Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 05:49

Kost dat niet een vermogen aan stroom eigenlijk ?

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 06:06

Cer schreef:
Kost dat niet een vermogen aan stroom eigenlijk ?

Nee, dat valt hartstikke mee. Hij staat ook nooit lang aan, want na 8 minuten infrarood moet hij afkoelen.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:01

O die van mij staat wel langer aan hoor. Een kwartier dacht ik. Ik heb geen UV erop want ik heb een zonnehemel die ik ook nog gebruik :o

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:22

Heb je wel een Sunshower of misschien een ander merk? De Sunshower heeft een ingebouwde timer:

Afbeelding

Ik heb wel eens gehoord dat een monteur de timer aan kan passen, maar ik weet niet of dat een broodje aap verhaal is.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:41

Nee, het is echt een Sunshower. Misschien omdat het de opbouwversie is? Ik zal trouwens eens gaan timen. Mogelijk is het wel 10 minuten en zie ik het voor een kwartier aan :))

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 12:25

Ik las bij Sunshower 10min en bij een ander merk 8 minuten. Maar wel met timer ook. Het zou dan 4 minuten duren dat hij afkoelt, dus zit je al tegen een kwartier.

Maar hoe zit dat met terras verwarmers dan? Dat is ook infrarood en die staan soms uren aan?

Je moet wel een speciale ventilatie las ik.

Zoals hierboven op sommige foto's, vraag ik me ook af of ik er wel goed voor zou staan. Nu is de douche bijv langwerpig met de douche in de hoek. Ik sta alleen altijd overdwars.
In de nieuwe badkamer zouden we daar wel rekening mee kunnen houden, maar ik sta altijd met mn rug naar de douche. Met UV zou dus nooit de voorkant kleur krijgen.

Heb nog niet naar de diepte voor inbouw gekeken, maar dat heeft wel zn beperkingen hier.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 17:00

Terrasverwarmers zijn over het algemeen geen infrarood, maar gewoon elektrische warmte hoor.
Die warmen gewoon de lucht op. Dikke stroomvreters zijn dat.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 01:03

karin1985 schreef:
Terrasverwarmers zijn over het algemeen geen infrarood, maar gewoon elektrische warmte hoor.
Die warmen gewoon de lucht op. Dikke stroomvreters zijn dat.


We hebben er pas een paar bekeken en die waren IR. Maar toen niet gekeken hoelang die aan konden eigenlijk.

Vond het ook stroomvreters, maar wilde bij een jacuzzi en er moeten nog zonnepanelen komen.

Maar we moeten nog een veranda bouwen, dus wachten even tot volgend jaar.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 06:40

Ik ga dit hele topic nog eens doorbladeren naar goede badkamerzaken :') ik wil ook alles door een winkel /bedrijf laten doen om wat stress te voorkomen.

Voor mensen die zelf de spullen bijvoorbeeld kochten waar laat je al die spullen alleen al? En hoe zit het met spullen als kit/tegelkruisjes weet ik wat voor dingen erbij komen kijken die je van te voren misschien niet zo bedenkt. En het lijkt me inderdaad ook zo ingewikkeld qua planning wanneer bestel je de spullen, waar laat je het, wannneer is de loodgieter, elektricien Etc klaar :o

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 07:06

Nou, ik heb dus precies hetzelfde probleem als Moonsparkle...
Dat, én dat ik een standpijp (asbest) heb die eruit moet wat dan ook weer door een andere partij gedaan zou moeten worden.. waar iedereen súpermakkelijk over denkt maar wat toch niet zo eenvoudig blijkt te zijn...
Dan maar wat meer geld en alles door 1 partij laten regelen.. -O-

Morgen weer een afspraak met de zaak. De persoon die 'mijn' douche/toilet heeft ingetekend is voor onbestemde tijd ziek... dus nu met een jongeman een afspraak, ben benieuwd of hij wel een duidelijke offerte kan opstellen... >;)

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 07:15

Ik heb alle spullen/meubels/materiaal/tegels los gekocht bij verschillende winkels en ik heb 1 klusser die alles doet (stroom, water, isoleren, tegelen, alles plaatsen, gewoon alles zeg maar). We zijn al even bezig, maar in december moet het helemaal af zijn.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 07:16

Lang bezig is op zich niet erg... maar hoe doe je dat als je maar 1 toilet hebt? :')

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 07:19

Ja dat is lastig. Ik heb mijn toilet niet in de badkamer (komt ook geen toilet in) en ik heb nog een andere douche in huis. Die gaat er straks uit als de nieuwe badkamer klaar is. Dat geeft me inderdaad wel tijd dat het niet heel snel allemaal moet.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 07:35

Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat ze een maand ofzo bezig zijn :') steeds stof, zooi en herrie. Daarbij laat ik liever geen vreemde mensen zonder mij in huis :o ik zag bijvoorbeeld bij buren dat de voordeur dan ook constant openstond en het is ook fijn als je af en toe wat koffie kan geven oid maar dan moet ik ook wel vakantie opnemen

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:56

moonsparkle schreef:
Ik ga dit hele topic nog eens doorbladeren naar goede badkamerzaken :') ik wil ook alles door een winkel /bedrijf laten doen om wat stress te voorkomen.

Voor mensen die zelf de spullen bijvoorbeeld kochten waar laat je al die spullen alleen al? En hoe zit het met spullen als kit/tegelkruisjes weet ik wat voor dingen erbij komen kijken die je van te voren misschien niet zo bedenkt. En het lijkt me inderdaad ook zo ingewikkeld qua planning wanneer bestel je de spullen, waar laat je het, wannneer is de loodgieter, elektricien Etc klaar :o


Wij verbouwen al 2jr, dus hebben al wat materiaal liggen wat ook groter is ingekocht. Hebben een aanbouw en garage neergezet en gebruiken de garage voor opslag.

Nu met de badkamer ga ik stapsgewijs door de badkamer heen. Maar de Gamma en Praxis zitten om de hoek, dus stel dat we kruisjes missen, halen we een zak.

Wij moeten wel op een bepaalde volgorde bouwen, omdat we hier wonen. Dus eerst nieuwe keuken, voor de oude weg kon.
Hebben nu douche en wc apart, maar badkamer komt ergens anders. In de badkamer een wc en een apart toilet voor gasten bijv.
Hadden we op die plek een nieuwe badkamer willen maken, hadden we eerst het aparte toilet gemaakt en boven een douchecabine geplaatst. Niet ideaal, maar ik vond een unit huren ook niet echt een optie.

Of we hadden het in de zomer willen doen en buiten douchen. Maar deze zomer liep alles anders en de zomer zelf viel ook wat tegen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:34

Bij de sunshower is de UV-tijd 8 minuten en de IR-tijd 10 minuten. Dat is standaard.
Na de 8 of 10 minuten gaat hij automatisch uit en móet hij 4 minuten koelen voordat je hem weer aan kan doen.
Je kan 'm tussendoor wel uit zetten, maar dus niet langer dan de maximale tijd. Dat is ook niet goed voor je. Sunshower zelf zegt dat de UV lamp vooral is voor vitamine D (zonlicht) en dat je er niet echt bruin van wordt, maar dat je eigen bruine kleurtje er wel langer door blijft zitten.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:07

Ik heb van de week de infra rood variant gezien (dus zonder uv) maar ik vond wel dat dat apparaat nog best lang na blijft blazen? Is niet echt heel stil ook?

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:46

Cer schreef:
Ik heb van de week de infra rood variant gezien (dus zonder uv) maar ik vond wel dat dat apparaat nog best lang na blijft blazen? Is niet echt heel stil ook?

Dat nablazen is die 4 minuten koelen. Het maakt wel geluid ja, maar dat doet het water uit de douche ook. Ik ervaar het niet als storend als ik hem gebruik en we worden er ook niet wakker van als een ander hem gebruikt in huis, terwijl we meerdere slaapkamers aangrenzend aan de badkamer hebben.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:47

Hij koelt een paar minuten af inderdaad, maar wij vinden dat ook echt niet storend.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:09

Ah oké :)
Ik ben er bijna uit hoe de nieuwe douche / toilet wordt , de sunshower is wel “alleen als t in t budget past”

Oh ja, de badkamerwinkel opteerde een electrische radiator ipv gas, in de doucheruimte, ik vind t wel een idee, ook met de gasprijzen.. wat denken jullie?

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:19

Ons huis is gasvrij na de verbouwing, dus ik ben sowieso voor. :D Nee maar wij hebben een warmtepomp en een WTW systeem dus dat is sowieso al anders. Maar wij hebben dus ook een elektrische radiator idd.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:25

Helemaal gasvrij zal lastig worden, maar ik zag ook al infrarood radiatorplaten, dat sprak me ook wel aan..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 16:19

SS koelt idd 4 minuten na, het is geen erg luid geluid en ook bij ons wordt er niemand wakker van als hij aangezet wordt.

Wat ik wel jammer vind aan onze badkamer, is dat we geen vloerverwarming hebben. Wilde manlief niet en daar hebben we nu spijt van. De normale radiator in de badkamer springt niet zo vaak aan, daarom hangt er nu een elektrische (design) radiator bij.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:17

Wij twijfelen ook over de verwarming. Ons huis heeft nog gas en helemaal eraf wordt nu een te grote aanslag op het budget, aangezien andere dingen echt moeten moeten. Sowieso isolatie.

We gaan er wel rekening mee houden dat het in de toekomst anders is, maar ga niet weer verbouwen en alle radiatoren dan verwijderen.

Dus dan of iets met warmtepomp, pelletkachel ( evt op cv) of electrische hr ketel.

Vloerverwarming nemen wij ook niet. Nergens. Vloeren zijn grotendeels al goed geisoleerd en was ook lastig qua verbouwen en volgorde, verschuiven etc.

Maar in de badkamer vind ik het ook niet zo nodig. Voor die 2x per dag dat je er bent. Als het verder aangenaam is vanaf de handdoek radiator, vind ik dat wel prima. Heb nu nog een raampje open staan in oude douche.

Electrisch verwarmen, wil ik alleen als de zonnepanelen liggen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:20

Als t een beetje meezit valt de SS (maar dan de infrarood uitvoering, dus zonder UV) net binnen het budget. Gezien ik een ENORME kouwkleum ben, denk ik dat het echt wel fijn gaat zijn..

De radiator wordt toch electisch, ook omdat mijn CV niet vaak aangaat, en de douche dan echt ook heel niet warm wordt.. De electrische radiator kan ik dan los aanzetten (althans, zo heb ik het dan bedacht.. ik hoop dat dat ook een beetje klopt.. :+