[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 17:09

superpony schreef:
Ja, natuurlijk is groter ook een groter probleem.

Een krabpaal opeten lijkt me wel heel stug. Wij hadden de krabpaal zelf gemaakt, echt hoog en heel stevig. En er zijn meer opties om katten weg te kunnen laten komen in de hoogte of laag verstoppen etc.

Maar buiten is wel een probleem. Ik denk dat onze hondjes sneller zijn dan de katten, maar de jonge kat is net een hert, dus geen idee.
Het is met de muilkorf goed gekomen, maar het voorkomt niet alles en op een gegeven moment moet hij af.

Het zijn ook soms de honden waar je het niet van verwacht die echt pakken.

Snap gewoon echt niet dat mensen dit doet. En als je kijkt ook hoe vaak het gebeurt.......Alsof het normaal is. En als de beestjes uit een gezin komen, wat zeggen de anderen dan?? Of weten die het niet?? Mijn man en ik zouden elkaar de hersens inslaan geloof ik als de ander zoiets zou doen.........En terecht!


Letterlijk opeten misschien niet, maar slopen zou hij prima kunnen. Wolfhonden kunnen door baksteen als ze er echt hun zinnen op zetten :+ :+

Hier heel wat morele dillema's verder. We zijn even met het katje langs de dierenarts gereden om te laten checken op een chip (kans was natuurlijk nihil, maar stel...) en even na laten kijken. Alles goed in orde, geen vlooien, geen oormijt. Gelijk eerste enting laten zetten. Alleen... Het is toch geen katertje maar een poesje. En het adres wat we hadden geregeld wilde heel expliciet een katertje.

Tja.... Ze is zooooo leuk. Maar het is gewoon echt zo vreselijk niet handig. Voor muizen is een kat natuurlijk echt niet verkeerd hier, maar er lopen hier verschillende katten van boerderijen verderop dus wat dat aangaat zijn we gedekt. Maar wel echt heeeeel serieus overwogen het toch te doen.

Het lijkt er echter nu op dat ze toch een plekje gevonden heeft bij ouders van een bekende. Die komen vanavond kijken. Man, wat kan je je dan al hechten aan zo'n hummeltje in een paar uur :+ En wilde niet eens een kat weer :+ Mis haar nu al :+

Klein dapper ding
Afbeelding


Maar man, wat een dag zo! Sowieso al raar wakker worden zo vroeg en gelijk vol in de go. De mest werd vandaag ook opgehaald, dus daarvoor moest alles los en de paarden gemanaged etc. Tussendoor alles met kitten organiseren. Al met al zit ik nu eigenlijk net weer en zit ik nu eindelijk mijn 'ontbijt' te eten :+

Anneloree

Berichten: 163
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:16

Oo wat een gedoe! Het is inderdaad wel echt een super knap ding! <3 <3

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:18

Echt een knappie! Lijkt ook behoorlijk groot kwa kop? Hopelijk snel een mooi huisje, en jij niet teveel verdriet.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:24

Mooi beestje!
Echt onbegrijpelijk dat je beesten kunt dumpen, via Facebook of Marktplaats ben je kittens vaak zo kwijt.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:23

Grote oren volgens mij ook. Ik las ooit in een (lees)boek dat katten met grote oren goede muizenvangers zijn. Dat heb ik altijd onthouden, maar geen idee of het waar is. Boek is wel geschreven over ca 1870, dus toen waren er nog niet zo van die doorgefokte katten als nu.

Ik deed ooit vrijwilligerswerk op een kinderboerderij. Rond deze tijd in het jaar zorgden we altijd voor lege hokken, want er werden altijd wel konijnen, cavia’s etc “over het hek” gezet. Die brachten we altijd zo snel mogelijk naar een ander adres, idd ivm ziekte-insleep.

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 21:15

Hilary schreef:
Ik deed ooit vrijwilligerswerk op een kinderboerderij. Rond deze tijd in het jaar zorgden we altijd voor lege hokken, want er werden altijd wel konijnen, cavia’s etc “over het hek” gezet. Die brachten we altijd zo snel mogelijk naar een ander adres, idd ivm ziekte-insleep.


Ja echt bizar... Ik snap dat echt niet hoor! Neem dan geen dieren of zoek er gewoon zelf een goede plek voor...


Nou, ze zijn zojuist weer weg en waren (zoals te verwachten viel) natuurlijk net zo weg van haar als wij. En ze reageerde op hun net zo enthousiast als op ons :D . Dus met een beetje weemoed... Maar ze heeft een heel fijn plekje daar waar ze straks ook gewoon lekker naar buiten mag enzo!

Ik heb tussendoor vandaag ook nog opgeruimd en gesloopt en nog een aanhanger naar de vuilstort gebracht.

Project vogelschuur naar gewone schuur is weer een stap verder!
Afbeelding

En de hooiboer heeft vandaag dus de hele mestbult weer leeg gemaakt. En komt binnenkort ook de enorme oude mestbult van de vorige bewoners ophalen. Die ligt naast die ingestorte schuilstal. Heb overwogen om het over eigen land te doen, maar ik heb te weinig vertrouwen in wat die paarden qua voer kregen en of ze wel ontwormd werden. Dus gaan we toch maar niet doen.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 00:31

Welke rups hebben we het nu dan over? Die eikenprocessierups? Zit die in buxussen? Dat wist ik niet.

Marlies, kan het me goed voorstellen dat je ze weg doet hoor als je het niet mooi vindt. Maar ik was gewoon echt in de veronderstelling dat die nog altijd zo gewild was en dus niemand ze zelfs gratis wou ophalen.
Wat een schatje zeg. Waarom doen mensen dat toch, er bestaat iets dat ze een asiel noemen. Ik kan daar toch nog steeds niet bij hoor.

Vjestagirl

Berichten: 26670
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 02:21

Buxusmot

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:30

Aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat een schatje... Wat vreselijk dat z'n broertje/zusje/vriendje/vriendinnetje plat gereden werd ;( Maar wat mooi dat deze een mooi nieuw thuis heeft gekregen :+: Ze is echt superknap! <3

En wat een werk ook weer verzet met dat kippenschuurtje! :oo Dat kan zo stinken, ben ik inmiddels ook achter :') Of zijn kippen nog weer anders dan duiven?! :? :P Zou fijn zijn als je er nog gewoon een fijn schuurtje aan hebt straks :D

En AL HET PLASTIC WEG!!! :oo :):) :oo Dat is met recht reden tot een feestje idd!! :D *\o/*

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 09:39

daffie1986 schreef:
Welke rups hebben we het nu dan over? Die eikenprocessierups? Zit die in buxussen? Dat wist ik niet.

Marlies, kan het me goed voorstellen dat je ze weg doet hoor als je het niet mooi vindt. Maar ik was gewoon echt in de veronderstelling dat die nog altijd zo gewild was en dus niemand ze zelfs gratis wou ophalen.
Wat een schatje zeg. Waarom doen mensen dat toch, er bestaat iets dat ze een asiel noemen. Ik kan daar toch nog steeds niet bij hoor.


Buxusmotten inderdaad. Vorig jaar in Nederland bij heel veel mensen de buxussen het loodje gelegd doordat ze kaal zijn gevroten. Hier nergens geen last van natuurlijk haha!

Ze stonden overigens ook gewoon in de weg voor onze plannen.



Van de mensen waar kitten naartoe is gegaan al allemaal leuke filmpjes en foto's gehad, ze zijn hélemaal blij met haar! Fijn om t zien en maakt het een stuk makkelijker om los te laten!

Vanochtend al weer ritje vuilstort achter de rug :D Rest van de dag even wat rustiger aan en morgen een dagje naar Amsterdam om bij het nieuwe huis van mijn zusje te gaan kijken. "Iets" ander leven :D

Zo was het laatst nog
Afbeelding

En nu :D
Afbeelding

Nog 1 ronde snoeiafval te gaan en binnenkort even het ijzer weer weg. We moeten nog wat snoeien bij de doorgang naar het erf en dan kunnen we een bouwcontainer bestellen. Hopelijk kunnen we dan ook echt even een grote slag slaan qua afvoer.

JudithO

Berichten: 7100
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:09

Heerlijk hè, dat opruimen! Ons probleem met een bouwcontainer is dat dat ding altijd veel te snel vol zit. Je hebt toch blijkbaar altijd meer zooi dan je denkt. Je gooit eerst de dingen erin waarvoor je hem bestelt hebt, dan ga je zoeken naar overige dingen en kom je erachter dat een container van een maatje groter ook geen probleem was geweest :')

pmarena

Berichten: 48363
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:45

Zo dan zie je tenminste weer een beetje wat je hebt, en je kan er lópen met wat goede wil +:)+

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:30

Wauw die kitten inderdaad! Paar dagen niet gevolgd vanwege gezeur in m'n eigen leven maar nu even de tijd om bij te lezen. :j
Mooi beestje hoor! Maar ja inderdaad maar niet riskeren met Yorek. :')

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 18:33

JudithO schreef:
Heerlijk hè, dat opruimen! Ons probleem met een bouwcontainer is dat dat ding altijd veel te snel vol zit. Je hebt toch blijkbaar altijd meer zooi dan je denkt. Je gooit eerst de dingen erin waarvoor je hem bestelt hebt, dan ga je zoeken naar overige dingen en kom je erachter dat een container van een maatje groter ook geen probleem was geweest :')


Ja echt heel fijn! Het wordt zo langzaam steeds overzichtelijker!
Bij ons zal hoe snel hij vol is geen verrassing zijn whaha. We gaan nooit alles in 1 container krijgen :+ . Maar het gaat sowieso toch weer een mooie stap zijn :D


pmarena schreef:
Zo dan zie je tenminste weer een beetje wat je hebt, en je kan er lópen met wat goede wil +:)+

Jaaa *\o/*


Nummus schreef:
Wauw die kitten inderdaad! Paar dagen niet gevolgd vanwege gezeur in m'n eigen leven maar nu even de tijd om bij te lezen. :j
Mooi beestje hoor! Maar ja inderdaad maar niet riskeren met Yorek. :')

Och wat vervelend! Sterkte :(:)


Hier bezig geweest met de opzet van de roundpen. Alle palen staan en de eerste drie lagen lint :D Er komt nog 1 laag bij.

Heb voor de roundpen wat goedkopere materialen gekozen. Weet ik gelijk weer waarom ik normaal ga voor "gelijk kwaliteit" :+ . De W-isolatoren zijn overigens wel prima, maar de begin/eind/span dingen.... Nouuuuu goed, het zit bijna.

Afbeelding

Afbeelding

Hierna nog de track doortrekken naar de ingang van de roundpen. En wil stiekem toch ook de achteruitgang van de roundpen naar de track dit jaar nog maken :+ .

pmarena

Berichten: 48363
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:48

Leuk! Welke doorsnede heb je aangehouden? Op zich is voor jouw formaat paarden deze 3 linten wel prima toch? Dan groeit het gras niet zo snel tegen je onderste lint aan / heb je nog een betere kans dat de paarden het opvreten onder de draad door / kan je er zelf nog fatsoenlijk onder maaien met de bosmaaier :)

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 08:53

Doorsnede is 16 meter! Voor mijn paarden van 1.53 en 1.58 echt groot zat. En dan is het vanaf het midden precies tot het einde van een longeerlijn, ideaal!

Het zou zo net aan wel kunnen, maar vind het gat aan de onderkant nu te groot. En met erin werken met mijn nogal explosieve merrie vind ik het toch ook prettiger als het wat meer 'besloten' is. Denk dat die vierde rij het precies mooi af gaat maken :D



edit;
De duiven hebben hun eerste ei gelegd :+
Heb hem toch maar even weggehaald. We wilden eigenlijk helemaal geen duiven :+

pmarena

Berichten: 48363
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:55

Haha ja precies longeerlijnlengte :D

Vind ik ook hoor, hier ook voor 4 draden gekozen maar die onderste zijn we er nu toch af aan het halen vanwege het gras dat er zo snel tegenaan groeit. Was ook vooral voor de Shetteketet en die is verhuisd.

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 08:58

pmarena schreef:
Haha ja precies longeerlijnlengte :D

Vind ik ook hoor, hier ook voor 4 draden gekozen maar die onderste zijn we er nu toch af aan het halen vanwege het gras dat er zo snel tegenaan groeit. Was ook vooral voor de Shetteketet en die is verhuisd.


Haha ja, was ook heel makkelijk met het uitzetten :D Paaltje in het midden, longeerlijn er aan geklikt en rondje lopen maar :D

De rest van de track heeft overal twee draden, dat werkt wel prima. Alleen de roundpen krijgt dan vier lagen. Rond de roundpen komt in principe een haag (denk een lavendelhaag, maar ben er nog niet helemaal over uit). Dus zal toch al bij moeten houden qua aangroei. Nou ja, zal zich in de praktijk straks wel gaan wijzen of het werkt!

Uiteindelijk wil ik een houten doorsteek omheining om de roundpen. Maar iets met 'kost duur'... Dus eerst maar eens zo :D

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:01

Heel mooi! Heb je de palen schuin in de grond staan? En waar heb je de palen gekocht? Vind het erg mooi zo! Mag evt ook via PB hoor :)

Selina

Berichten: 14357
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:05

Vanochtend dit topic ontdekt en nu bijgelezen. Wat een project zeg!

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:48

MarliesR schreef:
Haha ja, was ook heel makkelijk met het uitzetten :D Paaltje in het midden, longeerlijn er aan geklikt en rondje lopen maar :D


Dit is echt briljant slim hahaha _/-\o_ Ziet er super uit, mooi strak! +:)+

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:53

Oh jee de duiven beginnen te fokken... :')

Wel een mooi strakke roundpen zo hoor, ook al kost het dan wat moeite!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:57

Ik vind die palen juist leuk.

Ahh de duiven willen kindjes maken :)

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:26

Persoonlijk heb ik de onderkant van een roundpenn graag helemaal dicht. Dus ik zou er anti-worteldoek oid tegen aan spannen of als je oude houten panelen hebt werkt dat natuurlijk ook :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:30

Als ik eerlijk ben hou ik niet van laag draad met rijden of longeren etc.

Zou liever een opstaande rubberen rand, kering maken. Zeker op een cirkel loopt het zand vaak omhoog aan de buitenkant.