken hoe die zich ontwikkeld :D kan nu niet helemaal zien waar hij vandaan komt, maar dan zou ie zeker naar jou toe mogen!

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:50

Ik gok dat er onder de grond een zijtakje oid is ontstaan. :)
Enne, leuk! :D

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:28

Heeft iemand gouden tips voor het onderhouden van een Alocasia? Kreeg hem met vier bladeren + een babyblad dat aan het groeien was, ondertussen is het babyblad volgroeid maar is er nog maar eentje daarnaast over. Ze knakken allemaal en ik weet niet wat ik mis doe -O- Geef hem niet al te veel water (eens per week een flinke scheut) en heb hem vorige week verpot naar een pot met heel veel fijne ruimte. Het lijkt alsof die bladeren gewoon veel te zwaar worden want de stam knakt echt. Weet dat het een bekend probleem is maar er blijft zo niks van mijn plant over en dat vind ik best zonde.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:01

Ik heb wel papyrus stekjes, dus als er mensen zijn die een papyrus willen?!
Afbeelding

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:46

Wat voor Alocasia is het Emma?
Mijn Zebrina is weer happy sinds ik hem wat vochtig hou en naast het raam heb gezet (geen directe zon).
De grote zware bladeren staan rechtop.

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:07

Emmaa_ schreef:
Heeft iemand gouden tips voor het onderhouden van een Alocasia? Kreeg hem met vier bladeren + een babyblad dat aan het groeien was, ondertussen is het babyblad volgroeid maar is er nog maar eentje daarnaast over. Ze knakken allemaal en ik weet niet wat ik mis doe -O- Geef hem niet al te veel water (eens per week een flinke scheut) en heb hem vorige week verpot naar een pot met heel veel fijne ruimte. Het lijkt alsof die bladeren gewoon veel te zwaar worden want de stam knakt echt. Weet dat het een bekend probleem is maar er blijft zo niks van mijn plant over en dat vind ik best zonde.


Hoe heb je hem staan? Alocasias houden ervan om licht te staan. Ze mogen zeker wel 5 uur direct zonlicht hebben. Daarnaast vochtig houden (in wat voor pot heb je hem staan? Terracotta potten nemen zelf ook heel veel water op namelijk) en geregeld even sproeien. Soms even verwennen met wat voeding! Maar dat zal nu nog niet hoeven aangezien je hem net verpot hebt. Wortels waren verder oké?

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:49

Ik heb geen Zebrina, maar de 'reguliere'. Hij staat in een terra cotta pot maar wel een hele grote en ik geef hem echt heul veel water. Grond is echt constant vochtig. Niet nat, maar wel dat je voelt dat hij water heeft gehad. Wortels zagen er goed uit, hij staat naast het raam op het zuiden (maar trek in de directe zonuren de siergordijnen dicht zodat hij niet in de directe zon staat). Er zitten pokon korrels in, wortels zagen er goed uit maar ben bang dat hij het echt niet gaat overleven -O- Nog maar even een paar dagen aankijken, denk dat ik de overgebleven twee bladeren maar even aan elkaar vastbind zodat ze hopelijk wat minder snel gaan hangen.

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:07

Wordt hij bruin of geel?

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:18

De zebrina zijn er bij mij 4 gestorven :') vond het water doseren moeilijk bij deze plant.

Zijn er hier mensen die een trucje hebben om potten die zonder binnenpot staan te kunnen checken op water?
Ik merk dat de planten die bij mij zo staan eerder verzuipen omdat de bovengrond dan droog aanvoelt maar er onderin de pot dus meer dan voldoende vocht zit waardoor de plant gaat rotten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:49

lifeofmarit schreef:
Wordt hij bruin of geel?

Nope allebei niet. De bladeren blijven super mooi groen en dan knakt de stam gewoon, alsof hij te zwaar wordt voor z'n eigen bestwil. Denk ook dat dat het is, maar ondertussen blijft er geen plant meer over :=