Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:43

Ik vind het zeker niet misstaan, maar mijn keuze is het ook niet.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:03

pol013 schreef:
[ [url=m/JYP40I.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met bijbehorende foto.


Ik vind m mooi hoor :D

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:26

Mijn badkamer is super budget, maar het is al beter dan het was.

Mijn huis is van de woningbouw overgekocht.

Dit is voor:

Afbeelding

Afbeelding

Zoals gezegd had ik een klein budget voor het opknappen. Tegels heb ik bij een outlet gehaald. Dat was 500 euro (ook voor de keuken).

Via werkspot een klusjesman gevonden die de tegels uit de badkamer heeft gesloopt, gestuced, doucheputje heeft vervangen en de muur en vloer opnieuw getegelt heeft. Totale rekening zo’n 1000 euro.

Badkamer meubels komen van Ikea en de regendouche van de hornbach. Een vriend van me heeft die voor een kleine bijdrage opgehangen en afgewerkt. Totale kosten zo’n 1200 euro.

Aanvankelijk wilde ik graag een inloop douche realiseren, maar het verwisselen van douche en kraan gaf veel te veel kosten. Ik heb een hekel aan een douche gordijn dus ik douche gewoon in de open ruimte. Uiteindelijk valt het spetteren heel erg mee. Ik kan na het douchen altijd op de droge vloer voor de wastafel staan.

Is het super luxe en prachtig? Nee. Maar voor het budget ben ik er heel blij mee en ziet het er best degelijk uit.


Afbeelding

Afbeelding

Moet nog steeds een keer die deur en het raam kozijn netjes schilderen :Y)

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:39

Shiloh schreef:
Mijn badkamer is super budget, maar het is al beter dan het was.

Mijn huis is van de woningbouw overgekocht.

Dit is voor:

[ [url=m/VnhrmF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JVHHbm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoals gezegd had ik een klein budget voor het opknappen. Tegels heb ik bij een outlet gehaald. Dat was 500 euro (ook voor de keuken).

Via werkspot een klusjesman gevonden die de tegels uit de badkamer heeft gesloopt, gestuced, doucheputje heeft vervangen en de muur en vloer opnieuw getegelt heeft. Totale rekening zo’n 1000 euro.

Badkamer meubels komen van Ikea en de regendouche van de hornbach. Een vriend van me heeft die voor een kleine bijdrage opgehangen en afgewerkt. Totale kosten zo’n 1200 euro.

Aanvankelijk wilde ik graag een inloop douche realiseren, maar het verwisselen van douche en kraan gaf veel te veel kosten. Ik heb een hekel aan een douche gordijn dus ik douche gewoon in de open ruimte. Uiteindelijk valt het spetteren heel erg mee. Ik kan na het douchen altijd op de droge vloer voor de wastafel staan.

Is het super luxe en prachtig? Nee. Maar voor het budget ben ik er heel blij mee en ziet het er best degelijk uit.


[ [url=m/zDMwqK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zkeurW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moet nog steeds een keer die deur en het raam kozijn netjes schilderen :Y)


Leuk opgeknapt!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:47

pol013, Ik vind het wel leuk zo. Maar dat is precies de reden dat ik de natte ruimte apart wil. Gasten mogen op het toilet, maar paard en hond wil ik spul en zooi apart houden. Maar ook warm water.

Shiloh, netjes gedaan zo. En je kan allemaal wel duizenden uitgeven, maar uiteindelijk doen we allemaal hetzelfde; douchen om schoon te worden, tanden poetsen etc. Als dat kan, is het ook prima.
Wij hebben in meerdere huizen de douche zo open gehad en ook zo gelaten toen.

Enige nadeel is dat ik alle hokjes en ruimtes nu snel te klein vind. Mijn man staat nu in 80*1.30m ook schuin. Je bent gewoon gewend dat je je niet stoot.
Ik vond het eigenlijk wel makkelijk schoonmaken ook.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:19

Scheelt dat dit maar 1 van de 3 toiletten in huis is :D
Dus de vergelijking met 'werkplaats' klopt wel een beetje. Het toilet waar je binnen kunt vallen vanuit de tuin/de paarden. Ideaal! Klompen uitschoppen in de bijkeuken en je smerige handen hier wassen voor je het huis binnen banjert. (dat proberen we althans)

@shilow: super opgeknapt hoor.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:31

Ja, zie al dat je ook warm water hebt. Dat vind ik dus echt een pre bij de natte ruimte, het aparte toilet.

Handen wassen in de keuken vind ik echt 10x niks. Onze badkamer is beneden, maar wil ik redelijk netjes houden.......:)

Ik wilde eerst bij de paarden ook warm water, maar die staan echt heel dicht op het huis en een slang vanaf natte ruimte is net zo makkelijk dan.

Zit alleen nog met de honden zo af en toe als ze groen van de mest zijn.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:53

pol013 schreef:
[ [url=m/JYP40I.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met bijbehorende foto.


Heel gaaf! Toffe vloer ook.

Netjes opgeknapt Shiloh!


Leuk allemaal! Wij zijn einnnndelijk ook een paar stapjes verder. De badkamermuur wordt nu getegeld, en volgende week de boel ​installeren. Zal straks eens foto's maken.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog een paar kleine dingen (spiegels, radiator en wat afwerking en styling her en der), maar onze badkamer is zo goed als klaar!

Voor de administratie: kranen van Hotbath, kommen & toilet Villeroy&Boch, eikenhouten meubel van een meubelmaker, vloertegels Julius vd Werff en wandtegels op goed geluk online besteld bij Afium. De douche is 1.40 diep bij 1.00 breed en dat is heel fijn.

Oh, en hoe het was :D
Afbeelding

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:44

Netjes hoor! Heb je op de wand van het raam en het meubel witte tegels, of is dat wat anders? Het randje tussen de marmer look tegel en het plafond lijkt wat diep? Badkamer lijkt wel mooi ruim!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:52

Nee die wand (evenals achter de wasbak en naast het toilet) is gestuct. Het randje valt onder de nog af te werken zaken :j.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:19

Noeps schreef:
[ [url=m/OY8S3a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O3PPwk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PxWYOk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog een paar kleine dingen (spiegels, radiator en wat afwerking en styling her en der), maar onze badkamer is zo goed als klaar!

Voor de administratie: kranen van Hotbath, kommen & toilet Villeroy&Boch, eikenhouten meubel van een meubelmaker, vloertegels Julius vd Werff en wandtegels op goed geluk online besteld bij Afium. De douche is 1.40 diep bij 1.00 breed en dat is heel fijn.

Oh, en hoe het was :D
[ [url=m/j3NA4X.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig geworden!

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:32

heel mooi geworden!

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:32

Zie mooie dingen voorbij komen hier. binnenkort krijgen wij de sleutel en kunnen we aan de klus.

Hoe hebben de mensen hier het gedaan met sanitair? Hoe bepaal je of iets van goede of mindere kwaliteit is? Vooral met online bestellen?

Iemand tips?

En wat zijn mensen hun ervaringen met zwarte kranen/douche? Ben bang voor kalk enz, maar partner wil het graag

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:41

Zwart schijnt veel kalk te geven. Gun metal zou wel goed moeten gaan.

Sanitair, ik denk dat als je bij de a merken blijft, de kwaliteit wel goed zal zijn. Anders wordt het gokken, reviews zoeken of toch ergens gaan kijken.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:50

@JLLN: Haha eigenlijk geen idee, we gaan naar de sanitairzaak en laten ons daar adviseren :)). Maar ik verwacht dat je met een bekender merk wel goed zal zitten?
Schoonmoeder heeft alles zwart, maar dat valt best mee qua kalk zegt ze :j

Misschien kunnen jullie me helpen, zit zo in dubio!

We hadden in eerste instantie deze badkamer bij elkaar gezocht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Maar omdat we toch van sanitairzaak moeten switchen (de monteur die we gevonden hebben werkt alleen met Pflieger en we hebben in principe nog niks vaststaan) ben ik toch nog eens gaan pinteresten, en ik kwam dit tegen, dit vind ik ook heel tof:

Afbeelding
Afbeelding


Snap dat het heel persoonlijk is, maar ik ben even benieuwd welke stijl jullie zouden doen! De eerste is wat simpeler, rustiger en meer 'basic', de tweede vind ik echt 'iets' hebben zegmaar. Wat meer bijzonder. Maar ik weet niet of je zoiets snel zat wordt of zo? Of dat het voor onze ruimte niet helemaal lekker zou passen?

Dit is onze opstelling trouwens:
Afbeelding
(badkamer is 1,81x3,20)

Ik vind het echt lastig :'). Dit zit er straks toch al snel zo'n 15-20 jaar in, heb echt keuzestress:=

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:56

Snap ik. En hoe mooi ik zwart nu vind, ga ik geen zwart doen in mijn badkamer. Niet alleen het schoonmaken houdt me tegen maar ook het feit dat het een echt modeverschijnsel is nu en de badkamer inderdaad heel wat jaren mee moet. Ik wil liever niet dat je er over een tijd naar kijkt van: Oh ja toen was dat zwart helemaal hot in die jaren.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:26

Ik vind het tweede heel mooi en opvallend, ik hou daar wel van. Ik zou het grijs dan wel vervangen door een aparter tegeltje in een aardetint bijvoorbeeld, omdat ik toch wel van 'een geheel' houd. Maar, het is inderdaad heel persoonlijk.

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:35

Wauw dat 2e ontwerp Imandra <3
Past allemaal prachtig bij elkaar. Ben bij zoiets alleen benieuwd of je daar na 5-10 jaar niet op uitgekeken bent.

Daarom gaan wij voor saai :+
Op het moment is de badkamer leeg, we zijn lekker aan het slopen geweest. We hebben de badkamer rechts bij het meubel 50cm vergroot en achter het bad en toilet hebben we ook nog 20-30cm kunnen pakken.

De vloer hebben we er gisteren nog uit gesloopt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit gaat het worden :D

Afbeelding

De meubels en tegels hebben €4400 gekost, kranen en toilet €4000 (douchewc €2000) en arbeid en kleine materialen gaan denk ik nog zo’n €5000 kosten. Totaal €13.000-€15.000.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:55

Ben benieuwd charlotte, mooi ontwerp in ieder geval!

Bij zwarte kranen zou ik sowieso over een waterontharder nadenken. Maar dat is wellicht sowieso een goed idee.

Grappig dat je gun metal noemt Veerle, die kleur kranen krijgen we. Duurste kleur, handig weer :+

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:09

veerledec schreef:
Ik vind het tweede heel mooi en opvallend, ik hou daar wel van. Ik zou het grijs dan wel vervangen door een aparter tegeltje in een aardetint bijvoorbeeld, omdat ik toch wel van 'een geheel' houd. Maar, het is inderdaad heel persoonlijk.


Ja misschien kan die wel iets bruiniger, kunnen wel eens kijken :j

@Charlotte: haha ja daar ben ik ook wel bang voor. Maar het is wel wat unieker/minder basic, dat spreekt me ook wel heel erg aan :') Keuzes keuzes keuzes.

Tof trouwens, ben benieuwd!

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:12

Hier ook gun metal in de planning Maaike :P. Ik hou niet van poetsen en ben ook bang dat zwart te veel van 'nu' is.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:30

Dat van 'nu' hou je toch altijd wel wat. Kleur, grootte van de tegel, vorm van vanalles. Overal spreekt de tijd toch doorheen.

En waarom is dat erg?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:35

pol013 schreef:
Dat van 'nu' hou je toch altijd wel wat. Kleur, grootte van de tegel, vorm van vanalles. Overal spreekt de tijd toch doorheen.

En waarom is dat erg?


Ik zou liever gaan voor iets wat iets tijdlozer is en minder aan smaak onderhevig. Maar dat ligt er ook aan of dit je laatste huis is of je eerste bij wijze van spreken.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:39

pol013 schreef:
Dat van 'nu' hou je toch altijd wel wat. Kleur, grootte van de tegel, vorm van vanalles. Overal spreekt de tijd toch doorheen.

En waarom is dat erg?

Ergens toch juist fantastisch? Dat je over 20 jaar denkt; “hoe heb ik dit in hemelsnaam mooi kunnen vinden?”

Wij hebben recent de badkamer ook verbouwd en zijn inderdaad voor zwart gegaan :D zal binnenkort even foto’s maken