[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 09:05

Prairy schreef:
Cool! Echt, hoe een beetje verf al zoveel kan doen.

Tip voor je betonverf, de eerste laag verdunnen met 1/10 terpentine. 2e laag ook iets, derde laag vol verf. Dat heb ik de eerste keer wel gedaan, en nu in ons huidige huis niet.

Laat ook de egaline echt even goed drogen voor je gaat schilderen, anders laat de verf heel snel los.

Zoals bijna alles wat ik aan klustips aanraad, uit eigen ervaring hoe het niet moet :')


Hahah, afgaan op eerdere ervaringen is altijd een handig iets :D Wat doet dat mengen met terpentine precies?

De tweede laag egaline ligt er sinds donderdag in. Gisteren nog wat gaatjes aangevult (bubeltjes die dan na opdrogen kleine gaatjes worden). Dat gaan we nu eerst even weer goed laten drogen en hier en daar even wat bijschuren zodat het allemaal mooi vlak is. En dan kan binnenkort de eerste laag impregneerspul er op. Kan de ruimte inmiddels echt goed gebruiken, want de eerste babies zijn al geboren en ben ik nu nog net niet dag en nacht mee bezig om ze in leven te houden :+ .
Macrofoto van gisteren (24x vergroot), kleine onderwateraliens zijn het nu!
Afbeelding

En dit is een filmpje van dag 5.
https://www.youtube.com/watch?v=XWGJYUsPmW8


Verder lopen de geplante plantjes allemaal mooi uit! Maar het is nog wat lastig mooi op de foto te krijgen nu het allemaal nog wat klein is. Maar "in het echt" is het zo gaaf om te zien <3
Afbeelding

Verder zijn gisteren de logees gekomen :D Aangezien ik afgelopen najaar alle weitjes heb doorgezaaid wilde ik sowieso eerst een keer maaien voor de paarden er later in het jaar weer op mogen. Wil nog een keer een maaidek voor de trekker, maar kost ook allemaal weer geld. En weer een paar met de hand maaien had ik echt geen zin in... Vond via marktplaats iemand met kleine koppeltjes schapen en die mogen nu de komende tijd alle weitjes mooi kort grazen :D :D Zo leuk en gezellig! Paarden houdt ik nu even aan de andere helft in verband met de schapennetten.

Zoals verwacht vond Vi er wel wat van :') . "Wat doen die op MIJN gras!!! :wow: -:(- ".
Afbeelding

Maar een paar uur later lag het allemaal gezellig te liggen :D
Afbeelding

Ze zijn leuk :D Als ik meer land had gehad, had ik zelf wel een klein koppeltje schapen gewild, maar met mijn kleine landjes waar de ik paarden ook wel wat op wil, wordt 'ehm dat niet.
Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:12

aaaaaah wat leuk!! Jammer dat je er niet een aantal kan houden maar wel een verstandige keuze om ze maar tijdelijk te houden

Zie helemaal voor me wat de reactie was op die schapen. Die van mij reageert al erg op buitenrit op schapen :')

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:52

Ik heb wel eens gehoord dat het heel goed is om een kudde schapen op een nieuw weiland te zetten. Ze houden het even mooi kort en stampen het goed in. Dus prima.

Leuk al die twijgjes die uitlopen

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:17

De terpentine maakt het iets vloeibaarder, daardoor wordt het een primer. Dus ipv je impregneermiddel.

Heb ik ook niet zelf bedacht hoor, dat werd me verteld door de verf winkel meneer :D Maar check misschien even de verhoudingen. En neem goede verf!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 11:10

Felien_Kyra schreef:
aaaaaah wat leuk!! Jammer dat je er niet een aantal kan houden maar wel een verstandige keuze om ze maar tijdelijk te houden

Zie helemaal voor me wat de reactie was op die schapen. Die van mij reageert al erg op buitenrit op schapen :')


Haha ja, heb daar gewoon niet genoeg gras voor en in de winter is het sowieso lastiger natuurlijk. Op deze manier heb ik er wel de voordelen van en niet de nadelen :D Ik zeg win-win!


anca schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat het heel goed is om een kudde schapen op een nieuw weiland te zetten. Ze houden het even mooi kort en stampen het goed in. Dus prima.

Leuk al die twijgjes die uitlopen

Ja klopt! En ze grazen een stuk voorzichtiger ten opzichte van paarden haha. En ze doen gelijk lopend de wei nog een beetje extra bemesten :+


Prairy schreef:
De terpentine maakt het iets vloeibaarder, daardoor wordt het een primer. Dus ipv je impregneermiddel.

Heb ik ook niet zelf bedacht hoor, dat werd me verteld door de verf winkel meneer :D Maar check misschien even de verhoudingen. En neem goede verf!


Ah check, op die fiets!
Mijn man heeft dat deel uitgezocht en geregeld. Heb er eerlijk gezegd nog niet eens echt naar gekeken :') . Maar de imgregneer is er dus al.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:41

Ahhhh die vis!!! _O- <3 En die schaapjes zijn echt geweldig!!! :+: Ziet er zo leuk en gezellig uit <3

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:38

Ahhh, die vis :)

Schaapjes zijn leuk en ideaal. Win-win situatie.

Hier ook veel geplant en zie veel knopjes. Zijn nog lang niet klaar, maar wel even klaar met gaten en geulen maken en planten geloof ik. De rest maar in najaar weer.

Had graag schaapjes gewild, kan wei hier ook wel gebruiken, maar heb ook veel te weinig. En geen schapenboer in de buurt, dus jammer.

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:50

En een oproep op marktplaats zetten? Zo ben ik aan een hobbyist gekomen het eerste jaar. Daarna niet meer gedaan.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 09:48

Ik had eigenlijk weer een leuke update willen plaatsen. Dat de schaapjes het zo leuk doen hier. Dat het allemaal weer mooi begint te groeien. Dat het nieuwe plantgoed goed aanslaat en dat het steeds mooier wordt. Ik was zelfs al begonnen met foto's verzamelen en maken voor een nieuwe update post.

En toen ging mijn merrie opeens heel erg slecht. Mijn mooie, prachtige merrie, mijn once in a lifetime horse. Waar ik vanaf de eerste ontmoeting al zo'n diepe connectie mee heb. Mijn veel-te-dure-maar-samen-gaan-we-de-wereld-overwinnen merrie.

Alle twijfels en onderbuik gevoelens die ik al een paar jaar heb (heb haar vanuit dat onderbuik gevoel al eens helemaal laten onderzoeken bij de Lingehoeve, kwam toen niks uit) kwamen allemaal bij elkaar en in een paar dagen tijd ging het opeens echt helemaal mis. In overleg met die zelfde dierenarts van de Lingehoeve haar op buut gezet om te zien wat er dan zou gebeuren en dat resultaat was echt hartverscheurend. Op basis van de symptomen vermoeden we PSSM2. Daarnaast denk ik dat er nog wel een redelijke kans is dat er ook ECVM in het spel is geweest op basis wat ik daar van weet (gezien bij een paard bij dissectie die ik heb bijgewoond en wat ik allemaal heb geleerd er over toen van Sharon May Davis direct).

Met hoe slecht ze er bij stond heb ik de hartverscheurende beslissing genomen om haar in te laten slapen. Qua management was er eigenlijk geen verbetering mogelijk en ze had het duidelijk zó zwaar. Twijfel over mijn keus heb ik niet, maar man, wat doet dit een pijn ;( . Het is nu iets meer dan een week geleden en het valt me zo zwaar. Het was zo'n aanwezigheid hier. Door haar verschijning, maar ook zeker haar karakter. Elke keer als ik de deur uitstapte was er altijd even contact. En als ze dacht dat er ook maar een kans was op eten vaak gevolgd door een donderende galop naar voren. Je zal maar je kans missen op die hap los hooi uit de kruiwagen of een grasspriet extra.
Afbeelding

Het is zó stil en zó leeg nu op de track. En naast het verlies van haar zelf, ook het verlies van alle toekomstdromen en plannen die er nog waren. Die waren al heel ver weg door mijn gezondheid. Maar nu is het boek definitief dicht.

Het was die dag gelukkig prachtig weer. Ze heeft nog een groot deel van de dag lekker op een volle vette wei gestaan. En daarna nog een laatste keer met z'n drieën in de "rijbak". Wachtend op de dierenarts en samen zodat de andere twee ook afscheid konden nemen daarna en het voor Vi zo rustig mogelijk was.
Afbeelding

Het is gelukkig wel "goed" verlopen. Ze was heel snel weg, al voor de hele (laatste) spuit er in zat. Vooral Dailey had ook wel echt de tijd nodig om afscheid te nemen.

Gelukkig gaan de twee mannen ontzettend goed samen. Ze hebben veel aan elkaar. De eerste dag was Dailey erg down, maar hij begint langzaam weer bij te trekken en ze komen weer wat meer in een ritme. Deze foto is van gisterochtend.
Afbeelding

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:52

Och jeetje wat heftig! Ontzettend veel sterkte gewenst!

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:04

Ach Marlies, wat heftig! Jouw mooie Vi, wat een hard gelag zal dat zijn. Heel veel sterkte!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:19

Oh wat verdrietig. Heel erg veel sterkte Marlies :knuffel:

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:23

Marlies wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte met het verlies van je knappe meisje. Je hebt alles voor haar gedaan. Y;(

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:27

Heel veel sterkte Marlies.

Anoniem

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:38

Oh Marlies wat naar.... :(:)


Heel veel sterkte de komende periode.

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:44

:(:) :knuffel:

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:49

Oh wat ontzettend balen zeg!! Wat een gemis van die gekke freule... :(:)
Super zonde, want uiteindelijk is zij toch het paard waarvoor je dit hele spulletje gekocht hebt.....
Heel veel sterkte met het gemis....

Voor mij komt het eigenlijk wel als een verrassing, heb ik niet goed opgelet of heb je er nooit zoveel over gezegd....? :(:)

Tantejeanne
Berichten: 61
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:58

Veel sterkte wat verdrietig! Mag ik vragen wat haar symptomen waren? Wij hebben ook wat vermoedens bij ons paard

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:21

Jeetje, wat onwijs verdrietig! Heel veel sterkte :knuffel:

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:31

Ach nee ... Dat is ineens wel heel snel gegaan, die achteruitgang.

Sterkte met het verlies.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:15

Argh nee...

Heel veel sterkte. Wat een verlies.

MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:22

Oh nee Marlies, wat vreselijk. Je mooie Vi! Aan alle teksten die over haar gingen vanuit jou, stroomde zoveel liefde. Wat vreselijk verdrietig dit.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:30

Ach, wat vreselijk. Ik begrijp je overwegingen en beslissing heel goed.

Fijn dat de mannen goed afscheid hebben kunnen nemen. Ik heb ze ook een hele dag de tijd gegeven, maar merk het eigenlijk soms nog wel bij de anderen. Hartverscheurend soms.

Sterkte samen.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:35

Heel erg veel sterkte

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:48

Wat verdrietig :( Heel veel sterkte met dit verlies.