[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 13:27

palousa_boy schreef:
Wij slepen gewoon de mest uit maar ze staan momenteel op 15 ha dus ik doe er niet zo veel aan. Een groot deel van dit land was was eigenlijk bedoeld om graan op te zetten dit jaar maar weet niet of ik dat allemaal nog ga redden.


Op 15 hectare zou ik het ook gewoon lekker laten liggen ja haha :D


Prairy schreef:
Nee dat was er één via marktplaats, b merk misschien maar vooralsnog heb ik hem toch niet voor modder etc nodig, omdat we nu nog geen paarden hebben. De paden zijn dus gewoon goed begaanbaar hier, ook in de winter. Tegen de tijd dat we paarden gaan nemen, waarschijnlijk over een jaar of 5, ga ik wel eens kijken naar zo'n muck truck.

Elektrische kruiwagen
€ 349,00
https://link.marktplaats.nl/m1614487676 ... ialbuttons

Ik heb deze gekocht maar dan met een lithium accu en iets stevigere bak, was 399€. Voor mij voorlopig hopelijk voldoende.


Mooie prijs om zo eerst wat te hebben! En al flinke winst ten opzichte van alleen een "gewone" kruiwagen denk ik! Ben benieuwd hoe hij je gaat gevallen!




Ik had vanochtend last van overstekende zwijnen :D :D
Afbeelding

Heb nu ook een paar kuub zand rond de achterste voerplek :D
Afbeelding


Verder kregen we bericht van de aannemer dat hij morgen de trap naar zolder komt plaatsen, dus even de boel weer helemaal vrij gemaakt. Even expres een foto vanuit de stalgang voor wat meer overzicht.

Die stal vol zooi nu rechts is de noodbox. Die gaan we straks ook nog even verder leegruimen. Dat was even opslagbox :') . Een deel ervan kan straks mooi naar zolder, maar veel makkelijker als dat via vaste trap kan haha.
Afbeelding

En vanuit die stal kijk je dan dus op de nieuwe inloopstal :D
De papieren zakken zit EquiBedding in, afgelopen weekend geleverd.
Afbeelding


Wel echt fijn als de trap straks staat, dan kan ik de boel weer echt gaan inrichten en alles een vaste plek geven. Nog een heleboel dingen op de todo- en wenslijst. Maar zo wel mooi weer wat stapjes :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:54

Dat wordt netjes!! _/-\o_

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:23

Leuk om de vooruitgang te zien!
Net ook het trekker verhaal zitten lezen, maar heb je nog een frees nodig als je ook een cultivator hebt? Wij hebben destijds een cultivator op de kop kunnen tikken voor 50 euro. Ik zag gisteren dat de buurman er hier een heeft staan voor 40 zelfs.
Een trekker maakt het leven wel een stuk makkelijker inderdaad. Zeker als je zelf ook het een en ander aan onderhoud kunt doen. Is dat bij die van jullie een beetje te doen?
Voor ons was dat dus de reden om niet voor zoiets te gaan, maar voor een oude international uit 1977. Dat is mechanisch allemaal zo simpel dat je het meeste echt zelf kunt.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 10:32

Achterom schreef:
Leuk om de vooruitgang te zien!
Net ook het trekker verhaal zitten lezen, maar heb je nog een frees nodig als je ook een cultivator hebt? Wij hebben destijds een cultivator op de kop kunnen tikken voor 50 euro. Ik zag gisteren dat de buurman er hier een heeft staan voor 40 zelfs.
Een trekker maakt het leven wel een stuk makkelijker inderdaad. Zeker als je zelf ook het een en ander aan onderhoud kunt doen. Is dat bij die van jullie een beetje te doen?
Voor ons was dat dus de reden om niet voor zoiets te gaan, maar voor een oude international uit 1977. Dat is mechanisch allemaal zo simpel dat je het meeste echt zelf kunt.


Je woont niet in de buurt zeker :+ ?

Nee in principe wordt het of/of. En denk dat ik dan voor een cultivator ga, kan ook wat minder aan kapot. Ik hou het tweedehands aanbod ook gewoon in de gaten, maar de meeste zijn veel breder dan ik hier wil (max 1.50, liever iets smaller nog). Een frees zou ik nog een keer bij Noordhoek kunnen huren, maar is ook nog wel een stukje rijden.

Qua onderhoud, we gaan het meemaken :+ . Hebben in elk geval een fijn bedrijf hier vlakbij die onderhoud doet en waar we tot dusver hele goede ervaringen mee hebben.


De aannemer is er vandaag. Maar ze zijn verder gegaan met de goten van het dak ipv de trap plaatsen in de stal :+ Moet an sich natuurlijk ook gebeuren. En is wat afhankelijk van het weer dan zo'n trap. Maar nou ja. Iets met wel alles weer aan de kant gezet en het gaat nooit zoals je verwacht :+

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:55

Nee, dat gaat het inderdaad nooit. Dan heb je iets afgesproken en dan ineens is het plan weer anders :') vaak allemaal hartstikke logisch, maar beetje jammer van je voorbereidingen dus.
Nee, ik zit in de Achterhoek, op de grens met Twente. Was ook meer bedoeld om aan te geven dat ze inderdaad nogal eens voorbij komen voor een leuke prijs. De mijne kwam trouwens voorbij op Facebook.

Prairy
Berichten: 9110
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:39

ALLES MET DE TREKKER _O-

Briljant haha. Ziet er goed uit!

Ik heb gisteren mijn kruiwagen opgehaald, manlief heeft hem in elkaar gezet en kwam met het teleurstellende bericht dat hij niet rijdt als je er zelf in zit. >;)

Ik ga hem vanmiddag even proberen *\o/*

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 13:00

Achterom schreef:
Nee, dat gaat het inderdaad nooit. Dan heb je iets afgesproken en dan ineens is het plan weer anders :') vaak allemaal hartstikke logisch, maar beetje jammer van je voorbereidingen dus.
Nee, ik zit in de Achterhoek, op de grens met Twente. Was ook meer bedoeld om aan te geven dat ze inderdaad nogal eens voorbij komen voor een leuke prijs. De mijne kwam trouwens voorbij op Facebook.



Ahja nee, dat ik niet in de buurt genoeg haha! Maar houdt het inderdaad in de gaten, zit in diverse van die facebookgroepen en heb op marktplaats diverse zoekdingen uit staan dat je automatisch bericht krijgt. Wie weet!

En zo waar, hoorde allemaal lawaai in de stal, zijn ze toch óók met de trap begonnen *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding


Prairy schreef:
ALLES MET DE TREKKER _O-

Briljant haha. Ziet er goed uit!

Ik heb gisteren mijn kruiwagen opgehaald, manlief heeft hem in elkaar gezet en kwam met het teleurstellende bericht dat hij niet rijdt als je er zelf in zit. >;)

Ik ga hem vanmiddag even proberen *\o/*


Hahaha jaaaa, ik had me in mijn hoofd gehaald dat met de trekker mijn "todo lijstje" vast van wat kleiner ging worden omdat veel dingen nu sneller en makkelijker kunnen. De werkelijkheid is dat ik nu gewoon weer allemaal extra dingen heb bedacht die eerst niet/moeilijk konden en nu wel :') _O-


En wel een beeeeeetje jammer dat je niet jezelf op die manier rond kan rijden whaha! Ben benieuwd hoe je hem vindt vanmiddag!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:16

Prairy schreef:
ALLES MET DE TREKKER _O-

Briljant haha. Ziet er goed uit!

Ik heb gisteren mijn kruiwagen opgehaald, manlief heeft hem in elkaar gezet en kwam met het teleurstellende bericht dat hij niet rijdt als je er zelf in zit. >;)

Ik ga hem vanmiddag even proberen *\o/*


Maar misschien kan een sta plankje maken wel? Laat het dan even zien, hahaha

Marlies, wat fijn dat de trap staat. Zo zijn werklui; die denken gewoon; dat doen we zo wel even :)

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 14:52

Kiek nou <3
Afbeelding

Nog wat kleine afrondingsdingen, maar daar gaan ze vrijdag of maandag (zeggen ze nu :') ) mee verder. De goten zitten er aan 1 kant geloof ik nu voor 80% op ofzo, gaan ze dan ook aankomende keer mee verder. Hij verwachtte dat ze het aankomende keer wel kunnen afronden, eventueel nog een halve dag extra. Maar bedoeling was wel om het nu dus ook echt op korte termijn af te ronden zodat we dit deel van het traject kunnen afsluiten :D

We wachten dan nog op een offerte voor het meerwerk wat we met hem hebben besproken, maar dat zal sowieso volgend jaar worden qua uitvoer.

Prairy
Berichten: 9110
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:53

Dat is een heel knap trapje geworden zeg!

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:15

Prairy schreef:
Ik heb gisteren mijn kruiwagen opgehaald, manlief heeft hem in elkaar gezet en kwam met het teleurstellende bericht dat hij niet rijdt als je er zelf in zit. >;)


LOL Dat zou met de mucktruck wel kunnen. Alleen kan je er dan niet mee sturen.

Nadeel van jouw kruiwagen lijkt me dat je het gewicht dan nog zelf moet tillen.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:12

Dat is inderdaad een mooie trap geworden en de goten er ook al grotendeels aan. Het gaat de goede kant op.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:24

Die trap ziet er echt super uit!! _/-\o_ En wat fijn dat jullie langzaam in de afrondende fase komen! :oo :):)

Prairy schreef:
Ik heb gisteren mijn kruiwagen opgehaald, manlief heeft hem in elkaar gezet en kwam met het teleurstellende bericht dat hij niet rijdt als je er zelf in zit. >;)

:') _O- :')

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 14:36

Ooooh ik ben zo blij met het trekkertje _/-\o_

Vandaag wat eerste stappen gemaakt in de voorbereiding voor de komst van al het plantgoed. De plek achter langs de bosrand waar we ooit een terras willen maken was wel geschikt voor het inkuilen van alles. Met zoveel stuks is in 1x uitplanten echt niet een optie. Maar dat stukje 'niemandsland' had ik nog niet echt wat mee gedaan en ik wist dat er o.a nog stukken schapengaas lagen.

Lang leve de trekker, stukje strotouw doorheen vlechten, aan de trekker binden en (in kruipstand) rijden maar :D :D . Nu in 10 minuten klaar ipv 3 uur :+ *\o/*
Afbeelding

En dat eerste stukje door de 'grasmat' heen vind ik altijd het meest vervelend met graven. Dus hoppa, met bakje de grasmat nog een beetje kapot gemaakt ter voorbereiding :D . Perfect is het niet, maar het scheelt zeker!
Afbeelding

Denk dat het twee kuilen van ongeveer 7 meter lang worden. De wilgen zouden dan eventueel ook nog in een bak water kunnen.

Binnenkort wil ik het stuk langs de weg waar de Meidoornhaag komt ook alvast gaan voorbereiden. In elk geval alles vast vrij maken. En afhankelijk van de hoeveelheid tijd/energie/het weer allicht de gaten ook alvast maken en de compost alvast doormengen.

Geloof dat er laatst iemand al vroeg naar de Bokashi en dat ik ben vergeten daar op te antwoorden. Nu met de trekker mooi alles naar 1 vak verplaatst zodat ik alvast weer nieuwe kan gaan maken wat dan van het voorjaar het land op kan :D . Met de trekker is het nu ook een heel stuk makkelijker om een vak wat voller te stapelen! En een beetje aan te duwen enz.

Ik vind het er goed uitzien! Het heeft nu wel langer gelegen dan de minimale 8 weken (ongeveer het dubbele).

Hoe het er onder het zeil uit zag
Afbeelding

En na verplaatsen met de trekker naar 1 vak
Afbeelding


Ik heb van de week grotere (en stevigere) dekzeilen gekocht voor de nieuwe ronde. Deze keer gelukkig groen :+ . Dat blauw is echt geen porum. Maar goed, die had ik nog liggen, dus je begint ergens. Naast de EM zit er ook lava en schelpenkalk doorheen gemengd.

Prairy
Berichten: 9110
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:20

Haha haha, Marlies en haar trekkertje :D ik blijf het grappig vinden hoeveel toepassingen je ervoor weet te vinden :P

Maar goed bezig! Alle voorbereidingen helpen!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 20:02

Prairy schreef:
Haha haha, Marlies en haar trekkertje :D ik blijf het grappig vinden hoeveel toepassingen je ervoor weet te vinden :P

Maar goed bezig! Alle voorbereidingen helpen!


:D :') :D

ikke

Berichten: 37602
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:16

Prairy schreef:
Haha haha, Marlies en haar trekkertje :D ik blijf het grappig vinden hoeveel toepassingen je ervoor weet te vinden :P

Maar goed bezig! Alle voorbereidingen helpen!

Je wordt daar vanzelf heel lui en creatief van.

Je lijf slopen kan altijd nog, namelijk...


:D :D

Prairy
Berichten: 9110
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:38

Daar heb je helemaal gelijk in ikke!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 16:49

Ik *denk* dat mijn nieuwe afdekzeil voor de Bokashi wel groot genoeg is :+ :+

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:52

Nog wel ... :D

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:11

Je kan ook nog altijd een circus beginnen.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 17:22

Nienkje_H schreef:
Je kan ook nog altijd een circus beginnen.


:') :')

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:27

MarliesR, zo'n aanhanger/ kruiwagen hebben wij ook. Ik hang hem achter de zitmaaier.
Werkt goed.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 02:24

Kan je in die 2 vakken al je mest kwijt?

Onze berg ligt nu een half jaar en moet opgehaald worden. Wilde eerst compost maken, maar nu echt nog geen tijd voor en erg veel mest elke dag.
Twijfel nu om toch met een aanhanger mest weg te brengen en een kleinere compost hoop thuis te houden.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:18

Bokashi verteert wel sneller..