Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:29

Ja dat scheelt allemaal blijkbaar echt veel. Hier gelukkig een buurman die al het leidingwerk kan doen en verder kan mijn vader, op het netjes sturen na, alles zelf zoals het plaatsen, tegelen e.d.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:31

Wij kunnen zelf nog geen schilderij ophangen dus ik ben erg angstig momenteel. :+

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:38

@Giolli ik schud even handjes met je...

Mijn vader kon werkelijk alles, werkte bij een tegelbedrijf die ook badkamerrenovaties doen, maar jammer genoeg heeft hij sinds een jaartje of 2 jong dementie en ik heb totaal geen idee of zijn ex-collega's het aan een "prijsje" willen doen voor me...

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:10

Wij doen alles zeer low budget, maar valt niet mee voor de badkamer. Ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit komen. Even een klein voorproefje;
Afbeelding

Waskom met veel korting; miste een onderdeel om het vast te zetten. Hebben we zelf iets op gevonden. Kraan helaas niet met korting. Spiegel van de kringloop (bad en douche hebben we in een aparte ruimte met een tussendeur, dus geen last van beslaan). Grijze ‘tegels’ zijn restje pvc vloerdelen gratis gekregen! Blad is een eiken tafelblad; geschuurd en in de pakketlak gezet.

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:53

Inmiddels is onze badkamer zo goed als klaar. Alleen nog een extra laag latex.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:55

Netjes!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:00

Oeww mooi sjiek! Hoe groot is het oppervlak in jouw badkamer?

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:44

speedfiets_2 schreef:
Oeww mooi sjiek! Hoe groot is het oppervlak in jouw badkamer?

Om en nabij 7 vierkante meter, iets kleiner.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 21:58

Mooie badkamers komen er voorbij!

Bij ons zijn ze vandaag begonnen met de badkamer!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De tegels

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12737
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:17

sjaslique schreef:
Inmiddels is onze badkamer zo goed als klaar. Alleen nog een extra laag latex.

[ [url=m/kBQEX9.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/WxbQVq.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/aVV1iQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/XfV8OL.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/jsSmUv.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mooie stijl! Zou ik ook zo kunnen kiezen, alleen dan geen glazen muren.
Ik blijf voorlopig nog even verder inspiratie op doen *D

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 02:10

Heeft iemand ervaring met het verven van badkamertegels?

We hebben een huurhuis en komen nog niet voor renovatie in aanmerking, maar het is door de vorige bewoners zo lelijk gemaakt. := Ook vrij klein. Twijfel of het de moeite van schilderen om het iets naar onze stijl te maken waard is en of het resultaat goed zal zijn...

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 02:28

Ik heb ooit de tegels in m'n oude keuken geschilderd. Er zat echter veel vocht in de muren (oud huis) dus na een jaar begon het op de voegen op sommige plekken echt te bladderen. Andere plekken waar het droog was niet.

Ik zou het wel aandurven denk ik, desnoods twee lagen verf erop. Vocht komt dan natuurlijk van buitenaf.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:28

Ik zou geen badkamertegels verven. Ik zou gaan sparen voor een nieuwe badkamer over een aantal jaren. Ik heb zelf ook een badkamer die niet naar mijn zin is maar geen geld voor een nieuwe. Over een aantal jaren wil ik wel een nieuwe maar ik zie zo op tegen alle zooi in je huis en wat allemaal overhoop gehaald moet worden.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:44

Ja maar in een huurhuis ga je zelf geen badkamer zetten. Ik had een collega die had het met de tegels in haar wc gedaan, was erg mooi. Wel met speciale tegelverf in ieder geval :)

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:20

Inderdaad, ga niet investeren in een nieuwe badkamer. Alleen de meubels die je gewoon weer mee kunt nemen indien nodig. Daarom inderdaad mijn vraag over tegel verf!

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:41

Oké had even gemist dat het een huurhuis was. Dan zou ik het proberen met speciale tegelverf.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:15

marrlinde schreef:
Heeft iemand ervaring met het verven van badkamertegels?

We hebben een huurhuis en komen nog niet voor renovatie in aanmerking, maar het is door de vorige bewoners zo lelijk gemaakt. := Ook vrij klein. Twijfel of het de moeite van schilderen om het iets naar onze stijl te maken waard is en of het resultaat goed zal zijn...


Ik!
onze oude badkamer met beige bloemetjes tegels geverfd. Zit er nu 5 jaar op. Ik zou het je zeker aanraden MAAR besteed wel goed aandacht aan de schoonmaken en de grondverf laag. Dat die vooral ook op alle voegen heel goed zit.
En laat er geen agressief schoonmaak middel lange tijd op inwerken.
Dan blijft het echt heel lang mooi.

Ik heb een paar voegjes niet helemaal netjes mee gepakt en dan krijg je daar kleine gaatjes. En heb op 1 plek een hele dag schoonmaakazijn laten inweken (met een keukenpapiertje) en dan bladert het dus wel.
Normaal gebruik van badkamer reiniger, uurtje laten inweken en afdoen gaat wel gewoon goed.
Ik vond het de investering van de 'dure' verf in ieder geval zeker waard.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:32

Goed om te horen! Welke verf en grond heb je gebruikt?

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:39


Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:38

Hoi allemaal!

Ik heb al veel pagina`s terug gelezen en wel een beeld gekregen van de prijzen en wat ik wel/niet mooi vind. Wij hebben net een huis gekocht en de badkamer zal met een paar jaar vervangen worden, maar was benieuwd naar prijzen etc.

Ik kom dus graag mee lezen met jullie en ben benieuwd of er inmiddels weer wat badkamers klaar zijn (en naar foto’s natuurlijk)!

Onze badkamer is een vrij onlogische ruimte, maar hopelijk gaan we daar ooit wel een oplossing voor vinden door het plaatsen van een schuin wandje waar de deur dan in kan. Ik wil perse een bad en mijn vriend wil eigenlijk graag een aparte douche, dus dat zal puzzelen worden.

Voor nu wil ik graag mee lezen en kijken! :D

Plattegrond en de foto’s van de badkamer nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:46

Denise: Mijn vriendin had soortgelijk probleem en daar hebben ze de badkamermuur boven de trap ongeveer 40 cm opgeschoven, zover dat je niet je hoofd stoot. Wie weet creëer je zo net wat extra speelruimte.

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:00

Denise_Storm schreef:
Hoi allemaal!

Ik heb al veel pagina`s terug gelezen en wel een beeld gekregen van de prijzen en wat ik wel/niet mooi vind. Wij hebben net een huis gekocht en de badkamer zal met een paar jaar vervangen worden, maar was benieuwd naar prijzen etc.

Ik kom dus graag mee lezen met jullie en ben benieuwd of er inmiddels weer wat badkamers klaar zijn (en naar foto’s natuurlijk)!

Onze badkamer is een vrij onlogische ruimte, maar hopelijk gaan we daar ooit wel een oplossing voor vinden door het plaatsen van een schuin wandje waar de deur dan in kan. Ik wil perse een bad en mijn vriend wil eigenlijk graag een aparte douche, dus dat zal puzzelen worden.

Voor nu wil ik graag mee lezen en kijken! :D

Plattegrond en de foto’s van de badkamer nu:

[ [url=m/zisoLG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mAwrr9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TlGlGZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh, dat is een leuke uitdaging. Mijn tip zou zijn om in ieder geval naar een aantal badkamer-zaken toe te gaan. Die kunnen vaak nog wel eens verrassende ideeën hebben voor wat betreft de indeling. Als ik iets zou moeten bedenken zou dit mijn eerste idee zijn:
Afbeelding

Voor het bad zou ik dan kiezen voor zoiets: https://www.badkamerwinkel.nl/wisa-avel ... gI__fD_BwE Door de schuinte houd je dan wat meer ruimte over voor je wastafel. Dat 'gangetje' waar nu je bad staat is eigenlijk net wat smal, maarja je kunt 'm niet zomaar groter maken. 1.05m is prima als breedte voor de douche, dus die zou ik altijd in de hoek bij de trap maken. Ik zou op mijn tekening de WC en wastafel al weer omruilen. De WC gaat niet genoeg ruimte geven om naar de douche te lopen. Wastafels heb je echter ook in bijvoorbeeld 40 cm diepte en dan houdt je een acceptabele ruimte over om naar de douche te lopen.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:29

En daarom houd ik zo van Bokt! <3

Wat een goede tips al!
@Angelique: ik denk dat dat niet gaat lukken. Het is niet de trap naar beneden die daar zit, maar de zoldertrap... Of misschien begrijp ik je verkeerd? Mijn vriend is vrij lang (1.95)

@Roxanne: wat een goede tip van dat bad! Die ga ik zeker onthouden. Daar was ik zelf nog niet opgekomen! Heb even snel een kleine schets gemaakt van hoe ik het in mijn hoofd ben nu. De witte lijnen zijn de nieuwe lijnen dus. De deur gaat dat naar de zoldertrap toe open. Niet heel ideaal, maar ook niet een groot probleem. Vrienden van ons hebben een huis twee straten verderop gekocht en hebben dat ook. Viel mij heel erg mee hoe vervelend dat is!

Afbeelding

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 12:57

Oh ik zal binnenkort eens foto's plaatsen van hoe onze badkamer is geworden. We wonen nu inmiddels 1,5 week in onze nieuwbouwwoning

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:32

Denise: Rechts boven je trap heb je een loos stukje gang lijkt het het op de tekenen. Je zou daar natuurlijk ook een mooie losse toilet kunnen overwegen. Als dat past is het ook nog eens enorm praktisch in een gezinshuis.

Dan kan je op de plek van je bad een douche doen. Het bad tegen de muur van de slaapkamer en de wastafel tussen de ramen.