Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 15 [ 356 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Van bouwval naar ?

 
Profiel   

Hihi ja die foto is wel herkenbaar inderdaag :D zo leuk kids.

En je hebt iig genoeg groen voor eendjes en geitjes etc ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 20:33 



 
Profiel   

Al vanaf het begin je huizen gevolgd en je zegt wel dat dit het laatste huis word maar volgens mij gaan jullie heel onrustig worden wanneer in dat volgende huis ook alles gedaan is, kwestie van beetje verslaafd aan verbouwen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 20:38 



 
Profiel   

Nee hè, dat wordt dan het derde huis dat jullie gaan verbouwen dat ik ga volgen.

Ik denk dat ik bigone's mening deel ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 20:53 



 
Profiel   

https://www.funda.nl/koop/brakel/huis-4 ... posweg-26/

Daar is ie hoor :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 16:03 



 
Profiel   

Stille meelezer :))
Ik wist helemaal niet dat je bij mij in de regio zat, nu zou ik er bijna over gaan nadenken O:) :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 16:15 



 
Profiel   

CRos95 schreef
Stille meelezer :))
Ik wist helemaal niet dat je bij mij in de regio zat, nu zou ik er bijna over gaan nadenken O:) :=


Hahah, heel leuk wonen hoor hier <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 17:41 



 
Profiel   

Helaas niet onze regio. Maar anders had ik m'n huis morgen in de verkoop gezet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:37 



 
Profiel   

Wow, zo kan je goed zien hoe mooi jullie verbouwd hebben. Ik vind vooral de sfeer in de badkamer heel warm en knus. Ik blíjf daar douchen vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:48 



 
Profiel   

Ah dankjewel ! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 13:55 



 
Profiel   

Hebben jullie zin om mee te puzzelen?
We zijn bezig met de indeling van de begane grond van het nieuwe huis en ben benieuwd naar meningen/input van anderen.

Huidige situatie:
[ img ]

En hoe we hem in gedachten hebben. Plus min uiteraard.
[ img ]

Het enige waar we nu een beetje over twijfelen is de grootte van de slaapkamer. Deze zal pas in gebruik genomen gaan worden wanneer de kindjes wat ouder zijn, voor die tijd zullen we boven bij hen slapen. De grootte is in de nieuwe situatie 3.00 bij 3.79 en bevat dan 2 kleine inbouwkasten. Ik denk zelf dat we weinig ruimte overhouden voor een extra kast/dressoir oid.

Ik zou het super leuk vinden als jullie eens mee willen kijken. Je weet nooit wat er weer uit komt rollen! :))

Badkamer en slaapkamer willen we wel echt graag beneden realiseren, gezien boven erg klein is, maar we staan voor alle ideeën open. Onder het kamertje met het bureau links onderin zit de kelder, hier kunnen we qua indeling weinig aan veranderen :)


Laatst bijgewerkt door xMayo op 19-09-21 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:26 



 
Profiel   

Zo exciting!!

Waar zou de ingang van de badkamer komen, door de slaapkamer? Lijkt mij bijvoorbeeld minder fijn als je straks 15 jaar verder bent en de kids altijd door jullie slaapkamer moeten om bij de badkamer te komen? Verder ben ik echt zo benieuwd naar het huis, kom snel kijken als jullie de sleutel hebben *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:33 



 
Profiel   

Fosco schreef
Zo exciting!!

Waar zou de ingang van de badkamer komen, door de slaapkamer? Lijkt mij bijvoorbeeld minder fijn als je straks 15 jaar verder bent en de kids altijd door jullie slaapkamer moeten om bij de badkamer te komen? Verder ben ik echt zo benieuwd naar het huis, kom snel kijken als jullie de sleutel hebben *\o/*


Jaaa *\o/*

Goeie om nog te benoemen idd! Dit is meer een inloopdouche vanuit onze slaapkamer. Dat van de kinderen is wel de reden dat we hier gekozen hebben voor het toilet apart in de hal. Boven komt gewoon nog een badkamer met bad en douche voor de kinderen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:36 



 
Profiel   

Ooh mooi! Ik zou me zelf niet storen aan weinig kastruimte in de slaapkamer, maar nu heb ik ook niet zoveel kleding :')

Wel zou ik de keuken gelijk laten lopen met de muur er tegenover. Vanuit de woonkamer begint rechts de keuken eerder dan links de muur die opzij springt. Daar zou ik mij aan storen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:44 



 
Profiel   

linoleum schreef
Ooh mooi! Ik zou me zelf niet storen aan weinig kastruimte in de slaapkamer, maar nu heb ik ook niet zoveel kleding :')

Wel zou ik de keuken gelijk laten lopen met de muur er tegenover. Vanuit de woonkamer begint rechts de keuken eerder dan links de muur die opzij springt. Daar zou ik mij aan storen :+


Haha ja daar heb je gelijk in! Ik ben ondertussen nog steeds volop aan het puzzelen en heb dat ook aangepast. Net als dat we nu een raam in het toilet hebben etc. :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:48 



 
Profiel   

Ik ben een stille volger maar is het geen idee om de berging kleiner te maken en dan daar de badkamer in te doen en wat je nu als badkamer hebt als inloopkast te doen? Of een gedeelte van die badkamer? Dan heb je geen kasten op je slaapkamer nodig maar wel een hoop ruimte om spullen op te bergen. Dan zou ik persoonlijk ook een deur vanuit de berging naar de badkamer doen. Als je kinderen dan onder de zand en wat dan ook binnen komen kun je ze in de berging uitkleden en onder de douche zetten zonder dat alles het hele huis in komt.

En mag ik vragen waar je dit mee getekend hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:59 



 
Profiel   

Ik denk dat je zo een ideale indeling hebt! Ik zou met mijn lichte slapers echt super super blij zijn met een badkamer beneden :'(

Wat eerder gezegd is, ik zou wel de lengte van de muurtjes vs keuken afstemmen. Mijn ocd zou het niet aankunnen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 14:14 



 
Profiel   

Hahah ik snap het helemaal!
Indeling van de hal iets aangepast waardoor we meer kastruimte krijgen op de slaapkamer. Hier gaan we eens een nachtje over slapen :=

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:34 



 
Profiel   

Ik zou denk ik de muur tussen badkamer/berging en eetkamer verder naar rechts zetten (eetkamer iets kleiner, hoekbank naar de andere hoek), en dan de muur tussen berging en badkamer iets omhoog (berging wordt iets minder diep), en dan de badkamer splitsen met een wandje of schuifdeur met een inloopkast rechts.

Edit: sowieso zijn schuifdeuren best lekker, als de ruimte en het gebruik daarvan zich daarvoor leent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:39 



 
Profiel   

De wc-deur en de buitendeur lijken elkaar in de weg te zullen zitten. Kan je de wc een kwartslag draaien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:54 



 
Profiel   

Ff vraag, wat ga je het meest gebruiken om het huis binnen te komen?
Je hebt het over jonge kinderen, nog baby? Kinderwagen leeftijd?
Waar ga die dan zetten? Hier heeft die het eerste jaar in de woonkamer gestaan, daarna een kleinjaar opgeslagen achter de bank, en daarna hebben we toch maar ruimte gemaakt in de gang.
Als meestgebruikte entree de bijkeuken is, dan heeft je hal al een heel ander doel en heb je wellicht andere keuzes voor de indeling.

Waar komt je meterkast?

Toilet zou ik ook kwartslag draaien. In ieder geval de deur aan de slaapjes deur kant. Toilet hoeft opzich niet gedraaid, wij hebben hier (nieuwbouw) ook de deur "aan de zijkant " zitten. Tis maar net wat je gewend bent.

Trouwens, als je toch alles leegtrekt van binnen, schuifdeuren die "in" de wand gaan zijn ook echt ideaal :D
Dan is de muur aan beide kanten gewoon te gebruiken, daardoor ruimte besparend ondanks dat je wand iets dikker is

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:42 



 
Profiel   

@Hilary

Dit ga ik ook eens even uittekenen om te kijken hoe dat uitpakt. :j

@Maflinger_S, klopt, maar er vanuit gaande dat de buitendeur en de wc deur niet heel vaak tegelijk open zullen staan hebben we voor nu voor deze kant gekozen, omdat we dan aan de andere muur mooi de kapstok etc. kunnen bevestigen. En bij ons is het eigenlijk nog volop inloop haha, vrienden van ons hebben een zelfde type huis en hebben ervoor gekozen om de deur in de hal niet naar binnen, maar juist naar buiten te laten draaien omdat ze anders ook met de kastdeuren kwamen te zitten. Dat zou ook nog een optie zijn.

@Mri: Ik denk de bijkeuken. Mijn man is bouwvakker en heeft altijd vieze kleren en schoenen en zelf natuurlijk met de paardenhobby, hond en inderdaad een kinderwagen hebben we wel echt bewust voor een bijkeuken gekozen zodat dat daar kan blijven. En aan de achterkant van de woning komt ook nog een overkapping over de gehele breedte.

De meterkast zit in de kelder, bij de trap. :)

En schuifdeuren willen we zeker gaan gebruiken! :)) Hebben we nu ook en is echt heel erg fijn. Zeker van de slaapkamer naar de badkamer en bij de kleine inbouwkasten in de slaapkamer willen we hier gebruik van gaan maken. In de wand gaan we eens kijken of dat ook niet mogelijk is, top idee! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 17:43 



 
Profiel   

Dit is misschien ook nog wel een leuke! Vind die helemaal lastig gezien we graag 3 slaapkamers willen realiseren en ook een badkamer boven, met het liefst een toilet apart. Ik weet dat dat lastig wordt met de 1.50 lijn, maar we kunnen eventueel een dakkapel plaatsen. Dit willen we wel maar aan 1 kant van het huis en alleen als we er anders echt niet uitkomen. Ik heb al wat schetsjes, maar ben ook benieuwd naar jullie ideeën! :D

O ja, het balkon hoeft er niet bij betrokken te worden

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:32 



 
Profiel   

Zoiets?? (ik heb hem even gedraaid, dat was makkelijker in Paint :D )

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:44 



 
Profiel   

Ik zou nooit door een slaapkamer naar een andere slaapkamer willen moeten.
Verschrikkelijk! Dat zou ik echt geen optie vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:17 



 
Profiel   

Met kinderen gaat dat niet werken dat ze over elkaars slaapkamer moeten.Vooral als ze tieners zijn of nog moeten worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 15 [ 356 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen