Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:16

Prachtige kleur en een super mooi blad!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:51

Neonlight schreef:
Mooi Donja, wat veel ruimte! Ben jaloers op je wijnklimaatkast, die paste er bij ons echt niet in.


Dat was ook echt iets wat we er perse in wilden hebben... we hebben eerst nog gekeken of die een kwart slag gedraaid kon, zodat we vanaf de eethoek uitkeken op de wijnklimaatkast ipv een zijpaneel, maar ivm de voetruimte onder de keuken paste dat niet mooi.


Aan de rechterzijde zijn de bovenkasten bovenzijde net zo hoog als de hoge kasten, ze zijn alleen langer (en dus lager) dan de kastjes boven de oven en combimagnetron. Dit ivm opbergruimte en de afzuigkap die is ingebouwd in de kastjes boven de kookplaat. De afzuigkap is dus alleen tijdens het gebruik zichtbaar.

daantjuhhh

Berichten: 26904
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:25

Keuken staat!

Nog even de afwerking (koofjes plaatsen) en een nieuwe luxaflex, plinten en het is helemaal af.
Afbeelding
Afbeelding

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:08

Mooi geworden Daantjuhh

daantjuhhh

Berichten: 26904
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:41

Dank je. Ben er ook erg blij mee.

Kan niet wachten om te gaan koken.
Alleen is de elektricien vergeten om de kookgroep aan te sluiten Afbeelding

Dus ik moet nog even wachten totdat hij dat komt fixen.
Beetje dom wel.
Hij hangt gewoon los in de meterkast.

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:55

Mooi! En behoorlijk veel werkruimte.

Wijnklimaatkast bleven wij ook maar over twijfelen.
Maar ondanks dat ik echt van goede mooie wijnen hou, drinken wij thuis dus zelden wijn of überhaupt alcohol. Enkel met bezoek of met een relaxte avond wat port.
We kunnen evt nog eentje laten plaatsen later. Kans dat we dat nog wel keer doen. Maar vond het nu meer plaatsen omdat het in een luxe keuken hoort, dan dat het echt goed gebruikt zou worden. En dan vond ik €4000 en energielabel G wel een ding :+

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:01

Prachtige keuken Daantjuh!

Wij hebben in de huidige en nieuwe keuken wel een wijnklimaatkast. Deels voor de looks, ik kijk liever naar m’n collectie mooie wijnen dan naar een kastje en ook omdat we een keukenkast aan de barzijde niet heel praktisch zouden benutten. En daarnaast houden we wel van een wijntje. Jammer wel dat ik van de drie jaar waarin we hier hebben gewoond, anderhalf zwanger ben geweest en er alleen maar naar heb mogen kijken :') in de nieuwe keuken een nieuwe poging! Nog twee maanden *\o/*

Tsplendid

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:23

Heel erg mooi Daantjuh!

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:09

Wij hebben 2 klimaatkasten , ik vind het gewoon erg mooi en ben een wijnliefhebber die graag vanaf de bank naar mijn wijn kijkt :D

daantjuhhh

Berichten: 26904
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:13

Dank jullie wel ! <3

Een wijnklimaatkast had ik ook graag gewild.
Maar mijn keuken is echt te klein.
Ik vind zoiets wel echt een aanwinst.

_Roxanne

Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 00:23

Stille meelezer heeft ook wat te melden.

Toen wij 4 jaar geleden de keuken gingen uitzoeken in de keukenzaak liepen we langs een gedeelte met wijnklimaatkasten en besloten we dat wij dat ook wilden :+ Volgens mij kostte dit maatje toen ongeveer 400 euro en we zijn een stuk meer wijn gaan drinken sinds we hem in de keuken hadden. Er pasten geloof ik 'maar' 12 flessen in maar wij vonden het eigenlijk vooral een leuke eyecatcher.

Als je geen mega wijnliefhebber bent of gewoon niet zoveel plek hebt is dit wellicht dus toch een optie :D

Afbeelding
Afbeelding

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 07:35

Heel mooi, Daantjuh!

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:15

Mooi Daantjuh, snap dat je daar blij mee bent!

Hier al wel serieuze ontwerpen laten maken, nog even tussen een paar dingen kiezen en dan zijn we wel bij wat we willen hebben.
Heeft iemand hier ervaring met de kwaliteit van Primo keukens en Superkeukens? Zit daar verschil in (en dan niet de apparatuur)? We zijn bij beiden fijn geholpen.

kosseh

Berichten: 2611
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:28

De keuken is geleverd!

Was nog even een zenuwslopende ochtend. De verhuislift die besteld was, werkte niet voor mijn balkon.
Uiteindelijk is alles met passen en meten via de trap getild. Langs m'n pas gestuucte wanden.

Gelukkig zijn die nog heel. Nu nog een weekje wachten op het plaatsen, ben zo benieuwd!


Afbeelding

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:46

Dus je zit nu nog 1 week met al die spullen in je woonkamer ? Was dat de bedoeling of loopt het anders dan gepland ?

daantjuhhh

Berichten: 26904
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:52

Urona447 schreef:
Dus je zit nu nog 1 week met al die spullen in je woonkamer ? Was dat de bedoeling of loopt het anders dan gepland ?

Dat had ik ook!

Een week over de rugleuning van mijn bank stappen als ik koffie wilde zetten of de achterdeur uit wilde.

Jildau

Berichten: 9424
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:26

Bij ons is de keuken zaterdag gebracht en woensdag/vrijdag wordt ie geplaatst. Nou wonen wij op een boerderij dus op de frontjes na staat alles in de schuur maar dat neemt behoorlijk ruimte in als het in huis moet staan.

kosseh

Berichten: 2611
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:49

Urona447 schreef:
Dus je zit nu nog 1 week met al die spullen in je woonkamer ? Was dat de bedoeling of loopt het anders dan gepland ?


De planning was eigenlijk vrijdag leveren en maandag plaatsen. Maar ze waren vergeten dat ze dicht zijn de vrijdag na Hemelvaart... Wat ik pas vorige week te horen kreeg.

Was even stressen om de vloer optijd te leggen, zodat niet alles direct op de vloerverwarming zou staan.

Ik woon er gelukkig nog niet, dus voor nu is het niet erg dat het er staat. Met meubels erbij had het niet gepast.

Melia
Berichten: 9850
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:03

Gelukkig niks beschadigd dan!

Vanavond sloopt mijn man de rest van de oude keuken er ook uit. Maandag komt de stukadoor en er moeten nog diverse (water)leidingen/kabels verlegd worden en het plafond erin gemaakt worden. Over 4 weken wordt hij geplaatst, dus nog eventjes geduld.

Heeft iemand van jullie ervaring met siliconen matten op de kookplaat? Ik had dat nu niet, maar mijn collega gaf het als tip. Zijn kookplaat (inductie) ziet er na een paar jaar nog steeds als nieuw uit.

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 12:06

@Kosseh dat scheelt dan weer dat je er nog niet woont. Volgende week maandag is ook al snel!

@ Melia ik heb die matjes net opgezocht en ze zien er inderdaad erg handig uit. Ik denk dat ik ze ook ga bestellen. Ik neem wel 1 grote mat.

daantjuhhh

Berichten: 26904
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 12:18

Ik heb ook net een grote mat besteld.

In mijn vorige keuken kwam de kat nooit op het aanrecht, maar nu wel op de bar
Dus ik heb ook de hele tijd katten pootjes als afdrukken op die plaat.

Ohja het kinderslot staat er ook al op want de kat heeft al 3 x de afzuiging op turbo stand aangezet.

fjordwijk
Berichten: 178
Geregistreerd: 30-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 12:43

Wij hebben die silicone onderleggers sinds in september de keuken geplaatst is. Het bevalt heel goed :). Als er iets overkookt, pak je het zo weg, en leg je een andere neer. *\o/* :D. Ook hebben we zo'n grote, maar die trekt haren aan, niet handig met 3 honden.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 07:06

Melia schreef:
Gelukkig niks beschadigd dan!

Vanavond sloopt mijn man de rest van de oude keuken er ook uit. Maandag komt de stukadoor en er moeten nog diverse (water)leidingen/kabels verlegd worden en het plafond erin gemaakt worden. Over 4 weken wordt hij geplaatst, dus nog eventjes geduld.

Heeft iemand van jullie ervaring met siliconen matten op de kookplaat? Ik had dat nu niet, maar mijn collega gaf het als tip. Zijn kookplaat (inductie) ziet er na een paar jaar nog steeds als nieuw uit.

Bedoel je een beschermende mat om overdag je kookplaat af te dekken of juist tussen je pan en kookplaat in? Die laatste gebruiken wij, had er alleen wat eerder mee moeten beginnen }:0
In de nieuwe keuken ga ik ze wel trouw altijd gebruiken. Zeker als je met bvb gietijzeren pannen kookt is een siliconen matje wel een must.

Onze keuken is vorige week geplaatst! Vandaag poetsen en alvast wat spullen overzetten *\o/*. In de kasten onder de beide ovens zitten lades. De (gevlinderde beton)vloer wordt nog een keer gereinigd en geïmpregneerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de koffienis komt nog een plank. Ben er nog niet over uit of ik die met hetzelfde materiaal als het blad of frontjes wil, of iets anders.

Boras
Berichten: 9963
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 07:30

Prachtige keuken, Noeps. Heel stijlvol.
Alles mooi op elkaar afgestemd. Ik vind een houten of houtlook keuken vaak "vloeken" met een houten of houtlook vloer. En het wordt gauw te veel hout. Dit vind ik prachtig. Alle materialen versterken elkaar.

Wat voor soort blad heb je? Ik wil ook iets wat licht en subtiel gemarmerd is.

Voor de rust en de eenheid in je keuken zou ik voor de koffienis het materiaal van het blad gebruiken.

Radiostilte
Berichten: 987
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:15

Ik vraag mij dus af of die matten op een inductiekookplaat echt een must zijn of een hype? Mijn ouders hebben al 15 jaar een inductiekookplaat (wel een paar jaar geleden vervangen voor een nieuwe) maar ik heb daar nooit echt beschadigingen op gezien (ik ga nu de volgende keer dat ik er ben die hele kookplaat bestuderen). Wij willen straks ook graag een inductiekookplaat en nu vraag ik mij dus af of ik ook zo mat ‘moet’. Hoe zit dat bij andere inductiegebruikers, zien jullie gebruikssporen na een paar jaar gebruik?

Noeps wat een mooie keuken! Ik zou als plank bij de koffiehoek kiezen voor óf het materiaal van de frontjes. Omdat je die hoge kasten ernaast hebt, vind ik dat wel mooi. Lastig te omschrijven maar dan ‘hoort’ het meer bij elkaar ipv 2 losse elementen naast elkaar. Maar het materiaal van het blad kan ook heel goed en oogt wellicht wat rustiger omdat er dan minder contrast is… lastig. Ik zou wel voor 1 van die 2 materialen kiezen en niet wat anders. Want waarschijnlijk zet je straks toch iets van kopjes, potjes etc op die planken en dat zorgt dat al voor genoeg andere materialen/kleuren/texturen etc.