Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:47

Kirstenn schreef:
Onze badkamer is ook zo goed als af. Alleen nog planken in het nisje boven het bad. We hebben ook gunmetal kranen, al heetten ze bij ons zwart chrome geborsteld.

[ [url=m/KGzRmR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto van de andere kant moet ik nog even maken, hebben daar 2 inbouwkranen en een grote ronde spiegel


Mooi! Wat zijn de afmetingen van jouw badkamer?

Ik denk dat wij een gelijke ruimte hebben, maar ik durfde de douche niet gelijk naast de deur te doen. Zou misschien wel een betere optie zijn als ik het zo zie.


Denise_Storm schreef:
Ik vind dat zwart Chrome geborsteld het gewoon net niet. En daarnaast viel het ons in de showroom ook onwijs op hoeveel vingerafdrukken je erop zag. Wij willen dan ook echt voor zwart gaan, dan maar wat vaker poetsen of gewoon de douche afdrogen :o

We zijn nog aan het oriënteren (lees: sparen haha), maar ik heb 2 vragen die ik jullie wil stellen.

- Ik zou graag nisjes willen met houten planken erin. Dus echt hout, geen houtlook tegel. Weet iemand welk hout je dan het beste kan gebruiken?
- Onze badkamer is een... uitdaging qua ruimte. Ik heb hier al eerder eens gepost en na puzzelen hebben we de juiste indeling wel gevonden denk ik (ideeën zijn nog altijd welkom hoor :D). Neemt een vrijstaand bad minder ruimte in?

Voor jullie idee de badkamer nu en getekend hoe we het willen:
[ [url=m/hLac24.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ons plan nu:
[ [url=m/hIanS1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat bijv Douglas hout wel kan. Daarmee is onze aanbouw en garage afgetimmerd en blijft vele jaren mooi. Maar bij hout is vocht zoals regen niet altijd het probleem. Dat droogt weer op. Een groter probleem is water dat blijft staan. Als jij een nisje hebt, zullen de hoekjes en randjes lelijk worden als je die niet droog maakt tussendoor. Zelfs met kitranden.

Of je moet je hout heel goed gaan bewerken. Maar dan nog blijft stilstaand water een probleem.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:50

Kirstenn schreef:
Onze badkamer is ook zo goed als af. Alleen nog planken in het nisje boven het bad. We hebben ook gunmetal kranen, al heetten ze bij ons zwart chrome geborsteld.

[ [url=m/KGzRmR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto van de andere kant moet ik nog even maken, hebben daar 2 inbouwkranen en een grote ronde spiegel


Oh prachtig <3 Dit zou voor mij echt de perfecte badkamer zijn! Helaas is mijn badkamer net wat te klein en moet ik het met mijn bathbucket doen :')

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:39

De afmetingen zijn 2.90 x 2.40.

We hebben ook gekeken naar een vrijstaand bad. Maar niet gedaan omdat het in n kleine ruimte toch al snel kiertjes geeft die gewoon niet of super lastig schoon te maken zijn. Dus daarom toch maar een inbouwbad.

Dit is trouwens het wastafelmeubel met kranen en spiegel:

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:30

Wij zijn bij de tegelzaak geweest!

Deze vloer komt in de badkamer (ook in de keuken, hal en wc). Of toch iets gelijkaardig, eerst de offerte eens afwachten :+

Afbeelding
(De houtlook die erop licht is voor de woonkamer)

Deze tegel op de muur in de badkamer

Afbeelding

En dan zo iets als accent muur. :)
Afbeelding

Even in floorplanner gegooid om een idee te hebben!
Afbeelding

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:12

Gewaagde accentmuur, ben benieuwd :D. De groene muur komt niet achter het bad (de lange zijde)?

Hoe zijn jullie ervaringen qua prijzen en afdingen? Is dat gebruikelijk/nodig?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:28

Wat kostte tegelen bij jullie? Wij hebben nu prijs voor de volledige woning, deels tegels deels laminaat. Maar ben best benieuwd wat de gemiddelde prijs is ook voor de badkamer enkel...

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:38

3 * 2,5 badkamer zijn wij +- 1600 euro kwijt voor tegelen (excl. tegels). En niet alle wanden tot helemaal boven.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:42

Dat valt me dan erg mee bij ons. De hele woning zou ons ongeveer €9500 kosten. Wij tegelen wel zelf..

Anoniem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:57

Wat is een fijn programma om zelf (gratis) een badkamer ontwerpje te maken?

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:06

Relaxed schreef:
Wat is een fijn programma om zelf (gratis) een badkamer ontwerpje te maken?

Floorplanner!

Anoniem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:07

Ga vanavond even kijken :D

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:19

Wij zouden vandaag de douchedeur plaatsen.. Had deze een tijdje terug binnen gekregen in doos:

Afbeelding

Nou werkelijk.. Het zijn 382936 losse onderdelen en de handleiding zegt enkel dit:


Afbeelding

|o |o

Alle onderdelen (vooral veel dunne metalen latjes) lijken allemaal op elkaar en niks is genummerd :roll:

Nu zijn wij best handig maar hier is echt geen beginnen aan.. Zelf na een uur puzzelen kunnen we niet ontdekken welk onderdeel we als eerste moeten pakken..

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:50

Oh dit is echt verschrikkelijk, hoe verzinnen ze het _-:(

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:51

Heeft iemand nog een tip wat douchedeur betreft? O:) Welke hebben jullie?

Ik ben net weer een uur bezig geweest om onderdelen uit te zoeken, want dat is het grootste probleem, alle onderdelen lijken op elkaar en ze zijn geen van allen genummerd. Maar het gaat echt niks worden.. het is zo’n doolhof.. en dan kun je wel een poging wagen om te beginnen, maar meteen bij stap 1 moet je al aan alle kanten in de muur boren. Dus dat risico wil ik niet nemen.

Nu dus kijken of ik iets anders kan vinden. Wel ontzettend balen want ik vind het een hele mooie deur en hij was heel erg betaalbaar.. maargoed..nu blijkt dus waarom :+ :')

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:40

Kan je niet de fabrikant mailen?

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:01

Ik had hem bij VidaXL besteld, heb al meerdere keren contact gezocht, maar via de Chat zeggen ze: Maak foto’s van de onderdelen die niet duidelijk zijn en wij helpen u! Dus ik heel duidelijk foto’s en aantekeningen op de handleiding gemaakt en samen met mijn vragen gemaild.

Krijg ik terug: ‘ Wat ontzettend vervelend, geen zorgen, wij gaan u helpen! Bijgaand ontvangt u de handleiding, volg deze instructies bij het monteren!’

Ehm... >;)

Anoniem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:47

Jeetje wat slecht zeg :n

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 07:43

Wij hebben een vouwdeur. Lijkt totaal niet op wat je wilt dus kan je niet helpen

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:31

Wij hebben besloten de badkamer, die al 2 jaar een puinhoop/ opslag is nu eindelijk af te maken.
We hebben een aannemer uit het dorp gevonden (echt iedereen heeft een wachtlijst lijkt) en manlief gaat dan in de avond verder...

Dus to be continued.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:07

Debbie schreef:
Ik had hem bij VidaXL besteld, heb al meerdere keren contact gezocht, maar via de Chat zeggen ze: Maak foto’s van de onderdelen die niet duidelijk zijn en wij helpen u! Dus ik heel duidelijk foto’s en aantekeningen op de handleiding gemaakt en samen met mijn vragen gemaild.

Krijg ik terug: ‘ Wat ontzettend vervelend, geen zorgen, wij gaan u helpen! Bijgaand ontvangt u de handleiding, volg deze instructies bij het monteren!’

Ehm... >;)

En dan zit er niks bij vervolgens? Ik zou toch daar aan blijven kloppen. En anders dan maar terug sturen en ergens anders bestellen.

Zijn hier mensen die door meerdere bedrijven een ontwerp hebben laten maken? We zijn bij één zaak (keten) geweest, die zijn nu een ontwerp aan het maken. We zijn ook heel enthousiast over een ander bedrijf waar we zijn gaan kijken. Die vragen 250 euro voor een ontwerp en adviesgesprek, maar ik wil toch eigenlijk ook wel graag weten waar zij mee komen (design, niet de standaardmerken). Of is dat dan heel asociaal omdat bij bedrijf 1 het gesprek en ontwerp gratis is?

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:28

Wij zijn bij 2 zaken geweest voor een ontwerp en bij zaak 3 het ontwerp van 2 gekocht :o
Zaak 1 was budget en kan niet alles leveren wat we wilden. Daarom naar zaak 2 gegaan voor de aanvullende spullen. Daar zagen we sowieso mooiere dingen dus nieuw ontwerp gemaakt. Wilden daar daarom alles daar halen maar service daarna was erg slecht en zo bij zaak 3 gekomen. Nooit meer wat gehoord van zaak 1 en 2 dus zal wel vaker voorkomen :')

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:30

Waar hebben diegene die zonder badkamerzaak zelf aan het klussen zijn gegaan de tegels gehaald?

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:16

In ons vorige huis hebben we alle spullen zelf gekocht, en door een aannemer laten installeren. De tegels kwamen toen bij Brugman vandaan. Maar je kan bij elke badkamerwinkel of tegelwinkel terecht waar ze de tegel hebben die je mooi vindt natuurlijk.

Dank je voor je reactie Kirstenn.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:21

De tegels kopen we bij een tegelhandel voor eur 22,50 per m2.
We hebben zo'n 50m2 tegels nodig.

Douchekraan kunnen we hergebruiken.
Meubel was eur 695,00. Teakhout met natuursteen. (Showroom aanbieding).

We zijn aan materialen ca eur 2500,00 kwijt.
Mijn vriend gaat zelf tegelen.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:27

veerledec schreef:
Debbie schreef:
Ik had hem bij VidaXL besteld, heb al meerdere keren contact gezocht, maar via de Chat zeggen ze: Maak foto’s van de onderdelen die niet duidelijk zijn en wij helpen u! Dus ik heel duidelijk foto’s en aantekeningen op de handleiding gemaakt en samen met mijn vragen gemaild.

Krijg ik terug: ‘ Wat ontzettend vervelend, geen zorgen, wij gaan u helpen! Bijgaand ontvangt u de handleiding, volg deze instructies bij het monteren!’

Ehm... >;)

En dan zit er niks bij vervolgens? Ik zou toch daar aan blijven kloppen. En anders dan maar terug sturen en ergens anders bestellen.



Ja dan zit de handleiding erbij die ook al in de doos zat en waar ik aantekeningen op had gemaakt met mijn vragen. Maar die is onwerkbaar omdat de onderdelen in de doos niet genummerd zijn en je op de handleiding alleen zwarte latjes ziet en je dus geen idee hebt wel latje je ergens moet gebruiken.

Ik ben inderdaad nog steeds met ze aan het mailen, ik wil de deur gewoon terugsturen en mijn geld terug, maar ze zijn nogal lastig en ontwijkend in hun reacties. Onlangs ook problemen gehad met een afzuigkap die ik bij ze had besteld, dat is toen super netjes opgelost dus ik heb er nog wel vertrouwen in, maar een volgende keer bestel ik toch maar ergens anders :+

Gister trouwens de Markyta tegels van de Ikea in mijn badkamer gelegd als vloer, over de oude badkamer vloer heen, heel blij met het resultaat :)