[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:36

Lekker veel mos ook op dat dak Marlies! Heeft geen zin om weg te halen hè, dat hele dak moet een keer totaal vervangen worden?

Hoe is het met de wolfjes?

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:30

Mos is idd erg slecht voor je pannen, daar kunnen ze op kapot vriezen.

Hier hebben we net de oversteek van de stal vervangen en daar komen ook golfplaten af. Áls ik nog eens nieuw ga bouwen dan zéker géén golfplaten meer. Buiten dat ze niet heel lang meegaan (jaar of 10/15 heb je het wel gehad) is het een crime om ze af te voeren. Onze gemeente wil nl nbiet geloven dat er geen asbest in zit en ze moeten dus al asbest afgevoerd worden (in plastic ingepakt en niet meer dan 30 m2 per partikulier).

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 14:36

Hannanas schreef:
Lekker veel mos ook op dat dak Marlies! Heeft geen zin om weg te halen hè, dat hele dak moet een keer totaal vervangen worden?

Hoe is het met de wolfjes?


Ja, we hebben gewoon een faux-groendak :+ :D
Het was eigenlijk de afspraak dat het dak van het voorjaar al vervangen zou worden. Toen direct na de zomer. Toen september. En nu wordt het dus feb-maart :+ . Hoop echt heul erg dat dit de laatste uitstelronde is (heb er gelukkig wel een goed gevoel bij, maar het weer moet natuurlijk ook nog meewerken).

Wolfies doen het heel erg goed! Heel druk met de boerderij te beschermen tegen loslopende katten :+


DubbelDun schreef:
Mos is idd erg slecht voor je pannen, daar kunnen ze op kapot vriezen.

Hier hebben we net de oversteek van de stal vervangen en daar komen ook golfplaten af. Áls ik nog eens nieuw ga bouwen dan zéker géén golfplaten meer. Buiten dat ze niet heel lang meegaan (jaar of 10/15 heb je het wel gehad) is het een crime om ze af te voeren. Onze gemeente wil nl nbiet geloven dat er geen asbest in zit en ze moeten dus al asbest afgevoerd worden (in plastic ingepakt en niet meer dan 30 m2 per partikulier).


Ja ergens wel jammer, want het lijkt wel gezellig! Maar gaan hem nu voor die laatste paar maanden (als het goed is...) ook niet meer schoonmaken.

En die golfplaten zijn in dat opzicht inderdaad waardeloos. Wij hadden natuurlijk zelfs hele documentatie dat het geen asbest was. Maar moet nog steeds als "asbestverdacht" worden afgevoerd. Lekker duur.

En ben sowieso erg blij met de geïsoleerde sandwichpanelen nu! Van het zomer bleef het ook heerlijk koel in de stal.

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:46

MarliesR schreef:
En ben sowieso erg blij met de geïsoleerde sandwichpanelen nu! Van het zomer bleef het ook heerlijk koel in de stal.

Dat zou ook mijn keus geweest zijn :)

Ik snap dat je bemoste pannen nu niet meer gaat schoonmaken :)

Toen wij de eerste keer met de platen bij de stort aankwamen had ik zelfs de aankoopbon van de stal bij me én op een aantal platen was de code nog te lezen, maar ze accepteerden het niet. We konden mooi terug en de hele boel in plastic inpakken mét een doorzichtig kijkgaatje.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:54

MarliesR schreef:
rommulus schreef:
Erg late reactie maar nee niet vrijwillig
--
Dus.....
We doen het rustig aan maar niet vrijwillig


Pfff jeetje wat een verhaal joh! Dat is dan ook gewoon wel echt een gigantische extra kostenpost. Sterkte ermee!


Ja ja het kan altijd erger ;) mede de reden dat ik niet een topic zelf heb geopend...... gaat een veel te langdradig verhaal worden.
Jullie gaan als een trein ;) word erg mooi !


Hannanas schreef:
Rommulus wat een hel! Gelukkig kun je wat dat betreft hier op bokt wel je ei kwijt met al die klus-topics. Is het wel redelijk bewoonbaar nu?


Mwah ben niet heel veel op bokt, simpelweg gewoon te tijd niet voor ..
Het is altijd redelijk bewoonbaar geweest...
Het huis was opgedeeld in 2 woonunits probleem is dat we letterlijk leven tussen de bouwmaterialen en de toko dus een hel is schoon te houden.

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 20:24

Vandaag hebben we afscheid moeten nemen van Isa :(

Echt zo sneu. En ze bloeide zo mooi op toen ze hier kwam! Ze ging er met de week beter uit zien, integreerde goed met de andere twee paardjes etc. Tot een anderhalve week terug, toen liep ze opeens niet meer lekker. Eerst begonnen met duivelsklauw en heel even aankijken en daarna al snel de dierenarts erbij, want ze ging wel heel hard achteruit.

Voor een 19-jarige met artrose kan je alleen niet heel veel meer doen en ze had duidelijk veel pijn. We hebben haar nog een week vol met pijnstillers gestopt zodat haar baasje bij het afscheid kon zijn en ze nog een week kon genieten van vooral heel erg veel grazen en vanmiddag is ze dus ingeslapen.

Ontzettend jammer, het idee was dat ze hier nog een paar jaar van haar pensioen kon genieten en het leek zo goed te gaan. Maar al met al heeft ze maar heel kort hier mogen staan. Weer een afscheid...

Afbeelding

Afbeelding

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:26

Ach wat sneu :(:)

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:46

Oef, wat triest.. :(:)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18189
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:47

Ach wat sneu. Sterkte voor jullie allemaal.

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:05

Ah jammer zeg... komt er nu weer een pension klant bij of ben je er even klaar mee?

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:07

Dat is idd erg sneu, 19 is op zich nog niet eens zo heel oud. Maar artrose op de verkeerde plek (heb je wel 'goede' plekken eigenlijk...) kan heel pijnlijk zijn.

missfalki
Berichten: 2274
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:30

Veel sterkte gewenst met het verlies voor jullie …

Karin.

muzzy17

Berichten: 620
Geregistreerd: 15-11-09

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 00:42

Ahh Isa Y;( sterkte!

Zo slecht zag Isa er niet uit toch toen ze kwam?

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:17

Aaah, heel veel sterkte samen. Jammer dat het maar zo kort heeft mogen duren, maar gelukkig heeft ze wel een paar mooie laatste maanden gehad.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:26

Wat sneu dat Isa er niet meer is. Jammer dat het zo snel gegaan is. Komt er weer een ander oudje bij?

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 08:53

Zo rot... -O- Sterkte :*

Prairy
Berichten: 9171
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 09:48

Ah wat sneu :(

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 11:42

Bedankt iedereen!

Libera schreef:
Ah jammer zeg... komt er nu weer een pension klant bij of ben je er even klaar mee?

Weten we even niet zo goed. We neigen er nu naar om het voor de winter even zo te laten en dan van het voorjaar even opnieuw te bedenken wat we gaan doen.


DubbelDun schreef:
Dat is idd erg sneu, 19 is op zich nog niet eens zo heel oud. Maar artrose op de verkeerde plek (heb je wel 'goede' plekken eigenlijk...) kan heel pijnlijk zijn.

Nee precies, qua leeftijd had ze normaal echt nog heel wat jaartjes mee kunnen gaan. Maar de artrose zat in elk geval ook in de kogels, en dat is natuurlijk wel een rotplek door de belasting en beweging in het gewricht.


muzzy17 schreef:
Ahh Isa Y;( sterkte!
Zo slecht zag Isa er niet uit toch toen ze kwam?

Nee zeker niet heel slecht! Haar baasje zorgde altijd goed voor haar. Maar de verandering in stal deed haar wel goed. Ze werd veel meer 'open' en ging echt een vriendschap aan met mijn merrie en kwam ook weer veel beter in haar bespiering en beter van gewicht.

Lys_PPA

Berichten: 1358
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:10

Sterkte met Isa :(

Inmiddels 74 pagina's bijgelezen, maar interessant topic en leuk om te zien hoe jullie zo goed vorderen! Je paardjes staan er heeerlijk bij <3 Succes nog en ik blijf meelezen :o

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:07

Oh wat triest! Veel sterkte voor jullie en vooral ook voor Isa's baasje... :(:)

Anoniem

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:17

He wat naar, sterkte :(:)

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:21

Sterkte Marlies, ook voor de eigenaar natuurlijk.
Die van mij is net zo oud, maar ik besef wel dat elke dag de laatste kan zijn.

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:27

Kun je na gaan hoe ik het heb met een 33-jarige. Ik ben elke ochtend weer blij als ik het koppie om de hoek zie komen :)

pmarena

Berichten: 48282
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:53

Ach wat sneu, gelukkig nog wel even een fijn pensioentje gehad :(:) De winter even niks erbij is ook wel even lekker rustig, toch niet de ideale tijd om je iets nieuws op de hals te gaan halen. Zomer geeft dan toch letterlijk wat meer "lucht" zeg maar :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:38

Ach wat rot zeg. 19 zou bij ons ook niet onder oud vallen, maar als ze wat mankeren, maakt leeftijd niet meer uit. Oudjes doen het goed en in 2017 een 7jr moeten laten gaan en nu moeten we een 10jr laten gaan.

Heel veel sterkte en wie weet komt het vanzelf weer op je pad.