Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:46

Al mijn planten nu buiten, in de schaduw welliswaar, waar het alsnog warmer is dan binnen. Ze doen het allemaal uitstekend, veel hebben er zelfs bloemetjes nu *D

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:35

Mijn dieffenbachia doet het ook super met dit weer. Die groeit echt als kool, elke keer als ze nieuw blad vormt zit er alweer een nieuwe in die op het punt van uitkomen staat. Mijn calathea is wel echt overleden ben ik bang. Het nieuwe blad dat nog aangemaakt wordt is binnen een dag (dus voor het uitrollen) al dood en de bladeren die ze al had worden steeds zieliger en slapper. Denk dat ik haar maar gewoon weggooi binnenkort, kan ik een andere uit gaan zoeken :=

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:40

Geen van mijn planten heeft last van het weer.
Mijn aloe Vera is zelfs alweer bezig met gezinsuitbreiding... en ik heb er nog 6 staan waarvan ik weet waar ik er mee heen moet

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:48

Mijn planten voelen zich prima thuis in de warmte denk ik.
Mn Chinees lantaarnplaatje heeft elke dag wel een nieuw blad, net zoals mn scindapsus. De lepelplanten bloeien volop en de aloe Vera plant zich lekker voort. En de varens gaan ook hard.
De aloe Vera wil wel veel water trouwens, kreeg zelfs helemaal rode droge puntjes.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:41

Ik bied me wel aan Mossel _O-

Mijn orchidee heeft ook nergens last van. Die vindt mijn slechte verzorging zelfs prettig geloof ik.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:54

Tegen verzendkosten mag/mogen ze jouw kant op haha

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:15

Mijn tripsalis heeft wolluis helaas. Nu had ik m even buiten gezet omdat ik de wolluis eraf wilde halen, kom ik een gek beestje tegen. Weet iemand wat het is? Het is het beestje onder de wesp. Kon geen betere foto maken en hij was ook ineens verdwenen.
De wesp was ook goed aan het smullen, zou dat van de meeldauw zijn of eet ie wolluis?

Afbeelding

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:59

Als het onherkenbaar is als eender welk insect en 6 poten heeft, dan is het waarschijnlijk een keverlarve :D Ga me niet vragen van welke kever, want keverlarven determineren is de hel op aarde. Maar gezien de luizen: misschien een lieveheersbeestje? Die zijn zwart met oranje vlekken.

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:20

Het is geen lieveheerstbeestlarve en hoogstwaarschijnlijk ook geen andere keverlarve. Het heeft ook meer dan 6 poten, lijkt qua afmeting en vorm een beetje op een zilvervisje, maar dan platter en wat bruiniger. Op de foto zit ie precies onder de wesp zijn kont.

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:39

Niet goed te zien op de foto.. daaruit maak ik enkel een pissenbed, maar dat is het vast niet :+

Mijn drama hangplant is trouwens een codonanthe crassifolia. Twijfel of die misschien liever dichterbij het raam zou willen hangen..

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:47

Macs schreef:
Het is geen lieveheerstbeestlarve en hoogstwaarschijnlijk ook geen andere keverlarve. Het heeft ook meer dan 6 poten, lijkt qua afmeting en vorm een beetje op een zilvervisje, maar dan platter en wat bruiniger. Op de foto zit ie precies onder de wesp zijn kont.


Ik zie er echt 0,0 detail in :+
Maar met meer dan 6 poten is het of geen insect (dus idd pissebed, duizendpoot oid), of een rups-achtig iets, maar dat zie ik er ook niet in.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:16

Waar kopen jullie je planten? Ik heb de lokale tuincentra inmiddels wel gezien en de selectie is overal wel een beetje hetzelfde. Iemand die een leuke webshop kent die goede prijs/kwaliteit heeft?

Andere vraag, heeft hier iemand een zwarte olifantsoor (Colocasia esculenta 'Black Magic')? Ik heb m op pinterest meerdere keren als kamerplant voorbij zien komen maar online vind ik m alleen als buitenplant. Ik vind het echt een hele mooie plant dus ik vraag mij af of ie nou wel of niet binnen te houden is.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:11


Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:53

Ik ga altijd naar het plaatselijke tc, op loopafstand van huis. Goede kwaliteit en altijd mooie planten. Regelmatig ook wat anders. Moet je net treffen denk, bij mijn ouders de plaatselijke tc zijn niet veel origineler als een intratuin.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:05

Wesco schreef:
Ik heb de tip voor je.
https://www.nelumbogarden.nl


Thanks! Er staan echt hele mooie planten op de site. Ik ga eens neuzen :) morgen neem ik mijn omaatje mee naar het tuincentrum. Heus geen eigen belang :=

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:18

Araflora is volgens mij ook wel oke. Heeft de wat meer exotischere en vreemdere planten. Wel redelijk prijzig.

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:37

ik heb m’n planten setup wat aangepast vandaag <3

Afbeelding

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:39

Een hoop gaat hier ineens dood -O-
Vriend heeft een week op de plantjes gepast, maar durf hem toch niet direct de schuld te geven..

Iemand ooit succesvol watermeloen peperomia gestekt? Hij is rot, maar ik heb nog een paar goede bladeren. Hoop hem weer tot leven te kunnen wekken.

_Karlijn
Berichten: 6470
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:47

Ik heb weleens een stekje gekregen van iemand, maar die heeft het niet overleefd. Ging ook rotten, teveel water denk ik. Bij het tuincentrum zag ik grote staan en die waren ook allemaal beginnend rot aan basis van de bladeren.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:28

Mooi warboel! Mooie monstera.

Balen Eelmo :(

Ik heb gister de bananenplant gestekt. Ik heb m pas 7 maanden maar er stonden 10 pups (welke gek heeft bedacht het pups te noemen :+ ). 4 naar mijn werk gebracht, 4 thuis gehouden en helaas 2 zonder wortels. Was de eerste keer stekken voor mij. Ik ben heel benieuwd of iets het gaat redden.

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:38

Eelmo schreef:
Een hoop gaat hier ineens dood -O-
Vriend heeft een week op de plantjes gepast, maar durf hem toch niet direct de schuld te geven..

Iemand ooit succesvol watermeloen peperomia gestekt? Hij is rot, maar ik heb nog een paar goede bladeren. Hoop hem weer tot leven te kunnen wekken.

Ik ben er nu mee bezig. Maak een bladstek (blad door midden snijden en in de aarde steken).
Er staat een filmpje op YouTube van.
Hij heeft nu na 2 maanden wel wortels, alleen gebeurt er verder nog niks haha. Geduld :)

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:44

Ik heb het al eens eerder geprobeerd maar toen ging het blad dood voordat er wortels kwamen -O-

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:48

Selka schreef:
Mooi warboel! Mooie monstera.

Balen Eelmo :(

Ik heb gister de bananenplant gestekt. Ik heb m pas 7 maanden maar er stonden 10 pups (welke gek heeft bedacht het pups te noemen :+ ). 4 naar mijn werk gebracht, 4 thuis gehouden en helaas 2 zonder wortels. Was de eerste keer stekken voor mij. Ik ben heel benieuwd of iets het gaat redden.


Ja die bananen krijgen echt snel ‘pups’. Ik heb een jonge plant gestekt van moeder in april en die heeft er nu alweer 7 :') kom niet van die dingen af!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:02

Oh dat bied perspectief. Eigen handeltje in bananenplanten :=

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:09

Ik heb een beetje ruzie met de bananenplantjes, de onderste bladeren gaan dood, of ik nou meerdere keren water geef of juist minder.. snap niet wat ik fout doe :+