Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 21:28

Hoe kan ik dat uitleggen…. De douche zit in een hoek. Rechts en achter me is buitenmuur. Voor me ook een muurtje gemetseld. De linkerkant zou dan open zijn maar er zou dan echt water de badkamer in spetteren. Daarom zit daar een deur die naar binnen en buiten kan draaien. Die deur kon er pas in gezet worden nadat de douche helemaal klaar was want het is maatwerk. Moesten we ook 6 weken op wachten.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 21:52

Wij hadden een inloopdouche in ons vorige huis. Als je een koukleum bent is het echt vreselijk. De warmte ging inderdaad snel weg, dus je had alleen de warmte van de straal. Nu in ons nieuwe huis weer een cabine en ik ben er echt ontzettend blij mee.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 21:55

Dan klinkt een cabine voor mij wel beter, ik heb het altijd heel snel koud. Staat wel wat minder mooi vind ik maar ach hoeveel mensen komen nou in de badkamer...

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 22:08

moonsparkle schreef:
Heeft er iemand ervaring met inloop douche en douche cabine? Hoe vond je deze, wat zijn de voor en nadelen? Mij lijkt een inloop qua ruimte handig maar ik hoorde bijvoorbeeld dat je ook snel kou verliest omdat je geen deur hebt

Ik vind inloop echt vreselijk, zó koud. Was hier dus ook een harde eis dat er een deur in kwam.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 22:17

O, ik speel vals. Ik heb wel een inloopdouche maar met sunshower. Ik vind het heerlijk. Met een deur ervoor voel ik me toch altijd opgesloten.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 22:19

Ik dacht meer van bij inloop heb je minder ruimte nodig omdat je geen deur hebt die open moet

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 22:21

Hier een inloopdouche met een douchegordijn. Er zijn veel mensen met een hekel aan gordijnen in de badkamer, maar hier bevalt het prima! Ivm plaatsing van de toilet was een deur oid niet mogelijk, dan had je evt een vouwdeur ofzo gehad. Vonden wij ook niks. Maar zo werkt voor ons prima!

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 22:25

Hier ook inloop, maar ook een sunshower inderdaad en ben iemand die het snel warm heeft en niet van opgesloten houdt. Sterker nog, de wand van 1 zijkant moet nog geplaatst worden maar ik mis hem niet eens (qua warmte dan, wel qua spetters).

Suzanne F.

Berichten: 49220
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 22:45

Ik ben juist blij met een cabine hoor. Warme voetjes en warm om me heen.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 23:23

Wij hebben in inloopdouche tussen 2 muren en daar een losse glazen deur voor. Best of both worlds wat mij betreft.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 23:46

Wij gaan denk ik voor zoiets, maar dan met gouden accenten.
Afbeelding

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 23:51

Krijg nu wel een mooie badkamer als reclame :+
Afbeelding

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 23:53

De oude badkamer hier had een douchegordijn, maar dat vind ik echt een verschrikking. Wilden dus een deur op de plek maar dan moest de wastafel op een andere plek. Gelukkig kon dat. Heel blij met de huidige indeling.

Van dit
Afbeelding

Naar dus dit
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49220
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 08:55

miccamaaike schreef:
De oude badkamer hier had een douchegordijn, maar dat vind ik echt een verschrikking. Wilden dus een deur op de plek maar dan moest de wastafel op een andere plek. Gelukkig kon dat. Heel blij met de huidige indeling.

Van dit
[ [url=m/LsibPC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar dus dit
[ [url=m/AcHMgp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:07

Mooi hoor miccamaaike! :j

Ik heb dus voor heel eenvoudig wit, met 1 accentkleur gekozen.. nu twijfel ik weer of ik niet wat creatiever had moeten zijn :') Maar nee, ik laat het gewoon zo.. Mijn ruimtes zijn klein, en wit houdt het ruimtelijk..

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:20

Wij hadden in het vorige huis een inloop, nu een cabine, bij verbouwing gaan wij ondanks mijn koukleum partner weer naar inloop. Ik vind zelf niks naarder dan die deur van de cabine open moeten doen om je af te kunnen drogen en dan zo'n koudeklap te krijgen. Hier zou dus enkel een cabine zoals MiccaMaaike plaatst een optie zijn als we een cabine willen, zodat je je erin kan afdrogen zonder de deur te openen (nu houdt ik persoonlijk ook niet van die ophoping aan warmte en stoom in een cabine, maar dat is echt eigen voorkeur)

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:32

veerledec schreef:
Ik wilde tot op de grond (echt, hoe doen mensen dat me zo weinig opbergruimte in de badkamer??), en dan desnoods een plintje voor het onderste randje. Maar dat werd ook echt afgeraden ivm schoonmaken/vocht. Vond ik niet helemaal logisch, maar dat betekende dat we dan ook naar veel duurder maatwerk toe moesten, en het is al duur zat zeg maar.

Ik vind je kleurencombi er leuk uitzien Earth! Wel tijdgevoelig, maar dat is een keuze natuurlijk.


Hebben wij ook hoor. Gewoon tot op de grond.
Ik ga die ruimte echt niet 'weg gooien' omdat het zogenaamd mooier is. En dan hebben wij niet eens een kleine badkamer.

Ons mega oude spotgoedkoper meubeltje stond gewoon tot op de grond en die heeft dat ook eeuwig overleefd. Dus ben voor deze niet bang.

Hetzelfde met een spiegelkast. die dingen zijn 'uit' maar wat ben ik blij met dat ding. Alles gewoon voor het grijpen van de spullen die je voor de spiegel gebruikt.

Wij zijn van een cabine naar een inloop douche gegaan. Maar hebben daarnaast nu vloerverwarming. Dus de badkamer is nu nooit meer koud. Dan is inloop wel lekker.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 10:44

Wij hebben ook een spiegelkast idd, ook handig om bepaalde dinger hoger weg te kunnen zetten. Je kunt tegenwoordig best mooie spiegelkasten krijgen, ik vind t handig.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:20

Mooie verandering Maaike :j Leuk die Portugese tegels <3

Wij gaan deze week wat serieuzere stappen maken, mijn man gaat wat tekeningen maken van de badkamer en dan kunnen we wat gerichter gaan zoeken naar spullen. Goede over die spiegelkast, dat is voor ons nog wel het overwegen waard :)

Ik heb ondertussen zelf al even geknooid :P

Rechts onderin is nog ruimte vrij. Ik twijfel of ik daar nog een kast wil of dat ik een klein kaptafeltje maak van 1 plank en dan een aantal planken erboven met wat manden voor opslag. Met een klein krukje eronder. Ik heb nu een meubel van 150 cm gepakt maar ik denk dat dat wel wat kleiner kan.
Afbeelding

En dan met zo'n tegel, en dan met marmeren vloer. zoals de laatste foto(kleur komt totaal niet tot zijn recht daar) We weten nog niet of de we tegel helemaal willen doen, of dat we kiezen voor deel tegel, deel stuc. Ik wil wel warmte behouden.
Afbeelding
Maar dan deze kleur, dus een tint donkerder :P

Afbeelding


We gaan dan een heel stuk lichter dan de voorbeeldkleur hier.
Afbeelding

Nja we zijn lekker aan het klooien zoals jullie zien :D Het enige wat me frustreert is dat bijna alle winkels dezelfde meubels verkopen. En dat vinden wij echt heul saai :') Dus ik denk dat het wel zoiets als dit wordt, dan maar iets meer betalen. :') (voor de liefhebbers, deze meubels zijn te koop bij going objects :D )

Afbeelding

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:26

mooie ideeen hoor Earth :j

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:28

Cer schreef:
mooie ideeen hoor Earth :j


Dank je. :D Net zoals het zoeken naar vakanties zie ik dit echt als een reis. Zoeken, mooi, niet mooi, eerst wel mooi, nu niet mooi :P Ik vind dat een heerlijk proces en ik voel vanzelf wanneer ik in de goede richting ga. Dat gevoel heb ik nu heel erg. Ik heb wat kleurstalen aangevraagd van de tegel en dan maar eens kijken of het daadwerkelijk match met de marmer vloertegel. Maar ik denk dat het mooi wordt <3

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:35

Snap ik :j dat is ook onwijs leuk. Ik heb daarintegen voor 'veilig' gekozen denk ik. En dingen die binnen het budget pasten :')
Oh, en een heeeel groot ding was dat ik zo weinig mogelijk voegen wilde.. dus sowieso HEULE grote tegels die strak tegen elkaar aan gezet worden.. of althans, zo strak mogelijk

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:45

Cer schreef:
Snap ik :j dat is ook onwijs leuk. Ik heb daarintegen voor 'veilig' gekozen denk ik. En dingen die binnen het budget pasten :')
Oh, en een heeeel groot ding was dat ik zo weinig mogelijk voegen wilde.. dus sowieso HEULE grote tegels die strak tegen elkaar aan gezet worden.. of althans, zo strak mogelijk

Ja snap ik. Ik heb even een berekening gedaan van die tegel en wij moeten ook wel iets schuiven met wat we willen met een haalbaar budget zie ik al :')
Ik wilde eerst ook zo min mogelijk voegen, maar als we grijze/bruine voegen nemen vind ik dat al veel minder erg. Want dan zie je vuil een stuk minder _O-

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:47

Ik werd ook even heel enthousiast over een soort plastic wanden, met heel geen voegen! Ik helemaal blij, want geen gore schimmelvoegen... zegt mn vriend "dan sta je in een soort plastic caravan/centerparcs douche".. had ie wel een heel goed punt vond ik :') dus toch wel tegels... maar dan maar groot.. Alleen wel spierwit... dus hm... :+

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:53

Cer schreef:
Ik werd ook even heel enthousiast over een soort plastic wanden, met heel geen voegen! Ik helemaal blij, want geen gore schimmelvoegen... zegt mn vriend "dan sta je in een soort plastic caravan/centerparcs douche".. had ie wel een heel goed punt vond ik :') dus toch wel tegels... maar dan maar groot.. Alleen wel spierwit... dus hm... :+

HAha nja je hebt wel van die grote plakwanddingen, maar dan met een mooie tegellook. dus het had wel gekund hoor :P https://isodeco.nl/steenstrips-en-3d-wa ... 0cmx120cm/
Edit: En kan nog steeds, want je kan ze over je bestaande tegel heel plakken. :P <<)