Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 130 [ 3245 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

 
Profiel   

Een kleine anderhalf jaar geleden zijn we begonnen met het zoeken naar een woonboerderij met voldoende ruimte voor de paarden. Samen brainstormend over onze wensen was het in elk geval duidelijk dat we géén klushuis wilden…

… anderhalf jaar verder. We hebben een bijna 100 jaar oude boerderij gekocht die zo ongeveer volledig gestript moet worden en die al heel wat jaren geen/onvoldoende onderhoud heeft gehad :+


Maar wat zijn we óntzettend blij met ons nieuw huis! Het is echt een hele gave plek met heel veel mogelijkheden. Heerlijk besloten gelegen, prachtige rustige omgeving, met 1,3 hectare ruim voldoende ruimte om gaandeweg een Paddock Paradise te maken én genoeg ruimte voor onze wolfhonden. Ook nog een mooi natuurgebied aan het einde van de straat! Het huis staat in Zuid-West Drenthe, vlak bij Hoogeveen.

1) Issie schattig of issie schattig <3
[ img ]

Zelf vind ik het ook altijd leuk om klustopics te volgen en een aantal mensen gaven het al aan het leuk te vinden om te volgen. Waarschijnlijk valt het genoeg te lachen, want echt ervaring met klussen hebben we niet haha! :') . Het wordt sowieso een 10-jaren-project waar we echt de tijd voor uit gaan trekken. De insteek is dat we hier samen oud en krakkemikkig willen worden, dus geen haast. Dingen waar we niet zelf uit komen gaan we uitbesteden/hulp bij regelen.

De eerste prioriteit is een nieuw dak op het huis en op de paardenschuur (kapotte asbest en flink lek), beide laten we uitvoeren door een aannemer. Ook is de badkamer niet bepaald meer waterdicht te noemen, dus in elk geval iets van een douchehoek heeft ook hoge prio. We hebben binnenkort een afspraak met de aannemer om de verdere details door te spreken (hij is mee geweest met de tweede bezichtiging en heeft het huis dus al gezien).

28 november krijgen we de sleutel! En 22 december gaan we over! We hopen voor die datum in elk geval een slaapkamer en werkkamer 'werkbaar' te maken en iets te kunnen regelen voor het douchen.

Nog wat foto's:
2) Voorkant van het huis (woonkamer kant)
[ img ]

3) Woonkamer:
We vinden die gebinten echt helemaal geweldig! Alles is wel flink vergeeld omdat er flink sigaren is gerookt in deze ruimte. Waarschijnlijk gaan we de huidige schouw eruit slopen (er zit nu geen dubbelwandige pijp in) en de houtkachel verplaatsen.
[ img ]

4) Keuken:
[ img ]

5) Badkamer:
Op deze foto lijkt het nog enigszins mee te vallen, maar tegels komen echt van de muur en zitten nogal wat gaten hier en daar.
[ img ]

Foto uit het taxatierapport:
(Hoe zet je foto's uit de upload in een link?)
Spoiler:
[ img ]


6) Slaapkamer:
[ img ]

7) Stuk van het terrein (1,3 hectare!) met de paardenschuur
[ img ]

8)
[ img ]

9)
De indeling van de paardenschuur zoals hij nu is. Het zijn vier gemetselde stallen van ongeveer 3,5 * 3,5.
Waarschijnlijk ga ik de twee stallen richting de paddock verbinden en gebruiken als inloopstal. Aan de andere kant behoud ik waarschijnlijk een stal als noodbox/poetsstal. Verder wil ik op termijn een vaste trap naar de hooizolder maken.
[ img ]

10) Naast het huis heeft ook het terrein nog een boel aandacht nodig. De omheining is bijvoorbeeld vrij letterlijk houtje touwtje :')
[ img ]

Op termijn gaan we een paddock paradise aanleggen! Maar eerst maar eens kijken hoe het land zich houdt door de seizoenen heen. De helft van het land ligt bijvoorbeeld een stukje hoger dan de andere helft. Er is gelukkig al wel een zandpaddock! Er is ook al een vrij grote poel. Ik hoop daar de kanten van te kunnen laten vlakken zodat de paarden daar veilig uit kunnen drinken (naast een gewone waterbak).

Ook bleek er na aankoop nog een vrij ruime schuilstal in de achterste hoek van het land te staan van 4,4 * 6 meter. De staat hiervan is heel erg slecht, maar die gaan we in de loop der tijd vervangen!
11) Een eerste schets met wat ideeën
De slingerpaadjes zijn in deze schets 3 meter breed, de andere paden minimaal 4 meter of breder. De vlakken tussen de paden zijn kleine stukjes land die ik wil gaan inzaaien met paardengras/kruiden zodat ze daar afwisselend (als het weer/conditie van het land het toelaat) elke dag even op kunnen.
[ img ]

Als we de sleutel eenmaal hebben moeten we eens goed gaan kijken hoe en wat we alles gaan doen en in welke volgorde. Op dit moment zijn we vooral creatief aan het brainstormen en mogelijkheden uitdenken. Verder natuurlijk de voorbereidingen voor de verhuizing en dingen regelen met de aannemer etc.

12) Als bonus nog de mooiste slaapkamer van het huis :+
[ img ]



Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 05-07-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Titel gewijzigd op verzoek TS

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:20 



 
Profiel   

Wauw heel gaaf project zeg!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:25 



 
Profiel   

Weet niet of er beperkingen zijn wat betreft de buitenkant. Soms heb je met Monumentenzorg te maken of andere instanties die sommige zaken origineel willen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:33 



 
Profiel   

Zoo gaaf. Zal je hele klus aan hebben...flinke uitdaging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:35 



 
Profiel   

Wauw wat een leuk project!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:38 



 
Profiel   

Heel gaaf! Succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:41 



 
Profiel   

Wat een gaaf huis! Snap dat je daar verliefd op bent geworden. Lijkt hem erg op mijn huis toen ik het kocht, al die schrootjes...

Zie de advertentie van de makelaar al voor me "huis bevalt veel authentieke details" _O-

Héél veel succes met jullie verbouwing, ik ga zeker volgen. Jullie beginnen in ieder geval voortvarend met jullie verhuisdatum zo kort na de overdracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:41 



 
Profiel   

Ik ga volgen.

Ik vind jullie stoer. 22 December er gaan wonen terwijl de woning in deze staat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:42 



 
Profiel   

Gaaf! Ik volg zeker, succes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:44 



 
Profiel   

Wow, deze ga ik zeker volgen. Wat een boel werk gaan jullie krijgen, maar het kan zó gaaf worden <3 Heel veel succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:47 



 
Profiel   

Leuk dat je een volgtopic hebt aangemaakt :) En zie dat je wolfhonden hebt, ik heb sinds een paar maanden broer en zus kruising saarlose wolfshond.

Succes met alles! Ben echt heel benieuwd wat jullie ervan gaan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:48 



 
Profiel   

Wauw wat een super mooie locatie en huis! <3 heel veel plezier met jullie verbouwing :D Ik ga zeker ook volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:52 



 
Profiel   

Dat wordt een flinke klus! Maar er zit veel potentie in. Veel succes en plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:53 



 
Profiel   

ik ga ook zeker volgen, misschien wel als stille volger maar ben echt heel benieuwd hoe het uiteindelijk zal gaan worden. Denk echt dat het heel erg gaaf kan gaan worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:53 



 
Profiel   

Hier ben ik dan, ben echt super benieuwd wat jullie er van gaan maken. Maar het lijkt mij dat dit helemaal geweldig gaat worden! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:57 



 
Profiel   

Spannend zeg. Ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:58 



 
Profiel   

Ik volg ook. Ben heel benieuwd hoe het eruit komt te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 19:59 



 
Profiel   

Die balken in de woonkamer! Dat kan heel gaaf worden _/-\o_
Heel veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 20:00 



 
Profiel   

Wauw gaaf project ! Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 20:02 



 
Profiel   

Ooh wauw, wat een droomplek, ontzettend gefeliciteerd met jullie paleisje, de balken in de woonkamer vind ik geweldig. Lekkere ruime keuken en badkamer heb je... Succes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 20:04 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen, wat een gaaf project!
Wat ik me wel altijd afvraag bij dit soort huizen, heel brutaal, maar wat hebben jullie hiervoor nu (ongeveer) betaald? :o Ben ik heel benieuwd naar gezien de hoeveelheid grond, de ligging maar ook de staat van het huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 20:06 



 
Profiel   

Aranel schreef
Ik ga ook volgen, wat een gaaf project!
Wat ik me wel altijd afvraag bij dit soort huizen, heel brutaal, maar wat hebben jullie hiervoor nu (ongeveer) betaald? :o Ben ik heel benieuwd naar gezien de hoeveelheid grond, de ligging maar ook de staat van het huis!

Ben ik ook altijd benieuwd naar :')

Ik droom nog altijd van de dag dat ik de loterij win en zelf een boerderijtje kan kopen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 20:08 



 
Profiel   

Wat een project... daar gaat héél wat tijd, geld en energie in zitten...
Maar! Daarna heb je een prachtig huis. De plek waar het staat maakt voor nu alles goed. Veel klus-succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 20:12 



 
Profiel   

Verdorie, jij doet precies wat ik ook graag wil gaan doen maar voorlopig nog niet kan. Heel gaaf project, schitterend plekje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 20:17 



 
Profiel   

Wat een mega knus huis zeg! Ik volg zeker.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-18 20:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 130 [ 3245 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen