Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:12

Neonlight schreef:
Het wordt inderdaad wel krap met de eettafel. Om goed te kunnen lopen heb je ongeveer 3 meter nodig (breedte tafel 1 meter, stoelen beide kanten niet aangeschoven ook ongeveer 1 meter). Maar je wel ruimte mee zou winnen is een vaste bank maken tegen de muur voor de eettafel, en aan de andere kant (eilandkant) de stoelen.


We hebben in principe van muur tot kookeiland 3,6 meter ertussen. Dus dan denk ik dat het ook met stoelen wel zou passen.


Mellow schreef:
Wij hebben een houtlook keuken met houtlook vloer. De vloer hadden we al en in die periode niet nagedacht of het wel bij elkaar zou passen (ik was 8 maanden zwanger toen de keuken werd geplaatst) :') maar het past wel bij elkaar gelukkig.

Onze keuken met de vloer.
Voor het idee.
[ [url=m/FMeRMa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kun je niet een vloerdeel mee nemen en bij de keuken houden?


We moeten ons ook nog gaan oriënteren op vloeren, maar onze eerste ingeving is dat we hout op hout niet mooi vinden. Maar ik ga zeker wat verschillende kleurtinten bij de houten keuken houden. Ik vind het bij jou zeker niet misstaan!


Waratje schreef:
Aanbouw is een prima plan, maar met een schuifpui heb je geen ingang aan de achterkant (schuifpui hou je meestal van binnenuit op slot). Persoonlijk zou ik dat eiland niet doen, maar de keuken vanaf de halmuur tegen de zijwand zetten en erachter een kleine bijkeuken maken met je deur naar buiten. Lekker royale tafel bij die keuken zetten voor eventueel extra werkruimte en gezelligheid.


We zouden een schuifpui krijgen die ook als achterdeur functioneer (alleen schuift die open ipv dat je hem open doet naar buiten haha). Vrienden van ons hebben dezelfde schuifpui. Die kan je ook gewoon vanaf buitenaf open doen.

Jouw optie gaat helaas niet de ruimte geven die we graag willen in huis, met alleen een bijkeuken zijn we er namelijk niet qua ruimte.


Suzanne F. schreef:
Ik vind ook de aanbouw een goed idee, maar die hype van die eilanden snap ik ook niet. Zo zonde van die mooie ruimte die je nu krijgt. Prachtige ruimte, grote schuifpui, veel licht. En dan zet je er zo’n groot lomp blok neer. Ik zou er nooit voor kiezen. Gewoon mooie hoekkeuken maken en die deur links maken.


Jildau schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik vind ook de aanbouw een goed idee, maar die hype van die eilanden snap ik ook niet. Zo zonde van die mooie ruimte die je nu krijgt. Prachtige ruimte, grote schuifpui, veel licht. En dan zet je er zo’n groot lomp blok neer. Ik zou er nooit voor kiezen. Gewoon mooie hoekkeuken maken en die deur links maken.


Eindelijk iemand die dat ook vindt! Ik vind eilanden heel soms mooi maar lang niet in elke ruimte. Zou daar ook nooit voor kiezen in dit geval.


Ik reageer even in 1 keer op jullie reacties. Ik begrijp wat jullie zeggen, maar we komen er niet uit qua andere opstellingen. Ik zal uitleggen waarom:

- De gang verlengen en breder maken is een must. We missen daar nu echt opbergruimte en met kind (en in de toekomst misschien nog meer) willen we de gang dus echt functioneler maken.
- Als we de uitbouw realiseren willen we graag alle delen ruimer maken. Vandaar ook het verplaatsen van de deur, zodat we de zithoek ook vergroten en echt een knusse hoek ervan kunnen maken met (ingebouwde) kast etc. Op die manier vergroten we dus niet alleen het achterste deel, maar ook de ruimtes aan de voorkant.

Met dit in ons achterhoofd zijn we dus echt wel aan het puzzelen. We hebben meerdere indelingen geprobeerd:

Afbeelding

En nog veel meer, maar heb niet van alles een foto gemaakt haha.

Anja_Joost schreef:
Hoe breed is de keuken? Wij hebben een soortgelijke indeling en hebben de eettafel aan een zitbank aan de muur staan. Dan hebben we echt ruimte zát! Ons huis is 6.20 breed.


Onze woning is 5.70 meter breed. Iets smaller dan bij jullie dus… Wat zijn jullie afmetingen van de diepte van de keuken, ruimte tussen kookeiland, en diepte kookeiland?


miccamaaike schreef:
je kunt ook een schiereiland maken, dan heb je wel de ruimte van een kookeiland, maar meer ruimte voor je tafel.


Hoe zie je dat voor je? Ik denk dat we die optie ook hebben getekend al, maar misschien heb jij een ander idee in je hoofd dan wij bij jouw reactie!

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:10

Schiereiland lijkt mij onmogelijk bij jullie.
Ik zou niet weten waar je die zou moeten plaatsen.

Ik zou ook lekker voor een eiland gaan.
Ik vind het heerlijk, krijg je toch meer een woonkeuken gevoel van. (Ik in ieder geval)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 01:42

Je zegt 3,60 meter van muur tot kookeiland, maar op de tekening staat 3477 tot aan ongeveer 1/3 van het kookeiland. Dat zou dan ongeveer 3,17 meter zijn.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:26

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn keuken is geleverd. <3

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:10

Wat spannend @daantjuhhh :D

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:35

Wanneer gaan ze hem plaatsen daantjuhh?

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:07

Maandag en dinsdag

Ik heb al even gespiekt maar de zandkleur is zo ontzettend mooi. En mijn blad <3 <3

De chauffeur zei direct wat heb jij een prachtig blad uitgezocht. Je hebt er niet op bespaard :7

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:22

Die chauffeur heeft er kijk op, prachtig blad!

Wat is het?

We gaan volgend jaar ons huis hopelijk renoveren. Zo'n blad staat hoog om mijn lijstje.

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:41

Afbeelding

Onze keuken is besteld en gaat er begin juni in *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

We hebben 3 van deze platen nodig voor het keukenblad en deze komt er in bookmatch op.

De fronten worden donkerbruin en het blad word opgedikt naar 8cm.

Het is echt het paradepaardje van onze verbouwing dus ik ben zo benieuwd!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:47

Wat snel allemaal zeg! Wij hadden de keuken een jaar geleden besteld, en die kwam pas eind augustus aan, en is eind september geplaatst. Zijn nu een jaar verder en wachten nog altijd op een goede kast, degene die ze in januari kwamen plaatsen was ook niet de goede. Toevallig hebben we daar gisteren achteraan gebeld, verkoper heeft het uitgezocht en die zei dat de kast binnen is en gaf ons het telefoonnummer van iemand die over dat soort zaken gaat. Die vandaag gebeld, vertelde dat de kast over 2 weken binnen kwam en er nog niets gepland kan worden. Schiet mij maar lek. -O-

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:23

Dit is maatwerk dus dat gaat denk ik dan wat sneller dan sommige fabrieken?

Wat frustrerend Neonlight

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:30

Boras schreef:
Die chauffeur heeft er kijk op, prachtig blad!

Wat is het?

We gaan volgend jaar ons huis hopelijk renoveren. Zo'n blad staat hoog om mijn lijstje.

Composiet volgens mij.

Ja ik ben er echt zo blij mee!
Mooi subtiel gemarmerd.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:29

daantjuhhh schreef:
Boras schreef:
Die chauffeur heeft er kijk op, prachtig blad!

Wat is het?

We gaan volgend jaar ons huis hopelijk renoveren. Zo'n blad staat hoog om mijn lijstje.

Composiet volgens mij.

Ja ik ben er echt zo blij mee!
Mooi subtiel gemarmerd.


Ik heb even gegoogeld op de naam op je foto's, Cosentino werkbladen. Mooie site.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:36

Ja dat klopt.
Hahaha. Slim van je. 8-)

Ik denk echt dat het prachtig is met mijn zandkleurige keuken.
We gaan het zien.

Als hij geplaatst is zal ik een foto maken.
Kan nu echt haast niet meer wachten.
Mijn hele woonkamer staat vol met dozen.
Ik moet over de rugleuning van de bank om koffie te zetten. _O-

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:55

Neonlight schreef:
Wat snel allemaal zeg! Wij hadden de keuken een jaar geleden besteld, en die kwam pas eind augustus aan, en is eind september geplaatst. Zijn nu een jaar verder en wachten nog altijd op een goede kast, degene die ze in januari kwamen plaatsen was ook niet de goede. Toevallig hebben we daar gisteren achteraan gebeld, verkoper heeft het uitgezocht en die zei dat de kast binnen is en gaf ons het telefoonnummer van iemand die over dat soort zaken gaat. Die vandaag gebeld, vertelde dat de kast over 2 weken binnen kwam en er nog niets gepland kan worden. Schiet mij maar lek. -O-


Och jeetje wat vervelend zeg Neonlight.. Hopelijk komt de juiste toch snel nu.


daantjuhhh schreef:
Ja dat klopt.
Hahaha. Slim van je. 8-)

Ik denk echt dat het prachtig is met mijn zandkleurige keuken.
We gaan het zien.

Als hij geplaatst is zal ik een foto maken.
Kan nu echt haast niet meer wachten.
Mijn hele woonkamer staat vol met dozen.
Ik moet over de rugleuning van de bank om koffie te zetten. _O-


Ik ben zeer benieuwd naar de foto's straks!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:55

Mail gehad, er was weer de verkeerde kast dus geleverd. Nu is er een nieuwe besteld, eind week 15, begin week 16 wordt die verwacht. 21 mei komen ze hem plaatsen, dat is week 21. Door vakanties van de monteurs kan het niet eerder. -O- Dan zijn we ruim 14 maanden na bestelling, en 3 keer dezelfde kast die verkeerd is.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:21

Daar zou ik ook wel misselijk van worden

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:29

Mooi blad Daantjuhhh. Ik ben benieuwd naar de foto's na het plaatsen.
Ga nu zelfs twijfelen of ik niet toch ook voor zo een blad wil gaan.

Urona437, wow ziet er uit als een hele grote keuken. Nu aftellen tot juni

Balen Neonlight!

Ik heb zaterdag weer een afspraak bij de keukenzaak. Hoofdontwerp is er al, twijfel nog over een paar punten. Die punten gaan we bespreken, keuze daarvoor is budget afhankelijk.
Verbaas mij nog steeds hoe duur een keuken is!

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:53

Jeetje neonlight dat is echt belachelijk.

@Kosseh ik weet niet waar je budgettechnisch eventueel op moet besparen maar ik zou wel naar meerdere zaken gaan zodat je hopelijk jouw droomkeuken krijgt passend bij je budget.

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:13

Neonlight schreef:
Mail gehad, er was weer de verkeerde kast dus geleverd. Nu is er een nieuwe besteld, eind week 15, begin week 16 wordt die verwacht. 21 mei komen ze hem plaatsen, dat is week 21. Door vakanties van de monteurs kan het niet eerder. -O- Dan zijn we ruim 14 maanden na bestelling, en 3 keer dezelfde kast die verkeerd is.


Ooh wat ongelofelijk zuur zeg..

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:35

Vandaag naar de keukenboer geweest voor de 3d tekening en de laatste details. Het wordt dus een houtlook keuken met keramieken blad (allemachtig wat alleen het blad al kost := )
Een oven en een combimagnetron, daaronder een medium koelkast en een medium koel-vries combi, inductie kookplaat, de afzuigkap wordt weggewerkt in het kastje boven de kookplaat, een vaatwasser een quooker en een wijnklimaatkast.

De verbouwing van onze kamer en woonkeuken staat na de zomervakantie op de planning dus zodra alles gestript is wordt het definitief ingemeten.Afbeelding

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:56

Mooi!
Wil je niet liever een stoomoven ipv combimagnetron? Wij gebruiken onze stoomoven gewoon als magnetron en alles wordt zoveel mooier warm. Zonder droog te worden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 19:41

Mooi Donja, wat veel ruimte! Ben jaloers op je wijnklimaatkast, die paste er bij ons echt niet in.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 00:17

Vandaag, na nog wat aanpassingen, getekend voor de keuken.
Maandag komen ze al inmeten en over 8 weken plaatsen. Gaat zo snel ineens!

Nog 8 weken en dan kan ik echt over naar m'n eigen huisje :D

Miiej

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 00:21

Donja schreef:
Vandaag naar de keukenboer geweest voor de 3d tekening en de laatste details. Het wordt dus een houtlook keuken met keramieken blad (allemachtig wat alleen het blad al kost := )
Een oven en een combimagnetron, daaronder een medium koelkast en een medium koel-vries combi, inductie kookplaat, de afzuigkap wordt weggewerkt in het kastje boven de kookplaat, een vaatwasser een quooker en een wijnklimaatkast.

De verbouwing van onze kamer en woonkeuken staat na de zomervakantie op de planning dus zodra alles gestript is wordt het definitief ingemeten.[ [url=m/VIEMY9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wellicht vertekend het of maakt het je niet uit, maar je zou kunnen kijken of je je bovenkasten gelijk kan laten lopen met de belijning van de hoge kasten. Dan komt de hoogte van de deuren van de bovenkasten en deur boven je oven qua hoogte overeen.