[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:29

Dingen klein maken helpt vaak al. Hoe minder lucht hoe meer er in kan :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 16:31

pmarena schreef:
Die freule helemaal uitgesmeerd over het zand aan het snurken :')

Lekker volstampen die container *\%/*

Hier staat vrijdag beton storten op het programma....ik duim ook voor wat droger weer dan opgegeven.....


Hahaha ja, daar is ze goed in :') Ik mis natuurlijk ook wel eens de momenten dat ze ligt, maar ook dan is het zeer duidelijk met alle zwarte zooi overal :') Is het bij jullie een beetje gelukt met het beton storten?



YvonneV schreef:
hier vandaag beton gestort, was er goed weer voor.


De 12e wordt deze stal geplaatst https://www.horsestables.nl/showroom-pa ... adelkamer/

Ziet er prachtig uit zo met dat hout! En de 12e is al bijna!

Nummus schreef:
"Uitgesmeerd over het zand" _O- Geweldig weer pmarena.

Lijkt me wel een gezellig clubje inderdaad zo die poowns. :j

En zo'n container vult ALTIJD sneller dan je wilt he? Liefst stop je het gewoon in zo'n container en verdwijnt het magisch omdat je het netjes in de container hebt gedaan.

Hahaha ja, dat zou wat wezen :D :D


DubbelDun schreef:
Dingen klein maken helpt vaak al. Hoe minder lucht hoe meer er in kan :D

Haha ja, we zijn van alles aan het ontmantelen :D

Zo hebben we vandaag de oude staldeuren (weten jullie nog, van eerder uit het topic?) helemaal ontmanteld terug tot op de latjes :D Even echt wat werk, maar scheelt een boel ruimte!

Hij vult al aardig :')
We gaan er echt niet alles in krijgen, maar we zien het terrein nu al flink opknappen met wat er al in zit :D
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:30

En dat geeft je weer zin om door te gaan :)
Ik ben weer héél slecht in het weggooien van hout. Óf ik meen dat ik er nog wel eens iets van kan maken, óf het kan de kachel in. Het moet wel echt rot zijn wil ik het weg gooien :)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 19:02

Deze stapel is niet zo moeilijk weg te doen, vrijwel alles is verrot :+ Haal zoveel mogelijk de spijkers etc. er uit. De meeste zitten in zulk rot hout dat je ze er zo uittrekt/uitpakt/soms er spontaan al uitvallen :+

En groot deel is geïmpregneerd of geverfd. Dat ga ik echt niet verbranden.

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:05

MarliesR schreef:
YvonneV schreef:
hier vandaag beton gestort, was er goed weer voor.


De 12e wordt deze stal geplaatst https://www.horsestables.nl/showroom-pa ... adelkamer/

Ziet er prachtig uit zo met dat hout! En de 12e is al bijna!





JAAAAHHHH nog maar drie daagjes. Dit stond er.
Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 09:00

YvonneV schreef:
JAAAAHHHH nog maar drie daagjes. Dit stond er.
[ [url=m/ZPUHIn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is een fikse upgrade :D :D Gaaf man!
Heerlijk dat soort grote stappen!



Afbeelding

Oh, dit gebeurde eind vorige week overigens ook nog :+
We hadden net de laatste ronde gedaan met de honden en de paarden verzorgd (dan gaan de honden ondertussen even in de kennel). Lieten de honden nog even in het speelstukje en hoor opeens achter me weer van die typische kitten miauwtjes. Nee toch?? Weer 1?? Jawel :')

Maar wel weer sneu hoor. Hij was enorm aanhankelijk. Oppakken vond hij eerst even heel eng maar daarna werd het al snel een enorme knuffel. Deze keer de dierenambulance gebeld en die waren toevallig een dorp verderop voor een los lopende hond dus konden daarna naar ons doorrijden. Uiteraard weer niet gechipt en hun hebben hem meegenomen.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:47

Ach wat een knapperd... <3 <3 Jammer dat je zo'n end uit de richting woont (en hij al is opgehaald :P ) anders was ik hem met alle liefde komen halen :+:

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:42

Leuk om te lezen hoe het op knapt! Jij hebt wel echt eer van je werk! Ook tijdens het puinruimen

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:23

Ahhh, wat een snoepje ook. Ik zou hem niet weg kunnen doen, dus hoop dat dat ons niet gebeurt steeds :)

pmarena

Berichten: 48210
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:26

Achgos had je er weer 1 :+: Heb je geen buren verderop die elke keer hun kitten kwijtraken :=

Dat hout is wel netjes gestapeld ja! Zoveel ligt er nog niet in, zijn jullie aan het luieren geweest O:)

Beton storten ging prima gelukkig, het was droog! Hadden we echt mazzel mee...mag ook wel eens een keer :=

Mer1980

Berichten: 18884
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:15

Jeetje is dit geen hint dat jullie nu toch echt katten moeten gaan houden O:) O:) O:)

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:46

Als de honden niet in 1 hap die kittens verslinden wou je zeggen? :')

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 17:42

xXutopiaXx schreef:
Ach wat een knapperd... <3 <3 Jammer dat je zo'n end uit de richting woont (en hij al is opgehaald :P ) anders was ik hem met alle liefde komen halen :+:

Leuk issie he! Maar inderdaad sowieso beetje uit de richting :+


Ladybird schreef:
Leuk om te lezen hoe het op knapt! Jij hebt wel echt eer van je werk! Ook tijdens het puinruimen

Ja dat is echt gaaf hier! Eigenlijk elk klusje is gelijk weer een mooie stap vooruit :D

superpony schreef:
Ahhh, wat een snoepje ook. Ik zou hem niet weg kunnen doen, dus hoop dat dat ons niet gebeurt steeds :)

Met de eerste had ik het ook wel heel moeilijk! Als onze honden niet zo fel waren geweest.... :') Deze was makkelijker omdat de honden door het hek al zo enorm fel reageerden dat hij op hún terrein liep... dat is gewoon geen doen.


pmarena schreef:
Achgos had je er weer 1 :+: Heb je geen buren verderop die elke keer hun kitten kwijtraken :=

Dat hout is wel netjes gestapeld ja! Zoveel ligt er nog niet in, zijn jullie aan het luieren geweest O:)

Beton storten ging prima gelukkig, het was droog! Hadden we echt mazzel mee...mag ook wel eens een keer :=


Haha het meeste werk zit nog in de verdere voorbereiding van alles zoveel mogelijk uit elkaar halen en alle spijkers/schroeven/uitstekende dingen er af halen/plat slaan. Maar er begint langzaam wel echt vordering in te komen :D

Fijn van het beton! Af en toe eens mazzel scheelt zoveel :D

Mer1980 schreef:
Jeetje is dit geen hint dat jullie nu toch echt katten moeten gaan houden O:) O:) O:)

Je zou het bijna gaan denken he :D
De honden denken er alleen echt anders over :')

Afbeelding
De bult begint wel echt te slinken :D Het lag links echt wel tot ht bouwhek. Stak vanaf deze hoek wel boven de achterkant van het hok uit en er lag ook zeker nog een meter voor.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:58

Zo jeetje.. dan is er echt al een hoop weg!! :oo Lekker gevoel moet dat zijn :D

missfalki
Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:40

Al veel vorderingen gemaakt en fijn dat het met Isa in de groep ook goed gaat.

Groet Karin.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 14:45

xXutopiaXx schreef:
Zo jeetje.. dan is er echt al een hoop weg!! :oo Lekker gevoel moet dat zijn :D

Ja heerlijk! Zo fijn dat het langzaam steeds verder opgeruimd raakt!


missfalki schreef:
Al veel vorderingen gemaakt en fijn dat het met Isa in de groep ook goed gaat.

Groet Karin.

Ja gaat echt enorm goed! Ben echt blij met haar erbij. En het is ook gewoon echt een leuk dier.

Ze mogen nu weer elke dag even een klein uurtje op het gras. Hele blije paardjes geeft dat :D Dit weiland heeft heel veel boterbloem en wil ik binnenkort even kort maaien. Het is ook het meest natte weiland (ligt het laagst), dus mooi als ze nog even het lange gras er af kunnen eten voor het weer omslaat :D
Afbeelding


De eigenaresse van Isa heeft een GPS tracker die we twee dagen in Isa haar staart hebben gehangen trouwens. De tracker is niet énorm nauwkeurig (als je de kaart moet geloven is ze o.a op bezoek geweest bij de buren en heeft ze ook in de woonkamer gestaan :D ) maar het is al wel een mooie indicatie. De eerste dag werd er 10km gelogd en de tweede dag 14km :D Morgen ga ik hem in de staart van mijn merrie hangen om te zien wat dat geeft.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:53

Wat een leuk idee om ze zo te volgen met een tracker. Ze leggen dan toch heel wat km af!

pmarena

Berichten: 48210
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:10

Leuk is dat hè! Ook al staan ze naast je huis, toch kan zo'n tracker nog een iets ander beeld geven dat wat je had van gewoon regelmatig "live" de mutsenclub bezig zien :)

missfalki
Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:40

_O- geeft wel een beeld van wat paardje doet maar het klopt dan niet helemaal …
is ze dan wel netjes via de voordeur binnen gekomen ;)

Groet Karin.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:51

Ze heeft toch wel aangebeld? En een bosje bloemen naar de buren gebracht?

Wat voor tracker is dat? Wil ik bij onze pony’s ook graag een keer doen, tracken wat ze doen op een dag :)

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:56

_O- Altijd leuk zo'n tracker...

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 09:23

miccamaaike schreef:
Wat een leuk idee om ze zo te volgen met een tracker. Ze leggen dan toch heel wat km af!

Ja heel leuk! Wil op enig moment zelf eentje die wat nauwkeuriger is nog.


pmarena schreef:
Leuk is dat hè! Ook al staan ze naast je huis, toch kan zo'n tracker nog een iets ander beeld geven dat wat je had van gewoon regelmatig "live" de mutsenclub bezig zien :)

Haha ja precies! Had al wel verwacht dat er nog best wat uit zou komen aangezien we ze toch veel rond zien bewegen. Maar concreter is wel echt leuk :D

missfalki schreef:
_O- geeft wel een beeld van wat paardje doet maar het klopt dan niet helemaal …
is ze dan wel netjes via de voordeur binnen gekomen ;)

Groet Karin.

Als ik de tracker moet geloven dwars door de zijmuur :+


Hilary schreef:
Ze heeft toch wel aangebeld? En een bosje bloemen naar de buren gebracht?

Wat voor tracker is dat? Wil ik bij onze pony’s ook graag een keer doen, tracken wat ze doen op een dag :)

Haha, zou wat wezen :D Deze is van tractive volgens mij. Maar zou zelf op termijn wel een qstarz BT-Q1000XT willen. Die schijnt behoorlijk nauwkeurig te zijn.

Viva Concept heeft i.c.m. aanvullende grafische weergave echt een heel gaaf filmpje van gemaakt
https://www.facebook.com/VivaRanch/vide ... =2&theater



Die van eigenaar van Isa hangt nu in Vi haar staart :D Ben heel benieuwd wat voor beeld dat gaat geven.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:06

Ow leuk zeg!! En zo fijn om te weten dat het ook echt verschil maakt qua bewegen als je een pp hebt.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 17:07

Nou, de GPS uit de staart van Vi kon ik na krap twee uur al weer gaan opzoeken :+ . Beeeeeeetje jammer. Morgen misschien even een nieuwe poging.


Verder vandaag weer wat mooie stappen kunnen maken :D Mijn moeder was er ook weer eens een dagje om te helpen. Wat een heerlijk weer zeg!

Bij de paarden heb ik de helft van de doorgang van schuilstal naar de paddock verplaatst. Die liep in het verlengde van de schuilstal. Nu loopt 1 kant langs de muur van de stal. Hierdoor is de in/uitloop de schuilstal in een stuk ruimer. De meeste wind komt op de andere kant van het gebouw, dus nu kunnen ze ook in de luwte van de muur staan schuilen. Paarden vonden het vooral wel prettig dat ze weer wat grasjes hadden haha.
Afbeelding

De voorste poort is nu elastiek. Jammer dat het terra elastiek van Gallagher zo énorm duur is. Eerst nu maar eens met wat wit/groen van de AgriShop om te kijken of het bevalt. Wilde graag iets wat ik kan 'overklikken' naar de overkant, zodat ik zelf een vrije inloop de schuilstal in/uit heb wanneer ik bijvoorbeeld aan het klussen ben of wanneer ik de trap neer moet zetten om hooi van zolder te halen.
Afbeelding

Verder zijn we natuurlijk nog met de stapel hout bezig geweest. Weer mooie stappen gezet :D
Weer hele zooi hout uit elkaar gehaald en spijkers platgeslagen of verwijderd.
Afbeelding

Achter het hok lag ook nog een oud schapenhokje in stukken, dat ligt nu bij de rest van de stapel. Verder de twee laatste wandjes van het kippenhok uit elkaar gehaald. En wat ook énorm verschil maakt qua beeld is dat we een heleboel dode slierten bruidsluier uit de den hebben getrokken :D :D . Dat was nog hard werken haha. Maar de boom ziet er eindelijk weer uit als een den :D Ook nog best wat dode vlier verwijderd. Er zit nog steeds flink wat werk in, maar zijn mooie stappen zo!
Afbeelding

Dit was dus ongeveer hoe we begonnen. Zie het verschil qua boom :') . Stapel lijkt zo niet echt lager, maar op deze foto ligt er dus áchter dat wandje ook nog een hele stapel.
Spoiler:
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 17:14

Bruidssluier is echt troep pom in je tuin te hebben, net als Hedera. Ik heb net ook weer een paar kruiwagens vol uit de heg van de buren geknipt.