Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 07:48

JudithO schreef:
Mensen met een inloopdouche, dus zonder deur: is dat niet koud?
En spettert het water niet ontzettend ver?

Ik ben ook bezig met het ontwerpen van een nieuwe badkamer, en volgend jaar mag ik er nog 1 doen. Ik ben dus druk bezig met ideeën te verzamelen.


Ja is een stuk kouder en ja het spettert. Wij hebben het geprobeerd met onze oude badkamer maar toch besloten weer een deur te nemen.

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 08:00

Ja het spetterd iets meer en het is iets kouder maar het geeft wel een ruimtelijk gevoel.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 08:01

Dank voor de input. Iets kouder is voor mij al een no go, dus we zullen dan gewoon een deur gaan plaatsen.

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:15

Majabeestje schreef:
Onze badkamer was 20 jaar oud, van de vorige bewoners nog. Laten renoveren en het resultaat is best goed gelukt :) Er komt alleen nog een glasplaat tussen de douche en toilet. Kosten: om en nabij de €20.000 (alles uitbesteed)

Voor:

[ [url=m/VQFPoA.jpg]Afbeelding[/url] ]

En na:


[ [url=m/n28RBc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw heel erg mooi. Ook een beetje de stijl waar wij voor gaan. Ziet er ook gelijk ruimtelijker uit he.

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:16

Het oogt inderdaad een stuk ruimer zo. Dat zal bij ons helaas niet het geval zijn, want er komt meer in en de ruimte wordt niets groter.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:48

Majabeestje schreef:
Damelza schreef:
Heel mooi hierboven!

Wij hebben ook maar een kleine badkamer, maar we zijn ook maar met 2.. En de wasmachine/droger staan in de bijkeuken. Nu heb ik wel een beetje een idee wat ik ermee zou willen, maar wellicht heeft iemand wel hele fijne ruimtebesparende ideeën. Hoe hebben jullie dat gedaan?



Hoe groot is de ruimte? Heb je misschien een plattegrondje met afmetingen?



Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 14:34

Ik vind dat koude wel meevallen, maar we hebben een inloopdouche van 140 lang, spetteren valt dus ook mee.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:29

JudithO schreef:
Mensen met een inloopdouche, dus zonder deur: is dat niet koud?
En spettert het water niet ontzettend ver?

Ik ben ook bezig met het ontwerpen van een nieuwe badkamer, en volgend jaar mag ik er nog 1 doen. Ik ben dus druk bezig met ideeën te verzamelen.


Ik heb er wel een beetje spijt van dat we de inloopdouche niet met een deur hebben afgesloten. Want ik vind het zeker kouder dan een afgesloten ruimte. En wij hebben geen vloerverwarming :P

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:34

Ik merk het zelf zelfs al staat de deur van de douche slechts op een kier, dan trek ik m dicht om lekker warm te blijven onder de douche.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:39

JudithO schreef:
Mensen met een inloopdouche, dus zonder deur: is dat niet koud?
En spettert het water niet ontzettend ver?

Ja, ik vind het vreselijk. Het spettert dus is veel meer gedoe nadat je klaar bent met douchen omdat alles nat is. Ook tocht het enorm waardoor ik mezelf helemaal in de hoek vastzet om zo warm mogelijk te kunnen douchen.

Ik wil er zo snel mogelijk een deur in.
Denk wel dat wanneer je een hele diepe inloopdouche hebt dit allemaal wegvalt.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:41

Onze douche is 140cm lang/diep en dan mis ik helemaal geen deur, wel vloerverwarming (niet onder de douchebak) en radiator naast de douche. Prima eigenlijk. Al moet ik wel toegeven dat ik meer in bad log dan douche

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:54

Bedankt voor de input! Een deur it is. Ik ben beroeps-koukleum en ook bij ons geen vloerverwarming, komt er ook niet.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:16

Majabeestje schreef:
Onze badkamer was 20 jaar oud, van de vorige bewoners nog. Laten renoveren en het resultaat is best goed gelukt :) Er komt alleen nog een glasplaat tussen de douche en toilet. Kosten: om en nabij de €20.000 (alles uitbesteed)

Voor:

[ [url=m/VQFPoA.jpg]Afbeelding[/url] ]

En na:


[ [url=m/n28RBc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen wat je op de muren hebt gebruikt, niet het douche gedeelte, maar de rest :)

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:43

JudithO schreef:
Bedankt voor de input! Een deur it is. Ik ben beroeps-koukleum en ook bij ons geen vloerverwarming, komt er ook niet.

Ja en ik heb daar zo'n spijt van want het is helemaal niet zo duur en het is zo fijn. :')

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:42

Ik ben straks al lang blij dat ik een douchecabine heb, geen douchegordijn, afzuiging (nee er is ook geen raam), geen schimmel meer en geen behang wat loslaat, en verwarming in welke vorm dan ook. En voor mijn man een douchekop die hoog genoeg kan.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:43

Hier staat ook een nieuwe badkamer gepland voor mei! Heb er zo'n zin in. Krijg eindelijk mijn heerlijke ligbad en een sunshower. Douche wordt alsnog 1mx1.10m.

Slopen doen we zelf de installatie en tegelen wordt gedaan. Verwachtte kosten 14 a 15k. Badkamer is 2.20m x 3.50m. We hergebruiken wel de wc pot en spiegel. Is pas 4 jaar oud en zonde om weg te gooien.

Qua kranen hebben we alles van Hansgrohe Talis in de kleur brushed black.
https://www.sanitairwinkel.nl/p/7708283 ... aan-opbouw

We gebruiken deze tegels als accent: https://www.sanitairwinkel.nl/p/7730790 ... 4mm-coffee

En deze tegels voor de vloer en overige delen van de muren:
https://www.sanitairwinkel.nl/p/7711543 ... ok-wit-mat

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 21:31

lucifertje schreef:
Hier staat ook een nieuwe badkamer gepland voor mei! Heb er zo'n zin in. Krijg eindelijk mijn heerlijke ligbad en een sunshower. Douche wordt alsnog 1mx1.10m.

Slopen doen we zelf de installatie en tegelen wordt gedaan. Verwachtte kosten 14 a 15k. Badkamer is 2.20m x 3.50m. We hergebruiken wel de wc pot en spiegel. Is pas 4 jaar oud en zonde om weg te gooien.

Qua kranen hebben we alles van Hansgrohe Talis in de kleur brushed black.
https://www.sanitairwinkel.nl/p/7708283 ... aan-opbouw

We gebruiken deze tegels als accent: https://www.sanitairwinkel.nl/p/7730790 ... 4mm-coffee

En deze tegels voor de vloer en overige delen van de muren:
https://www.sanitairwinkel.nl/p/7711543 ... ok-wit-mat


Nice ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 21:36

Ik ook! Het wordt sowieso een enorme verbetering t.o.v. nu :D

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:22

Hoi allemaal, ik heb een vraag!

Wij zijn bijna klaar met een mega verbouwing! Om kosten te besparen hebben wij een groot deel van ons sanitair zelf aangeschaft.

Nou ben ik in de wereld van de toiletpotten beland en man, wat is daar veel keuze :')

We hebben inbouwreservoirs van Geberit via de installateur in laten bouwen, maar de toiletten bestellen we zelf los.
We willen graag randloos en van buiten gewoon mooi rond aflopend zegmaar.
Nou variëren de kosten van toiletten al snel van 250-700 euro. Van een aantal merken weet ik dat ze kwalitatief goed zijn, maar hoe zit dat met bijvoorbeeld BWS of Wiesbaden? Heeft iemand daar ervaring mee? Maakt dat in kwaliteit echt verschil?

Alvast bedankt! :)

Noor
Berichten: 482
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 15:17

Wie o wie kan mij do’s en don’t’s geven wat betreft het slopen van een badkamer?

Ik wilde geld besparen door het zelf te doen, maar inmiddels knijp ik hem een beetje :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:44

Noor schreef:
Wie o wie kan mij do’s en don’t’s geven wat betreft het slopen van een badkamer?

Ik wilde geld besparen door het zelf te doen, maar inmiddels knijp ik hem een beetje :')


Wij hebben een hele badkamer incl muren gesloopt om een andere ruimte groter te maken.
Waar ben je bang voor? Kan mijn vriend wel eens vragen voor tips maar wij hebben gewoon 1 voor 1 alles er uit gehaald, water afgesloten (wc is tot het laatste blijven staan, kon hij niet missen haha).
Tegeltjes van de muur gedrild, gaten van bad en douche opgevuld.

Het slopen was niet per se het moeilijke deel merkten wij haha

Noor
Berichten: 482
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:39

Granoek schreef:
Noor schreef:
Wie o wie kan mij do’s en don’t’s geven wat betreft het slopen van een badkamer?

Ik wilde geld besparen door het zelf te doen, maar inmiddels knijp ik hem een beetje :')


Wij hebben een hele badkamer incl muren gesloopt om een andere ruimte groter te maken.
Waar ben je bang voor? Kan mijn vriend wel eens vragen voor tips maar wij hebben gewoon 1 voor 1 alles er uit gehaald, water afgesloten (wc is tot het laatste blijven staan, kon hij niet missen haha).
Tegeltjes van de muur gedrild, gaten van bad en douche opgevuld.

Het slopen was niet per se het moeilijke deel merkten wij haha



Wat fijn! Ik zie er juist ontzettend tegenop!

Heb je tips wat als eerste aan te pakken als je een hele badkamer moet slopen? En tips dat ik niet met de drilhamer door de muur ga?

Overige handigheden zijn ook meer dan welkom!! _/-\o_

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 22:14

Wij hebben gewoon eerst het wasmeubel gedaan met spiegels etc, dan bad en douche, dan de tegels en het plafond en later pas de muren gestut en uitgebroken omdat we op de berekeningen moesten wachten.

Afbeelding

Wij moesten ook nog nieuwe leidingen trekken vandaag de sleuven in de grond. Telkens als we cement of mortel over hadden van de arduinen etc, gewoon in het gat van het bad gekiept en dat zo steeds opgevuld. Wat overbleef gevuld met chape