Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:20

Macs schreef:
Gentlegiant ik heb die ook maar de helft is al geel. Er groeit wel weer groen blad aan, maar alle oudere bladeren worden geel. Ik weet niet de naam zo snel :+


Hier (nog) niet maar ze leven toch al heel lang (2 weken ofzo :+ )

Ooit kochten Mn vriend en ik een plant we noemde het de liefdes plant
Alleen zo jammer dat de plant na 1 á 2 weken al het loodje legde :))

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:59

Gentlegiant schreef:
Leuk een planten topic!
Ik vind planten echt altijd gezellig máár 99% gaat hier binnen een maand dood :+
Van vetplanten en cactussen tot ficussen

Vorige week na een jaar lang plantloos maar weer eens nieuwe gekocht in de hoop dat ik ze dit keer wel levend houd
Internet zegt 1x pw lauw warm water bij de stengels
tenzij de grond nog vochtig voelt

Iemand een idee wat voor plantje het exact is en hoe ik deze groene mormels in leven kan houden?

[ [url=m/CTMwxu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil heel graag weer een hele grote plant maar durf het niet :+

Volgens mij zijn dit palmen.Ik kan niet zeggen hoe ze verzorgd moeten worden,want ik had er ook ooit een maar die is opgevreten door de spint.Dat schijnt te komen door te droge lucht in huis.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:04

@Gentlegiant:Of het was trips die mijn palmplant heeft gedood? Een soort kleine grijze beestjes die de bladeren leegzuigen.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:14

Oh dus dat al Mn planten dood gaan komt niet eens door mij :+ nee grapje

Hmmm klinkt als een pijnlijke dood voor de plant ik heb t qwa luchtvochtigheid een prima klimaat hier denk ik

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:19

Dit wordt een huiskamer topic en dan kunnen we elkaar helpen herinneren om de planten te verzorgen :+

Of een volgtopic of wanneer de planten zullen sterven :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 20:43

en dan idd de 1 na de ander foto’s plaatsen van allerhande stadia verdorde of verzopen planten :')

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:52

Ik heb wel 2 compleet verdroogde rozenplantjes staan, iets te lang geen water gegeven en daar konden ze niet zo goed tegen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:55

haha ja, hier ook een kamerplanten asiel. Stond een geldboom bij een tuincenter voor 7 euro, dus die moest mee. Hij zag er zeer zielig uit. En na het overleiden van mijn oma zijn bijna alle planten hierheen gekomen. Ze was een kei in het stekken van die plantjes dus het waren er nog al wat. Maar wel erg leuk. En als ik ergens een gratis plant af te halen zie, dan ga ik die meestal halen. :') wel erg maar ben zo blij dat ik niet de enige ben :')

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:00

Goed idee! En dan kun je gokken wanneer de plant sterft en op welke manier!

En natuurlijk elke dag een herinnering heb je gekeken of je plant water nodig heeft?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:33

Gentlegiant schreef:
Goed idee! En dan kun je gokken wanneer de plant sterft en op welke manier!

En natuurlijk elke dag een herinnering heb je gekeken of je plant water nodig heeft?

_O-
Handig toch :))

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:42

:')

Ik geef 1x per week water , orchidee heeft ook niet meer nodig dan 5 seconden water . Ik heb ik had 2 vetplanten die gewoon niet leven wouden ><

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:52

Ik heb ook een hoop plantjes in mijn kamer. In de woonkamer hebben wij 2 grote bolcactussen staan die we op hebben gelapt nadat we ze hebben gered van de mishandelaars ;). Ze stonden in veel te kleine potjes en werden elke week verzopen. De onderkanten waren helemaal zompig en bruin. Opgezocht op google wat je daar aan moest doen en daar stond gewoon het rotte deel afsnijden en zo weer op de aarde plempen. Dus zo gezegd zo gedaan en ze staan nu alweer bijna een jaar mooi groen en tevreden te wezen.

Alleen vinden we de verzorging van onze pannekoeken plant wat lastiger. Hij stond standaard in de keuken alleen word ie voor daar wat te groot dus verhuisd naar de (zeer zonnige) woonkamer. Alleen sinds ie daar stond gingen de bladeren verkleuren dus nu staat ie weer in de keuken in de hoop dat we niet te laat waren. Afbeelding
Zo zien de blaadjes er nu uit ipv mooi egaal groen.

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:09

Wat een leuk topic!

Hier sinds een paar jaar voorzichtig plantenfan geworden, er staat van alles, ook veel van stekjes van anderen gekregen en het wordt nu echt een beetje een verslaving, heerlijk al dat groen!

Ik ga lekker meelezen hier :)

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:19

leuk om mee te lezen, voorheen bij me moeder een slaapkamer vol en sinds het samenwonen een aardige woonkamer vol, nog geenhele grote.
vetplantje op tv kast, vetplantjes voor het raam in hangpotjes ^^ en een bananenplant die helaas alleen bladeren verliest dus toch dood gaat ben ik bang :(

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:21

Ik heb sinds ik op mezelf woon ook wat meer planten :D

M'n vetplant overleed helaas ineens, maar m'n 3 minicactussen doen het nog! Die krijgen 1x in de maand een plens water.
Door dit topic wil ik ook orchideeën!

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:24

Nou. Ik vind dat ik wel weer lief geweest ben voor Spriet. Hij mocht eindelijk verhuizen. Dat was wel nodig ook. Ik moest het potje weg snijden. Zaten meer wortels buiten het potje dan erin. Hopelijk heeft ie het in z'n nieuwe huis beter naar z'n zin.
Van:Afbeelding
Naar:
Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:28

Wat een mooie pot heeft spriet gekregen!!!

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:46

Thanks. Koopje van de action :P 2.85 geloof ik.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:04

Nu heeft Spriet ruimte om er baby Sprietjes bij te krijgen! *\o/*

Echt, dat doen ze! :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 23:29

Voor je het weet nemen ze je huis over. *\o/* :')


Foto’s helaas niet meer gelukt helaas
Maar door het topic heb ik vandaag wel alle groene kinders van voeding voorzien
En de orchideetjes hun bladeren gepoetst

Dat was alweer even geleden :=

Edit, ik zit er aan te denken de monstera maar eens gewoon in een Heule grote pot te zetten met een Heule grote mosstok en eens kijk hoe gek ik het kan maken met dat ding :Y)
Dan barricadeer ik gelijk de televisiestekker met de pot
Twee vliegen in 1 klap *\o/*

Ons jongste puppekind presteert het telkens haar balletje in die hoek de gordijnen in te werken en sloopt met haar elegante gehuppel die stekker (lees ;lomp gegaloppeer van 45 kg rottweilerdame ...nou ja... dame _O- )
Monstera gigantus zou daar een mooie oplossing voor zij

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:12

Hier ook . Als ik bij mensen kom zie ik opeens een kamerplant buiten staan of in de garage of op de verwarming. Dan zeg ik ahh dat is ziekig, zo gaat ie dood. Oh wil jij hem hebben dan? Ermm oke . Vaak zijn het grote oude planten die er niet meer zo jofel uitzieb. Even verpotten, nieuwe aarde erin, paar weekjes laten bijkomen en ik heb weer een prachtige plant .

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:18

Het is geen kamerplant, maar de sundaville van mijn zus overwintert.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:27

Afbeelding

Mijn orchidee

En mijn anthurium

Afbeelding
Afbeelding

1 heeft teveel zon, de ander staat perfect

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:34

Ehhh wacht eens even. Kan spriet babies krijgen in een grotere pot?? Dan moet ik hem misschien ook eens even langs de kapper en de action sturen. Hij is al eens op sterven na dood geweest, toen heeft moeders hem gereanimeerd, en sindsdien houd hij het dapper vol. Alleen heb ik waarschijnlijk alles in nogal kleine potjes staan _O- Alhoewel ik ook een yucca achtig iets heb in het klein, die heeft een grotere pot en die is me toch gegroeid :wow:

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:39

Hier iemand die met alle moeite probeert haar plantjes in leven te houden :') . Wanneer weet je eigenlijk dat je hem groter moet verpotten?
En heb je speciale soorten potgrond? Want mijn cactussen en vetplantachtige dingen hebben precies een andere soort grond dan de standaard.