[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:32

neile schreef:
En dat kan langs achteren dan niet omkantelen?


die van mij wil met grondbakje wel eens wat steigeren maar dat kan nooit heel ver omdat de grondbak niet zo heel hoog naar boven kan en hem dan opvangt.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 20:35

Ethelate schreef:
Ooh toffe aankoop! Daar ga je veel plezier van hebben :)

Qua mestrondes rijden, dan is een grote voorbak wel handiger, anders rij je altijd eerst voorbij de mest (over de hopen..) voor je aanhanger erbij staat.


Zeker, alleen voor een echt grote voorbak heb je wel weer veel grotere trekker nodig. En dat is op de track dan weer echt niet handig. Heb wel de mazzel dat de paarden over het algemeen voornamelijk langs de zijkanten mesten. En die paar die je eventueel midden op het pad tegenkomt zou je dan eventueel nog in het voorbakje kunnen doen. Of je loopt een paar meter verder met de mest, kan ook :D


palousa_boy schreef:
Creatief zo met je sleep :D
Wij hebben toen we nog "weinig" weiland hadden een sleep van 5 meter gekocht maar inmiddels zou een van 6 meter beter passen :+ ik blijf heen en weer rijden.

Voorlader is idd erg fijn, hoe groter, hoe meer je er uiteraard mee kunt doen. Ik verplaats er bijvoorbeeld ook ongevallen bomen mee, al hangt dat natuurlijk ook af van de maat van de boom en op welke trekker de voorlader zit (de grote is bijna 2ton zwaarder dan de kleine)


Haha met jullie oppervlaktes kan ik me dat maar zo voorstellen ja haha! Hele bomen ga ik met dit trekkertje maar niet doen :') . Maar een bakje vol zand red ie gelukkig prima :D . Deze weegt om en nabij 1.100kg.


YvonneV schreef:
[ [url=m/6BL2Ev.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn trekkertje. Hij is van een rietsnijder geweest daarom dubbel lucht achter en rietkorven voor. Maakt hem wel wat breder maar je zakt ook minder snel weg.


Ohja, ook voor en nadelen dan zo ja. Ben hier met de tracks wel blij met een die niet te breed is.


xXutopiaXx schreef:
MarliesR schreef:
En hoe ik vandaag hooi naar palletbak heb gebracht. Gewoon. Omdat het kon :D :D :D
Voor de zekerheid nog even een halstertouw omheen geknupt omdat het bakje niet heel diep is haha.
[ [url=m/TBwNm1.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ :D Superleuk en groot gelijk haha


Heb me vandaag ingehouden qua hooi. Maar we moesten wel even de aanhanger verplaatsen. Dat hebben we ook - compleet inëfficient - met de trekker gedaan :')


neile schreef:
Super ding! Ik heb mijn vriend ook al helemaal enthousiast gemaakt voor een mini met voorlader. Die ziet zijn rug al weer wat minder belast worden met zo'n ding als hij moet mest opgooien. Zalig!

Bedankt voor de tips.


Het is stiekem ook gewoon echt zo leuk speelgoed :D :D


ClaudiaHS schreef:
neile schreef:
Super ding! Ik heb mijn vriend ook al helemaal enthousiast gemaakt voor een mini met voorlader. Die ziet zijn rug al weer wat minder belast worden met zo'n ding als hij moet mest opgooien. Zalig!

Bedankt voor de tips.


Ik breek even in.
De dealer waar wij zijn wezen kijken voor een Kubota adviseerde om een mini met achterlader te nemen.
Degene met voorlader, als die iets te zwaar beladen worden of je door een kuiltje gaat vallen zo om.
En ze wegen ondanks dat ze klein zijn, behoorlijk wat kilo's.


Die hele kleintjes (ala maat zitmaaier) met voorlader werden bij ons ook afgeraden. Die wij nu hebben gekocht is net even een slagje groter. Maar je moet er natuurlijk sowieso wel verstandig mee omgaan.

neile schreef:
En dat kan langs achteren dan niet omkantelen?


Gewicht op achter maakt gemiddeld juist dat ze stabieler staan. En achterhef komt niet boven de trekker uit (al je heb je ook van die "liftjes" voor er achter, maar ga er niet vanuit dat Claudia die bedoelt nu). Als je echt wat zwaardere dingen wil tillen kan je bijvoorbeeld wel ook een grondbak achter de trekker doen met flink wat gewicht er in om hem stabieler te maken.

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:59

ClaudiaHS schreef:
neile schreef:
Super ding! Ik heb mijn vriend ook al helemaal enthousiast gemaakt voor een mini met voorlader. Die ziet zijn rug al weer wat minder belast worden met zo'n ding als hij moet mest opgooien. Zalig!

Bedankt voor de tips.


Ik breek even in.
De dealer waar wij zijn wezen kijken voor een Kubota adviseerde om een mini met achterlader te nemen.
Degene met voorlader, als die iets te zwaar beladen worden of je door een kuiltje gaat vallen zo om.
En ze wegen ondanks dat ze klein zijn, behoorlijk wat kilo's.

Andere dealer zoeken.

Tegen omkiepen gebruik je contragewichten, zou die knuppel moeten weten!

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 00:25

Wij hadden een Kubota B7001.
Deze man handeld al 30 jaar in deze trekkertjes en weet echt wel wat wel en niet veilig is.
Die minis worden veel te vaak verkocht met voorlader zonder uitleg hoe dit veilig te handelen.
Een achterlader is gewoon veel veiliger en sterker.
Tuurlijk kan je prima een voorlader gebruiken voor de lichtere werkzaamheden, maar ze worden vaak over beladen en ja dan donderen ze om met gevolgen....
Het is alleen een kleine waarschuwing, pas er mee op.

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:50

ClaudiaHS schreef:
Wij hadden een Kubota B7001.
Deze man handeld al 30 jaar in deze trekkertjes en weet echt wel wat wel en niet veilig is.
Die minis worden veel te vaak verkocht met voorlader zonder uitleg hoe dit veilig te handelen.
Een achterlader is gewoon veel veiliger en sterker.
Tuurlijk kan je prima een voorlader gebruiken voor de lichtere werkzaamheden, maar ze worden vaak over beladen en ja dan donderen ze om met gevolgen....
Het is alleen een kleine waarschuwing, pas er mee op.

Nee, dat heet gebrek aan logisch inzicht.

Dat ie het meldt is goed, maar iets afraden omdat andere sukkels er niet mee om kunnen gaan gaat toch echt een paar stappen te ver.

De bestuurder/bediener is ervoor verantwoordelijk dat er geen onveilige situaties ontstaan en verder helemaal niemand! Als jij dus nadenkt voordat je wat doet en BESEFT dat er grenzen zitten aan de mogelijkheden van kleine tractortjes, is er niks onveiligs aan.

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:56

Mest scheppen in het land met de trekker lijkt me trouwens helemaal niet makkelijk. 100 keer de trekker op en af.

Mest scheppen doe ik met de mucktruck. Die kreeg ik vijf jaar geleden voordelig aangeboden en dat is iets waarvan ik zeg die had ik jaren eerder moeten hebben.



Ik zou de vacuum cleaner er nog wel eens bij willen hebben. maar goed er moet iets te wensen over blijven.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:12

Is dat ding nou zo klein of zijn alle mensen op dat filmpje nou zo groot? Iedereen loopt er gebukt achter :+

En idd wat ikke zegt, alleen de bestuurder is verantwoordelijk voor wat hij met de trekker doet, de verkoper kan alleen een advies meegeven.
Hier komen er ook weleens 3 wielen van de grond als de voorlader wat zwaar beladen is en ik in een bocht de heuvel af rijdt.. als ik dan 1000 kilo achter de trekker hang gaat het vaak al een stuk beter :Y) maar met een beetje nadenken kom je ook een heel eind.
Zo kan ik bijvoorbeeld ook een keer steken zodat ik rechtuit de heuvel af ga, dan komen er vaak nog maar 2 wielen van de grond maar is het risico op omvallen een stuk kleiner.

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:23

palousa_boy schreef:
Is dat ding nou zo klein of zijn alle mensen op dat filmpje nou zo groot? Iedereen loopt er gebukt achter :+



Ik ben 1.73 en heb niet het gevoel dat ik er gebukt achter moet lopen. Je hebt wel eens de neiging om hem te hard te laten rijden waardoor je hem niet bij kan lopen waardoor je bovenlichaam voorover buigt.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 12:41

YvonneV schreef:
Mest scheppen in het land met de trekker lijkt me trouwens helemaal niet makkelijk. 100 keer de trekker op en af.

Mest scheppen doe ik met de mucktruck. Die kreeg ik vijf jaar geleden voordelig aangeboden en dat is iets waarvan ik zeg die had ik jaren eerder moeten hebben.

[ Video ]

Ik zou de vacuum cleaner er nog wel eens bij willen hebben. maar goed er moet iets te wensen over blijven.


Zo'n zelfrijdende kruiwagen is ook wel mooi ja! :D Heb ik ook al wel eens naar gekeken, maar vond ik toch ook wel erg prijzig. Met de trekker uitmesten is vooral handig als je met z'n tweeën bent. Dat 1 rijd en 1 schept. Er zelf steeds op en af is niet heel handig inderdaad. Scheelt het iets dat wij eentje hebben met een redelijk ruime instap (bij sommige goedkopere/oudere zie je ook nog wel eens dat de schakeling in het midden zit, dan is op en afstappen helemaal gedoe).

Ik zie mezelf er (als er straks een aanhangertje voor is) er wel hooi mee rondbrengen. Zeker met vier paarden straks. In de winter gaan er straks al snel zo'n 60kg hooi per dag doorheen. Met een kruiwagen blijf je dan lopen op zo'n track als je elke keer meerdere voerpunten wil vullen :D

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:12

MarliesR schreef:
Zo'n zelfrijdende kruiwagen is ook wel mooi ja! :D Heb ik ook al wel eens naar gekeken, maar vond ik toch ook wel erg prijzig. Met de trekker uitmesten is vooral handig als je met z'n tweeën bent. Dat 1 rijd en 1 schept. Er zelf steeds op en af is niet heel handig inderdaad. Scheelt het iets dat wij eentje hebben met een redelijk ruime instap (bij sommige goedkopere/oudere zie je ook nog wel eens dat de schakeling in het midden zit, dan is op en afstappen helemaal gedoe).

Ik zie mezelf er (als er straks een aanhangertje voor is) er wel hooi mee rondbrengen. Zeker met vier paarden straks. In de winter gaan er straks al snel zo'n 60kg hooi per dag doorheen. Met een kruiwagen blijf je dan lopen op zo'n track als je elke keer meerdere voerpunten wil vullen :D


Ja maar dat was toch juist de bedoeling? :+ :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 13:27

Haarbal schreef:
MarliesR schreef:
Zo'n zelfrijdende kruiwagen is ook wel mooi ja! :D Heb ik ook al wel eens naar gekeken, maar vond ik toch ook wel erg prijzig. Met de trekker uitmesten is vooral handig als je met z'n tweeën bent. Dat 1 rijd en 1 schept. Er zelf steeds op en af is niet heel handig inderdaad. Scheelt het iets dat wij eentje hebben met een redelijk ruime instap (bij sommige goedkopere/oudere zie je ook nog wel eens dat de schakeling in het midden zit, dan is op en afstappen helemaal gedoe).

Ik zie mezelf er (als er straks een aanhangertje voor is) er wel hooi mee rondbrengen. Zeker met vier paarden straks. In de winter gaan er straks al snel zo'n 60kg hooi per dag doorheen. Met een kruiwagen blijf je dan lopen op zo'n track als je elke keer meerdere voerpunten wil vullen :D


Ja maar dat was toch juist de bedoeling? :+ :D


:') :')

Lindsey_99
Berichten: 2499
Geregistreerd: 20-12-14

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:03

Wij hebben straks een zitmaaier, en daar kan ook een kipbakje achter voor de mest. Maar zo'n muck-truck is ook erg handig volgens mij.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:07

Het fijne en leuke van zo'n trekkertje is toch juist dat je er steeds meer handige toepassingen voor vindt? Zo zou het voor mij wel werken.

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:26

Oh zo'n muck truck lijkt mij ook wel wat! Trekker ga ik nu nog niet vaak genoeg gebruiken en ik vind de kruiwagen vaak nogal zwaar met lopen, ik loop er teveel 'in'. Dit ding lijkt mij echt ideaal, ook omdat hij voor meerdere doeleinden te gebruiken is.

*gaat eens even Googlen op prijzen * :wave:

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:40

Prairy, ik trek de kruiwagen vaak achter me aan, dat vindt mijn rug leuker :) Anders ga ik als een soort kromgebogen hoepelvrouwtje die kruiwagen duwen alsof ie vierkante wielen heeft. En ik gooi 'm niet zo vol, loop liever een keertje extra.

Edit: op de pensionstal waar een bijrijdpaard stond, hadden ze een quad met een aanhangertje. Aanhangertje kon kiepen op accu.

Afbeelding

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:13

Hilary schreef:
Prairy, ik trek de kruiwagen vaak achter me aan, dat vindt mijn rug leuker :) Anders ga ik als een soort kromgebogen hoepelvrouwtje die kruiwagen duwen alsof ie vierkante wielen heeft. En ik gooi 'm niet zo vol, loop liever een keertje extra.

Edit: op de pensionstal waar een bijrijdpaard stond, hadden ze een quad met een aanhangertje. Aanhangertje kon kiepen op accu.

[ [url=m/eAmRXC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet je toevallig welk merk de aanhanger is of waar hij gekocht is?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 18:33

Hilary schreef:
Prairy, ik trek de kruiwagen vaak achter me aan, dat vindt mijn rug leuker :) Anders ga ik als een soort kromgebogen hoepelvrouwtje die kruiwagen duwen alsof ie vierkante wielen heeft. En ik gooi 'm niet zo vol, loop liever een keertje extra.

Edit: op de pensionstal waar een bijrijdpaard stond, hadden ze een quad met een aanhangertje. Aanhangertje kon kiepen op accu.

[ [url=m/eAmRXC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik doe hier de kruiwagens ook bijna alleen maar achter me aan trekken ipv voor me uit duwen inderdaad. Dat scheelt enorm! En ik heb wel dubbelwielige kruiwagens. Dat vind ik ook een stuk makkelijker lopen.

Mooi aanhangertje op je foto! Zoiets zouden wij ook graag willen. Maar die prijzen vallen ook nog niet zo erg mee. Meeste die ik vind zijn toch ook wel €1.500 ~ €2.000.

Wij beginnen waarschijnlijk eerst met zoiets, ook 500kg draagvermogen, dan wel met de hand kiepen. Maar omdat we met de trekker nu kunnen opduwen, hoeft het in elk geval niet zover mogelijk de mestbult op. Dat scheelt al weer een boel.
Afbeelding


Vandaag hebben we de trekker ook al weer mooi gebruikt :D
We hebben een dikke paal geplaatst van die dan scratchy dingen eraan zodat ze ergens "legaal" mogen krabben. Paal staat voor 2/3 in de grond ongeveer. Man had een flink gat gegraven en daarna in dat gat de grondboor helemaal erin gedraaid. Het uitgegraven zand konden we mooi met de trekker weer in het gat duwen :D . En met het bakje de paal nog even het laatste stukje erin gedrukt.

Daarna nog met de hef twee palen uit de grond getild die ik wilde verplaatsen :D Daar wordt het leven echt een stuk makkelijker van haha.
Afbeelding

Het kwartje om daadwerkelijk te gaan krabben viel nog niet helemaal, maar dat komt ongetwijfeld vanzelf :D
Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:35

MelissaV schreef:
Hilary schreef:
Prairy, ik trek de kruiwagen vaak achter me aan, dat vindt mijn rug leuker :) Anders ga ik als een soort kromgebogen hoepelvrouwtje die kruiwagen duwen alsof ie vierkante wielen heeft. En ik gooi 'm niet zo vol, loop liever een keertje extra.

Edit: op de pensionstal waar een bijrijdpaard stond, hadden ze een quad met een aanhangertje. Aanhangertje kon kiepen op accu.

[ [url=m/eAmRXC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet je toevallig welk merk de aanhanger is of waar hij gekocht is?

Uhhhhhh, daar ga ik even heel hard over nadenken :D

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 00:42

Hilary schreef:
Prairy, ik trek de kruiwagen vaak achter me aan, dat vindt mijn rug leuker :) Anders ga ik als een soort kromgebogen hoepelvrouwtje die kruiwagen duwen alsof ie vierkante wielen heeft. En ik gooi 'm niet zo vol, loop liever een keertje extra.

Edit: op de pensionstal waar een bijrijdpaard stond, hadden ze een quad met een aanhangertje. Aanhangertje kon kiepen op accu.

[ [url=m/eAmRXC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kijk, ik weet best dat andere dingen soms praktischer zijn en ik heb de zitmaaier nodig. Maar ik kijk dus stiekem ook weleens naar quads. Heb hem niet echt nodig en een trekkertje zou dan veel handiger zijn, maar met dit soort foto's kan ik weer wat argumenten bedenken........... }> }> :+ :P


MarliesR schreef:
Hilary schreef:
Prairy, ik trek de kruiwagen vaak achter me aan, dat vindt mijn rug leuker :) Anders ga ik als een soort kromgebogen hoepelvrouwtje die kruiwagen duwen alsof ie vierkante wielen heeft. En ik gooi 'm niet zo vol, loop liever een keertje extra.

Edit: op de pensionstal waar een bijrijdpaard stond, hadden ze een quad met een aanhangertje. Aanhangertje kon kiepen op accu.

[ [url=m/eAmRXC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik doe hier de kruiwagens ook bijna alleen maar achter me aan trekken ipv voor me uit duwen inderdaad. Dat scheelt enorm! En ik heb wel dubbelwielige kruiwagens. Dat vind ik ook een stuk makkelijker lopen.

Mooi aanhangertje op je foto! Zoiets zouden wij ook graag willen. Maar die prijzen vallen ook nog niet zo erg mee. Meeste die ik vind zijn toch ook wel €1.500 ~ €2.000.

Wij beginnen waarschijnlijk eerst met zoiets, ook 500kg draagvermogen, dan wel met de hand kiepen. Maar omdat we met de trekker nu kunnen opduwen, hoeft het in elk geval niet zover mogelijk de mestbult op. Dat scheelt al weer een boel.
[ Afbeelding ]


Vandaag hebben we de trekker ook al weer mooi gebruikt :D
We hebben een dikke paal geplaatst van die dan scratchy dingen eraan zodat ze ergens "legaal" mogen krabben. Paal staat voor 2/3 in de grond ongeveer. Man had een flink gat gegraven en daarna in dat gat de grondboor helemaal erin gedraaid. Het uitgegraven zand konden we mooi met de trekker weer in het gat duwen :D . En met het bakje de paal nog even het laatste stukje erin gedrukt.

Daarna nog met de hef twee palen uit de grond getild die ik wilde verplaatsen :D Daar wordt het leven echt een stuk makkelijker van haha.
[ [url=m/atbFs4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het kwartje om daadwerkelijk te gaan krabben viel nog niet helemaal, maar dat komt ongetwijfeld vanzelf :D
[ [url=m/U4kp30.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk gemaakt zo en handig dat je hem daar ook voor kon gebruiken.

Zo een aanhangertje heb ik bekeken, maar ze leken me best klein. Heb expres kleine kruiwagen, omdat ik dan niet te zwaar zou tillen/duwen, maar prop ze dan veel te vol. Maar als ik niet meer hoef te duwen is dat geen ramp.
De zitmaaier gaat alleen uit als je afstapt. Dan moeten we dat blokkeren dat dat nog kan.

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:16

Uit kosten overweging krijg ik nu alvast een elektrische kruiwagen, en dan kijken we over een paar jaar wel hoe dat bevalt en waardoor die vervangen gaat worden :)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 07:45

Prairy schreef:
Uit kosten overweging krijg ik nu alvast een elektrische kruiwagen, en dan kijken we over een paar jaar wel hoe dat bevalt en waardoor die vervangen gaat worden :)


Super fijn!!

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:58

Ja, 350-400 euro is toch wat beter als 3000 :P

Maar bedankt voor de tips allemaal, heel handig :D

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:04

Wij slepen gewoon de mest uit maar ze staan momenteel op 15 ha dus ik doe er niet zo veel aan. Een groot deel van dit land was was eigenlijk bedoeld om graan op te zetten dit jaar maar weet niet of ik dat allemaal nog ga redden.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:40

Prairy schreef:
Ja, 350-400 euro is toch wat beter als 3000 :P

Maar bedankt voor de tips allemaal, heel handig :D


350-400?? Dat is dan niet de elektrische kruiwagen die hier stond. Maar ben wel benieuwd hoe die het doet op zwaardere ondergrond. Of die zichzelf echt door een zandpad of evt een stukje modder weet te krijgen zonder dat het je moeite kost.


palousa_boy schreef:
Wij slepen gewoon de mest uit maar ze staan momenteel op 15 ha dus ik doe er niet zo veel aan. Een groot deel van dit land was was eigenlijk bedoeld om graan op te zetten dit jaar maar weet niet of ik dat allemaal nog ga redden.


Ja, op een grote wei zou ik dat ook doen. Maar op zandpaden is dat echt niet wat je wilt. Heb nu echt mooie kurkdroge paden, maar zand is best duur. En ik denk dat het ook wel gaat stinken op den duur als je geen vele ha's hebt.

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:40

superpony schreef:
Prairy schreef:
Ja, 350-400 euro is toch wat beter als 3000 :P

Maar bedankt voor de tips allemaal, heel handig :D


350-400?? Dat is dan niet de elektrische kruiwagen die hier stond. Maar ben wel benieuwd hoe die het doet op zwaardere ondergrond. Of die zichzelf echt door een zandpad of evt een stukje modder weet te krijgen zonder dat het je moeite kost.


Nee dat was er één via marktplaats, b merk misschien maar vooralsnog heb ik hem toch niet voor modder etc nodig, omdat we nu nog geen paarden hebben. De paden zijn dus gewoon goed begaanbaar hier, ook in de winter. Tegen de tijd dat we paarden gaan nemen, waarschijnlijk over een jaar of 5, ga ik wel eens kijken naar zo'n muck truck.

Elektrische kruiwagen
€ 349,00
https://link.marktplaats.nl/m1614487676 ... ialbuttons

Ik heb deze gekocht maar dan met een lithium accu en iets stevigere bak, was 399€. Voor mij voorlopig hopelijk voldoende.