Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 105 van de 130 [ 3247 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

 
Profiel   

Ik gebruik zo'n ding echt nooit. We maken het gat gewoon op de diepte hoe we de paal willen hebben. Dan laten we de paal even een paar keer ploffen. En dan staan ze netjes en vast genoeg. Waarom wil je een dreun geven op die paal eigenlijk?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 13:06 



 
Profiel   

ikke schreef
Is het een lasapparaat met draad (en een gasfles) of met elektrodes (stokjes/staafjes uit een doosje)?

Lashelm hoort daarbij en als er geen bij zit: https://www.toolstation.nl/gys-lcd-tech ... ker/p22358 Was op de beurs in GB voor de helft maar bij gebrek aan beurs in GB, schiet dat niet op |(

Lashandschoenen zijn inderdaad aan te raden: https://www.toolstation.nl/tig-lederen- ... nen/p39730

En werk je op delikate plekken, een lasdeken: https://www.allesvoorlassen.nl/lastoebe ... _id=170985

Je kunt dan ook nog allerlei veiligheidskleding kopen maar katoenen kleding werkt ook al branden dar wel gaatjes in, zoals Palousa al beschrijft. Pas op met synthetische kleding, die kan in brand vliegen en dan erg vervelend reageren.


Ik dacht ga even kijken wat voor één het precies is, maar geloof dat ie pootjes heeft gekregen want kan hem nergens vinden -O- . Hoe dan ook heel erg bedankt voor de goede tips alvast! We gaan binnenkort binnen weer verder opruimen dus hopelijk kom ik hem dan tegen!

Palousa, jij ook bedankt voor het meedenken en de tips!


superpony schreef
Het houdt je in ieder geval bezig, hahaha

Vorige weke liet ik de buurman even mn kruiwagen snel lassen. Ik wete dat je niet moet kijken, maar blijkbaar wint nieuwsgierigheid het boven alles. Keek wel weer snel weg, maar toch wel 2 uurtjes last gehad.

Wij willen ook een eigen lasapparaat, maar twijfelen nog welke. Ik wilde 2jr geleden al eentje voor mn man kopen, maar toch niet gedaan. Is beter dat hij zelf kiest. Op het werk natuurlijk prof dingen, maar thuis is anders.

Buurman heeft er 3 verschillende staan, maar pakte ook de simpelste voor even snel.

Je hebt wel een zelfde man als ik, denk ik. Hamers zijn om mee te slaan, maar hij heeft er al zoveel kapot geslagen. 2 huizen terug met bestraten en hier de grote zware houten met palen erin slaan. Maar goed, ik sloop ook dingen, haha

Hoe gaat het binnen?


Ja al was het nu al niet alsof we om tijdverdrijf verlegen zaten :')
Denk niet dat we echt hetzelfde soort man hebben hoor, die van jou doet veel klussen toch :') ? Die van mij wordt er overigens langzaam wel handiger in nu hij hier gewoon is begonnen met dingen leren :D Maar voor we dicht kochten was ik toch echt de grootste (amateur :+ )klusser van ons twee.

Binnen staat het allemaal aardig stil :') . We willen deze winter wel verder met opruimen en leegruimen. Er moet nog 1 'inbouwkast' uitgesloopt worden. En van in elk geval twee ruimtes zouden de plafonds er alvast uit kunnen.


pmarena schreef
Zo dan! Die bolle ligt echt zwaar voor pampus, je hoort hem op de foto bijna snurken :))

Zet je de sleg / palenrammer wel altijd met de dichte kant naar boven weg zodat er geen regen in kan komen?


Hahah ja, die ligt echt regelmatig ten volle als een aangespoelde walvis te ronken :') :')

Palenrammer staat inderdaad altijd met de dichte kant naar boven én bovendien onder dak. Ben benieuwd of ze er nog garantie op geven.

pol013 schreef
Dat is zo heerlijk herkenbaar! Dat je iets vergeet/kapot gaat/te kort komt en dan dat hele eind weer terug kunt.....
Wij pakken er vaak maar een fiets bij. je sjouwt wat af op een dag.


Haha ja, dat is ook wel een goede tactiek _O-
Moet zeggen dat het qua spullen meenemen doorgaans wel goed gaat (en met trekkertje kan ik nu ook zo goed als alles wel in 1x meenemen :D ). Nou ja, je krijgt beweging genoeg op zo'n plek als dit in elk geval :D . En ben dan wel weer blij met de vorm van ons terrein haha. Als je smal en lang hebt, moet je nog een stuk grotere afstanden lopen :+


xXutopiaXx schreef
Haha jullie palenrammer ook eindelijk kapot! Wij hebben de 2e ook al verrot geramd :') En wat een murphy-dagje zeg!! := Wat een heerlijk filmpje <3 :+:


Oh lol de tweede zelfs al :+ . Hadden jullie weer dezelfde gekocht?

En vind het echt leuk dat ik het crossen weer eens op video heb :D Ze crossen vrij regelmatig rond, maar heb ik natuurlijk of mijn telefoon weer eens niet bij me, of ik ben te laat of ze stoppen net als ik begin met filmen etc :')


pol013 schreef
Ik gebruik zo'n ding echt nooit. We maken het gat gewoon op de diepte hoe we de paal willen hebben. Dan laten we de paal even een paar keer ploffen. En dan staan ze netjes en vast genoeg. Waarom wil je een dreun geven op die paal eigenlijk?


Nah, ik heb toch wel met regelmaat palen die net wat dikker zijn dan het gat van de grondboor. Of die met hun natuurlijke vorm ergens een 'uitstulping' oid heben. Dan hebben ze toch echt even wat hulp nodig om diep genoeg te komen. En met zo'n punt geef ik ze ook graag een laatste tik zodat ze net wat steviger staan. De rechtere palen die dun genoeg zijn doe ik vaak net zoals jij het schrijft. Maar dat is echt maar een klein deel van de palen. En als ik nieuwe palen haal dan ben ik ook niet te beroerd om een beetje de dikkere er uit te zoeken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 13:39 



 
Profiel   

Hadden dezelfde nog een keer gekregen, omdat die eerste bij ons na 3x meppen al verrot was :') De tweede heeft het wel wat langer volgehouden, maar hield 't uiteindelijk toch ook niet meer :=

Tuurlijk doen ze dat _O- Hahaha.. precies de leuke dingen op film of foto krijgen is echt een uitdaging :') Maar zelf zien is natuurlijk ook al heel erg leuk :D Soms vergeet ik dat wel 's :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 14:04 



 
Profiel   

Oh, dan ligt het misschien aan de palen.
We hebben een iets grotere grondboor (handmatig) gekocht maar inderdaad wel aardig rechte, maar dikke, palen. Bij twijfel geven we er nog wat tikken op met een rubber hamer. Maar dat is het dan wel.

Maar als je palen een wat meer natuurlijke vorm hebben is dat anders natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 15:15 



 
Profiel   

Haha, ja mijn man is wel handig, maar moet ook alles naast zijn werk doen, dus is het ook weleens zat hoor.
Ik ben zelf ook vrij handig en we hebben eerder samen verbouwd, maar ik ben gewoon wat minder geworden.

Ik bedoelde meer met dingen kapot slaan :)

Wij hebben 2 van die kolossale hamers en daar geven we de palen een of twee laatste klappen mee. Maar eerlijk gezegd zuigen ze hier vaak snel vast als we diep boren en al in vocht zitten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 16:57 



 
Profiel   

xXutopiaXx schreef
Hadden dezelfde nog een keer gekregen, omdat die eerste bij ons na 3x meppen al verrot was :') De tweede heeft het wel wat langer volgehouden, maar hield 't uiteindelijk toch ook niet meer :=

Tuurlijk doen ze dat _O- Hahaha.. precies de leuke dingen op film of foto krijgen is echt een uitdaging :') Maar zelf zien is natuurlijk ook al heel erg leuk :D Soms vergeet ik dat wel 's :P


Oh haha :') Ik had in elk geval al vrij snel bericht terug dat dit onder garantie valt en dat ze een nieuwe opsturen :D Dat is wel netjes.


pol013 schreef
Oh, dan ligt het misschien aan de palen.
We hebben een iets grotere grondboor (handmatig) gekocht maar inderdaad wel aardig rechte, maar dikke, palen. Bij twijfel geven we er nog wat tikken op met een rubber hamer. Maar dat is het dan wel.

Maar als je palen een wat meer natuurlijke vorm hebben is dat anders natuurlijk.


Ja dat maakt in elk geval hier wel een boel uit haha. Sommige palen zijn erg creatief :') . Maar vind het wel wat hebben! Zeker als uiteindelijk ook al het geplande groen er weer langs staat!


superpony schreef
Haha, ja mijn man is wel handig, maar moet ook alles naast zijn werk doen, dus is het ook weleens zat hoor.
Ik ben zelf ook vrij handig en we hebben eerder samen verbouwd, maar ik ben gewoon wat minder geworden.

Ik bedoelde meer met dingen kapot slaan :)

Wij hebben 2 van die kolossale hamers en daar geven we de palen een of twee laatste klappen mee. Maar eerlijk gezegd zuigen ze hier vaak snel vast als we diep boren en al in vocht zitten :)


Ah zo! Haha ja, dat kan ie wel :')
Moet zeggen dat het hier niet snel gebeurd dat we echt tot in de vocht/water laag komen. 1x gehad op het aller laagste stukje land toen ik heel laat in het jaar nog een paal moest plaatsen ergens.

Het is nu wel natter dan me lief is, maar het weekend (voral zondagavond) is er ook enorm veel gevallen en gisteren miezerde het ook aan 1 stuk door met af en toe een pittige bui. Dan kan het tussendoor ook gewoon niet echt drogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 08:07 



 
Profiel   

Hier moet ik echt palen naast de vijver zetten wil ik een paal met natte voeten hebben :+

Moeten eigenlijk ook een keer op zoek naar bronnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 11:30 



 
Profiel   

Het veulen is vanmiddag ook gearriveerd, dus nu is het groepje mooi compleet <3 Wel grappig, heel ander karakter weer dan de jaarling! Wel ook een heel dapper ding, ook niet veulenkauwen of niks :') . Ze blijft nu eerst even een nachtje met "pleegmamma" Vi op de paddock met de inloopstal en dan kan ze morgen rustig gaan beginnen met de tracks te verkennen.

[ img ]


Aangezien ze nu ook werd afgespeend hebben we ons vanochtend nog even kwaad gemaakt op het weidehek wat ik graag nog wilde plaatsen tussen stal/paddock en de rest van het erf. Toch fijn om even een extra buffer tussen de paarden en de weg te hebben. Ook als je wel een keer iets met een dierenarts moet. En ik wil daar straks ook een aanbindplek maken.

Nog twee extra paaltjes er los naast gezet om het laatste stukje ook "dicht" te maken haha
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 19:32 



 
Profiel   

Oh leuk, de kudde compleet :)
En dat hek met paaltjes is een handige oplossing zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 11:42 



 
Profiel   

Goed dat het er staat! Als je de paaltjes in een driehoek had gezet, had je er zelf nog door gekunnen, maar dit is ook een prima oplossing. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 12:44 



 
Profiel   

neile schreef
Goed dat het er staat! Als je de paaltjes in een driehoek had gezet, had je er zelf nog door gekunnen, maar dit is ook een prima oplossing. ;)


Heb ik wel overwogen! Maar vond dit ten eerste nog net wat veiliger en ten tweede was het beide kanten niet op als er een paaltje nog wat meer zou "uitsteken". Dus gewoon maar zo :D


Ethelate schreef
Oh leuk, de kudde compleet :)
En dat hek met paaltjes is een handige oplossing zo.


Ja echt blij mee! Als zij straks ook goed is geïntegreerd is de boel mooi stabiel :D En kan ik straks hopelijk ook mooi eens met Dailey op pad.

Vandaag heeft ze mooi de eerste helft van de track kunnen verkennen en heb ik ook de jaarling erbij geïntroduceerd. Dat ging heel erg goed! Voor de nacht gaat ze straks nog wel weer op de paddock, ook voor mijn eigen gemoeds- en nachtrust :+ . Denk dat het wel goed zou gaan, maar ken me zelf. Sta anders met elk "verdacht" geluid weer buiten :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 16:06 



 
Profiel   

Wat een leukerd weer erbij.

Die paaltjes zijn leuk gedaan zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:17 



 
Profiel   

Die staan te genieten van het herfstzonnetje. heerlijk weer ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 16:25 



 
Profiel   

De jonkies staan nu mooi gekoppeld en dat gaat echt super! Ze kunnen het al behoorlijk goed met elkaar vinden, fijn! Vandaag lekker met daglicht weer op de helft van de track gezet. Voor de nacht even weer op de paddock met de inloopstal.
[ img ]


Had ik eigenlijk hier al laten zien dat de nieuwe slinger ook helemaal klaar is nu?
Vanaf de poel gezien
[ img ]

Stuk het pad in, de "rotonde"
[ img ]

En vanaf de andere kant, vanaf het voerpunt
[ img ]


In "de rotonde" komt dus straks een boom. En langs de zijkanten een wilgenhaag. Ik hoop een beetje dat de wilgen helpen dit deel van de track wat meer droog te trekken. Daarnaast gaan we de bodem van de tracks over de jaren ook nog verder verbeteren (grond keren of zand opbrengen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:11 



 
Profiel   

Als je grond droog wilt trekken door begroeiing, kun je beter berk of coniferen planten. Die drinken lekker veel :9k

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 20:34 



 
Profiel   

Haha, een hele rij berken staat er sowieso al. Coniferen vind ik vreselijk lelijk :+

Wilgen vind ik gewoon mooi, mogen ze veilig van eten, groeien doorgaans makkelijk op natte grond en alles wat ze extra aan water onttrekken is mooi meegenomen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 21:19 



 
Profiel   

Wilgen werden vroeger ook gebruikt om polders droog te maken ;) Als ik kijk wat er in noord Holland staat langs de sloten dan is dat allemaal wilg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 23:22 



 
Profiel   

Leuk hoor!!

Wij hebben ook het liefste wilg.

Wij hebben van een groot deel wat grond laten afgraven en dan zand laten opbrengen. Is nog iets te zwaar, maar kurkdroog.
Waar wij gekeerd hebben, is het evengoed nat en wordt het zand veel viezer. Daar gaan we nog zand mengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 23:27 



 
Profiel   

Ohhh wat ziet het er toch mooi uit!! Met een beetje verbeelding en alle beplanting erbij is 't helemaal prachtig <3 <3 En zo fijn dat de kleintjes het goed met elkaar kunnen vinden! Tis een mooi groepje zo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 00:35 



 
Profiel   

Prairy schreef
Wilgen werden vroeger ook gebruikt om polders droog te maken ;) Als ik kijk wat er in noord Holland staat langs de sloten dan is dat allemaal wilg.


Ah dat wist ik niet! Ik zie ze hier in Drenthe en Groningen wel altijd massaal rond kanalen en sloten etc. staan.

Nou ja, ik vind ze sowieso mooi en leuk.


xXutopiaXx schreef
Ohhh wat ziet het er toch mooi uit!! Met een beetje verbeelding en alle beplanting erbij is 't helemaal prachtig <3 <3 En zo fijn dat de kleintjes het goed met elkaar kunnen vinden! Tis een mooi groepje zo <3


Ja en ze zijn met de dag leuker samen! Gisteravond met het laatste check-rondje lagen ze lekker tegen elkaar aan te slapen in de schuilstal <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 16:25 



 
Profiel   

Ah wat schattig, en fijn ook voor die kinders :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:50 



 
Profiel   

Ahhh <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:32 



 
Profiel   

Zo vond ik ze vanmiddag <3 <3
Té lief! Prana ligt achter Vi helemaal plat languit, je kan nog net haar voorbenen zien uitsteken :D

Ze staan sinds zondag volledig samen en het gaat écht heel erg goed! Ze gaan 1x per dag even een paar uurtjes apart met wat extra rijk hooi voor wat extra eiwitten en extra calorieën.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:49 



 
Profiel   

Stoute Marlies. Nou heb ik ook een trekker ^) :)) en ik heb geen flauw idee hoe ik er mee moet rijden :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:50 



 
Profiel   

Prairy schreef
Stoute Marlies. Nou heb ik ook een trekker ^) :)) en ik heb geen flauw idee hoe ik er mee moet rijden :')
[ [url=m/2WukMo.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hahaha :D :D :D Toch mooi dat het niet alleen Corona is wat aanstekelijk werkt :7

Hoop dat jullie er net zoveel plezier van hebben als ik hier :D
Gaan we binnenkort in jouw topic ook allemaal "Oh kijk, dit kan ook best met de trekker!" updates zien :D ?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 17:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 105 van de 130 [ 3247 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen