Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:20

Heel mooi Queijo! Qua schoonmaak sluit ik me aan bij veerledec, ik zou hiervoor een schoonmaakster inhuren ;)

Coconut ik mag hopen dat je voor foto al tijdens de verbouwing was? :') je nieuwe badkamer is mooi! Hoe heb je die plankjes zo gemaakt?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:24

Ja klopt hoor :') toen waren we al aan het slopen :') . Ik kon geen andere "voor-foto" vinden.

De planken zitten op een soort rails bevestigd tussen de twee muren.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:28

Dat betonstuc zie je vaker nu. Wat is daarvan het voordeel? Ja, geen voegjes, die kan ik wel bedenken. Maar maakt het makkelijk schoon? Hoe zit het met kalkaanslag etc? Is het kostbaar? Moet je het nog schilderen of is het deze kleur?

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:49

Ik weet niet meer waarom maar bij ons zeiden beide badkamer zaken om het niet te doen. Kan beschadigen, moet je nog steeds onderhouden, zoiets?

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:38

Wasbak op aparte wc zou ik absoluut wel doen. Als je bezoek krijgt die vervolgens met vieze handen de klink aan moeten gaan raken om ergens ander in een keuken hun handen te wassen....

Kommen en losstaande baden hoef ik zelf niet. Lijkt me qua schoonmaken onder die rand echt niet fijn. Vooral aan de achterkant van zo'n bad. Ik ben nu bij het uitzoeken van een nieuwe badkamer ook veel meer aan het lettten op spullen die makkelijk schoon te houden zijn. Bijvoorbeeld de handdoekradiator. Die we nu hebben is zoals de meeste eruit zien, met horizontale tralies. Hij ziet er nog uit als nieuw. Maar toch wil ik dat nooit meer. Daar komt allemaal stof tussen/achter en je krijgt het niet fatsoenlijk weggepoetst. Daarom nu een dichte/plaat radiator.

Betonstuc is ons ook afgeraden. Ik kan me niet meer precies herinneren waarom niet. Ik meen me iets te herinneren dat het na 3-4 jaar niet mooi meer is. Maar nogmaals, ik weet de precieze reden niet meer. Het is ook niet mijn smaak, ik vind het te kil.

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:02

Scum, het gaat om de wc boven, die beneden heeft sowieso hier een wasbak. Boven komt geen bezoek.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:39

Ik vind die beton stuc wel mooi. Juist weer minder kil dan tegels eigenlijk. Maar zou het combineren met tegels in de douche en boven het bad.

Vrijstaand bad durf ik ook niet, maar vind het wel echt heel mooi. Half vrij staande vind ik ook wel aardig, maar iets te strak.

Qua wasbakje in een toilet. Op openbare toiletten heb je het vrijwel nooit in een toilet. Zelfs in ziekenhuizen is er in de wc's bijna nooit een wasbakje. Gek genoeg op de afdeling vaak weer wel als je ergens ligt.
Maar we bouwen voor onszelf. Als je kinderen hebt of echt heel vaak veel vrienden of familie oke, maar persoonlijk bouwen we zoals het ons uitkomt en als iemand op ons toilet gaat, verwacht ik dat iemand er netjes mee omgaat.

Ik heb het maandelijkse gedoe niet, maar als iemand dat heeft, hoef je dat niet uit te smeren op de deur. Je hebt 10 vingers en 2 handen om dat netjes te doen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:23


Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:09


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:34

Lizz schreef:
superpony schreef:
Iemand ervaring met deze?

https://www.maxaro.nl/nl/badkamertegels ... 06-010102/

Wordt ook viezig denk ik ertussen en zou ook niet weten waar ik ze zou willen, maar vind het wel erg leuk.

Ja wij, maar dan de donkere versie en iets platter gok ik.
Deze: https://www.karwei.nl/assortiment/natur ... lsrc=aw.ds
Wij hadden deze in ons vorige huis op de muur/rand van het bad.
Heel makkelijk schoon te maken, fijner dan mat witte tegels := Ook heel makkelijk zelf te plaatsen.


Die komen als matje toch?

Die uit mijn link is een tegel geloof ik en ook als vloertegel?

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:15

Volgens mij is dit ook een matje, iig als ik de beoordelingen lees.
Als tegel zou het ook wel gek zijn, dan heb je altijd naden en lopen de pebbles niet mooi over.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:25

Wij zijn sinds we naar ons huis verhuisd zijn al toe aan een nieuwe badkamer, zo'n 5 jaar... :o alles hebben we toen verbouwd behalve de badkamer. Ik vind het gewoon zo zonde hoeveel een badkamer kost zelfs al wil je iets heel simpels. Niemand anders ziet eigenlijk ook je badkamer. Toch moeten we er wel aan geloven, want nou ja je zou het moeten zien :') de scheuren in de tegels zorgen voor lekkage als we niet op een bepaalde manier douchen.

Vanaf hoeveel spaargeld lijkt het jullie een goed idee om rond te gaan kijken? Zoiets valt volgens mij ook soms duurder uit dan je van te voren denkt. En waar vind je nou een goed betrouwbaar maar ook een beetje betaalbaar bedrijf?

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:31

moonsparkle schreef:
Wij zijn sinds we naar ons huis verhuisd zijn al toe aan een nieuwe badkamer, zo'n 5 jaar... :o alles hebben we toen verbouwd behalve de badkamer. Ik vind het gewoon zo zonde hoeveel een badkamer kost zelfs al wil je iets heel simpels. Niemand anders ziet eigenlijk ook je badkamer. Toch moeten we er wel aan geloven, want nou ja je zou het moeten zien :') de scheuren in de tegels zorgen voor lekkage als we niet op een bepaalde manier douchen.

Vanaf hoeveel spaargeld lijkt het jullie een goed idee om rond te gaan kijken? Zoiets valt volgens mij ook soms duurder uit dan je van te voren denkt. En waar vind je nou een goed betrouwbaar maar ook een beetje betaalbaar bedrijf?


Hier hetzelfde. Ik vind het zo zonde van het geld eigenlijk. En levert het nou echt waarde vermeerdering op voor je huis? Ik denk het niet eigenlijk. Dus ik twijfel of ik het wil laten doen eigenlijk. Ik wil ooit een keer naar een ander huis maar ja, dat kan nog wel duren. Badkamer kost zo 8.500-10.000 euro.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:37

Nou ik denk wel dat het wat aan waarde zal doen hier. Althans bij een huis met lekkage en hoe deze badkamer eruit ziet zou ik er zelf misschien ook nog even extra over na moeten denken :') oké wij hebben het huis gelukkig in de crisis kunnen kopen, het huis gaat sowieso meer waard zijn en is verder helemaal verbouwd. Maar juist als er weer crisis zou komen en we zouden dan willen of moeten verkopen (je weet maar nooit) dan denk ik dat het opeens wel verschil kan maken. Wij willen met ongeveer 8 jaar verhuizen. We willen de badkamer dan ook wel vrij basic in gaan richten.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:45

Badkamers en sanitair geven echt wel meerwaarde denk ik, een heel slechte badkamer kan ook behoorlijk afschrikken en minderwaarde geven.

En de badkamer komt misschien verder niemand, maar jijzelf komt er elke dag. Het is vaak de start van je dag en het einde. Lijkt mij toch fijn dat die positief is en niet een %) geval.

En als je daar nog 8 jaar zit. 8000 euro - misschien 4000 meerwaarde = 4000/8 = €500 euro per jaar.

Ik betaal meer aan mijn televisie/internet abonnement.

Swah

Berichten: 1861
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:50

Ja aan een badkamer geef ik juist graag iets uit, en dan vnl. voor mezelf. Vind het een belangrijke plek, een fijne douche en evt bad zijn goddelijk. Net als een goed bed. :D

Stille meelezer trouwens; wij zijn ons hele huis aan het verbouwen en de badkamer is ook bijna aan de beurt.

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:01

Hier zijn wij ook aan het oriënteren voor onze nieuwe woning. Vind het zo lastig om een goed bedrijf te vinden net als bovenstaande dames, en die liever ook niet veel kost. Toiletleiding moet wel omgelegd worden dus dat kost toch weer wat. Slopen doen we zonder problemen zelf, maar met het nieuwe gaan we niks doen. We zijn niet moeilijk in eisen kwa hoe luxe oid het moet zijn, willen gewoon bad, inloopdouche, wasmeubel met 2 wastafels en een toilet. Aansluitingen zijn er allemaal al, alles komt alleen op andere plekken
Goede bedrijven horen we dus graag!

IMANDRA

Berichten: 9821
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:24

Badkamer doet imo best veel als je voor een woning zoekt. Zeker als je van een oubollige naar een moderne gaat. Ziet er ook meteen schoner uit vind ik

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:26

Wij vinden een heel basic badkamer juist vreselijk. Is toch mijn relax momentje en me-time. Even lekker opwarmen in douche of bad in de winter, in de zomer lekker afspoelen. Nee die badkamer vind ik toch wel belangrijk :o Denk dat we hier toch rond de 10.000 kwijt zijn geweest. Maar dus niet door een bedrijf, dan was het 2x zo duur geweest. Zelf uitgezocht, getekend, en via via mensen gevonden. Zelf tegels ook uitgezocht. Als we alles volledig simpel en basic hadden gedaan, ja dan had het nog goedkoper gekunt. Net wat je wilt.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:29

Ja basic is ook niet alles, maar in vergelijking met nu is dat toch al luxe :') maar hoe zijn jullie bij een betrouwbaar bedrijf gekomen? Of raden jullie bepaalde winkels aan?

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:42

Ik heb maar een hele kleine badkamer en kan niet veel/niks veranderen aan de indeling. Je zou dus puur praten over vernieuwing van de huidige materialen. En is het heel slecht? Nee, alleen niet mijn smaak en iets verouderd. Maar slecht niet. Daarom twijfel ik ook. Wat voegt het dan enorm toe voor zo’n forse investering?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:52

Betonstuc is heel onderhoudsvriendelijk. Je spoelt de muren gewoon af met water. De kleur kun je zelf kiezen. Elk jaar met een spons met steenolie erover heen, dat is het enige.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:59

Ik vond het wel belangrijk om nu een mooie badkamer te maken. Wij hadden in ons vorige appartement echt een mini badkamer, douchegordijn, wc op de badkamer (vreselijk met bezoek). Badkamer was oud en lelijk. Geen verwarming en geen raam in. Deed nooit lekker tutten in de badkamer. Na 8 jaar ben je daar wel klaar mee.

Nu de badkamer helemaal zelf uitgezocht en alles zit erin wat wij willen :) De portugese tegeltjes op de wand waren wel prijzig. €3000 voor betaald exc de tegelzetter. Al het tegelwerk inc zetten bij elkaar was €5000. Meubel/sanitair ook nog eens €5000 ong. Dan nog het werk van de timmermannen(hele badkamer aftimmeren) loodgieters (vloerverwarming en alle leidingen leggen), electricien, stucadoor, schilder..

Maaaarr het is zo heerlijk om een mooie en comfortabele badkamer te hebben :D

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:08

Haha dat maakt misschien ook wel verschil, ik ontspan van de warmte van de douche en geef echt verder niet om hoe het eruit ziet :o

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:08

Morgen krijgen we de sleutel van ons huis, woohooo. Net alvast de kranen en douche besteld :D .

Voor de douche:
Afbeelding

En de wastafelkranen:
Afbeelding

Ook meteen twee gouden pluggen voor in de wastafels besteld.

Ik wil ook graag waskommen, omdat je dan de diepte van je wastafel niet in het meubel eronder hebt. Ik besef me dat het schoonmaken niet het allerhandigst is, maar we maken eigenlijk nooit een waterballet van onze wastafel. En onze dochter krijgt op haar eigen kamer een wastafel, dus die hoeft ook niet bij ons te kliederen :') .