Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 64 van de 116 [ 2882 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 116  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

 
Profiel   

Wij hebben geen riool, water gaat hier via een rietfilter in een vijver. Vanuit de vijvers wordt weer water opgepompt om te sproeien (meeste voor stukje tuinderij hier op het terrein).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 22:10 



 
Profiel   

Ik heb niet eens naar t waterverbruik gevraagd. Wilde graag een regendouche en deze was mooi :+

Heb de douche niet op de foto helaas.

Dit worden de kranen bij de wastafel en bij het bad.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 22:24 



 
Profiel   

veerledec schreef
Wij hebben geen riool, water gaat hier via een rietfilter in een vijver. Vanuit de vijvers wordt weer water opgepompt om te sproeien (meeste voor stukje tuinderij hier op het terrein).


Maar alles gaat daarin? Ook van de wc, de wasmachine, je zeep?

Ik heb gekeken naar opvangen van regenwater. Doen we nu alleen bij de paarden en dan op 1 punt. Wilde vooral wc doortrekken met niet leidngwater en zocht een oplossing.
Maar aan de andere kant leek het me ook goed dat regenwater weer in de grond verdwijnt, dus wordt toch leidingwater en let op andere dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 23:16 



 
Profiel   

Ja alles, maar gaat nog wel via vetfilter en/of septic tank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 06:04 



 
Profiel   

veerledec schreef
Wij hebben geen riool, water gaat hier via een rietfilter in een vijver. Vanuit de vijvers wordt weer water opgepompt om te sproeien (meeste voor stukje tuinderij hier op het terrein).

Zo dat is pas een duurzaam en mooi systeem. :)

Het vervelende is dat de keuze voor een normale douchekop heel beperkt is geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 06:41 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
@JLLN: Haha eigenlijk geen idee, we gaan naar de sanitairzaak en laten ons daar adviseren :)). Maar ik verwacht dat je met een bekender merk wel goed zal zitten?
Schoonmoeder heeft alles zwart, maar dat valt best mee qua kalk zegt ze :j

Misschien kunnen jullie me helpen, zit zo in dubio!

We hadden in eerste instantie deze badkamer bij elkaar gezocht:
[ [url=m/Qy5Egd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4DJ5aV.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kaIHX8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar omdat we toch van sanitairzaak moeten switchen (de monteur die we gevonden hebben werkt alleen met Pflieger en we hebben in principe nog niks vaststaan) ben ik toch nog eens gaan pinteresten, en ik kwam dit tegen, dit vind ik ook heel tof:

[ [url=m/9uHXp6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u1b9c6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Snap dat het heel persoonlijk is, maar ik ben even benieuwd welke stijl jullie zouden doen! De eerste is wat simpeler, rustiger en meer 'basic', de tweede vind ik echt 'iets' hebben zegmaar. Wat meer bijzonder. Maar ik weet niet of je zoiets snel zat wordt of zo? Of dat het voor onze ruimte niet helemaal lekker zou passen?

Dit is onze opstelling trouwens:
[ [url=m/YZxmaq.png]Afbeelding[/url] ]
(badkamer is 1,81x3,20)

Ik vind het echt lastig :'). Dit zit er straks toch al snel zo'n 15-20 jaar in, heb echt keuzestress:=


Die tweede vind ik gaaf. Daar krijg je een tropisch gevoel in je eigen badkamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 07:32 



 
Profiel   

veerledec schreef
Ja alles, maar gaat nog wel via vetfilter en/of septic tank.


Oke, mooi systeem.

Ik zou bijv ook het teveel aan leidingwater wat je wegspoelt willen opvangen, maar hoe doe je dat? Douchen in een dichte bank en wegpompen? Dan zit er weer sop bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:17 



 
Profiel   

Nou, wij zijn ook weer iets verder en een paar stappen terug...
We hadden de tegels gevoegd, maar het glasmozaïek komt echt niet mooi uit. Dus gaan we er maar iets overheen plakken, zonde van het geld en de moeite, maar het is nu net of er schimmel in zit.
Jammer van het verkeerde tegellijm advies... maar goed, maandag komen andere tegels :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 10:50 



 
Profiel   

Oh, dat is wel echt zonde! Heb je een plaatje van hoe het bedoeld was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 11:12 



 
Profiel   

Zelfs met regendouche verbruik ik 35m3 water per jaar. Dat is zwaar onder het gemiddelde, dus ben zuinig genoeg. Ga me dan niet schuldig voelen over een regen douche :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:26 



 
Profiel   

corine1981 schreef
Nou, wij zijn ook weer iets verder en een paar stappen terug...
We hadden de tegels gevoegd, maar het glasmozaïek komt echt niet mooi uit. Dus gaan we er maar iets overheen plakken, zonde van het geld en de moeite, maar het is nu net of er schimmel in zit.
Jammer van het verkeerde tegellijm advies... maar goed, maandag komen andere tegels :+

[ [url=m/U89cQi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat zonde zeg! Snap wel wat je bedoelt.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe het eigenlijk bedoeld was..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 17:51 



 
Profiel   

Nou, het was gewoon als een mooie mozaïek muur bedoeld. Maar ze zijn veel minder glanzend -doordat ze in donkere tegellijm met licht grijs voegmiddel zitten denk ik- en het is minder spannend dan ik dacht. Plus dat het door die lijm (die niet anders kon volgens het advies ivm waterdichtheid) net lijkt of er schimmel in de tegels zit op sommige plekken, echt geen gezicht.

De witte kleur was eigenlijk al een compromis met manlief (ik wilde kleur) :+
Dus afgezien dat het zonde is van de tijd, kosten en het werk, kan ik er prima mee leven dat er iets anders komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 06:34 



 
Profiel   

Maar zie je de tegellijm er doorheen dan?

Wat vind je man er nu van? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 07:00 



 
Profiel   

JLLN_ schreef
Maar zie je de tegellijm er doorheen dan?


Ja het is glas mozaïek, dus het zijn hele dunne tegeltjes, sommige randen zijn helemaal grijs geworden :(

Manlief vindt het spuuglelijk en zonde van het werk.
Nu krijgen we grijze houtlook tegels, dit idee maar dan dus anders van kleur:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 07:34 



 
Profiel   

Vraagje!
Wij gaan binnenkort ons toilet aanpakken. Nieuwe tegels, inbouw wc en eindelijk een kraantje in de wc. Ik ben nu een beetje zoekende op Pinterest wat ik mooi vind en ben opzoek naar inspiratie. Ik twijfel nog of ik het doe zoals de rest van het huis of er juist echt een eigen stijltje voor verzin. De rest van het huis is namelijk met veel zwart en grijs alleen onze wc is best klein...

Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 09:52 



 
Profiel   

Elsea er staan hier prachtige badkamers ter inspiratie.
Maakt de keus best moeilijk.

Ik ben een meelezer.
Oktober wordt onze badkamer vervangen.
Klusmeneer is al geweest voor het opmeten. Offerte hebben we ook.
Inclusief hartverzakking bij mij vanwege de prijs.
Volgend weekend gaan we spullen bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:04 



 
Profiel   

ElSea schreef
Vraagje!
Wij gaan binnenkort ons toilet aanpakken. Nieuwe tegels, inbouw wc en eindelijk een kraantje in de wc. Ik ben nu een beetje zoekende op Pinterest wat ik mooi vind en ben opzoek naar inspiratie. Ik twijfel nog of ik het doe zoals de rest van het huis of er juist echt een eigen stijltje voor verzin. De rest van het huis is namelijk met veel zwart en grijs alleen onze wc is best klein...

Ben benieuwd!


Ligt een beetje aan de plek en hoe je hem wil gebruiken.

Wij doen badkamer voor onszelf incl douche, bad en wc.

Maar de natte ruimte waar we vies binnenkomen blijft de wc ook. Die is dus voor ons, maar evt ook voor gasten. Nu hebben we niet elke dag veel gasten, maar ik vind schoon en functioneel belangrijkste dan.

Ik zag een hele leuke wc bril en denk er ook aan, om die wc wat speelser, stoerder en tikkeltje gek te doen. Als basis goed is, hebben volgende mensen dat zo in een ander kleurtje, nieuwe bril en klaar. Maar tegen die tijd is het al een oude wc, dus verbouw voor ons zelf.

Onze slaapkamer sluit ook niet aan op de rest misschien straks. Maar ruimte's die ansluiten zoals woonkamer en keuken/eetkamer moeten een beetje passen. Maar badkamer en slaapkamers zitten achter een deur en mogen best eigen identiteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 13:01 



 
Profiel   

ElSea schreef
Vraagje!
Wij gaan binnenkort ons toilet aanpakken. Nieuwe tegels, inbouw wc en eindelijk een kraantje in de wc. Ik ben nu een beetje zoekende op Pinterest wat ik mooi vind en ben opzoek naar inspiratie. Ik twijfel nog of ik het doe zoals de rest van het huis of er juist echt een eigen stijltje voor verzin. De rest van het huis is namelijk met veel zwart en grijs alleen onze wc is best klein...

Ben benieuwd!

Ik zou een klein toilet in de basis rustig en licht houden. Als je het te druk en/of donker maakt oogt het al gauw kleiner. Je kan het ook combineren natuurlijk. Dat je de basis van het huis volgt en je 1 muur van een andere kleur voorziet. Dat kan door te verven, tegelen of fotobehang.

Ik vind dit een heel gaaf voorbeeld van hoe je optisch meer ruimte krijgt in je toilet en het ook nog eens spannender maakt:
https://blog.sanitairwinkel.nl/wp-conte ... png?x51733

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 14:11 



 
Profiel   

Haha, ik vind dat net alsof je pot in het luchtledige zweeft en mensen op de steiger over je rug meekijken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 14:16 



 
Profiel   

Hahaa, ja, mooi hè.
Om het af te maken zou je nog een geluidseffect kunnen toevoegen van iemand die over een steiger loopt en steeds dichterbij komt :+

Als je daar een beetje op gaat zoeken kom je trouwens de meest waanzinnige voorbeelden tegen:
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... L._AC_.jpg
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... L._AC_.jpg
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0016/ ... 1571712571

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 14:28 



 
Profiel   

Haha Roodvos ik zou me alleen godsgruwelijk irriteren omdat die dingen maar vanaf 1 specifiek punt 'goed' uitkomen, anders is het helemaal vertekend :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 14:35 



 
Profiel   

Ow, vreselijk. Niet omdat het lelijk is, maar ik zou echt zo dom doen.......op mn tenen lopen, niet op het water durven lopen en ook echt er elke keer weer in trappen.

Bij die eerste wc zou ik ook echt vallen.

Maar het idee is super leuk. Ik vind dat een aparte wc ook best iets grappigs of speels mag hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 14:58 



 
Profiel   

superpony schreef
ElSea schreef
Vraagje!
Wij gaan binnenkort ons toilet aanpakken. Nieuwe tegels, inbouw wc en eindelijk een kraantje in de wc. Ik ben nu een beetje zoekende op Pinterest wat ik mooi vind en ben opzoek naar inspiratie. Ik twijfel nog of ik het doe zoals de rest van het huis of er juist echt een eigen stijltje voor verzin. De rest van het huis is namelijk met veel zwart en grijs alleen onze wc is best klein...

Ben benieuwd!


Ligt een beetje aan de plek en hoe je hem wil gebruiken.

Wij doen badkamer voor onszelf incl douche, bad en wc.

Maar de natte ruimte waar we vies binnenkomen blijft de wc ook. Die is dus voor ons, maar evt ook voor gasten. Nu hebben we niet elke dag veel gasten, maar ik vind schoon en functioneel belangrijkste dan.

Ik zag een hele leuke wc bril en denk er ook aan, om die wc wat speelser, stoerder en tikkeltje gek te doen. Als basis goed is, hebben volgende mensen dat zo in een ander kleurtje, nieuwe bril en klaar. Maar tegen die tijd is het al een oude wc, dus verbouw voor ons zelf.

Onze slaapkamer sluit ook niet aan op de rest misschien straks. Maar ruimte's die ansluiten zoals woonkamer en keuken/eetkamer moeten een beetje passen. Maar badkamer en slaapkamers zitten achter een deur en mogen best eigen identiteit.


De plek is bij ons gewoon in de gang, wonen in een appartement dus gewoon 'normaal'. Is ook echt alleen het toilet, zit niet in de badkamer.

We krijgen sowieso een zwarte deurklink omdat we binnenkort nieuwe deuren krijgen. Onze badkamer staat in m'n eerdere berichten, maar denk dat het inderdaad beter is om het wat lichter te houden en dan eventueel wel een zwarte kraan op een wit wasbakje om de klink te laten matchen.

Die optische illusies had ik op Pinterest ook al voorbij zien komen ja.. weet nog niet zo goed of dat iets voor ons is. Ik vind fotobehang altijd wat kitcherigs hebben :o

Ik dacht nu zelf bijvoorbeeld beige achtige tegels te doen. Beetje dit qua kleur tegels maar dan dus zwarte accenten.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 18:00 



 
Profiel   

Wat een fijne inspiratie geeft dit topic!

Wij willen onze badkamer ook gaan doen. Hebben jullie aan- of afraders qua winkels? Is het slim om alles via een winkel te laten doen? Of beter zelf alles bestellen en zzp'ers zoeken voor het klussen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 08:51 



 
Profiel   

Dani schreef
Wat een fijne inspiratie geeft dit topic!

Wij willen onze badkamer ook gaan doen. Hebben jullie aan- of afraders qua winkels? Is het slim om alles via een winkel te laten doen? Of beter zelf alles bestellen en zzp'ers zoeken voor het klussen?


Wij hebben het via zzp'ers laten doen. Eentje had bij Brugman gewerkt en gaf aan dat als we het via daar hadden laten doen dat we minstens 2 keer zo veel hadden moeten betalen voor alles.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 09:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 64 van de 116 [ 2882 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 116  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen