Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 125 van de 130 [ 3247 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

 
Profiel   

Hahaha :D

Er is geen riool, dus een wc wordt wat lastig. Maar hey, de mesthoop ligt er vlak bij :+ :')


Aan de binnenkant moet er nog wel veel gebeuren. Denk/vrees dat dat op zijn vroegst volgend jaar wordt. Maar hey, stapjes :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 20:29 



 
Profiel   

Dat is erg mooi geworden en ziet er ook als een nieuw gebouw uit zo.

Mijn man wilde dat ook met de schuur doen. Onze aanbouw en garage zijn met horizontale planken en de schuur is echt lelijk, dus leek hem mooi. Maar ik ben bang dat de paarden eraan gaan zitten.

Wij hebben wel lak klaar staan, dus laten het niet vegrijzen. Maar wie weet gebeurt dat later alsnog. Ik moet eerst altijd even wennen aan het nieuwe uiterlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 20:33 



 
Profiel   

MarliesR schreef
Hahaha :D

Er is geen riool, dus een wc wordt wat lastig. Maar hey, de mesthoop ligt er vlak bij :+ :')


Aan de binnenkant moet er nog wel veel gebeuren. Denk/vrees dat dat op zijn vroegst volgend jaar wordt. Maar hey, stapjes :D

Compost toilet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 22:32 



 
Profiel   

Potty potty

Edit: o, het heet anders. Composttoilet klinkt als een betere optie.


Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 04-07-21 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 22:36 



 
Profiel   

Porta potty stinkt (zeker zomers), en vloeistof vervoeren en leeggieten is lastig. Geef mij maar een composttoilet met vlas oid (wel gul zijn met vlas). Geen stank/vliegen en of composteren of in 2e vuilniszak de kliko in.
Heb beide op de wei gehad, composttoilet verving hier porta potty en daar ben ik nog steeds heel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 22:39 



 
Profiel   

tamary schreef
Porta potty stinkt (zeker zomers), en vloeistof vervoeren en leeggieten is lastig. Geef mij maar een composttoilet met vlas oid (wel gul zijn met vlas). Geen stank/vliegen en of composteren of in 2e vuilniszak de kliko in.
Heb beide op de wei gehad, composttoilet verving hier porta potty en daar ben ik nog steeds heel blij mee.


Dan kan je toch net zo goed op de mesthoop gaan zitten?? }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 00:57 



 
Profiel   

wauw en dat is gewoon de schuur :D is echt een paleis voor de paarden. Heb je geen hout eters? Ik heb er 2 die laten hun voer staan om even lekker op een plankje hout te knagen (ondanks 24/7 buiten, likstenen, onbeperkt hooi, etc. Is wel moeder en dochter zucht...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 12:48 



 
Profiel   

superpony schreef
tamary schreef
Porta potty stinkt (zeker zomers), en vloeistof vervoeren en leeggieten is lastig. Geef mij maar een composttoilet met vlas oid (wel gul zijn met vlas). Geen stank/vliegen en of composteren of in 2e vuilniszak de kliko in.
Heb beide op de wei gehad, composttoilet verving hier porta potty en daar ben ik nog steeds heel blij mee.


Dan kan je toch net zo goed op de mesthoop gaan zitten?? }>

Niet voor nr.2 en ook niet in de kou/regen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 19:26 



 
Profiel   

En ook niet vol in 't zicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 19:39 



 
Profiel   

Een tijd jouw verbouwing niet zo gevolgd en las net tot mijn schrik over het overlijden van jouw paard. Ze was echt prachtig, een sprookjespaard. Wat vreselijk naar voor je. Heel moedig dat je je verantwoordelijkheid hebt genomen, maar makkelijker maakt het het vast niet.

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 00:08 



 
Profiel   

Bedankt Hevonen!



We hadden een nogal bijzondere ochtend :+
Tingdong - politie voor de deur.

Ze hadden een melding gehad dat er paarden zwaar verwaarloosd werden en er echt heel erg slecht bij stonden. En gingen om de haverklap paarden dood en stonden en lagen steeds in de blub, vanochtend moest er nog 1 in de benen geholpen worden(???). Politie had na er langs rijden al gekeken of ze niet een ander omliggend iets bedoelden, want konden zich al niet voorstellen dat ze hier moesten zijn, maar vanuit de omschrijving van beller bleven echt alleen wij over.

Ik heb eerst vanuit verbazing even heel erg hard gelachen en daarna snel mijn schoenen aan gedaan om ze een rondleiding te geven. Al heel snel kwam de vraag of we misschien problemen hadden met iemand in de buurt, want dit was duidelijk een paradijs :') . Nou nee, niet dat wij weten....

Natuurlijk wel echt ontzettend raar en vanuit hoe de beller de omschrijving gaf van waar ze wezen moesten, moet het bijna wel een lokaal iemand zijn. Ben toch wel echt bloednieuwsgierig wie het dan geweest is en vooral WAAROM? Als je je al ergens zorgen over maakt, dan hadden ze ook gewoon even aan kunnen bellen... En dan vooral ook zo'n zeer specifieke rare leugen erbij :? . Mensen zijn raar...

Nou goed, zorgen voor controles hoeven we ons hier natuurlijk niet te maken en de heren bedankten voor de gezelligheid toen ze weer weg gingen :D . En los van dat hier natuurlijk totaal niet van toepassing was, hebben we ze wel heel erg bedankt voor het serieus nemen van degelijke meldingen! Dat is natuurlijk een goede zaak voor de plekken waar wél daadwerkelijk wat aan de hand is.

Maar wat een bizarre ochtend zo. Ben er nog steeds door van mijn apropos :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:42 



 
Profiel   

He wat een raar iets. Heb je vanmorgen een van je paarden liggen slapend aangetroffen of zo waardoor deze wakker schrok? En ik neem aan dat ze vrijwillig in de modder gaan staan en er genoeg keuze is om droog te staan?

Heel vreemd. Maar ja waar ik eerst woonde heeft iemand de dierenpolitie op haar dak gehad omdat haar hond maar liefst 1 kilo te zwaar zou zijn. Tot aan dreigen met afpakken aan toe. Is een hele rel geworden. Beestje is al jaren een pak haar en iemand vond het nodig haar even te melden. Ook iemand uit de nabije omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:47 



 
Profiel   

Misschien een raar idee maar het kan natuurlijk ook iemand via bokt geweest zijn gezien wat je allemaal in het topic schrijft. Aan de hand daarvan kun je best wel een aardige omschrijving maken van wat er allemaal op jullie terrein te vinden is.

Maar aangezien er niets raars is is het vervelendste van zo'n bezoek dan vooral dat het een beetje tijd in beslag neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:59 



 
Profiel   

karuna schreef
He wat een raar iets. Heb je vanmorgen een van je paarden liggen slapend aangetroffen of zo waardoor deze wakker schrok? En ik neem aan dat ze vrijwillig in de modder gaan staan en er genoeg keuze is om droog te staan?

Heel vreemd. Maar ja waar ik eerst woonde heeft iemand de dierenpolitie op haar dak gehad omdat haar hond maar liefst 1 kilo te zwaar zou zijn. Tot aan dreigen met afpakken aan toe. Is een hele rel geworden. Beestje is al jaren een pak haar en iemand vond het nodig haar even te melden. Ook iemand uit de nabije omgeving.


Nee ik begreep wel van de buurvrouw verderop in de straat waar ik vrienden mee ben dat Dailey vanochtend lekker languit lag te ronken toen zij langs reed. En dat lijkt dan af en toe net een aangespoelde walvis, dus kan me voorstellen dat mensen dat er raar uit vinden zien. Maar de keren dat ik buiten was vanochtend stonden ze gewoon lekker te grazen of uit te buiken.

En met alle regen is de laagste hoek in de track met regelmaat wat modderig, maar dat is een keer 10 ~ 15% van de hele track ofzo. De rest is droog of zakken ze hooguit een halve centimeter in "weg". Dus zeker inderdaad zat keus. Nog wel gezegd dat ik me nog kan voorstellen dat als mensen ze daar zien staan en ze hebben net in de blubber gerold (natuurlijk 1 van de favorieten ook :D lekker plakaat modder tegen de vliegen) dat mensen zonder verstand van paarden ze er dan misschien zielig uit kunnen zien vinden vanaf de weg. Maar in combi met de rare concrete leugens zal er wel wat anders spelen (afgunst? jaloezie? zeg het maar...).


palousa_boy schreef
Misschien een raar idee maar het kan natuurlijk ook iemand via bokt geweest zijn gezien wat je allemaal in het topic schrijft. Aan de hand daarvan kun je best wel een aardige omschrijving maken van wat er allemaal op jullie terrein te vinden is.

Maar aangezien er niets raars is is het vervelendste van zo'n bezoek dan vooral dat het een beetje tijd in beslag neemt.


Ja wie weet, al is het specifieke deel van de opmerking waardoor het alleen maar hier kan zijn iets wat ik niet op bokt hebt gedeeld bij mijn weten en via internet ook niet echt terug te vinden (bepaald bedrijf wat niet meer echt bestaat maar locals wel weten dat het er was), dus lijkt me niet heeeel aannemelijk. Maar ja, dat iemand dit zegt over de plek hier is ook al niet aannemelijk, dus je weet het nooit :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:19 



 
Profiel   

Dat de (dieren)politie voor de deur staat na een anonieme melding is vooral irritant. Je bent er toch weer tijd aan kwijt en politie aan de deur is toch altijd even schokkend, ook al was er in dit geval niets aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:24 



 
Profiel   

Wat raar. Maar er zijn nog steeds mensen die moeite hebben met pp's, het niet begrijpen en zelfs niet mooi vinden.

Hier werd een keer aangebeld; zijn die paarden daar ook van u? Het regent en de paarden staan daar in de regen. Nee, die daar zijn niet van mij en paarden kunnen wel tegen regen. Weet u dat zeker? Ja, dat weet ik zeker.

Het zou mooi zijn als ze het ook terugkoppelen naar de melder, dan weet diegene ook dat het goed is zo en klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:27 



 
Profiel   

Ik denk dat superpony een goed punt heeft: niet iedereen snapt dat paarden (en dieren in het algemeen) niet perse gelukkig worden van schoon geborsteld onder een deken in een met dettol uitgepoetste stal staan. Niet iedereen snapt dat een paard wat vol met modder zit dat waarschijnlijk opzettelijk heeft gedaan. Niet iedereen snapt dat een paard niet smelt in de regen. En niet iedereen snapt dat een aangespoelde walvis misschien wel gewoon lekker een tukkie ligt te doen, en niet zo aangespoeld is als dat hij eruit ziet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:31 



 
Profiel   

En zelfs mensen met paarden. Onze oude merrie gaat totaal plat en snurkt echt behoorlijk. Op 2 verschillende pensionstallen ben ik gebeld dat ze dachten dat ze niet goed was. Nu haar dochter erbij, die doet exact hetzelfde. Zoonlief lijkt juist eerder echt weg, want die is altijd ver heen en reageert erg traag.

Maar het is wel "eng". Had ik zelf ook nadat mn eerste pony dood in de wei lag.

Als het is om te pesten, bellen ze de dp. Maar als je uit de buurt komt, kan je gewoon aanbellen om eens te vragen hoe en wat. Raar dat mensen dat niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:40 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Ik denk dat superpony een goed punt heeft: niet iedereen snapt dat paarden (en dieren in het algemeen) niet perse gelukkig worden van schoon geborsteld onder een deken in een met dettol uitgepoetste stal staan. Niet iedereen snapt dat een paard wat vol met modder zit dat waarschijnlijk opzettelijk heeft gedaan. Niet iedereen snapt dat een paard niet smelt in de regen. En niet iedereen snapt dat een aangespoelde walvis misschien wel gewoon lekker een tukkie ligt te doen, en niet zo aangespoeld is als dat hij eruit ziet...


Inderdaad. Zo ben ik eens door een oude buurman aan de arm meegesleurd naar onze wei, want hij wou aankaarten dat het écht niet kon, de paarden zo zonder eten. Ze stonden in de paddock met een grote berg hooi op dat moment, maar dat werd niet als eten herkent. Een paard hoorde in zijn ogen op gras te staan.

Maar altijd even schrikken als ze zo langskomen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:48 



 
Profiel   

Nou dat is ook apart inderdaad....

Wat dat betreft verbaasd het me wel dat er hier nog nooit politie aan de deur heeft gestaan, want het modderigste hoekje is het beste vanaf de weg zichtbaar, en mensen zien niet echt dat die knollies zelf binnen en buiten kunnen, stukken verharding en zand hebben en altijd eten hebben.

Hier wel al een paar keer voorbijgangers aan de deur die dan helemaal bezorgd melden dat er een dode pony in de wei ligt := Omdat die kleine zo achterlijk ligt te slapen altijd.... ziet er net uit alsof die al een poosje dood is en op ontploffen staat, met 4 rechte, harde poten die zo in de lucht steken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:51 



 
Profiel   

Ik meld zelf ook weleens wat bij buren maar dat is pas als ik een schaap al 3 dagen op dezelfde plek zie liggen bijvoorbeeld :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:09 



 
Profiel   

Ik heb zeer recent mijn buurman gevraagd hoe en wat omdat bij de buren aan de andere kant de wei er zo slecht bij lag. Want dat was tot een jaar of 2 geleden zeker niet zo, wilde er juist geen instantie op af sturen als het iets was als boven het hoofd gegroeid door leeftijd. Gelukkig is alles verder goed, enkel het verwijderen van onkruid (veroorzaakt door combi droogte en nalatigheid natuurbeheer) is veel en duurt dus wat langer.
Zelf aan de deurbel hangen daar wilde ik niet (ivm corona, maar ook ik ken ze niet), beter dat een vraag van gaat alles goed van een bekende af komt die wat meer krediet heeft en waar eventueel hulp ook van geaccepteerd zou worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:21 



 
Profiel   

superpony schreef
Wat raar. Maar er zijn nog steeds mensen die moeite hebben met pp's, het niet begrijpen en zelfs niet mooi vinden.

Hier werd een keer aangebeld; zijn die paarden daar ook van u? Het regent en de paarden staan daar in de regen. Nee, die daar zijn niet van mij en paarden kunnen wel tegen regen. Weet u dat zeker? Ja, dat weet ik zeker.

Het zou mooi zijn als ze het ook terugkoppelen naar de melder, dan weet diegene ook dat het goed is zo en klaar.


Ja hij gaf al aan dat hij sowieso nog contact terug op ging nemen met de melder om te zeggen dat alles dik in orde is. Ik heb zelf aangegeven dat hij ook aan die persoon door mag geven dat ze gerust aan mogen bellen voor een rondleiding zodat ik zelf kan laten zien hoe en wat hier.

Vjestagirl schreef
Ik denk dat superpony een goed punt heeft: niet iedereen snapt dat paarden (en dieren in het algemeen) niet perse gelukkig worden van schoon geborsteld onder een deken in een met dettol uitgepoetste stal staan. Niet iedereen snapt dat een paard wat vol met modder zit dat waarschijnlijk opzettelijk heeft gedaan. Niet iedereen snapt dat een paard niet smelt in de regen. En niet iedereen snapt dat een aangespoelde walvis misschien wel gewoon lekker een tukkie ligt te doen, en niet zo aangespoeld is als dat hij eruit ziet...


Nee ik "hoop" nog een beetje dat het zoiets is wat er hier speelt. Maar de klinkklare leugens zijn natuurlijk wel een beetje raar.

Het klonk in elk geval wel als iemand met weinig verstand van (deze manier van) paarden houden. Bedacht me later dat er o.a ook was aangegeven dat ze dus vaak onder de blubber zaten en dat als er "dan weer eens controle was" (????) ze dan net weer gepoetst waren.

Ik weet wel dat er regelmatig meldingen zijn gedaan bij de dierenbescherming en politie over hoe de paarden van de vorige bewoner erbij stonden (later gehoord van buurtgenoten). Die waren ook wel echt heel sneu. Maar beller had het wel heel specifiek over dingen dus als "dat er vanochtend nog een paard in de benen geholpen moest worden" en "twee bruine paarden" (dat het dan eigenlijk vossen zijn ala haha).

Solleke_Noah schreef
Inderdaad. Zo ben ik eens door een oude buurman aan de arm meegesleurd naar onze wei, want hij wou aankaarten dat het écht niet kon, de paarden zo zonder eten. Ze stonden in de paddock met een grote berg hooi op dat moment, maar dat werd niet als eten herkent. Een paard hoorde in zijn ogen op gras te staan.

Maar altijd even schrikken als ze zo langskomen :(:)


Oh gut....
Dat hier overigens ook 1 van de "klachten", dat die arme paarden nooit op de wei kwamen. Ze stonden toevallig net lekker op een weitje te bunkeren toen de politie langs kwam haha. Maar ook wel weer typisch.

pmarena schreef
Nou dat is ook apart inderdaad....

Wat dat betreft verbaasd het me wel dat er hier nog nooit politie aan de deur heeft gestaan, want het modderigste hoekje is het beste vanaf de weg zichtbaar, en mensen zien niet echt dat die knollies zelf binnen en buiten kunnen, stukken verharding en zand hebben en altijd eten hebben.

Hier wel al een paar keer voorbijgangers aan de deur die dan helemaal bezorgd melden dat er een dode pony in de wei ligt := Omdat die kleine zo achterlijk ligt te slapen altijd.... ziet er net uit alsof die al een poosje dood is en op ontploffen staat, met 4 rechte, harde poten die zo in de lucht steken :')


hahaha :') :') Dat kan je ze dan ook weer niet helemaal kwalijk nemen

Hier kunnen ze langs de ene weg wel redelijk de natste hoek in de track zien. De andere kant is juist het deel wat praktisch altijd droog is. Paddock en inloopstal zelf zijn vanaf de weg dan weer minder goed te zien als je niet weet waar je naar kijkt allicht.


Nou ja, al met al hoop ik vooral dat het vanuit goedbedoelde zware onkunde was ofzo.... Maar het geeft wel een beetje en raar gevoel en hoop vooral ook dat er geen verder gedonder van komt. Voor "inspecties" ben ik uiteraard totaal niet bang. Durf best te zeggen dat die knollies het hier goed voor elkaar hebben, zelfs met de dingen die ik zelf graag nog verder zou willen verbeteren :D . Maar hopelijk geen gedoe als het wel een persoon zou zijn die naar zou willen doen om wat voor vage reden dan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 14:55 



 
Profiel   

Aan de andere kant ben ik blij dat er mensen zijn die meldingen maken als ze denken dat er dingen niet goed zijn. Laten we er vanuit gaan dat het geen kwade opzet was, maar gewoon onkunde, en mensen die het aller beste voor hebben met paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 21:39 



 
Profiel   

Het is wel een raar verhaal hoor, met al die vergezochte details erbij.... ben benieuwd of er toch een keer iemand zich meldt aan je deur :=

Haha ja ik neem het die mensen aan de deur ook niet kwalijk. Je ziet het vaak al aankomen, fietsers of wandelaars of een autootje dat langskomt.....weer teruggaat.... bezorgde blikken naar binnen. En dan ga ik maar vast naar ze toe als ik zie dat ze richting deur lopen :P

En dan die bezorgde / licht overstuur gezichtsuitdrukking erbij "ja er ligt een dode pony in de wei" waarna ik vraag: die kleine met bruin en wit zeker? Ja die slaapt altijd nogal raar :=

"Ja maar nu slaapt die niet hoor, die is echt hartstikke dood, ga toch maar even kijken..." Nouja dan zeg ik al van loop maar even mee, waarschijnlijk staat die alweer overeind :)) Maar dan zijn ze zeker dat het echt foute boel is....tot ze die pony aan zien komen wandelen _O- En dan nog zie ik ze naderhand nog even héél goed kijken of het niet een andere pony was en hij er nog ligt :))

Het ziet er ook ècht niet uit, die harde, stijve poten in de lucht en die bolle pens :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 10:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 125 van de 130 [ 3247 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen