Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eenitraM
Berichten: 10950
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:20

123321 schreef:
Zijn er hier ook bokkers met meer klassieke/landelijke keukens? Ik ben dol op de stijl van deVOL kitchens en ben benieuwd of zoiets ook in NL te vinden is, wat de ervaringen zijn en wat het kost :Y)

[ Afbeelding ]

Onze keuken wordt vrijdag ingemeten, maar wij hebben ook gekozen voor een klassieke/skandinavische/romantische keuken :D
Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 28-02-24 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

123321
Berichten: 4374
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:25

daantjuhhh schreef:
Ik vind echt die landelijke keukens zoals door 123321 gepost alleen mooi in een boerderij of landelijk type ouder huis.


Scheelt dat we op een boerderij wonen :))

Ik vind jullie keuken prachtig Lautje én het bankje aan de zijkant heel slim. Maar voor ons huis mag het nog wel een tik klassieker.

eenitraM, waar zijn jullie uiteindelijk geslaagd?

kosseh

Berichten: 2618
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:10

EenitraM, hoe heet de kleur van het frontje? Is het grijs of toch meer zand?

Mooie combinatie

massiemas

Berichten: 396
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:27

@123321: wij hebben onze landelijke keuken bij De Lange keukens in Ommen vandaan. Die hebben hier genoeg keuze in.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78607
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:36


daantjuhhh

Berichten: 26928
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:30

eenitraM schreef:
123321 schreef:
Zijn er hier ook bokkers met meer klassieke/landelijke keukens? Ik ben dol op de stijl van deVOL kitchens en ben benieuwd of zoiets ook in NL te vinden is, wat de ervaringen zijn en wat het kost :Y)

[ Afbeelding ]

Onze keuken wordt vrijdag ingemeten, maar wij hebben ook gekozen voor een klassieke/skandinavische/romantische keuken :D
Spoiler:
[ [url=m/kYgPxu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit lijkt aardig op wat ik heb uitgekozen.

Ik heb zand met marmer blad. Alleen is mijn blad iets minder geaderd. Maar ook wit.

Afbeelding

_lautje_

Berichten: 9295
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:13

Zijn jullie niet bang dat geheel heel licht wordt? En veel poetsen? :+

123: snap dat je iets klassieker zou willen in een boerderij. Wij hebben een moderne woning en keuken bij de living getrokken. Onze keuken is echt een onderdeel van onze leefruimte en ik wilde een heel groot kookeiland. Ik wilde hem daarom niet te veel knoppen of lijstwerk aan de kasten hebben. Was bang dat het anders teveel werd.
Hier zie je dat hij echt onderdeel is van onze kamer
Afbeelding
Afbeelding
En met ons behang is er ‘gedoe’ genoeg in de kamer :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sta te koken met 3 kleine mormels die ronddansen dus het is niet heel opgeruimd/gestructureerd nu :+

Die uittrekbank is idd ideaal! Ik eet er vaak in de ochtend. Doe er wat vlug werk aan. Kinderen of m’n man zitten er met de iPad of iets als ik kook.

eenitraM
Berichten: 10950
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:20

kosseh schreef:
EenitraM, hoe heet de kleur van het frontje? Is het grijs of toch meer zand?

Mooie combinatie

Dankje! Wij zijn ook erg blij met de keuze.

Het heet kasjmier en vliegt van grijs naar paars naar zand afhankelijk van het lichtinval. De kleur lijkt op Histor Intuitive muurverf.

De stijl is een beetje zoals de foto hieronder.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78607
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:22

Tja, ieder zijn eigen smaak of ze iets heel licht vinden of niet, en dat juist mooi vinden of niet. :)
Persoonlijk krijg ik "error" in mijn hoofd als ik de groene keuken zie met de drukke print op het aanrechtblad met groene muren en druk behang. En zeker met van alles op het eiland. Ja, misschien nu niet opgeruimd maar he, het is wel een leefruimte die je nooit 24/7 vlekkeloos opgeruimd kunt houden, het is geen showroom.
Mijn schoonmoeder vond het ook maar niets dat wij een lichte (off white) keuken namen met onze off white muren en off white deuren. Was ook allemaal te eentonig volgens haar, en ze had mijn man daarin behoorlijk beinvloed. Maar nu ze hem vorige week in het echt zag was haar mening direct bijgesteld.

Eulogy
Berichten: 5749
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:35

Onze keuken is ook zandkleurig met wit marmerlook blad. Bijna hetzelfde als de kleuren van daantjuhhh. Wij hebben wel zwarte stalen greepjes, zwarte spoelbak en kraan, zwarte oven etc voor wat contrast.

In de winkel werd ons in eerste instantie geadviseerd om bij de lichte kleur van de kasten voor een donker blad te gaan. Zo is het in eerste instantie ook getekend, mijn man vond dat ook mooier, maar ik kon er echt niet aan wennen en zo blij dat ik toch m'n zin heb "doorgedramd" want ik vind de combinatie met een wit blad nu juist echt prachtig. Heel rustig zonder dat het saai is, maar dat komt denk ik ook wel door het contrast met de zwarte accenten. Wij hebben dus niet greeploos, dat zal wel schelen, maar sowieso niet echt het idee dat het snel vies wordt.

_lautje_

Berichten: 9295
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:59

Wow neon relax… ik zeg helemaal niks over niet mooi of iets. Alleen een oprechte vraag of ze niet bang zijn dat het te licht wordt.
Zoals je aan mijn huis kan zien hou ik van kleur :D
Je hoeft dan niet direct te beginnen over error in je hoofd en mijn keuken…
Dat kan ook wat vriendelijker.

Spoiler:
Ik zeg immers ook niet dat ik triest wordt van een leven in Instagram beige…


Overigens hoor ik juist van heel veel mensen als ze bij ons op bezoek komen dat ze verbaasd zijn over de kalmte en rust die het huis heeft, ondanks de vele kleuren. Groen staat daar ook om bekend. Het is kleur, maar geeft ook rust. Maar goed als we bezoek krijgen slapen mijn kinderen meestal en ligt er geen speelgoed. :')
Ik probeerde enkel te illustreren waarom wij een strakke keuken hebben, ipv echt nog meer landelijk, ondanks dat we een heel klassiek engels kleurschema hebben.

horsii

Berichten: 7746
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:06

Lautje, ik vind jullie keuken echt prachtig. De groene kleur is erg mooi.

_lautje_

Berichten: 9295
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:53

Afbeelding
Afbeelding
When the kiddies are a sleep :D :))

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78607
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:06

Ik ben relaxed, het is alleen puur persoonlijke smaak. Net zoals jij je afvraagt of iemand niet bang is omdat iets te licht wordt, is die vraag puur omdat het voor jouw persoonlijke smaak te licht is.
De kleur van je keuken vind ik prachtig, maar net zoals jij je afvraagt of een keuken niet te licht wordt vraag ik me dan af of jij hier niet op uitgekeken raakt en niet na een paar jaar alles op je af vindt komen door die kleur. :) Allemaal kwestie van smaak, ik hou gewoon niet van gekleurde muren en kastwerk omdat ik dat maar heel kort mooi vindt en het heel erg druk vindt worden na een tijdje. Ervaring in, ruim 30 jaar geleden begonnen met alle kleuren van de regenboog in huis. :))

wouterpaard

Berichten: 3144
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:28

Ik heb een lichte keuken. Beach grey sinds november en hoef nauwelijks te poetsen, wat is juist wel hoor van vrienden met donkere keuken.

Suzanne F.

Berichten: 49513
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:31

Ik vind de kleur wel erg mooi, dat groen. Ik vind alleen het grote blok zo massaal en aanwezig. Dat vind ik zelf minder mooi. Maar qua sfeer en kleur vind ik het supermooi.

daantjuhhh

Berichten: 26928
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:45

Oh nee ik vind alles aan die keuken prachtig.

Dat ik zelf voor iets minder kleur heb gekozen komt ook echt door mijn huis.
Mijn huis en keuken zijn niet heel groot en het staat in de bouw. (Rijtjeshuis)
Op ten duur wil ik doorgroeien naar een grotere woning en daarom wilde ik wat tijdloos uitzoeken.

Ik heb overigens greeploos.

Dit was een beetje de stijl die ik zocht:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 28-02-24 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Berichten: 9295
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:54

Nee totaal niet bang voor. Groene keukens zijn zo van alle tijden. En de muren kan je weer verven en/of behangen.
En ik hou van groen, en roze en heerlijk bombastisch behang met oosterse vogels/bloemen/arts&crafts/etc.
M’n ouders hadden dit vroeger al. Ik koos als kind en puber al Laura Ashley behang.
Ik weet niet anders. En dit soort kleuren en behang is zo van alle tijden.

Suzanne: het is ook echt een groot eiland. 4,5meter. Maar ik vond de ruimte om te kunnen werken heel belangrijk.
Moet wel zeggen dat het op de foto’s veel meer aanwezig toont dan het in het echt voelt. Maar dat is denk ik ook omdat je de gehele ruimte zo niet ziet en het in de ruimte naar verhouding is.

daantjuhhh

Berichten: 26928
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:57

Misschien niet in z’n grote ruimte. Maar mijn keuken is is misschien iets van 3,25 bij 4 ofzo.

(Mijn hele keuken oppervlakte…)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78607
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:06

In de foto's foto's die je eerder plaatste maar inmiddels verwijderd zijn oogde het ook veel ruimtelijker en minder aanwezig als op deze foto's, waren vanuit een andere hoek genomen.
Desalniettemin, je opstelling is wel prachtig en het integreren van je keuken in je woning. Daar ben ik wel jaloers op, hoewel ik ook geniet van mijn eigen aparte keuken die als leefkeuken gebruikt wordt. Maar wij zijn met 2 personen en dat is anders als een gezin met kinderen, dit is echt super voor een gezin.

miccamaaike

Berichten: 8689
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 00:37

Wauw je keuken is prachtig geworden Laura! Heel mooi met dat groen zo en wat een heerlijk eiland! Dat bankje vind ik ook echt geniaal. Ben zelf niet zo van t marmer maar t staat hier wel heel stijlvol. Sowieso mooie metamorfose van je huis!

Leuk toch juist ook dat iedereen zo zijn eigen wensen heeft. Sommige dingen vind ik fantastisch en andere weer minder. Allemaal prima toch.

Als je een huis nog weer wilt verkopen is iets wat strakker en tijdlozer wel handig idd. Dan goed keuze denk ik Daantje.

Jildau

Berichten: 9436
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 00:44

Ons is juist afgeraden om randjes/profiel in keukenkastjes te nemen op een boerderij. Hij zei: tenzij je heel erg van schoonmaken houdt. :') Dat schijnt wel snel vies te worden. Mijn ouders hebben er ook wel een beetje spijt van dat ze dat toen gekozen hebben.

En Laura: ik snap je! Wij zitten middenin een verbouwing maar hier komen straks ook kleuren en behangetjes op de muren. Ik wil bloemen behang in de gang en verder ook groen en oudroze. Het hele huis Instagram beige vind ik vreselijk - word ik heel depressief van. :D

Roodvos

Berichten: 6734
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 00:57

Mijn keuken is deze week geplaatst *\%/* *\%/* .

Ik heb er alleen nog geen licht dus fotos moeten even wachten tot het weekend.

_lautje_

Berichten: 9295
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:15

Oh dat vind ik wel mooi Daantjuh! Ik zou zelf nooit voor dat hele lichte kiezen, maar hier zit nog wel kleur/warmte in. En zeker als je wil verkopen is dit toch wat veel mensen aanspreekt.

Mijn moeder heeft in haar boerderij van 350jaar oud ook zo’n hele klassieke landelijke leefkeuken met lambrisering en greepjes. Die moet je idd iedere week allemaal secuur afnemen, anders krijg je bruin/zwarte schaduweffecten gratis en voor niks :))
Maar die keuken is wel echt prachtig! Hebben ze ruim 20 jaar geleden laten bouwen en nog steeds van deze tijd. Zachtgeel (dat zie je nu wel minder), met labradorblue marmer blad, groen smeg fornuis, rode smeg koelkast. Oude rode geglazuurde tegels op de vloer. Een 200jaar oud Chinees kastje nog ergens voor de kookboeken en spullen. En dan een strakke moderne glazen tafel met rode design stoelen van gercyclede colaflessen. Super eclectisch, maar het is echt het ultiem landelijke gevoel met vleugje Pippi Langkous :D (in de zomer staat de deur naar de tuin altijd open en tot paar jaar terug liep de Shetlander in en uit en ging bij de honden liggen of trok de lade open om brood te jatten)
Maar hier had ik dat niet kunnen doen. Dat werkt niet als je niet ook het huis hebt er voor.

sniesie

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:45

_lautje_ schreef:
[url=m/CYoNof.jpg]Afbeelding[/url] ]
When the kiddies are a sleep :D :))


Waar heb jij deze prachtige lampen boven je eettafel vandaan? :)