Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhhJarig

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:05

Elke86 schreef:
Wat een leuke keukens komen hier voorbij.
Wij hebben er een enorme verbouwing opzitten (of bijna opzitten, we zitten in de afwerkingsfase na 3 jaar verbouwen) en onze keuken is ook zonet geplaatst:

Beeld van ons keramisch tablet:

[ [url=m/OU7GZg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En bijna afgewerkt:

[ [url=m/X1ZOju.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZMSpJS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog kleine afwerking zoals 3 legplanken en een vermiste aluminium lat. Maar we zijn heel blij met het resultaat.

Heel mooi!!

Ik vind de vloer trouwens ook prachtig.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:16

Dank u ☺️. Het zijn keramische tegels, maar we kregen al enkele keren de vraag of het echt hout was. Missie geslaagd dus.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:31

Dat het tegels waren had ik wel gezien, hout heeft niet zulke voegen. :))
Wij hebben ook zo iets dergelijks in de wc, ook daar is de voeg het enige waaraan je het goed kan zien, vandaar dat ik dit wel direct zag. Maar tegels is veel fijner in een keuken, missie met de houtlook is goed geslaagd. :j

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:00

MoniqueT schreef:
Sinds we die Bora afzuiging hebben, ruik je echt niks meer.


Ik had gister alle keukenkastjes nat door de Bora… dat. Was mij niet opgevallen nog straks eens goed kijken hij zit er vanaf september in

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:26

Huh? Nog nooit gehad.

daantjuhhhJarig

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 01:12

joyce_eddy schreef:
MoniqueT schreef:
Sinds we die Bora afzuiging hebben, ruik je echt niks meer.


Ik had gister alle keukenkastjes nat door de Bora… dat. Was mij niet opgevallen nog straks eens goed kijken hij zit er vanaf september in

Maak je die opvang bak wel vaak genoeg schoon?
Ik heb zelf nog geen inductie dus weet er ook niet veel van. Maar dat ding zal je vast wel wekelijks moeten schoonmaken.

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 01:34

Fleda schreef:
Een tijdje terug hebben ik hier tips gevraagd voor het spoelen en koken. We hebben er voor gekozen om het uit elkaar te halen, las dat daar goede ervaringen mee zijn. We hebben een eerste tekening laten maken, op zich wel wat we willen alleen ik wil het spoelen recht onder het raam hebben. De keukenman zei dat het dan qua kastjes het asymetrisch wordt. Ik denk nog wel dat het anders kan, maar zie even niet hoe. We gaan morgen nog eens meten en kijken. Ik dacht, misschien hebben jullie nog een goede ingeving. Het raam verplaatsen kan ook nog, maar is wel de laatste optie.

De kleur wordt fjordblauw, greeploos. De deuren op de tekening zijn niet zoals in het echt. Hij kon even geen andere deuren erin zetten

[ [url=m/QlhIHC.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kastjes op de lange wand zijn nu 60-60-60-120(lades)-60(oven)-60(koelvriescombinatie)

Het eiland is 200x100, met 2x 2 lades van 1 meter

Zo is de ruimte nu
[ [url=m/EjAjGX.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hoe gaat het raam achter je spoelbak open? Wij hadden het namelijk ook zo, maar het raam ging naar binnen open en dat ging niet meer :+

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:47

Roxanne, Wij hebben een kraan van Bora die je eruit kunt halen en neer kunt klappen. Dan kan ons raam wel open. Ik vind het heerlijk, om naar buiten te kunnen kijken tijdens het werk in en rondom de wasbak

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:48


Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:49

joyce_eddy schreef:
Jammer van de spoelbak die zou ik zelf altijd inbouw doen in plaats van opbouw.
Of vertekend dat op de plaatjes?

Wij hadden in de oude keuken de spoelbak onder het raam en ik ergerde mij er kapot aan. Water spat op en er is geen lappen aan… hebben in de nieuwe dus de spoelbak bewust er niet onder gezet.


Die wordt inderdaad inbouw. Achter de spoelbak komt straks nog wat ruimte, 10 cm extra aanrechtblad en dan nog de diepte van het kozijn, denk dat het dan qua spatten wel meevalt. Nu heb ik de spoelbak er recht voor en valt het mij ook mee.


paars schreef:
Als je een extra diepe spoelbak neemt hoeft spatten geen probleem te zijn.
Er zijn spoelkasten van 90cm met 2x45cm deur ervoor, dan kan je bak precies in het midden? Dan moet je alleen de rest anders gaan verdelen. Zijn mss zelfs 90cm lades voor dat is nog wat mooier; je kunt dan alleen de onderste natuurlijk gebruiken.
60-60-60-120 wordt dan bijv 90-60-60-90


Dat past net niet, het midden van het kozijn is nu 85 cm vanaf de wand. Ze zeiden dat er altijd eerst een strip van 5 cm komt, dan beginnen de kastjes of laden. Dan zouden er lades van 140 onder moeten maar dat vind ik wel heel groot. We hebben nog een aantal keer gemeten en hebben nu bedacht om de kastjes en lades 50-60-60-120-60-60 te doen. Wordt de keuken iets korter, maar dan is wel de spoelbak precies in het midden onder het raam en ik denk dat dat laatste kastje van 50 niet heel erg storend is in het symmetrische.


_Roxanne schreef:
Hoe gaat het raam achter je spoelbak open? Wij hadden het namelijk ook zo, maar het raam ging naar binnen open en dat ging niet meer :+


Oh dat is niet handig haha. Het raam kan niet open, dus daar hebben we hier geen last van.

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 15:13

gonniee schreef:
Roxanne, Wij hebben een kraan van Bora die je eruit kunt halen en neer kunt klappen. Dan kan ons raam wel open. Ik vind het heerlijk, om naar buiten te kunnen kijken tijdens het werk in en rondom de wasbak


Dat was ook mijn gedachte. Vroeger keek er naar buiten, nu tegen een muur aan. Vroeger was beter :)
Ik kan me niet herinneren dat ik extra last had van vieze ramen.

daantjuhhhJarig

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 15:27

Ik krijg grijze tegels in de keuken op de vloer.

En nu twijfel ik een beetje over de kleur voeg.
Als de tegels heel licht grijs waren was ik zeker voor wit gegaan.
Maar ik ben bang dat mijn tegel daar net te donker voor is.
Afbeelding

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:23

Waar kan je uit kiezen?
Een licht grijze voeg lijkt mij wel mooi. Of juist een zwarte voor meer contrast.


Ik heb keuze stress. Wil heel graag m'n keuken bestellen, hoe langer ik wacht hoe langer het duurt voor dat ik het huis in kan. Voorkeur ging uit naar Taupe grijs voor de kasten en licht composiet blad. Als back up voor als dat te donker was Zand kleurig gekozen. Leken in de winkel beide mooi, ook bij de vloer die ik wil.

Thuis leek bij het licht de zandkleurige vergeeld/vies wit, waardoor die al af valt. De taupe grijs nog steeds mooi, alleen past toch niet bij m'n gekozen vloer.
Nu dus het dilemma kies ik een ander vloer, of toch een andere kleur keuken. De vloer komt door het hele appartement heen.
Een andere kleur die bij m'n vloer past wel al gevonden, vulkaan grijs, alleen is deze weer donkerder.

Beide Taupe en Vulkaan grijs heb ik nu beide een frontje van mee. Komende week maar goed kijken in het licht thuis en langs vloeren winkels met de frontjes.

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:18

Ik had een beetje een soortgelijk dilemma Kosseh. En dus geregeld dat ik een weekend alle materialen van de keuken kon lenen (frontjes, ik denk een beetje dezelfde als jij, soort taupe kleur en donkerder grijs, beide met een soort satijnen afwerking, en een kastenwand hoogglans wit, in combi met een heel licht gemarmerd keukenblad) en toen hetzelfde met uiteindelijk een tweetal pvc-vloeren.

Voordeel dat ik de vloeren in elk soort licht (ochtend, middag, avond en nacht) overal kon bekijken (en veel foto's gemaakt) en dat ook bij de keukenopstelling kon leggen. Hierdoor heb ik de keuze gemaakt voor de vloer (hij moest nagenoeg overal mooi liggen en niet alleen in de keuken, maar ook in combi met een een maat gemaakte inbouwkast) en daarna de keuken uitgekozen (zijn de donkere frontjes in combi met hoogglans en het reeds gekozen keukenblad geworden). Tot nu toe totaal geen spijt gehad, lichtere frontjes was zeker te saai geweest :+

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 07:09

Vaak kunnen ze voegen ook zo mengen op gelijke kleur. Hebben we in de badkamer gedaan Afbeelding

daantjuhhhJarig

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 07:38

Oh ja. Dat vind ik mooi.
Thanks.

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:02

Ongeveer het enige waar ik overuit was begin ik nu weer over te twijfelen..

Ik wil graag een onderbouw spoelbak.
Nu las ik net in een facebookgroep dat dit vaak wordt afgeraden, maar geen ervaringen verder. Zou afgeraden worden omdat er snel stukjes afbreken van de rand.

Heeft iemand van jullie ervaring met een onderbouw wasbak (bij een composiet blad)?


Dit is tot nu toe het idee.

Afbeelding

Afbeelding

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:25

Hier nu bijna een jaar een onderbouwspoelbak in combi met hard stenen blad (even geen idee meer welke, heb op het laatste moment nog gewisseld omdat ik de marmering door wilde laten lopen in de afrondingen en dat is niet bij elk blad) en geen problemen. Scheelt wellicht dat ik alleen ben en er ook voorzichtig mee ben.
Ik zou bij jouw voorbeeld voor greeploos gaan :o ik denk dat dat veel rustiger zal staan

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:47

van de week bij keukencentrum geweest en onze ideeen worden in een 3D tekening gezet, dus die krijgen we binnenkort. Werd goed met ons meegedacht!
maar ik zit nu even met het volgende. In onze huidige keuken hebben we tegels op de achterwand (dus voegen, dus lastiger schoonmaken), wat hebben jullie en waarom?
Onze nieuwe keuken wordt houtkleurig met zwarte accenten

Wranglerbutt

Berichten: 10389
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:05

Donja schreef:
In onze huidige keuken hebben we tegels op de achterwand (dus voegen, dus lastiger schoonmaken), wat hebben jullie en waarom?


Ik heb alleen een spatrand van 10 cm en afwasbare latex (muur loopt door in woonkamer) maar ik kook niet aan die kant.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:06

Wij hebben een kunststof plaat met print.
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:37

Is ook leuk zeg!

Jildau

Berichten: 9414
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:43

Wij krijgen ook een opstaande rand van 10 cm en dan alleen achter het fornuis tegels:

Afbeelding

Alleen bij ons wordt de bruine koe een bruin-bonte koe zonder horens.

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:05

Lieke2, fijn om te horen! Ik ben ook alleen en van plan om voorzichtig te zijn.
Helemaal greeploos vind ik niet mooi, zo saai. Twijfel nog wel er voor om de bovenkastjes greeploos te doen.

Donja, ik heb gekozen voor het aanrechtblad volledig laten doorlopen. Maakt dus net zo makkelijk schoon als het aanrechtblad.

daantjuhhhJarig

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:19

Ik hou van greeploos!

Hier zijn we trouwens een stapje verder.

Van de week was het nog zo:


Afbeelding

En woensdag is de elektricien langs geweest.
Gisteren de stukadoor.
En vandaag hebben we de vloer gelegd.

Afbeelding


Morgen voegen.
Woensdag wordt de keuken geleverd.
Hopelijk hou ik wat ruimte over zodat ik volgend weekend kan schilderen.