Klustips voor kleine klussers en doe-het-zelvers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Klustips voor kleine klussers en doe-het-zelvers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 09:01

We kennen het allemaal. Er is iets in huis waar wat aan moet gebeuren, of er is iets dat je wilt veranderen.

De eerste stap voor velen is het gebruiken van een welbekende zoekmachine. Maar soms is je vraag specifieker. Soms kom je er toch niet uit. En soms wil je meer dan ‘wij van wc-eend adviseren wc-eens’.

Er zijn allerlei topics voor losse zaken of tips bij inrichting. En er zijn topics voor verhuizingen en verbouwingen. Maar er is er geen voor kleine klussen in huis. Geen enkel idee of er behoefte aan is bij anderen. Maar ik kan zeker wat tips gebruiken.

Een ding waar ik me mijn hoofd over breek: een soort sticker op de toiletdeur. Het is een relatief dik ding en echt niet mijn stijl. Mijn vingernagel kan ik er niet achter krijgen. Iemand een idee hoe je dat er goed af kunt halen? Het is een boarddeur. Een plamuurmes heb ik overwogen, maar dat durf ik toch niet omdat ik bang ben dat ik de deur sloop.


Afbeelding

Afbeelding

sas66
Berichten: 631
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Klustips voor kleine klussers en doe-het-zelvers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:10

je kunt het proberen met een föhn en dan er voorzichtig iets tussen proberen te krijgen, bijv een aardappelschilmesje.

prii_boy

Berichten: 2088
Geregistreerd: 04-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:11

Een glaskrabber zou ik hiervoor gebruiken

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:15

Ik zou eerst proberen om het warm te maken inderdaad, zo krijg je bv ook stickers van je auto af, de lijmlaag wordt dan zacht, afhankelijk van het type lijm.
Werkt dat niet, dan zou ik het toch voorzichtig proberen met een plamuurmes of een los blad van een stanleymes.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Klustips voor kleine klussers en doe-het-zelvers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:14

Een fohn, verfafbrander of iets anders dat hitte uitstraalt inderdaad, daarmee wordt de lijmlaag weer wat vloeibaar en krijg je het er makkelijker af. Plamuurmes erbij om het er af te krijgen als de lijmlaag verhit is.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:22

Eerst maar eens een föhn proberen idd. Eventuele lijmresten die dan achterblijven kan je verwijderen met HG Stickerverwijderaar.

Mogelijk dat je daarna wel de deur moet schilderen omdat de lak onder de sticker niet verkleurd is en er omheen wel.

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Klustips voor kleine klussers en doe-het-zelvers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:33

Of een nieuwe sticker erop :))

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Klustips voor kleine klussers en doe-het-zelvers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:37

Misschien een sticker oplosser?

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Klustips voor kleine klussers en doe-het-zelvers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 21:51

Het is zo’n dikke gummi achtige sticker. Dus stickeroplosser weet ik niet. Maar ik vraag de buurvrouw of ze een föhn heeft. Opnieuw verven heeft niet de voorkeur (want dan moet de rest ook vrees ik). Maar wat moet dat moet.