Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11651
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:23

_Karlijn schreef:
Oh die zebravaren <3


Deze kwam vandaag via de post binnen, al een half jaar op zoek en bij deplantenpotten.nl kunnen kopen. *\o/*

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:46

Lekker geshopt, Jis_!

M'n buisje wordt steeds mooier met hangers. Red Arrow bungelt lekker op de kop, vindt ie wel prima, volgens mij. M'n Hoya caudata 'Sumatra' (op de schommel) gaat lekker. Heb ik echt mazzel mee gehad. Die zat in een kokosplug, maar daar kwam ik pas achter toen ie binnen kwam. Zat een beetje te twijfelen maar heb 'm uiteindelijk toch verwijderd en de hele plant heeft 't overleefd. :):)
Het uiltje gaat met de tijd weg, en daar komt waarschijnlijk de Hoya wayettii te staan en ik wil nog een plantje in de houten lantaarn. Daar zitten nu stekjes van de Philodendron scandens in.
Afbeelding
Op het bureau: Hoya pubicalyx met kroon, en daarvoor m'n Hoya obovata en erachter nog m'n Hoya memoria. In het midden een Begonia die ik als twee blaadjes van een buurvrouw kreeg.
En rechts op het tafeltje: Hoya sunrise, Philodendron scandens en mijn varencactus.

Check de 'liaan' van de pubicalyx aan m'n schommel. :)) Heb 'm er zelf heen geleid, mag ie eerst blaadjes krijgen en dan gaat ie terug naar de kroon.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:26

Jis_ schreef:
Zo mooi die bloeiende Hoya’s Magda! <3

Na een lange tijd weer eens wat planten geshopt. 2 Mojito pannenkoeken, Zebravaren enz, allemaal plantjes die ik nog wilde. 1 niet maar die kon ik niet laten staan. Een Dendrochilum. Vind hem zo schattig, <3 vast een lastige maar ik zie wel. :D
[ [url=m/TsYpAv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5dV8Mr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BbPSlq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0glel7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hHZBGW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankjewel. :)

Wat heb je mooie planten geshopt!


Puera schreef:
Lekker geshopt, Jis_!

M'n buisje wordt steeds mooier met hangers. Red Arrow bungelt lekker op de kop, vindt ie wel prima, volgens mij. M'n Hoya caudata 'Sumatra' (op de schommel) gaat lekker. Heb ik echt mazzel mee gehad. Die zat in een kokosplug, maar daar kwam ik pas achter toen ie binnen kwam. Zat een beetje te twijfelen maar heb 'm uiteindelijk toch verwijderd en de hele plant heeft 't overleefd. :):)
Het uiltje gaat met de tijd weg, en daar komt waarschijnlijk de Hoya wayettii te staan en ik wil nog een plantje in de houten lantaarn. Daar zitten nu stekjes van de Philodendron scandens in.
[ [url=m/v8z8RY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op het bureau: Hoya pubicalyx met kroon, en daarvoor m'n Hoya obovata en erachter nog m'n Hoya memoria. In het midden een Begonia die ik als twee blaadjes van een buurvrouw kreeg.
En rechts op het tafeltje: Hoya sunrise, Philodendron scandens en mijn varencactus.

Check de 'liaan' van de pubicalyx aan m'n schommel. :)) Heb 'm er zelf heen geleid, mag ie eerst blaadjes krijgen en dan gaat ie terug naar de kroon.


Ziet er prachtig uit! Hoe gaat het met 'mijn' stekjes?

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:03

Mijn orbi heeft een bloem.

Zometeen maar even weghalenAfbeelding

Jis_

Berichten: 11651
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:55

Wat mooi Puera, die balken maakt het zo handig voor hangplanten, <3 hier zou ik in het plafond moeten boren.

Wat leuk Luxorvalkje, waarom niet laten zitten?

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:23

Ik vind bloemen altijd zo leuk <3

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:47

Wat een mooie bloem in je orbi, LV! Stinkt ie of is het niet goed voor de plant?

Dank je, Jis_! Dat is ook het enige voordeel van die balken. Ik zit er al jaren tegenaan te hikken om ze te verven. Die kleur past niet bij m'n muren maar omdat ik ook een vanillekleurige keuken heb, heb ik het zo maar gelaten.

Het liefst had ik ze houtkleurig gebeitst maar dat is nog een best pittig klusje dus dat komt op het lijstje tienjarenplan. :))

_Karlijn
Berichten: 6470
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:07

Bloemen zouden veel energie van het groeien van de plant wegslurpen.

iiSunshine

Berichten: 1258
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:48

er was hier laatst iemand op bezoek en die zei; je moet die plant niet naast de tv zetten, want de tv trekt water aan en dan gaat die stuk? klopt dat? de pot staat echt op 10 cm van de tv.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:50

_Karlijn schreef:
Bloemen zouden veel energie van het groeien van de plant wegslurpen.


Dat is echt zo een hardnekkige fabel. Wat denk je van alle geraniums, begonia, tulpen, rozen en ga zo maar door. Ze voelen zich juist onwijs fijn als ze gaan bloeien bij jou. En in dit stadium ziet de energie er al lang en breed in. Bloem eraf halen kost de plant dan juist weer energie in het herstellen van die wond.


iiSunshine schreef:
er was hier laatst iemand op bezoek en die zei; je moet die plant niet naast de tv zetten, want de tv trekt water aan en dan gaat die stuk? klopt dat? de pot staat echt op 10 cm van de tv.


Heb ik nog niet eerder gehoor en na 8 jaar doet de tv het nog steeds perfect. :)

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:48

Ik heb het ermee eens, ik haal ook nooit de bloemen weg bij mijn planten.

Ik ben er net achter dat er trips op mijn calathea zit. Net naar de winkel gefietst voor bestrijdingsmiddel en nu maar alles gaan in sprayen |o

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:57

Mijn tv is omsingeld door planten en doet het nog prima. En hij gaat al bijna 15 jaar mee :+

Jis_

Berichten: 11651
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:09

Wat vervelend Amber, hopelijk snel weer vanaf.

De trossen bloemetjes van mijn nieuwe Orchideeën soort ruiken een beetje naar rook, apart zwaar luchtje, vind het wel lekker, doet me denken aan wierook.

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:27

Oh jee, wat zonde, Amber. Hopelijk kun je je plant redden.

Dat een TV water aantrekt heb ik ook nog nooit gehoord.

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:55

Mijn plant maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ben er niet heel erg aan gehecht gelukkig

Maar ben vooral heel bang dat de rest van de planten het krijgt. Onder anderen mijn Pink Princess

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:34

Oei, dat zou inderdaad heel erg zonde zijn!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:00

Goed de pink Princess insprayen met bladglans. Kunnen de trips niks meer zuigen en ze gaan dood van de bladglans.

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:32

Coconut schreef:
Goed de pink Princess insprayen met bladglans. Kunnen de trips niks meer zuigen en ze gaan dood van de bladglans.


Dit ga ik morgen kopen dankjewel voor de tip

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:46

Ik zou dat bladglans niet zomaar op mijn planten spuiten. Beter kun je de andere plant in een aparte ruimte zetten (quarantaine) en behandelen lijkt me handiger

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:44

Amber_anne schreef:
Coconut schreef:
Goed de pink Princess insprayen met bladglans. Kunnen de trips niks meer zuigen en ze gaan dood van de bladglans.


Dit ga ik morgen kopen dankjewel voor de tip


Graag gedaan! Alleen gebruiken op bladeren met glad blad. Niet op een yucca, dracaena, begonia of planten met zacht blad. Werkt goed preventief tegen beestjes :) . Ook behandel ik preventief met compo bio insect stop. Daar sproei ik de plant mee in.

_Karlijn
Berichten: 6470
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:39

Ik krijg elke keer een advertorial van plnts van de Philodendron Plowmanii, zo'n gave :wow:

Afbeelding

Maar 115 euro voor een plant van 25 cm hoog, nah, ik sla over :')

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:54

Zoveel moois te koop, maar die prijzen soms... %)

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:37

Ik kom even binnenvallen hoor :D

Iemand enig idee wat dit is? Groeit onder de hortensia’s en heb ik niet zelf geplant…

Afbeelding

_Karlijn
Berichten: 6470
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:02

Hondsdraf?

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:09

Dat was ook mijn gedachte. Ook paarse bloemetjes gespot?