Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:32

Jazeker! Ik heb ook een mat wit vrijstaand bad, mat zwart meubel met losse mat witte kom. Ben van plan om het blad te maken van 1 van de wandtegels. Verder wil ik graag een ronde spiegel met goud/messing rand en ook lampen met goud/messing.

Afbeelding

En de wandtegel opties:

Afbeelding

Afbeelding

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:48

Mooi! De gouden ader bij de goudkleurige kraan zou ook prima passen denk ik. Glanzende tegel zie je wel meer op denk ik?

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:55

Geen idee eigenlijk! Ik doe eigenlijk sowieso altijd na het douchen even snel met de trekker het glas en de tegels dan is het meeste er al wel af. Ik heb een oud huis wat volledig in modern klassieke stijl wordt ingericht dus de badkamer past daar door de marmerlook en messing kleuren wel ook weer bij zo.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:07

Mooi Lioony!

Heeft hier iemand toevallig ervaring met tegels + meubels uitzoeken via een nieuwbouwproject? Hoe het ons verteld is, is dat we eerst de meubels uit mogen kiezen en daarna pas de tegels. Dus ik maak me een beetje zorgen dat we straks meubels uitkiezen en dan geen bijpassende tegels krijgen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:34

Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een nieuwe badkamer, heeft iemand tips voor fijne winkels liefst zo rond 40 km vanaf Rotterdam.
Ik heb tot nu toe alleen Maxaro op het lijstje. Bij de Mandemakers groep blijf ik liever weg.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:24

IMANDRA schreef:
Mooi Lioony!

Heeft hier iemand toevallig ervaring met tegels + meubels uitzoeken via een nieuwbouwproject? Hoe het ons verteld is, is dat we eerst de meubels uit mogen kiezen en daarna pas de tegels. Dus ik maak me een beetje zorgen dat we straks meubels uitkiezen en dan geen bijpassende tegels krijgen :))


Bij ons was het beide, in 1 afspraak de tegels en meubels bij project leverancier. Uiteindelijk gekozen voor casco badkamer en ergens anders badkamer gekocht.

Vandaag begonnen met tegelen

Afbeelding

Afbeelding

De deco tegels bijna klaar, de groene wand word betegeld met grijze uni tegels, en de andere twee wanden worden gestuct en blijven gewoon wit, zonder tegels.
De vloer wordt ook gewoon uni grijs betegeld

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:53

Ja bij ons is het (vertelden ze iig) echt apart. Eerst krijgen we een 3D programma om meubels en sanitair uit te zoeken, dan 3D programma voor tegels. Al gok ik dat we die keuze vast ook in het echt kunnen zien. Ze vertelden dat de keuze ipc de hele winkel min de super lastige dingen is (geen 1,5m marmeren tegels bijv haha), maar ja je weet het niet. Ze willen ook nog niet aangeven met welke tegelleverancier ze werken..

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 06:49

Bij ons was t ook via een online 3d tekening keuzes maken. Eerst het sanitair en dan de tegels. Van t sanitair konden we het nergens in het echt zien, of we moesten zelf met productenlijst op zoek gaan of ze t ergens hadden staan.

Wij hebben er ook voor gekozen m het casco te doen en zelf te gaan kopen. Heel blij mee, zien bij buren die t via t project hebben gedaan dingen die niet handig zijn maar door de snelheid van t project wel zo gegaan worden. Bijv een nisje naast een koof van 20cm diep en 10cm breed, een verzonken liggend deel naast t bad van een paar cm diep waar het water niet zelf kan aflopen...

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:32

Kirstenn schreef:
Bij ons was t ook via een online 3d tekening keuzes maken. Eerst het sanitair en dan de tegels. Van t sanitair konden we het nergens in het echt zien, of we moesten zelf met productenlijst op zoek gaan of ze t ergens hadden staan.

Wij hebben er ook voor gekozen m het casco te doen en zelf te gaan kopen. Heel blij mee, zien bij buren die t via t project hebben gedaan dingen die niet handig zijn maar door de snelheid van t project wel zo gegaan worden. Bijv een nisje naast een koof van 20cm diep en 10cm breed, een verzonken liggend deel naast t bad van een paar cm diep waar het water niet zelf kan aflopen...


Hmm dat klinkt niet goed nee. Casco hebben we overwogen maar dan krijgen we maar 3500€ terug, voor zowel wc als badkamer. Ga wel extra aandacht besteden aan zulke onhandige dingen, kijken of we die iig kunnen voorkomen

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:40

Wij hebben aanvankelijk wel tegels uitgezocht bij de aangewezen leverancier maar de uiteindelijke offerte viel ons enorm tegen als we dat afzetten tegen alle opties die we wilden maar niet konden. Zo zou één wand tot €2000 meerkosten leiden omdat we een grotere en iets luxere vloertegel op die muur wilden. Inbouwkranen waren niet bespreekbaar, muren konden niet gestuct i.p.v. getegeld worden.. en we hoorden van buren dat het sanitair ook flink aan de prijs was voor wat je ervoor terugkreeg. Naar schatting zouden we dan alsnog €10k aan meerwerk hebben voor een badkamer die niet geheel naar onze wensen zou zijn. Daarom toch voor casco gegaan.
We krijgen €1900 terug voor het laten vervallen van de badkamer en toilet }:0


Edi: ik heb even de offerte opgezocht van de tegelleverancier: €4.716,46 voor de aanschaf tegelwerk, verwerken grotere wandtegels, verwerken vloertegel op de wand en verwerken grotere vloertegels. Daar overheen zou dan nog de aanschaf sanitair komen plus het verplaatsen douchehoek, het plaatsen van een wandje, een nis in de douchemuur en een drain.
Laatst bijgewerkt door Noeps op 26-12-20 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:44

Noeps schreef:
Wij hebben aanvankelijk wel tegels uitgezocht bij de aangewezen leverancier maar de uiteindelijke offerte viel ons enorm tegen als we dat afzetten tegen alle opties die we wilden maar niet konden. Zo zou één wand tot €2000 meerkosten leiden omdat we een grotere en iets luxere vloertegel op die muur wilden. Inbouwkranen waren niet bespreekbaar, muren konden niet gestuct i.p.v. getegeld worden.. en we hoorden van buren dat het sanitair ook flink aan de prijs was voor wat je ervoor terugkreeg. Naar schatting zouden we dan alsnog €10k aan meerwerk hebben voor een badkamer die niet geheel naar onze wensen zou zijn. Daarom toch voor casco gegaan.
We krijgen €1900 terug voor het laten vervallen van de badkamer en toilet }:0


Oh ja dan snap ik het wel. In principe hebben we ‘extra’ hypotheek over ivm duurzaam huis (willen we als buffer gebruiken en als het huis klaar is wordt dat gewoon automatisch afbetaald), dus kunnen we idd casco nog overwegen als het echt zo slecht gesteld is.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:33

Hier nog steeds vast met de tegels. Heb er thuis een paar op proef liggen maar het is niet helemaal wat ik wil. Toch heel lastig met een houten vloer wat je dan op de muur moet doen.

Ik hoorde trouwens van een kennis van mij dat ze spijt hebben van hun iets donkerdere tegel (in hun geval grijs). Ze hebben veel kalk in het water en er blijft dus altijd een dun kalklaagje op de tegels zitten. Ze poetsen zich een ongeluk. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:52

Effen tegel? Want daar zie je wel alles op.

Wij hadden in het vorige huis grijze (gemeleerde) tegels, zag je weinig op en zeker geen kalkaanslag. Alleen de voegen in de douche wat.

Muronia

Berichten: 19580
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:54

Hoe zit dat eigenlijk met kalk op een pvc vloer? Ik twijfel nog of ik voor plavuizen of een pvc-vloer ga in mijn nieuwe badkamer. Dat laatste lijkt me aangenamer onder je voeten, maar als daar kalkaanslag op komt..? Volgens mij kun je daar niet met antikalkmiddelen op los gaan toch?

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:07

Wij hebben een grijze tegel op de vloer maar wel gemeleerd idd. Hier zit er heel veel kalk in t water maar zie er niks van omdat t gemeelerd is

Edit, we hebben matwit op de muren, zie je ook niet veel op vind ik

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:02

In ons vorige huis hadden we donkergrijze tegels, en ondanks zacht water toch heel veel kalkvlekken. Dat was al toen we erin kwamen maar met geen mogelijkheid eraf te halen. Daarvoor hadden we een zwarte badkamer en geen kalkaanslag, dus het had volgens mij echt met de soort tegel te maken

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:04

Dat wordt dan steeds meer gemeleerd?? haha ( grapje hoor )

Wij hadden hout tegels op de vloer in onze vorige huis, maar ik vond het ook heel lastig. We hebben het toen een beetje aangepakt als in een woonkamer. Als je dan hout op de vloer hebt, kies je ook een kleur op de wand die je past.
Dat was toen iets room/zalm wit achtige warme tint.
Heel mooi vond ik het niet, maar ook niet heel storend.

Ik twijfel ook tussen tegels en pvc. Maar bij pvc moet je in de douche toch een tegel of een bak kiezen.

Ik zag laatst platen. Dan kun je zonder voeg plaatsen en scheelt weer poetsen. Vond ze niet zo mooi. Beetje nep, maar wel handig.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:14

wij maken na elk gebruik de douchehoek helemaal droog. (wisser+nadrogen met de handdoek)
Is even een werkje, maar dan hoef je verder niet zo veel te poetsen.
Na 5 jaar zien mijn tegels en glazen douchewand er nog prima uit.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:25

Muronia schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met kalk op een pvc vloer? Ik twijfel nog of ik voor plavuizen of een pvc-vloer ga in mijn nieuwe badkamer. Dat laatste lijkt me aangenamer onder je voeten, maar als daar kalkaanslag op komt..? Volgens mij kun je daar niet met antikalkmiddelen op los gaan toch?


Wij hebben nu een pvc vloer in de badkamer, zo'n 3 jaar, maar die blijft gewoon mooi. Was geen dure pvc vloer, voor tijdelijk gedaan, van de gamma. We gaan nu de hele badkamer verbouwen en kiezen weer voor pvc op de vloer (visgraat hout). Nu alleen nog wandtegels kiezen. Twijfel tussen wit of lichtgrijs.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:54

Aaaaah, helemaal verliefd geworden op deze badkamerkast, alleen is onze lange wand 2.10m, en daar zit dan dwars de deur op zeg maar. Ik vraag me af of 60cm niet te krap is qua doorloop.

https://www.goingobjects.com/nl/product ... terrazzo-0

Echt helemaal precies wat ik wil, zo mooi <3 <3 .

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:03

Dit is een vrij normale qua formaat denk ik? Heb je een plattegrondje van je badkamer?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:05

60 cm doorloopruimte is echt te krap hoor. Wij zaten zelf op een tekening met de tekenaar al te kijken naar een doorgang van 90 cm waarover we onze twijfels hadden en hebben daarna besloten om anders in te delen.
Stel dat je er in de toekomst ooit door moet met een rolstoel ofzo...?

ontherun
Berichten: 4963
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:22

Ik geloof dat wij ook maar 60 hebben := badmeubel tegenover bad, en badkamer is gewoon niet breder dan 2 meter. Vorige indeling hadden we ook geen hele vierkante meter vrije ruimte, dat was ook uit de douche tegen de wasbak aan. Als we zoveel ruimte wilden dan hadden we 1 kleine douche kunnen plaatsen en een klein wasmeubel. Zou dat ooit problemen opleveren dan kijken we dan maar verder... andere indeling gaat helaas niet

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:14

Hier weliswaar huur, maar nog geeneens 60cm doorgang. In je eentje prima, maar het is wel krap om elkaar te passeren, mocht je itt mij niet alleen zijn. Zet eens een kast 60cm van de muur af, of iets anders, om te ervaren of je dat acceptabel vindt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:46

Scum schreef:
60 cm doorloopruimte is echt te krap hoor. Wij zaten zelf op een tekening met de tekenaar al te kijken naar een doorgang van 90 cm waarover we onze twijfels hadden en hebben daarna besloten om anders in te delen.
Stel dat je er in de toekomst ooit door moet met een rolstoel ofzo...?

Een rolstoel kan bij ons boven sowieso niet, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden, haha.

Ik zal zo even een plattegrond uploaden van de slaapkamer die badkamer wordt, hulp qua inrichting zou wel handig zijn O:) .