Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:23

Ik denk dat dat prima kan. Ik zou alles tegelen, maar heb hier al eerder aangegeven dat ik het geverfde in de badkamer niet zo vond in een eerdere badkamer, dus dat is mijn ervaring ermee.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:33

veerledec schreef:
Ik denk dat dat prima kan. Ik zou alles tegelen, maar heb hier al eerder aangegeven dat ik het geverfde in de badkamer niet zo vond in een eerdere badkamer, dus dat is mijn ervaring ermee.


Ja mss is alles tegelen wel fijn ook. Gaan morgen naar de toonzaal dus ben benieuwd met wat voor advies die komen.(die zeggen sowieso alles tegelen natuurlijk :+ )

Mijn vriend wil graag een donkere vloer tegel, maar ik wil de muur echt wel graag licht hebben. En dan de accent muur is compromis omdat de bad hoek van mij is zeg maar :+ . Hij is meer een douche man haha.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:36

Waar zit de deur eigenlijk?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:38

Recht over het badkamer meubel. Draait open richting de douche. :)

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:40

Ah ok. Ik dacht even bij het bad, maar dat is dus wel een raam. Anders zou je binnenkomen op de accentmuur.

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:09

Wij hebben door lekkage onze badkamer ook opnieuw gedaan, maar de indeling wel hetzelfde gehouden.
Wij hebben alleen de douche betegeld, de rest gestuced en daarna geverfd met speciale afnembaare saus.
Ook inderdaad een speciale tegel tegen 2 wanden van de douche, de andere 2 wanden de wandtegel omhoog getrokken. Zag dat hier laatst dr discussie over een nisje was. Wij zijn er erg blij mee, gewoon schoonhouden dan is er niks aan de hand. :)

Afbeelding

Achteraf hadden we misschien de tegels die we nu in de wc hebben ook wel tegen de achterwand van de douche willen hebben. :))
Afbeelding

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:15

Toch best mooi, zo'n zwarte toiletpot. Die tegel van de wc had inderdaad best als accentmuur gekund in de badkamer. Je badkamer lijkt heel ruim zo trouwens.

DinkyOmie

Berichten: 532
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:30

Marieke1495 schreef:
Wij hebben door lekkage onze badkamer ook opnieuw gedaan, maar de indeling wel hetzelfde gehouden.
Wij hebben alleen de douche betegeld, de rest gestuced en daarna geverfd met speciale afnembaare saus.
Ook inderdaad een speciale tegel tegen 2 wanden van de douche, de andere 2 wanden de wandtegel omhoog getrokken. Zag dat hier laatst dr discussie over een nisje was. Wij zijn er erg blij mee, gewoon schoonhouden dan is er niks aan de hand. :)

[ [url=m/ANmTFE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achteraf hadden we misschien de tegels die we nu in de wc hebben ook wel tegen de achterwand van de douche willen hebben. :))
[ [url=m/yn5civ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi die zware pot, heb je geen last van kalk in de pot?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:34

DinkyOmie schreef:
Marieke1495 schreef:
Wij hebben door lekkage onze badkamer ook opnieuw gedaan, maar de indeling wel hetzelfde gehouden.
Wij hebben alleen de douche betegeld, de rest gestuced en daarna geverfd met speciale afnembaare saus.
Ook inderdaad een speciale tegel tegen 2 wanden van de douche, de andere 2 wanden de wandtegel omhoog getrokken. Zag dat hier laatst dr discussie over een nisje was. Wij zijn er erg blij mee, gewoon schoonhouden dan is er niks aan de hand. :)

[ [url=m/ANmTFE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achteraf hadden we misschien de tegels die we nu in de wc hebben ook wel tegen de achterwand van de douche willen hebben. :))
[ [url=m/yn5civ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi die zware pot, heb je geen last van kalk in de pot?



Hier ben ik ook benieuwd naar! We mogen binnenkort sanitair gaan uitkiezen voor onze nieuwbouwwoning, en ik vind zwart wel heel stylish.

Sowieso leuk om hier inspiratie op te doen! Komen hele mooie badkamers langs :D

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:38

Wij nemen in onze toekomstige badkamer ook veel zwarte dingen (douchekop, wasbak etc). In de keuken hebben we ook een zwarte gootsteen en kraan. Geen last van kalk met een waterontharder.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:49

Bij ons zei de man van de badkamerwinkel dat je er wel meer onderhoud aan had om het mooi kalkvrij te houden (ging om kranen dan).

Mijn man wilde eigenlijk ook mat zwart, maar vanwege bovenstaande doen we dat maar niet. Ik vond dit (let niet op de groene waas, hier zat een groene lamp boven):
Afbeelding
Of dit:
Afbeelding
wel mooi qua kranen.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:50

Mijn vorige badkamer had zwarte kranen en douchekop, maar ik was niet onverdeeld enthousiast. Het ware echt dure kranen en ze waren heel stylisch, maar ze butsten ook heel erg snel en onder het zwart zat koper wat lekker opviel. Let dus goed op het materiaal. Om ze kalkvrij te houden was ook wel meer werk omdat een witte waas snel opvalt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:54

Dat rood koper wil ik ook in onze toekomstige badkamer, toilet en keuken. Zo mooi!

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:16

Kaka schreef:
Mijn vorige badkamer had zwarte kranen en douchekop, maar ik was niet onverdeeld enthousiast. Het ware echt dure kranen en ze waren heel stylisch, maar ze butsten ook heel erg snel en onder het zwart zat koper wat lekker opviel. Let dus goed op het materiaal. Om ze kalkvrij te houden was ook wel meer werk omdat een witte waas snel opvalt.

Mijn vader monteert ze, en zij zijn ook niet tevreden erover inderdaad.

Over kalk kan ik nog niets zeggen, hij hangt er nu 3 weekjes.

Badkamer lijkt inderdaad heel ruim, maar dat is ie ook. Nu nog mooi aangekleed met planten trouwens. :)

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:17

Rinske schreef:
Dat rood koper wil ik ook in onze toekomstige badkamer, toilet en keuken. Zo mooi!

Ja dat vind ik ook heel mooi zoals die van veerledec!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:38

Oh dat koper is ook nog wel een idee voor bij ons! Minder gevaarlijk voor kalk dan zwart misschien.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:54

Voor wie nog wat inspiratie nodig heeft op het gebied van zwarte kranten/lichtgroene tegels, de badkamer in ons vorige huis (zijn deze zomer verhuisd):
Afbeelding
Afbeelding

En dit is een badkamer in ons nieuwe huis, met houtlooktegel. En wij zijn wel van de heftige kleuren in huis, maar ik geloof nooit dat ik het zelf bedacht had (de badkamer zat er al in). Het is echter wel heel sfeervol:

Afbeelding

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:05

k_m schreef:
Oh dat koper is ook nog wel een idee voor bij ons! Minder gevaarlijk voor kalk dan zwart misschien.


Deze kranen gaan wel oxideren. Dus als je dat niet mooi vindt moet je wel poetsen :P

Ik vind ze juist prachtig als de glans eraf is dus hoop dat als ze eenmaal binnen zijn dat dat snel gaat haha..
Sommige badkamerzaken hebben ze zowel uit de doos als geoxideerd om het verschil te laten zien want het kan wel een tegenvaller zijn als je dat niet van te voren weet.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:20


DinkyOmie

Berichten: 532
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:27


veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:04

IMANDRA schreef:
In de zaak waar wij waren kijken hadden ze ook gunmetal kranen. Toch donker maar wellicht minder gevoelig voor kalk?
https://sanitairkamer.nl/best-design-mo ... H4QAvD_BwE

Ik twijfel of dit nu hetzelfde is als op mijn eerste foto, dat lijkt net nog iets meer glans te hebben. Dat zou qua kalk wel beter moeten gaan begreep ik in de winkel.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:44

veerledec schreef:
IMANDRA schreef:
In de zaak waar wij waren kijken hadden ze ook gunmetal kranen. Toch donker maar wellicht minder gevoelig voor kalk?
https://sanitairkamer.nl/best-design-mo ... H4QAvD_BwE

Ik twijfel of dit nu hetzelfde is als op mijn eerste foto, dat lijkt net nog iets meer glans te hebben. Dat zou qua kalk wel beter moeten gaan begreep ik in de winkel.


Het lijkt er wel op inderdaad!

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:48

Daantj__ schreef:
Ik vind de indeling van je vriend echt niet gek hoor. En tja dat raam voor de douche. Dan maar wat folie er tegenaan of melkglas erin of iets. Maar ik denk dat je dat sowieso wel zou willen in de badkamer. Want als je bij jouw indeling de douche uit stapt sta je ook ‘voor’ het raam. Wel wat er vanaf. Maar iemand recht tegenover zou het nog kunnen zien. En tja zo grote blok voor de wasmachine neemt toch veel ruimte weg. Nu is het bij binnenkomst wat gek maar heb je daarna wel ruimte en ‘lucht’. En kan je het zo indelen dat het wel ruimtelijk lijk, met ruime inloopdouche . Midden in de ruimte staat nog gekker zo groot blok. Voor het raam ook. Dus dan is de enige optie naast het raam. Maar maak je weer een gekke hoek in je badkamer waardoor indelen weer lastiger wordt. En het daardoor ook krapper aan gaat voelen.

Heb je jouw indeling al eens uitgetekend? Ik denk dat het namelijk niet eens ‘zou kunnen’ praktisch gezien. Als je de wasmachine in de hoek zet naast het raam. Dan kun je denk ik het deurtje niet eens volledig open doen zonder dat je ermee tegen de wc pot aan zit. Dus dat wordt dan elke keer wurmen om het te vullen en te legen. En trek je je schone was uit de machine langs de wc pot heen. Wasmachine voor het raam is ook niet echt een optie. Want dan heb je hetzelfde probleem dat je geen ruimte over hebt voor de wasmachine omdat je dan met het wastafmeubel zit. En die kan je niet veel verder naar de deur doen. Want dan kan je de badkamer niet meer in komen, zit er te weinig ruimte tussen het meubel en de douche. En daarnaast heb je dan ook vrij weinig ruimte voor het bad om erin te komen. Want aan 1 kant dus de wasmachine ervoor en aan de andere kant de wc of de wastafel. Daarnaast zou je bad maar maximaal 1,30 breed kunnen zijn. Maar zelfs hoekbaden zijn vaak nog 1,50 breed. Ze zullen er vast wel zijn in een wat kleiner versie. Maar goed of je daar dan relax in ligt is ook maar de vraag.

Ik zou zelf persoonlijk liever voor 1 fijne en echt ruime inloopdouche kiezen (liefst ook zeker 0.9 of 1 meter breed aan de korte zijde) en bewegingsvrijheid om je bijvoorbeeld af te drogen of aan te kleden, dan voor een bad waar je niet lekker in kan liggen en een douche die eigenlijk ook net te krap is en waar je nergens kan staan en af drogen zonder je te stoten.

Heb je niet een zolder of gangkast over waar je een aansluiting kan maken voor de wasmachine?


Bedankt voor je reactie, genoeg om over na te denken, fijn!

Inmiddels zijn we het er allebei over eens dat de wasmachine naar zolder gaat. Dat geeft ons dus weer wat meer ruimte. We hebben nu het volgende idee:

Afbeelding

We moeten nog even in overleg met papa hoeveel cm er nou af gaat voor de douche wanden. Ik heb nu rekening gehouden met 20cm, maar wellicht is dit meer of minder. Liefst zou ik tussen de wc en het bad ook een wandje hebben, maar alleen als je dan nog lekker de ruimte hebt als je op de wc zit.

Het bad is misschien klein (130), maar ik ben er al heel blij mee. We hebben nooit een bad gehad dus ieder bad is beter dan niets <3

Waar nu de wasmand staat wil ik misschien toch een verwarming en de handdoeken hebben, maar hier zijn we nog niet over uit.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:51

Een bad van 130 lijkt mij dus echt niks. Kan het bad niet naar de andere kant?

Anoniem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:11

Zo'n klein bad is drama, of koude voeten of koude knieën of koude schouders :+
Als ik op zolder mijn badkamer ga maken komt er een van 170, wil gewoon volledig onder water kunnen liggen :')