Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 65 van de 130 [ 3247 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

 
Profiel   

Dat schiet toch weer lekker op. Ik snap je wel met de stallen. Als alles leeg en schoon is, hoef je er alleen watop de bodem te gooien en kan je het snel gebruiken.

Wat we hebben gekocht ligt ook veel ijzer. Vroeger vielen we onder Drenthe en straks onder Groningen, dus moet even kijken waar we het heen kunnen brengen dat je wat krijgt.

Hier ( ermelo ) altijd adv dat ze het gratis op komen halen......Ja, duuhhh, je krijgt er zelf geld voor. Wil er liever zelf wat voor krijgen straks en dat weer voor de paarden gebruiken.

Wilde ook wel wat gaan proberen met stekken enzo.

Ik baal dat ik veel planten moet verwijderen die voor de paarden giftig zijn. Maar wil er eetbare planten, struiken en bomen voor terug.
Toch baal ik van de mooie, grote tuin planten. Maar het kost teveel ruimte.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 15:40 



 
Profiel   

Haha ja, in de 20min dat ik er was waren er twee verschillende personen die gewoon fulltime leefden van het ophalen van oud ijzer bij andere mensen :wow:

Maar goed, eerder dit jaar vond ik het wel fijn. Want toen nog niet goed de mogelijkheid om het zelf te vervoeren en wel de rotzooi kwijt. Maar nu gaan we het verder maar mooi zelf opsparen. Zal straks nog wel meer vrij komen (bv. alleen al alle oude kachels etc. als we eenmaal echt gaan strippen.).

Misschien dat er in je nieuwe omgeving nog liefhebbers voor de tuinplanten zijn? Vaak kosten ze best wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 15:44 



 
Profiel   

Ah stekpoeder... sorry, had echt geeeen idee hoe dat spul in het Nederlands heet :')

Pruimen en kersen pitten kun je (voorzichtig) openbreken en dan het binnenste zaadje in een vochtig stukje tissue in een afgesloten bakje in de koelkast leggen. Na 5-10 dagen beginnen ze dan te ontkiemen en kun je ze in wat potgrond stoppen en gaan ze groeien :)

Die stal muren zou ik inderdaad ook met rubber bekleden! En inderdaad gewoon met houten latten tegen de muur schroeven, kun je altijd zwart verven dan valt het niet eens op. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 18:03 



 
Profiel   

Leuk die info over het stekken, kan ik wel goed gebruiken +:)+ en handiger als zelf uitvinden.

Vroeger bijna 30 jaar geleden hebben wij tweedehands rubber in Nieuwleusen gekocht voor op de bodem van de stallen en nu komen de laatste jaren wat slijtage plekken. Het restband wat we langs de bak hadden heeft het wel lang volgehouden maar ging op een gegeven moment wel stuk door schuren van de wind die erop stond. Kon het volgende bedrijf vinden, weet niet of het dezelfde was maar heeft wel mogelijkheden ;) https://www.roorubber.nl/paarden/

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:20 



 
Profiel   

Leuke tips inderdaad wat betreft het stekken! :j :D Misschien toch maar 's zelf wat proberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 21:33 



 
Profiel   

Ik had eerder een dergelijk bedrijf in gedachten
https://www.noddevelt.nl/rubber-matten/ ... tband.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:26 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
Qua muren zou ik het losse spul er zoveel mogelijk met een hamer aftikken en er dus idd iets van rubber voorhangen.


Maar zeker eerst aftikken ja. Doe je dat niet en hang je er rubber voor dan zorgen de dames en heren paard er wel voor met wat duwen, trekken en hangen dat het stucwerk er alsnog allemaal tussenuit duvelt. Iets paardbestendig krijgen is 'hufterproofing voor gevorderden' :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:36 



 
Profiel   

Als het toch maar voor noodbox is zou ik het aansmeren en zwart verven

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 10:09 



 
Profiel   

Libera schreef
Ah stekpoeder... sorry, had echt geeeen idee hoe dat spul in het Nederlands heet :')

Pruimen en kersen pitten kun je (voorzichtig) openbreken en dan het binnenste zaadje in een vochtig stukje tissue in een afgesloten bakje in de koelkast leggen. Na 5-10 dagen beginnen ze dan te ontkiemen en kun je ze in wat potgrond stoppen en gaan ze groeien :)

Die stal muren zou ik inderdaad ook met rubber bekleden! En inderdaad gewoon met houten latten tegen de muur schroeven, kun je altijd zwart verven dan valt het niet eens op. :D


Hahaha :D
En die pruimenpitten kijken maar even :+ Heb er al veel te veel whaha!


missfalki schreef
Leuk die info over het stekken, kan ik wel goed gebruiken +:)+ en handiger als zelf uitvinden.

Vroeger bijna 30 jaar geleden hebben wij tweedehands rubber in Nieuwleusen gekocht voor op de bodem van de stallen en nu komen de laatste jaren wat slijtage plekken. Het restband wat we langs de bak hadden heeft het wel lang volgehouden maar ging op een gegeven moment wel stuk door schuren van de wind die erop stond. Kon het volgende bedrijf vinden, weet niet of het dezelfde was maar heeft wel mogelijkheden ;) https://www.roorubber.nl/paarden/

Groet Karin.

Thanks voor de link! Maar ik vermoed een beetje dat die niet goedkoper gaan zijn dan Bos Rubber waar ik nu contact mee heb gehad (ging ook om tweedehands matten).


DubbelDun schreef
Ik had eerder een dergelijk bedrijf in gedachten
https://www.noddevelt.nl/rubber-matten/ ... tband.html

Oh dat ziet er ook nog wel beloftevol uit! Ga ik ook even verder naar kijken. Hier natuurlijk wel totaal uit de richting.


Cowboy55 schreef
Maar zeker eerst aftikken ja. Doe je dat niet en hang je er rubber voor dan zorgen de dames en heren paard er wel voor met wat duwen, trekken en hangen dat het stucwerk er alsnog allemaal tussenuit duvelt. Iets paardbestendig krijgen is 'hufterproofing voor gevorderden' :D

Hahaha ja, ik zie mijn merrie daar wel een hobby van maken :')


YvonneV schreef
Als het toch maar voor noodbox is zou ik het aansmeren en zwart verven

Hmmm, probleem met aansmeren is een beetje dat ik me afvraag hoe stevig het effectief is/blijft. Die gaten die er nu in zitten zijn er natuurlijk ook in gekomen door trappende paarden.

Afhankelijk van de kosten zou ik het nog kunnen overwegen om te zien hoe het zich houdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 10:39 



 
Profiel   

Ik heb de eerste de beste link van een rubberbedrijf hier neergezet. Misschien zijn er wel meer en bij jou in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 10:55 



 
Profiel   

Oh kijk da's weer 43 euro bijverdiend. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 12:48 



 
Profiel   

Ik had hier in de buurt nog niet echt wat gevonden qua rubberbedrijven, maar zal later nog eens verder zoeken.

Vandaag weer een nuttig dagje gehad! Begonnen met het eerste kozijn te schuren. Lijkt erop dat er eindelijk een paar droge dagen zijn die niet gelijk weer te warm zijn. Moet alleen morgen even nieuw schuurpapier halen en dan even kijken of ik de 'overgangen' nog wat verder terug kan schuren. Zo niet dan gaat er gewoon zo een laag lak overheen. Dit is toch een kozijn wat op termijn er uit gaat (ook nog enkel glas). Maar het zou mooi zijn als het tot die tijd nog even mee kan haha! Het hout zelf is gelukkig nog wel hard.

Voor
[ img ]

En nu
[ img ]

Daarna verder gegaan met de 'oprit' verder vrij maken voor de bouwcontainer. Gaandeweg al heel erg veel weggehaald en weggesnoeid.

Status voor ik begon. Rond de put stonden eerder ook veel buxussen, die heb ik in een eerder stadium al weggehaald omdat ze actief in de weg stonden voor grotere auto's/leveranciers en de zijkanten waren nog een heel stuk verder naar binnen overgroeid.
[ img ]

Nu de laatste rij buxussen (nou ja, bij de oprit dan, nog heel wat meters op andere plekken :+ ) weggehaald zodat de container straks ver genoeg recht naar achteren geplaatst kan worden (we willen hem ver genoeg naar achteren dat de auto er nog langs kan, carport staat links buiten beeld). Verder nog de zijkanten verder terug gesnoeid, maar dat is wat minder goed op de foto te zien. Bosjes recht achter de put bijvoorbeeld waren ook zeker 70cm over het pad heen gegroeid. Die rare halve conifeer achtige wil ik er ook nog een keer uithalen.
[ img ]

Ook nog wat 'bosjes'/begroeiing weggehaald die probeerde het huis over te nemen. Blij dat ik dat toch even gedaan heb ook al is het wat kaler in de hoek. Geeft dus wel veel vocht op/tegen de muur. Geloof dat het van het weekend weer erg warm wordt. Dan kan ik mooi dit stuk met de hoge druk reiniger aanpakken. En linksboven in beeld kan je nog zo'n prachtig stukje kozijn zien :')
[ img ]

Daarna bezig geweest met het schuurtje. Eerst aan de schoonmaak! De dikke aangekoekte lagen stront met een plamuurmes en verder alles afgeborsteld met een staalborstel. Flinke klus!
[ img ]

Gezien de gorigheid wel even goede luchtwegbescherming op gedaan. Daar krijg je wel een plofkop van :+
[ img ]

Daarna met bezem alles aangeveegd en de muren even afgeveegd. Echter liep ik er toen weer tegenaan dat er constant bolletjes piepschuim door de gaten uit het plafond kwamen. Nu zaten er ook flinke gaten in de plafondplaten geknaagd.
[ img ]

Nou daar denk je dan ongeveer 10 seconden over na. En dan is de reactie 'oh what the heck!! Er uut met het plafond!" :D

Nou.... Niet gek dat er nog wel een geurtje hing (ook al is het echt al veeeeeel minder erg). En dat er piepschuim bolletjes naar beneden bleven komen. Piepschuim was enorm aangevreten door de muizen en ratten.
[ img ]

Flink wat sloopwerk later :D :D
(En heeeeeel veel muizenkeutels, rattenkeutels en meerdere dode muizen :x )
[ img ]

Opruimen gaat echt een bitch worden met al die duizenden bolletjes piepschuim :+ Maar ik ben er evengoed nu al blij mee :D . Het lijkt nu al beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 17:52 



 
Profiel   

Oh wauw... die luchtwegbescherming was wel handig zo te zien. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 17:58 



 
Profiel   

Had je met die groene verf schuren ook wel goede bescherming op wanty die oude verf kan nog loodhoudend zijn.
Mooi dat het plafond er uit ie. Zou ik ook mooi zo laten. Toont veel ruimer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:08 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
Had je met die groene verf schuren ook wel goede bescherming op want die oude verf kan nog loodhoudend zijn.
Mooi dat het plafond er uit ie. Zou ik ook mooi zo laten. Toont veel ruimer.


Dat bedacht ik me helaas iets te laat 8)7
Maar ga ik de komende keren zeker wel doen ja!

En ga er inderdaad geen nieuwe plafondplaten plaatsen! Vind het zo ook veel beter tonen. En bovenop die latten kan ik mooi nog bezems etc. leggen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:10 



 
Profiel   

Dat is een prima schuurtje voor een paar jaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:28 



 
Profiel   

Zo dan! Beter eruit dan idd :)) Jeetje haha, jij weet ook wel van aanpakken hè! :oo +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 19:51 



 
Profiel   

Rausen maar +:)+

Daar mag wel een stofzuiger aan te pas komen...heb je al een fijne bouwstofzuiger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 20:55 



 
Profiel   

Prairy schreef
Dat is een prima schuurtje voor een paar jaar :)


Ja precies! Echt blij mee zo!
Moet alleen de deur ook nog even fiksen. Daar zit geen klink aan, geen slot en hangt half in de scharnieren :') . Maar ben er echt blij mee dat we zo voor de winter mooi een opslagschuurtje hebben!


xXutopiaXx schreef
Zo dan! Beter eruit dan idd :)) Jeetje haha, jij weet ook wel van aanpakken hè! :oo +:)+

Vriendin zei nog dat het er echt van opknapte al zo! En dat dat toch niet vaak is als je nog zo in sloopfase zit :+
En vind het heerlijk om zo bezig te zijn :D Mis alleen wel nog flink wat klusskills hier en daar, maar heb een vermoeden dat ik dat hier de komende jaren wel flink ga bijspijkeren :') . Heel deel is ook gewoon durven te doen...


pmarena schreef
Rausen maar +:)+

Daar mag wel een stofzuiger aan te pas komen...heb je al een fijne bouwstofzuiger?


Gelukkig wel ja! Piepschuimbolletjes vegen is echt niet grappig whaha.


Morgen met de stofzuiger er door én gelijk op de aanhanger om alles af te voeren! Mag het op het pasje van mijn ouders wegbrengen. Wel even een stukje rijden, maar dan kost het storten me niks (hier natuurlijk al lang over de gratis kilo's heen en dan loopt het toch best op) en doe ik daar gelijk even gezellig een kopje thee :D

Hoop dat ik ook nog een eind kan komen met de kozijnen. Maar goed, we gaan het wel zien. Kan anders ook nog donderdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 21:20 



 
Profiel   

Nou jullie vervelen je de komende jaaaaaren nog niet. Geen sportschool nodig ook voorlopig....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:00 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Nou jullie vervelen je de komende jaaaaaren nog niet. Geen sportschool nodig ook voorlopig....


Haha nee, genoeg te doen hier :D :D
En dan zijn we nog niet eens echt aan/in het huis begonnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:11 



 
Profiel   

Hopelijk heb je daar straks ook nog genoeg puf voor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:59 



 
Profiel   

MarliesR schreef
Mis alleen wel nog flink wat klusskills hier en daar, maar heb een vermoeden dat ik dat hier de komende jaren wel flink ga bijspijkeren :') . Heel deel is ook gewoon durven te doen...


Precies dit dus haha.. ik denk ook vaak: oh, dan ga ik dit/dat ff doen! :D Maar zou niet weten hoe -O- :') Zal idd ook wel een deel gewoon doen zijn ja.. Misschien moet ik dat maar 's doen..

Hoop ook dat je 't straks nog niet zat ben, wanneer het echte grote werk begint :oo En een bouwstofzuiger is toch wel érg fijn ja, voor dit soort dingen! Heb je er zelf een gekocht, of huur je hem af en toe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:14 



 
Profiel   

Dat gewoon doen is echt zo hoor. Wij zijn een grote garage aan het bouwen en zo handig was ik destijds nog niet, maar als je het gewoon aanpakt word je vanzelf handiger :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:21 



 
Profiel   

Ja en als je de dingen die je niet snapt van te voren even uitzoekt bv. kom je ook al een heel eind. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 12:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 65 van de 130 [ 3247 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen