Lieveheersbeestjes in huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:12

nine1987 schreef:
Neenee.. Tis eem complot.. Ze nemen de wereld over.. :D

Wij hebben er ook wel eens een paar binnen.. Tot groot vermaak van onze kitten.. :')

:') _O-


Ik had er vorig jaar een heel nest achter de reling van mijn gordijn zitten. Ach zolang ze niet te actief zijn mogen ze van mij blijven zitten. Scheelt dat ik dan ook nog eens minder spinnen heb.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:35

Doet me denken aan die keer op het strand dat er hele wólken lieveheersbeestjes vanaf de zee aan kwamen waaien. Overal waren ze, in het water, op het zand, tussen de spullen. Echt bizar was dat!
Soort sprinkhanenplaag, maar dan anders :+
Zelfs ik, als kind, gaf het toen op om ze van de verdrinkingsdood te redden. En dat zegt heel wat :')

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:19

Tancreda4 schreef:
Als je ze niet aanraakt of stress gaan ze niet stinken. Het vangen en uitzetten gebeurd dat wel. Bij mijn oude huis hadden we het ook, in 100 tallen achter de gordijnen in de hoek. Zitten ze de hele winter rustig en nergens last van. Wij hebben nu daar speciale lieveheersbeestje huisjes gehangen waar ze inkruipen. Zelf sliep ik Tot laat in het jaar onder klamboe voor de zekerheid. Maar eenmaal winter zitten ze er en doen ze niets. Voorjaar weer wat actief en gaan ze weer naar buiten vanzelf


Wat een idee die lieveheersbeestjeshuisjes. Ga ik hier volgend jaar ook doen! Ze zijn nu al weg.... Hoop dat ze dan niet in de parasolhoes oid gaan zitten :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Lieveheersbeestjes in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:42

Hier heb ik ze ook in huis gespot. En dat is knap want op die plek zat het raam dicht en zit er ook nog eens een hor voor :+
Maar geen probleem dat ze binnen zitten. Het waren er nu nog maar 2. Ze zullen wel in een kiertje bij het raam overwinteren.