Kamerplanten asiel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:16

Nee, nog momenteel niet maar meende me wit te herinneren…

Edit: net even opgezocht en lijkt hem inderdaad te zijn! Dank dames!

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:14

Ik kom ook weer even binnenvallen, lees wel steeds mee maar heb weinig te melden.
Wilde jullie deze even showen, dacht eerst dat er iets mis was, maar is denk ik in bloei? Ook komen er nu op 3 plekken in de aarde stengeltjes/knopjes omhoog (zie foto), is de plant daarmee te stekken? Zo ja, iemand ervaring mee?

Afbeelding

_Karlijn
Berichten: 6497
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:19

Gaaf, een Alocasia black velvet? Alocasias groeien wel in knollen uit de grond dus zou goed kunnen. Hoe groot is deze? Hij lijkt aardig groot? Ik had de hoop op gegeven dat mijn mini's ooit groter zouden worden dan mini :')

Edit: is idd een bloem :j

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:29

Wat een mooie, emilie! <3

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:04

Mijn kneusjesbox van plantje.nl is binnen!

Zo kwamen ze binnen :(

Afbeelding

2 of 3 zijn er gesneuveld, dit heb ik er aan over gehouden. Hoop dat ik ze goed in leven kan houden :')

Afbeelding

_Karlijn
Berichten: 6497
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:11

:oo wat een slechte levering!

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:12

_Karlijn schreef:
:oo wat een slechte levering!


Ja.. komt door GLS.

KarenQ
Berichten: 512
Geregistreerd: 05-06-19

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:13

Ga je nog wel een berichtje doen naar de verkoper?

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:15

Ja zeker, maar kunnen ze denk ik ook niet heel veel aan doen en is misschien ook een beetje een risico van plantjes online bestellen. Het pakket kostte ook maar 2 tientjes dus ben eigenlijk te lui om er veel werk van te maken :-)

black_kelpie

Berichten: 7867
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:24

Walkure schreef:
_Karlijn schreef:
:oo wat een slechte levering!


Ja.. komt door GLS.

Nee, komt door degene die het heeft ingepakt. Ik heb ook wel planten per post ontvangen, daar kon je mee bowlen en dan kwam het nog prima aan.

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:22

Wauw! Inderdaad heel slecht verpakt. :n

Hopelijk gaan de andere kneusjes het goed doen.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:20

Ik mag voor mijn werk 500 euro gaan besteden aan planten.
Het is een huisartsenpraktijk met 2 locaties, de meeste kamers hebben veel licht (3 kamers met een dakraam, 2 met gewoon grote ramen), het meeste wel indirect dus perfect.

Ik moet even kijken naar de mogelijkheden van waar ik de planten neer kan zetten, maar hebben jullie ideeen? Ik wil sowieso een Zamioculca en een epiprenum aureum, maar nog anderen? Niet te moeilijk, misschien dat ik 1 Calathea koop en dan een makkelijke :')
We hebben al een rubberficus en grote Alocasia die het allebei goed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:24

Ik zou vooral ook kijken hoe groot de ruimtes zijn. Een grote ruimte vraagt ook om een flinke monstera bv en geen ielig pannenkoekplantje :+ En stap 2: hoe zit het met de verzorging? Dus hoe makkelijk moeten ze zijn qua te droog en te nat staan.

Zou zonde zijn als er voor €500 planten staan die compleet wegvallen in de ruimte of direct het loodje leggen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-21 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6961
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:25

Wat super leuk! Als de rubber Ficus het goed doen dan heb je nog de Tineke (wit) en de Belize (roze). Worden ook mooi groot.

Verder doen philodendrons het ook goed en makkelijk. Een birkin bijvoorbeeld is mooi

Ook aan begonias gedacht? Of een simpele pannenkoek, is ook makkelijk te stekken dus dan heb je er snel meer

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:29

idinn schreef:
Ik zou vooral ook kijken hoe groot de ruimtes zijn. Een grote ruimte vraagt ook om een flinke monstera bv en geen ielig pannenkoekplantje :+ En stap 2: hoe zit het met de verzorging? Dus hoe makkelijk moeten ze zijn qua te droog en te nat staan.

Zou zonde zijn als er voor €500 planten staan die compleet wegvallen in de ruimte of direct het loodje leggen..

Ja de 2 ruimtes met veel indirect licht en grote ramen zijn groot! Wel met allerlei wandkasten ook dus daar is een Epiprenum denk ik leuk op als hanger, en misschien nog ergens een grote staande.

En inderdaad iets van een monstera (evt monkey mask) met een mosstok trekt wel aandacht en die vind ik zelf niet zo moeilijk in de verzorging.

Was wel aan het denken, je hebt vaak op kantoor van die meters in de planten die het waterpeil aangeven, misschien moet ik daar iets mee. Heeft iemand daar ervaring mee?

_Karlijn
Berichten: 6497
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:30

Tanya schreef:
Was wel aan het denken, je hebt vaak op kantoor van die meters in de planten die het waterpeil aangeven, misschien moet ik daar iets mee. Heeft iemand daar ervaring mee?

Dat zijn planten die op hydrocultuur staan, volgens mij :)

Edit: je hebt het over een Calathea, dat is over het algemeen meer een schaduwplant en ze zijn vrij ongediertegevoelig. Zou niet mijn eerste keus zijn. Philodendrons heb je wel veel keuze in :j

_Karlijn
Berichten: 6497
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:36

Ik heb bijvoorbeeld een Philodendron Imperial Green staan, groeit snel, makkelijk, mooi en groot, frisse kleur bladeren *ik ben fan, is het te merken? :)) *, daar zou je eens naar kunnen kijken.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:36

_Karlijn schreef:
Ik heb bijvoorbeeld een Philodendron Imperial Green staan, groeit snel, makkelijk, mooi en groot, frisse kleur bladeren *ik ben fan, is het te merken? :)) *, daar zou je eens naar kunnen kijken.

Ja die is leuk! Gaat op mijn lijstje!

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:12

Misschien ook rekening houden met de luchtvochtigheid?

Wel gaaf dat je planten mag uitzoeken!

senna21

Berichten: 11916
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:42

Voordat je aan het kopen van planten denkt, is het goed om afspraken te maken over de verzorging.
Het is niet voor niets dat veel kantoren nauwelijks planten hebben of er een bedrijf voor inschakelen (planten leasen inclusief verzorging)
En de plant moeten vooral sterk zijn (sanseveria, Yucca, drakenboom etc)

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:00

_Karlijn schreef:
Gaaf, een Alocasia black velvet? Alocasias groeien wel in knollen uit de grond dus zou goed kunnen. Hoe groot is deze? Hij lijkt aardig groot? Ik had de hoop op gegeven dat mijn mini's ooit groter zouden worden dan mini :')

Edit: is idd een bloem :j


Ik weet niet goed wat groot is voor deze plant, hij is wel enorm gegroeid. Van mini naar dit (drinkfles ter indicatie van formaat):

Afbeelding

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:40

Tanya schreef:
Ik mag voor mijn werk 500 euro gaan besteden aan planten.
Het is een huisartsenpraktijk met 2 locaties, de meeste kamers hebben veel licht (3 kamers met een dakraam, 2 met gewoon grote ramen), het meeste wel indirect dus perfect.

Ik moet even kijken naar de mogelijkheden van waar ik de planten neer kan zetten, maar hebben jullie ideeen? Ik wil sowieso een Zamioculca en een epiprenum aureum, maar nog anderen? Niet te moeilijk, misschien dat ik 1 Calathea koop en dan een makkelijke :')
We hebben al een rubberficus en grote Alocasia die het allebei goed doen.


Bij Plantsome heb je een speciaal kantoorplantenpakket, is dat iets?

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:43

Ik kom mijn monkey mask even laten zien, een jaar geleden voor 1,80 gekocht!

Afbeelding
Afbeelding

ontherun
Berichten: 4970
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:33

Tanya, Wij hebben in de praktijk een enorme zamioculcas, een enorme ficus… en ik geloof een dracaena. Allemaal ondertussen huge. Ik zou echt geen kleine plantjes kopen, dat valt weg en is echt zonde.

Jis_

Berichten: 11683
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:39

Lijkt wel of er gegooid is met die doos. -O-

Wat een verschil Fading, leuk, lekker aan het groeien!


Ik deed even een fotoshoot met mijn Pilea Mojito. <3

Afbeelding