Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:37

komone schreef:
LETS schreef:
Wij hebben nu een pvc vloer in de badkamer, zo'n 3 jaar, maar die blijft gewoon mooi. Was geen dure pvc vloer, voor tijdelijk gedaan, van de gamma. We gaan nu de hele badkamer verbouwen en kiezen weer voor pvc op de vloer (visgraat hout). Nu alleen nog wandtegels kiezen. Twijfel tussen wit of lichtgrijs.


Hebben jullie in het douchegedeelte dan een aparte vloer gedaan? Ik ben namelijk ook wel geïnteresseerd in pvc.


Ja, wij hebben een douchebak, dus er komt nooit extreem veel water op. Maar wel gewoon best wat water erop soms, met een spetterend kind in bad enzo. En dat geeft niks.

Pantykous

Berichten: 10500
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:04

Hier ook een waskom, never again :n

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:38

Ik wil het niet vanwege het schoonmaken.

Ene winkel hier adviseerde geen wasbakje op de toilet naast de badkamer boven, daar iemand ervaring mee? Wordt eigenlijk nooit gebruikt want de badkamer zit ernaast dus je kan daar je handen wassen, maar ik weet niet of het vaker wordt weggelaten?

Pantykous

Berichten: 10500
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:41

In mijn vorige huis hadden we dat ook niet boven. Nooit gemist.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:16

Ik vind het wel echt een gemis als je niet je handen kunt wassen bij het toilet zelf.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:29

Wij hebben gekozen er geen te laten plaatsen (zit er nu ook geen overigens)

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:41

_Lorette_ schreef:
Ik vind het wel echt een gemis als je niet je handen kunt wassen bij het toilet zelf.


Idem. Een beetje vies ook, want je raakt daarna toch met je ongewassen handen de deurklink van de badkamerdeur aan.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:40

Denise_Storm schreef:
Vraagje... Zijn er Bokkers met een waskom op hun wastafel? Of Bokkers met ervaringen? Hoe bevalt dat? :o


Wij kijken er wel naar, maar ik vind die kommen zo klein. Heb de grootste al bekeken, maar juist door de vaak kleine omvang denk ik dat er veel water naast zal komen.


_Lorette_ schreef:
Ik vind het wel echt een gemis als je niet je handen kunt wassen bij het toilet zelf.


Normaal vind ik dat ook, maar ons 2e toilet wordt vrij klein en bij de natte ruimte waar wamt water is met grote wasbak. Dus we laten het denk ik dan wel zo. In principe gaan alleen wij op het toilet en maak je alles wel schoon.

In de badkamer komt een douchetoilet en twijfel nog wel om bij aparte toilet ene douche wc bril erop te plaatsen alsnog. Een stuk frisser al.

Ik heb dus echt ene hekel aan met koud water je handen wassen en vind dat ook niet zo super hygienisch.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:59

Ons toilet boven krijgt ook geen wasbak, das ook erg normaal.. Misschien ben ik vies ofzo maar ik was mijn handen echt niet elke keer. Ik raak alleen het papier aan verder niks :+ Als het toch nodig is is de badkamer vlakbij.

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:02

k_m schreef:
Ons toilet boven krijgt ook geen wasbak, das ook erg normaal.. Misschien ben ik vies ofzo maar ik was mijn handen echt niet elke keer. Ik raak alleen het papier aan verder niks :+ Als het toch nodig is is de badkamer vlakbij.


Meestal zit boven het toilet toch in de badkamer?

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:04

Het gaat bij ons ook om boven, daar zit de toilet naast de badkamer (apart dus).

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:25

Hier altijd al apart toilet boven zonder wasbak. Ik was m’n handen beneden eigenlijk ook altijd in de keuken ipv op het toilet, terwijl daar wel een wasbakje zit. En zonder de klink aan te raken gaat de deur toch ook prima open haha! Zou exht geen huis willen met toilet in de badkamer, vind dat heel raar, omdat ik dat nog nooit gehad heb, raar idee gewoon.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:26

Suzanne F. schreef:
k_m schreef:
Ons toilet boven krijgt ook geen wasbak, das ook erg normaal.. Misschien ben ik vies ofzo maar ik was mijn handen echt niet elke keer. Ik raak alleen het papier aan verder niks :+ Als het toch nodig is is de badkamer vlakbij.


Meestal zit boven het toilet toch in de badkamer?


Wij hebben bewust het toilet apart, vonden we fijner met geuren enz.

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:33

Lioony schreef:
Hier altijd al apart toilet boven zonder wasbak. Ik was m’n handen beneden eigenlijk ook altijd in de keuken ipv op het toilet, terwijl daar wel een wasbakje zit. En zonder de klink aan te raken gaat de deur toch ook prima open haha! Zou exht geen huis willen met toilet in de badkamer, vind dat heel raar, omdat ik dat nog nooit gehad heb, raar idee gewoon.


Ik ook hoor, in de keuken. Nou heb ik de deur van het toilet altijd op een kiertje staan dus hoef de klink niet aan te raken :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:36

Zit me helemaal af te vragen wat jullie allemaal meemaken op de wc, dat jullie de klink niet willen aanraken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:39

k_m schreef:
Zit me helemaal af te vragen wat jullie allemaal meemaken op de wc, dat jullie de klink niet willen aanraken :+


Ik dacht dat ik de enige was :')

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:39

Stel dat je een keer lichamelijk iets hebt, dan kan het fijn zijn dat je water, zeep en een handdoek in de buurt hebt. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand een behoorlijke bloeding kreeg op het toilet en ik kan me helemaal voorstellen dat je je als gast niet lekker voelt zonder wasbakje. Maar dat gaat dan voornamelijk om het toilet beneden dat gebruikt wordt door visite.

Ik ken het zelf alleen van de Center Parcs huisjes waar ik vroegâh verbleef en dan liep ik als kind helemaal spastisch met de handen vooruit naar de keuken om daar te gaan wassen. Vond ik zó gek.

Anoniem

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:41

Ik heb beneden het kraantje uit het toilet gehaald, dat hokje is al zo klein :+

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:14

Relaxed schreef:
k_m schreef:
Zit me helemaal af te vragen wat jullie allemaal meemaken op de wc, dat jullie de klink niet willen aanraken :+


Ik dacht dat ik de enige was :')

Eens hoor :D.

yvje86

Berichten: 2700
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:45

Hier ook de discussie gehad over wel/geen wasbak bij de wc. Nu komen er zowel beneden als boven bij de aparte toiletten een wasbak. Alleen het toilet in de badkamer krijgt geen wasbak.
Gewoon omdat ik het tijdens de maandelijkse periode heel fijn vind om mijn handen te kunnen wassen naar inbrengen van een tampon.
Maar ook daarnaast is het fijn om na de grote boodschap even je handen te kunnen wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:20

yvje86 schreef:
Hier ook de discussie gehad over wel/geen wasbak bij de wc. Nu komen er zowel beneden als boven bij de aparte toiletten een wasbak. Alleen het toilet in de badkamer krijgt geen wasbak.
Gewoon omdat ik het tijdens de maandelijkse periode heel fijn vind om mijn handen te kunnen wassen naar inbrengen van een tampon.
Maar ook daarnaast is het fijn om na de grote boodschap even je handen te kunnen wassen.


Dat doe ik dus gewoon in de keuken en niet bij zo'n mini wasbakje in een toilet..

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:49

Wij hebben net ons huis verbouwd. De badkamer hebben we zelf samen gesteld, ik heb alles los besteld en zijn niet bij een badkamerzaak geweest. Ik heb altijd alles in m’n hoofd zitten :P

Heb even geen foto van de wc en het meubel. Het is in elk geval een zwevend meubel met een witte losse kom op en een ronde spiegel boven.

Afbeelding
Afbeelding

Superblij met de tegeltjes, deze zijn handgemaakt in Portugal. Wel een hel volgens onze tegelzetter :D

Op de wc beneden hebben we ook een fonteintje, gebruik deze zelf niet maar vind het wel prettig voor bezoek.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 01:15

Mooi! Gaaf bad. <3

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:50

Ziet er mooi uit Queijo, mooi licht ook! Qua schoonmaak heb ik hier wel 'nee' gezegd tegen een losstaand bad en heel veel voegen in het douche-gedeelte :D.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:15

Onze badkamer is sinds een paar weken ook helemaal klaar :) . We hebben gekozen voor betonstuc op alle wanden en grote tegels op de vloer. Wat een verademing zo'n nieuwe badkamer. Onze oude badkamer kon ook ècht niet meer := . We hebben alle waterleidingen, elektra en riolering laten vernieuwen.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Dit was eerst de look :')