Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:44

Denise, kun je de wc niet naar de overloop doen zoals hierboven ook al geopperd wordt? Kun je daarna gaan puzzelen met de inrichting van de rest van de badkamer

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:02

Veulen84 schreef:
Denise: Rechts boven je trap heb je een loos stukje gang lijkt het het op de tekenen. Je zou daar natuurlijk ook een mooie losse toilet kunnen overwegen. Als dat past is het ook nog eens enorm praktisch in een gezinshuis.

Dan kan je op de plek van je bad een douche doen. Het bad tegen de muur van de slaapkamer en de wastafel tussen de ramen.


Correct me if I'm wrong maar.... Dat hoekje boven de trap op de tekening, daar komt toch de trap van de beneden verdieping naar boven uit..?

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:59

Misschien een hoekbad?

Bijvoorbeeld linksonder onder het raam. Wastafel op dezelfde plek, toilet ertegenover en de deur verplaatsen naar de wand waar nu het bad staat. Douche kan dan in de inham. En radiator kan op dezelfde plek blijven.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:50

De wc naar de overloop is nog best een goed idee! Maar onze trap eindigt daar... Maar ik weet niet hoeveel gedoe een nieuwe trap met draai is... Ik ga het zeker in gedachte houden.

Afbeelding

Een hoekbad leek mij ook een goed idee, maar ik ben bang dat het te krap is om dan nog in de hoek bij de douche te komen...

Het is eigenlijk echt een hele onlogische ruimte :=

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:28

Mooie vloer hebben jullie liggen. :)
Als je de deur wil verplaatsen zou ik hem laten openen in de hal, heb je daar geen last van in de badkamer. Denk dat je nog wel wat ruimte hebt toch in die hoek

Even wat geprobeerd;


Afbeelding

Afbeelding

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:52

Wij gaan over twee weken ook starten met de badkamer. Bijna alles is nu gekocht. We gaan alles zelf doen. Dat wordt “even” 8 weken zonder badkamer.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:43

Even een vraagje. Wij willen een inloop douche plaatsen, maar gaan nu twijfelen. In de vakantie diverse inloopdouches in de B&B uitgeprobeerd, maar toch steeds waterspetters op de vloer buiten de douche. Hebben jullie dat ook? Wil eigenlijk geen glazen deur meer ivm schoonmaken.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:04

Wij hebben dat ook. Maar haal er een trekkertje of handdoek overheen en opgelost ;)

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:12

Niello schreef:
Even een vraagje. Wij willen een inloop douche plaatsen, maar gaan nu twijfelen. In de vakantie diverse inloopdouches in de B&B uitgeprobeerd, maar toch steeds waterspetters op de vloer buiten de douche. Hebben jullie dat ook? Wil eigenlijk geen glazen deur meer ivm schoonmaken.


Hoe groot zou je de douche willen gaan maken. Wat zit er tegenover de opening van de douche?

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:19

Afbeelding

Dit wordt onze badkamer, ben benieuwd hoe het gaat bevallen zonder douchedeur

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:01

annepaardoes schreef:
Niello schreef:
Even een vraagje. Wij willen een inloop douche plaatsen, maar gaan nu twijfelen. In de vakantie diverse inloopdouches in de B&B uitgeprobeerd, maar toch steeds waterspetters op de vloer buiten de douche. Hebben jullie dat ook? Wil eigenlijk geen glazen deur meer ivm schoonmaken.


Hoe groot zou je de douche willen gaan maken. Wat zit er tegenover de opening van de douche?

Ha ha dat is eigenlijk nog niet bekend. Krijgen pas in februari de sleutel, maar zijn alvast aan het kijken wat we willen en hoe we het beste kunnen indelen. Willen het liefst een bad en douche maar de ruimte is daarvoor wellicht te klein.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:10

Wij hebben thuis een tijdje de douche deur eruit gehad bij mijn ouders toen ik nog thuis woonde.
Maar ik vond het nadeel van geen deur dat het zo snel koud aanvoelde. En ik douche graag warm :o

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:48

Ik lees mee. Wij hebben een nieuw huis gekocht en gaan alles verbouwen.

Nu hebben we een huis waar we beneden de slaapkamers en badkamer hebben. Toen we in 2012 hier kwamen, erg smerig en kapot, dus meteen gesloopt.
WC zat ernaast, maar die ruimte hebben we kleiner gemaakt en wasmachine en droger op elkaar in staan.

De badkamer is L vorm. Onze zoon wilde per se een bad, dus een douche bad genomen. Daar heb je een sta deel en we hebben een grote badwand. Dan een enkele wasbak en het toilet.

Bad is echt nooit gebruikt, dus we willen nu eigenlijk alleen een grote douche en wel een toilet. Zelf heb ik aan een enkele wasbak voldoende, want wij staan nooit samen in de badkamer.
Onze hypotheek adviseur heeft wel geadviseerd waarde vermeerderend te verbouwen. We hebben behoorlijke overwaarde en dat gaat erin.

Nu is er een kleine douche apart en een apart toilet beneden. We willen beneden een grotere badkamer met douche, wastafel en toilet, maar eigenlijk ook nog een apart toilet voor gasten.
Er zijn 2 slaapkamers en we offeren denk ik 1 op voor de badkamer.

Boven is nog niks, maar komt een kamer en willen we een douche met toilet.

Kleuren vind ik altijd lastig. Nu zachte, lichte kleuren. Vloer die we nu hebben is steen, maar houtlook. Bevalt goed, maar geen vloerverwarming en dat missen we.

We hebben hier alles zelf gedaan. Afvoeren verplaatst, extra stopcontact, licht punt, leidingen weggewerkt, betegeld, muurtje geplaatst etc.
Wij hebben ons bad ook geisoleerd. Ruimte voor een bad is er straks misschien wel en waarde vermeerderend misschien naast een aparte douche, maar ik vind het niet nodig. We willen wel buiten een hottub waarschijnlijk.

Ik hou niet zo van donker en wat nu "in" is, is straks toch weer oud.

Zou het graag een beetje passend houden bij een oud huisje.

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:10

Wij zijn ondertussen klaar!! Het decoreren moet nog gebeuren haha.

Voor
Afbeelding

Na

Afbeelding
Afbeelding

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:34

Mooi geworden zeg!

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:41

Dankje!
Ik wilde persé een bad.
Achteraf is het echt ruimer uitgepakt dan we verwacht hadden.
De ruimte is 2,2 bij 2,3 meter.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:48

Mooie tegels :j !!!

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:20

Oh heel mooi! Ik denk dat de afmetingen van de tegels en de glazen wand van de douche bijdragen aan het ruimtelijke gevoel.

Hoeveel was je hier nu voor kwijt?

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:22

Materialen waren 5000. We hebben alles zelf gedaan, of nouja vooral schoonvader haha. Uiteraard nog wel kosten bijgekomen in de bouwmarkt.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:02

Mooi hoor!

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:14

Wij gaan morgen de tegels etc uitzoeken voor onze badkamer van 160x220. Man uren komen uit op ca 4800, dus ben benieuwd hoeveel er nog bij komt voor de rest :=

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:20

Eleionomae schreef:
Wij gaan morgen de tegels etc uitzoeken voor onze badkamer van 160x220. Man uren komen uit op ca 4800, dus ben benieuwd hoeveel er nog bij komt voor de rest :=


+- hetzelfde denk ik. Volgens mij zijn manuren al gauw de helft van je totale investering/uitgave

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:22

Rensjee schreef:
Wij zijn ondertussen klaar!! Het decoreren moet nog gebeuren haha.

Voor
[ [url=m/vcAOhK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na

[ [url=m/j9rZSL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z53MAY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wauw, wat mooi! Wat een verbetering. Prachtig. Echt mijn smaak! Waar heb je deze gekocht?

Rensjee

Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:41

Suzanne F. schreef:
Rensjee schreef:
Wij zijn ondertussen klaar!! Het decoreren moet nog gebeuren haha.

Voor
[ [url=m/vcAOhK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na

[ [url=m/j9rZSL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z53MAY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wauw, wat mooi! Wat een verbetering. Prachtig. Echt mijn smaak! Waar heb je deze gekocht?


Dankje!
Bij de badkamervoordeelshop in Doetinchem. Geloof dat ze meer vestigingen hebben.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:43

En daar ook laten installeren? Of zelf laten doen?