Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:13

Dat beton cire vind ik echt zo prachtig! Maar ik heb her en der gelezen dat het toch niet zo verstandig is in de douche zelf?

Boooo, is die prijs incl het doorbreken van de muur? En kun je m nog opdelen in materiaal en werkkosten?

Wij gaan wss volgend jaar onze badkamer laten doen, maar die moet ook groter gemaakt worden, we pakken dan een stukje slaapkamer af maar die muur moet dus doorgebroken worden en dan een stukje verder weer opgezet worden en er moet een deur verplaatst worden. Dat + slopen oude badkamer en installeren nieuwe badkamer kwam de aannemer op zo’n 7.000 euro aan werkkosten..

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:17

Boooooo op de foto hierboven ziet de afstand tussen wastafel en bad er heel anders uit dan op de foto op in jouw topic. Ruimte genoeg hoor, je kunt rustig wat aankomen :D

Over de kwaliteit van Hudson Reed verschillen de meningen nogal wat ik ervan weet. Verder kan het verschil in waterdruk tussen Engeland (laag) en Nederland (flink hoger) problemen opleveren met hun radiatoren. Ik hoop natuurlijk niet bij jullie, Booooo.


Leuk topic, naast een nieuwe keuken zijn wij ook toe aan een nieuwe badkamer.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:30

MoniqueT schreef:
_Kellyy schreef:
En ik volg ook. Rond mei willen wij de badkamer gaan aanpakken.
Het wordt in ieder geval een grote douche met schuifdeur en een toilet (zit er nu nog niet). :)


Ik ga zeker ook nog laten kijken of er bij ons nog een toilet in zou kunnen. De ruimte is er wel, denk ik, maar hoe het zit met afvoer weet ik niet. Een appartement is daar vaak niet erg handig voor ... Ik mis het toilet in de badkamer, ben het zo gewend in ons huis hier in Spanje, elke badkamer heeft gewoon zijn eigen toilet hier.

Mijn vriend en ik zijn allebei gewend uit het ouderlijk huis, dat er een toilet boven is, maar in onze badkamer hebben we een bad (daardoor past er geen toilet bij). Als we een (grote) douche ervan maken, lukt dat wel. Moeten alleen qua leidingen even kijken, maar hoorde dat er tegenwoordig ook 'speciale' toiletten waren, waarbij alles wordt fijngemalen. Dan hoef je niet zo'n dikke buis meer te hebben, maar hoe/wat moeten we te zijner tijd nog even bekijken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:31

_Kellyy schreef:
MoniqueT schreef:


Ik ga zeker ook nog laten kijken of er bij ons nog een toilet in zou kunnen. De ruimte is er wel, denk ik, maar hoe het zit met afvoer weet ik niet. Een appartement is daar vaak niet erg handig voor ... Ik mis het toilet in de badkamer, ben het zo gewend in ons huis hier in Spanje, elke badkamer heeft gewoon zijn eigen toilet hier.

Mijn vriend en ik zijn allebei gewend uit het ouderlijk huis, dat er een toilet boven is, maar in onze badkamer hebben we een bad (daardoor past er geen toilet bij). Als we een (grote) douche ervan maken, lukt dat wel. Moeten alleen qua leidingen even kijken, maar hoorde dat er tegenwoordig ook 'speciale' toiletten waren, waarbij alles wordt fijngemalen. Dan hoef je niet zo'n dikke buis meer te hebben, maar hoe/wat moeten we te zijner tijd nog even bekijken.


Dat heet een sanibroyeur.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:32

Juist, dat woord zocht ik! Bedankt! :D

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:43

Ja, die ken ik. Ons aparte toilet is naast de badkamer, dus misschien is een sanibroyeur in de badkamer wel handig voor met name de ‘kleine boodschap’. Wij zijn we zo aan gewend om meerdere toiletten te hebben, dat missen we gewoon.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:48

Wij hetzelfde hoor, en vooral 's nachts. Dan ben je weer helemaal wakker omdat je de trap af moet....

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:50

Murthul schreef:
Dat beton cire vind ik echt zo prachtig! Maar ik heb her en der gelezen dat het toch niet zo verstandig is in de douche zelf?

Boooo, is die prijs incl het doorbreken van de muur? En kun je m nog opdelen in materiaal en werkkosten?

Wij gaan wss volgend jaar onze badkamer laten doen, maar die moet ook groter gemaakt worden, we pakken dan een stukje slaapkamer af maar die muur moet dus doorgebroken worden en dan een stukje verder weer opgezet worden en er moet een deur verplaatst worden. Dat + slopen oude badkamer en installeren nieuwe badkamer kwam de aannemer op zo’n 7.000 euro aan werkkosten..



Tegels zal allicht een veiligere keuze zijn haha, naar ik verwacht geen problemen!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:16

_Kellyy schreef:
Wij hetzelfde hoor, en vooral 's nachts. Dan ben je weer helemaal wakker omdat je de trap af moet....


Dat niet eens, maar als we weg zijn geweest en thuis komen, is het altijd vechten wie er eerst mag

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ons paleisje. Komen nog gordijnen ipv folie op de ramen.
Vensterbank van wagonhout en planken tegen de wand van wagonhout bij het bad. Staat inmiddels ook een hele grote plant voor de radiator.

Kosten hmm lastig te zeggen. Mijn vriend is stukadoor en best handig dus heeft alles zelf gedaan.
Of een klein beetje hulp gehad zoals het tegelen van de vloer.
Via connecties wat korting gehad op inkoop badkamer spullen ik denk dat wij ongeveer 7/8 duizend euro uitgegeven hebben aan de badkamer.

Wij hebben niet bezuinigd op de materialen. Alle wanden zijn waterafstotend en onderhoudsvrij.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:06

Mooi gedaan! Ik hou wel van die betonlook!
Ik zou persoonlijk wel voor een groter wasbak meubel met twee wasbakken gekozen hebben.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:08

Daphara schreef:
Mooi gedaan! Ik hou wel van die betonlook!
Ik zou persoonlijk wel voor een groter wasbak meubel met twee wasbakken gekozen hebben.

Is bij ons helaas niet mogelijk. Links naast de wasbak zit de opening om binnen te komen. En rechts zit het bad dus geen staan ruimte.
Op de foto oogt het dat je meer kwijt kan maar dit gaat echt niet.

Het was deze indeling of geen inloop douche of geen bad. En we wilden het beiden hebben namelijk een slaapkamer opgeofferd voor deze badkamer ;)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:25

Mooi hoor, al die betonlook badkamers. Toch ben ik mag dat ik het zelf veel te donker zou vinden, vooral omdat we geen raam in de badkamer hebben.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:12

Wij gaan in januari met de badkamer bezig. We krijgen 30 november de sleutel en gaan alles zelf doen. Mijn vriend is gelukkig heel handig.
De planning is om een grote douche te maken met schuifwand, een groot hoekbad, een groot badmeubel met dubbele wasbak en een toilet.
Op de vloer komen houtlook tegels, één wand komt een tegel met vintage print en de andere wanden worden wit. Wel doen we op de voorkant van het bad en de achterwand van de douche nog met van die kiezelmatjes

Kinke

Berichten: 20529
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:33

Sanniej...wat zit er op die muren? Echt prachtig!

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:36

Wauw dat beton cire ziet er mooi uit! Mag ik vragen hoeveel dat kost per m2? Als je het zelf aanbrengt.

Zou het mooi staan als je een muur daarmee doet en de rest betegeld?

Mooie badkamers komen er voorbij. Onze badkamer is behoorlijk verouderd en willen we eigenlijk relatief goedkoop "oppimpen"

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:46

Valt me wel op dat alle badkamers hier zo donker zijn. Mijn badkamer is klein dus de muren wil ik echt wit houden.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:47

Onze badkamer wordt 8 oktober gesloopt. Wij hebben bij x20 de spullen gekocht en de tegels bij de praxis.
Een bouwbedrijf komt alles plaatsen. Kosten weet ik zo niet, regelt mijn vriend.
We hadden op 10.000 gerekend en het is minder dat weet ik wel. We hebben niet zo'n hele grote badkamer. Maar de indeling veranderd wel waardoor ook elektra etcetera aangepast moet worden.

Wij hebben het licht gehouden. Wanden wit en vloer wel grijs.
Voor en na foto zal ik nog wel plaatsen.

Anoniem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:59

kan die betonlook in alle kleuren en is het idd onderhoudsvrij?

ik vind het erg mooi :j

wij gaan volgend jaar de badkamer aanpakken. bad juist eruit en grote inloopdouche en wastafel met 2 bakken. wil combi van betonlook lichtgrijs hout en pastelgroen.
en vooral een badkamer waar ik heel snel mee klaar ben qua schoonmaken. Haat aan glazen douchedeuren plastic douchebakken, bad en meubels waar je álles op ziet. dus tips qua wat blijft schoon en is ook zo weer schoon zijn zeer welkom :D

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 20:13

Dat betonlook vind ik inderdaad ook erg gaaf! Maar wij hebben een badkamer zonder raam en is ook niet heel groot. Dus we moeten het wel een beetje licht houden.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:18

Liselot, ik ben erg benieuwd naar jouw badkamer. Wit, houtskool en vintage klinkt als wat ik mooi vind!

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:24

Die betonlook kan volgens mij ook in het lichtgrijs.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:27

Suzanne F. schreef:
Valt me wel op dat alle badkamers hier zo donker zijn. Mijn badkamer is klein dus de muren wil ik echt wit houden.


Zo donker gaan wij ook echt niet hoor!

Dit wordt de vloer (we gaan hem in visgraat leggen)
Afbeelding

Dit op de ene muur
Afbeelding

Dit op de andere muren
Afbeelding

En deze bij de douche en bad
Afbeelding

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:58

Mooi Liselot!

Beton ciré kan inderdaad in allerlei tinten grijs, wij hebben salontafels in hetzelfde materiaal.

Afbeelding

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:09

Ik volg even.

Zijn er hier toevallig mensen met een andere kleur toilet? Ik heb echt de pest aan wit, dus zou daar echt wel iets anders voor willen.